Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 14 Mrt 2017 09:28

Re: Healthy en fit in 2017

Lady schreef:Ik vind het heel goed van jullie Marin, dat jullie zo goed bezig zijn. Leuk ook dat je hier ook geïnspireerd raakt door onze post. Leuk dat je tzt kee komt schrijven!

Hier vandaag een goede dag gehad. Na teveel snaaien en snoepen de afgelopen twee weken wil ik nu weer wat strenger worden, met hier en daar ruimte voor zondigen. Vandaag waren dat drie paaseitjes :). Maar ook 6,5 km hardgelopen en een heerlijke en gezonde salade gegeten als diner, met babyspinazie, cherrytomaatjes, komkommer, feta, geroosterde amandelen, augurkjes, een gekookt ei en wat dressing. Ik wilde zelf een dressing maken van olijfolie, mosterd en balsamicoazijn maar die laatste bleek beschimmeld :nopompom: .

Jullie nog tips voor een lekkere zoetzure dressing?


Ik gebruik vaak een beetje tuinkruiden dressing (die doorzichtige) en doe er dan wat augurken/zilveruitjes nat bij. Of ik maak een dressing met wat magere kwark en augurken nat en allerlei kruiden.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 16 Mrt 2017 13:42

Re: Healthy en fit in 2017

Hier gaat het niet zo goed..

Dochter is in de nacht weer vaak onrustig en ik ga dan weer veel denken, wat er is, wat we kunnen doen etc etc. Dat heeft zijn weerslag bij mij op eten. Ik eet dan dus weer minder, krijg het niet weg doordat ik me rot voel/gespannen voel.
Probeer wel gewoon alle eetmomenten met S mee te eten, maar eet dan te weinig. Krijg in de ochtend mijn yoghurt niet altijd weg, in de middag zit ik na 1 boterham al 'vol' en avondeten wisselt heel erg. Tussendoortjes gaat gelukkig over het algemeen wel goed. Baal er zo van..altijd dat niet kunnen eten en zo onzeker zijn.

Moest het gewoon even ergens kwijt, sorry, lekker ego.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 13:50

Re: Healthy en fit in 2017

Oh wat balen MdU dat S weer zo onrustig slaapt en jij daardoor veel zit te malen. Suf dat dat slaapritme steeds verandert he, dan denk je het ei van columbus te hebben gevonden en een tijdje later ben je weer terug bij af. Meh!

Kun je je tussendoortjes niet wat voedzamer maken, omdat dat wel gaat? Griekse yoghurt, avocado, roggebrood met beleg dat je lekker vindt? Of tussendoor een vullende smoothie maken als je dat wel weg krijgt?

Ik baal ook van mijn lijf, maar dan meer omgekeerd. De laatste maanden zat ik niet lekker in mijn vel en mocht ik van mezelf vaak ongezonde tussendoortjes. Gelukkig zijn de hoofdmaaltijden meestal wel gezond, maar ik eet dagelijks wel een lekkere koek of chocola of soms nog 's avonds chips. En vaak én én ipv of. Mijn beweging is juist afgenomen doordat ik moest herstellen van een operatie en eerder door mijn herstel van de heftige bloedarmoede in december. In kilo's ben ik gelukkig niet heel veel aangekomen (al mag er best 3 a 4 kilo af), maar alles is slap en mijn buik puilt een beetje uit. Kortom, het roer moet om! Morgen heb ik controle bij de chirurg. Als hij het weer verantwoord vindt ga ik mijn buikspieren weer trainen, baantjes zwemmen en misschien weer voorzichtig hardlopen. Ook zat ik er over te denken om skates te kopen, hier in de omgeving kan je echt heel relaxed skaten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 16 Mrt 2017 14:01

Re: Healthy en fit in 2017

Wat naar Meneer de Uil. Kan me je spanning goed voorstellen. Kun je niet zes kleine eetmomenten in de dag doen? Niet te veel van jezelf verwachten?

Goed bezig Teun!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 14:06

Re: Healthy en fit in 2017

Geel schreef:Goed bezig Teun!


Met goede voornemens ja :laughcry:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 16 Mrt 2017 14:14

Re: Healthy en fit in 2017

Teun schreef:Met goede voornemens ja :laughcry:
Mijn motto is: als je je het maar lang genoeg voorneemt, wordt het vanzelf een keer werkelijkheid. :smile:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 16 Mrt 2017 15:28

Re: Healthy en fit in 2017

Echt irritant dat slapen ja. Gaat het bijna een half jaar super goed en ineens is het weer prut. En waarom!! En dat wil ik dan veel te graag weten.....
Voedzamere producten eten op de momenten dat ik eet is inderdaad wel een goede. Nu eet ik vak meer om het eten en let niet zo goed op hoe voedzaam het is. Vaker een ei koken en avocado eten bijvoorbeeld is wel een heel goed idee. Ik eet nu namelijk wel zo'n 5 a 6 keer, maar dus te weinig waardoor ik gewoon blijf afvallen en dat mag echt niet meer!

Teun wel heel logisch dat je wat meer lekker bent gaan eten, maar met je goede voornemens gaat dat vast weer goed komen. Lekker gaan skeeleren met dit mooie weer, heerlijk! En nu je weer meer mag gaan bewegen komt het met dat strakke vast ook weer helemaal goed.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 17 Mrt 2017 08:58

Re: Healthy en fit in 2017

He MdU dat vind ik echt naar om te horen dat het met slapen weer ruk gaat en dat het zijn weerslag heeft op jou. Ik begrijp je heel goed, dat dat iets met je doet. Hoop dat het snel beter mag gaan! En laten huilen? Of gaat dat tegen je principes in. Hier begon ze ook weer te klooien, en heb haar de 2e avond laten huilen, na 10 minuten sliep ze. De avond ervoor elke 5 minuten wakker en dat 2 uur lang.

Hier gaat het goed, gelukkig. Ik snoep niet meer 's avonds, want dat bleef ik maar doen. Pak de fiets naar het werk als het droog is en heb vorige week een les kickboksen gehad wat me goed is bevallen dus dat doe ik volgende week weer. Er is 700 gram af, dus ben blij! Nu gewoon zo doorgaan.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Mrt 2017 15:12

Re: Healthy en fit in 2017

Wat vervelend dat ze zo slecht slaapt MdU. Ik heb geen kinderen dus verder geen tips maar vind de tip over goede vetten eten wel een goede!

Kickboksen lijkt mij ook heel tof Carrie maar dat kan ik echt niet met m'n slechte been :)

Ik heb gister 2,5 uur geskied en ben vanochtend weer naar de sportschool geweest. Echt een super goede les met heel veel oefeningen op de bosu en balans bal, super goed voor mij aangezien het spiergroepen aanpakt die ik echt moet trainen. Ben behoorlijk kapot. Ga om 10.30 naar huis, dan lunch ik en dan ga ik even een paar uurtjes slapen aangezien ik met deze splitshifts echt een enorm slaap tekort heb. Ik werk elke avond tot 21u en gisteravond nog tot 12 uur zitten kletsen met m'n huisgenoot dus maar 5 uur slaap per nacht. Vanavond vieren we St Paddys Day, morgen weer werken en zondag vertrek ik met vrienden naar een hostel ergens in de bergen dus dan krijg ik wel m'n beweging uit hiken hoop ik.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Mrt 2017 15:24

Re: Healthy en fit in 2017

Oh het enige wat ik lastig vind is goed eten. Ik ontbijt om 6 uur met havermout, amandelmelk, banaan en blauwe bessen. Dan lunch ik rond 11 uur met vers brood met hummus/ei/avocado en dan heb ik m'n avond eten om 16.15 (vaak een curry). Maar dan heb ik honger als ik thuis kom om 21u alleen wil ik dan eigenlijk niet eten omdat ik vaak probeer meteen naar bed te gaan. En dan is alles hier ook nog ontzettend duur dus neig ik naar eten overslaan want dat scheelt geld :palm:
<<

Anoniem202

Bericht 17 Mrt 2017 15:32

Re: Healthy en fit in 2017

Ohh leuk st Paddy's day! Veel plezier alvast Feline!

Wat gaaf kickboksen, Carrie! Je zag er heel badass uit op de foto ;)

Deze week gaat 't lekker qua eten en heb nu 4 keer gesport, en mss doe ik morgenochtend nog 'n workout. Heb deze week 1 keer thuis gesport en 3 keer gepaaldanst, meestal is 't 2 keer thuis en 2 keer paaldansen.
Merk met 't paaldansen veel vooruitgang, echt zo tof! Merk dat m'n bovenlichaam veel sterker wordt, maar ook dat ik best veel kracht heb in m'n benen!
<<

Anoniem202

Bericht 17 Mrt 2017 15:33

Re: Healthy en fit in 2017

Feline schreef:Oh het enige wat ik lastig vind is goed eten. Ik ontbijt om 6 uur met havermout, amandelmelk, banaan en blauwe bessen. Dan lunch ik rond 11 uur met vers brood met hummus/ei/avocado en dan heb ik m'n avond eten om 16.15 (vaak een curry). Maar dan heb ik honger als ik thuis kom om 21u alleen wil ik dan eigenlijk niet eten omdat ik vaak probeer meteen naar bed te gaan. En dan is alles hier ook nog ontzettend duur dus neig ik naar eten overslaan want dat scheelt geld :palm:


Maar met honger gaan slapen lijkt me ook beroerd! Kun je niet nog iets van kwark of yoghurt of een gekookt eitje ofzo eten voor 't slapen?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Mrt 2017 15:41

Re: Healthy en fit in 2017

Leuk is dat he, Phoebe.. dat je merkt dat je meer kracht krijgt. Ik zie fysiek geen verschil maar ik sta nu vaak op zonder me op te drukken, dus echt vanuit m'n benen en dat is nieuw haha..

Ik heb gisteravond nog een klein schaaltje curry gegeten (en 2 zelfgebakken koekjes van m'n huisgenoot haha). Op zich maak ik me niet heel druk om eten. Ik train om sterker te worden en ik ben hier om een leuke tijd te hebben dus ik ga niet streng zijn maar ik wil ook niet alle remmen los zeg maar. Dit weekend is er ongetwijfeld veel alcohol en m'n vriendinnen appten net al dat ze marshmellows hebben gekocht voor bij het kampvuur (gelukkig vind ik die vaak veel te zoet). Over 2 weken vertrekken er een aantal dierbare vrienden dus we proppen alle leuke dingen (inclusief heel veel uit eten en drinken) in deze laatste weken. Volgende week maandag ga ik ook nog 3 dagen roadtrippen met vrienden om andere vrienden te bezoeken die 6 uur verderop werken in een ander ski resort dus gok dat dat ook niet enorm gezond wordt maar probeer er wel een beetje op te letten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 24 Mrt 2017 15:11

Re: Healthy en fit in 2017

Het is stil hier :)

Ik ben kapot. Lag gisteravond rond 1.30 in bed na een avondje bowlen met vrienden en m'n wekker ging om 5.15 om naar de sportschool te gaan. Net een uur les gehad en nu achter m'n desk tot 10.30. Wilde gaan skien vandaag maar ik moet nog m'n was doen én het is vrijdag dus iedereen gaat op stap dus wellicht dat ik maar gewoon ga slapen tot m'n avond shift :)
M'n maandabonnement loopt volgende week af en ik weet nog niet zeker of ik 'm ga vernieuwen aangezien m'n baan hier over minder dan een maand ophoudt. Wellicht dat ik toch over ga op Kayla's 12 week challenge. Iemand ervaring daarmee?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Mrt 2017 11:24

Re: Healthy en fit in 2017

Je ligt er om 1.30 in en staat om 5.15 op om naar de sportschool te gaan? Gaat alles goed daar? Poehee mijn keuze zou het niet zijn! Hoe red je dat op je werk dan joh, val je niet om?

Ik ben net wezen hardlopen. Gaat nog niet fantastisch, m'n knie speelt steeds op, maar vandaag deed ie dat pas na 2,5 km en dat is beter dan vorige week. Hopelijk kan ik het weer op bouwen.
Verder gaat het hier wel ok. M'n weegschaal is al een paar maanden stuk dus ik weet niet hoeveel ik weeg maar ik gok dat dat niet veel veranderd is, dat moet ook niet.

Op m'n werkdagen heb ik altijd te weinig tijd om te eten gedurende de dag, ik ren dan de hele dag heen en weer van les naar vergadering naar gesprek naar les. Dus dan stop ik dingen in m'n tas die ik tussendoor kan eten: een breaker (ik vind die high proteïne met kokos lekker, en de banaan blauwe bes), bananen, appels. In de koelkast op m'n werk bewaar ik gekookte eieren. Maar dat is allemaal bij elkaar geen fatsoenlijke lunch natuurlijk. Hier kan ik nog wel wat aan gaan verbeteren.
#teammaple🍁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 26 Mrt 2017 14:57

Re: Healthy en fit in 2017

Ja, het is inderdaad niet ideaal en ik ben blij als ik deze baan gedag kan zeggen. Ik doe nu 5 dagen per week split shifts wat betekent dat ik van 7.30 tot 10.30 werk en dan weer van 17 tot 21. Ik sta dus sowieso om 6.15 op dus dat uurtje maakte ook niet veel meer uit. Soms slaap ik 's middags even bij want ik wil ook nog een sociaal leven hebben 's avonds.

Wat betreft je tussendoortjes, ik heb de spring roll ontdekt. Ik vul rijstpapier met spinazie, kool, wortel, gerookte tofu en avocado en die dip ik in sojasaus. Echt mega lekker! En makkelijk mee te nemen (als je weet hoe je 'm fatsoenlijk oprolt).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 08:13

Re: Healthy en fit in 2017

Ik up dit topic weer eens.

Hoe gaat het met iedereen?

Ik ga, na natuurlijk maar weinig aan fitness te hebben gedaan dit jaar, straks voor het eerst weer sinds de bevalling naar de sportschool. Ik zie er héél erg tegenop. Stom he. Maar ik ben nog altijd vrij slap rondom m'n buik, echt de binnenkant is helemaal slap, dus er moet iets gebeuren.

Bij deze sportschool (waar ik al lid was, ik ga nu gewoon weer terug) zit een kinderopvang. Ideaal! Daar breng ik O. dus straks heen. Alleen hadden ze te weinig animo dus het stopt per 1 september. Zal je altijd zien. Dus dan is het daarna nog maar even kijken hoe ik handig kan gaan sporten in de toekomst. M'n man gaat ook al drie a vier keer per week 's avonds, dus dan ik de andere avonden misschien? Hebben we alleen nooit meer een hele avond samen, dat is wel echt balen.

Qua gewicht gaat het hier prima hoor, ik mag maar hoef niet persé af te vallen. Het gaat me echt meer om het fit worden. Daarin heeft m'n lichaam gewoon een klap gehad afgelopen jaar.

Benieuwd hoe het met de rest gaat! Zijn jullie nog een beetje fit?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Aug 2017 08:17

Re: Healthy en fit in 2017

Even een heel andere tip: bij mijn man op de sportschool zit ook een kinderopvang, inderdaad ideaal. Wij hebben expres even gewacht tot ze zelf kan lopen voor ze erheen ging. Mijn man zag vorige week 2 kindjes daar in de Maxi-Cosi slapen. Verder zijn ze hartstikke leuk en goed met de kindjes, maar hier schrok hij toch wel van. Misschien kan je het even navragen op jouw sportschool hoe ze daarmee omgaan.

En dat je buik nog slap is na 4 maanden is niet zo raar hoor! Mijn buik is nog steeds slapper dan vroeger.

Ik ben nog steeds fit ja! Fiets nog steeds elke dag naar m'n werk, dat is ongeveer 35 minuten heen en 35 minuten terug. Verder vanavond weer kickboksen in de buitenlucht, zo leuk! En hardlopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 08:20

Re: Healthy en fit in 2017

Wat is er erg dat ze in de maxicosi slapen? Langer dan drie uur is niet goed, maar een uurtje tijdens de sportschool is toch niet zo erg? O. slaapt ook wel twee uur in de maxicosi als we naar m'n moeder rijden. Nou hebben we er wel eentje die helemaal plat kan als ie uit de auto is, maar in de auto zit hij er ook wel eens langer dan een uurtje in. (maar na drie uur rijden stoppen we wel bewust, want we letten er wel op). Maar een uurtje in de sportschool is toch niet zo erg? Maar ik ga wel gewoon zo lopend met hem in de wagenbak. Als ie dan slaapt, ligt ie iig plat.

Het is nog maar 1 a 2 keer dat die opvang er is, daarna moet ik andere oplossing verzinnen.

Ik heb van de fysio oefeningentips gekregen om m'n buik sterker te maken, o.a. planken en korte bewegingen bij buikspieroefeningen. Ze zei dat het inderdaad ook wel tot 9 maanden kon duren.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Aug 2017 08:21

Re: Healthy en fit in 2017

Urban Naked schreef:Je ligt er om 1.30 in en staat om 5.15 op om naar de sportschool te gaan? Gaat alles goed daar? Poehee mijn keuze zou het niet zijn! Hoe red je dat op je werk dan joh, val je niet om?

Ik ben net wezen hardlopen. Gaat nog niet fantastisch, m'n knie speelt steeds op, maar vandaag deed ie dat pas na 2,5 km en dat is beter dan vorige week. Hopelijk kan ik het weer op bouwen.
Verder gaat het hier wel ok. M'n weegschaal is al een paar maanden stuk dus ik weet niet hoeveel ik weeg maar ik gok dat dat niet veel veranderd is, dat moet ook niet.

Op m'n werkdagen heb ik altijd te weinig tijd om te eten gedurende de dag, ik ren dan de hele dag heen en weer van les naar vergadering naar gesprek naar les. Dus dan stop ik dingen in m'n tas die ik tussendoor kan eten: een breaker (ik vind die high proteïne met kokos lekker, en de banaan blauwe bes), bananen, appels. In de koelkast op m'n werk bewaar ik gekookte eieren. Maar dat is allemaal bij elkaar geen fatsoenlijke lunch natuurlijk. Hier kan ik nog wel wat aan gaan verbeteren.


Hoe gaat het nu met je knie?
<<

Anoniem301

Bericht 23 Aug 2017 08:23

Re: Healthy en fit in 2017

Ik vind dat maar eng. Las een verhaal dat een kindje ook in de maxi cosi sliep op het kinderdagverblijf en toen gestikt is. Vind het gewoon geen fijn idee, in een bedje slapen lijkt me gewoon beter.
Maar als jij het prima vindt dan moet je dat doen, was gewoon een tip :)

http://www.oh-mama.nl/2015/12/08/let-op ... voor-baby/

Edit: ik zie dat je wel dingen kan doen om het beter te maken, zie link. Zoals riempjes vast, niet alleen, enz.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 08:27

Re: Healthy en fit in 2017

Ik let er zelf ook wel op maar weet ook dat hij af en toe ook langere periodes er in slaapt. Maar ik neem de maxicosi nu iig niet mee hoor en na jouw berichtje zeker niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Aug 2017 08:38

Re: Healthy en fit in 2017

Jammer dat die opvang stopt Marin! Ik herken het wel, wij willen ook allebei sporten en dan hebben we ook nog eea aan sociale afspraken en dan zit je dus op zondag echt zo de week te verdelen: als jij op maandag gaat hardlopen en ik heb op dinsdag die werkborrel dan wil ik dus op woensdag naar bootcamp en donderdag hardlopen want vrijdag ben jij weer de hort op - en repeat. Dat is weleens irritant en je hebt niet vaak een hele avond samen, dat moeten we ook echt inplannen. Maar na het sporten hebben we meestal nog wel een uurtje om ff te kletsen.
Ik zou er wel voor waken het jouw probleem te maken - 'ik wil sporten maar heb geen opvang meer' - jullie hebben beiden hetzelfde probleem, lijkt me. Misschien zien jullie het ook wel zo, en lees ik het verkeerd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Aug 2017 09:12

Re: Healthy en fit in 2017

Succes vnv Marin! En zeker wat Caulfield zegt, het zou gek zijn als die drie keer sporten van je man gewoon vaste prik zijn en jij daar omheen moet goochelen.

@carrie: m'n knie is nog steeds stom. Na 3km ongeveer gaat hij pijn doen. Dus ik wissel rennen af met lopen, en dan haal ik de 5 a 6 km wel.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 23 Aug 2017 09:21

Re: Healthy en fit in 2017

He balen zeg. Is daar iets aan te doen om het op te lossen?
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers