Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ontspan jij?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2017 19:17

Hoe ontspan jij?

Ontspannen is moeilijk voor mij. ECHT ontspannen. Mijn hoofd en de radertjes gaan 24/7 door, het liefst nog even dubbel zo hard op de momenten dat ik probeer te ontspannen (als ik moet slapen, als ik een wandeling maak - dan ga ik me opeens afvragen of ik dit of dat niet vergeet, afspraken niet dubbel plan, dit of dat echt moet halen, zus of zo nog tegen die en die moet zeggen, hele gesprekken analyseren of juist bedenken - drama! en dan zeggen tegen jezelf van stop en 3 seconden later ben je alweer ongemerkt bezig!). Van series kijken of lezen ontspan ik niet omdat ik dan toch weer bezig ben met nieuwe informatie binnen halen en verwerken ofzo. Het maakt mijn hoofd niet leeg als je begrijpt wat ik bedoel. En als ik dus een blokje om ga, ga ik juist nadenken en piekeren.

Nu heb ik mijn kleurboek maar weer eens opgehaald. Dat werkt wel ontspannend. Koken ook, maar dan meer ontspannend koken/bakken. Niet zozeer de dagelijkse maaltijd helaas. Wat doen jullie? Waarmee kom je echt tot rust?
Laatst gewijzigd door Whatever op 13 Mrt 2017 19:22, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Mrt 2017 19:20

Re: Hoe ontspan jij?

Eén van de weinige plekken waar ik kan ontspannen is in de bioscoop! En dan het liefst alleen. Als ik thuis tv kijk, zit ik altijd nog te multitasken en op m'n telefoon te lezen ofzo, maar in de bios kan dat niet. Dan ga ik helemaal op in de film en lukt het me meestal goed om me op de film te concentreren.

Verder heb ik er ook de grootste moeite mee, ik slaap ook alweer een week slecht, omdat ik zo druk in m'n hoofd ben en constant lig te malen.
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2017 19:23

Re: Hoe ontspan jij?

Oh en meditatie heb ik wel geprobeerd. Maar dan ga ik dus of nadenken. Of ik val in slaap. :smile:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Mrt 2017 19:23

Re: Hoe ontspan jij?

Mijn hoofd draait eigenlijk ook wel altijd. Enige moment dat het niet is is als ik het snot voor m'n ogen sport en dan het liefst met een trainer die precies verteld wat ik moet doen zodat ik ook niet nadenk over oefeningen (met bootcamp) of welke afslag ik moet nemen (met hardlopen).

Wat me helpt om meer rust in m'n hoofd te krijgen is op de dag een paar momenten pakken waarin ik alvast 'evalueer' wat ik die dag heb meegemaakt, gehoord, gedacht, gezien. Dan is het iig al minder druk in m'n hoofd en hou ik hem zo leeg mogelijk.
30-04-2017
<<

Anoniem221

Bericht 13 Mrt 2017 19:24

Re: Hoe ontspan jij?

Tweelingzus? Nee, dat wil je niet horen of lezen. :P

Even serieus. Ik ontspan van mijn vriend. Hij weet mij rustig te houden (dan denk ik nog aan honderdduizend dingen, maar hij niet en dat relaxt). Ik ontspan pas echt met een goed boek in bed. Nu ben ik een boek aan het lezen waar ik mijn aandacht bij moet houden, niet omdat het verhaal zo spannend is, maar omdat ik de Afghaanse moet onthouden zodat ik de verhaallijn kan volgen. Dan val ik op een gegeven moment ook in slaap, omdat ik het niet meer weet. Echt, ik ben al een week bezig een personage in het boek een plaatsje te geven. Stom boek, maar dan pieker ik tenminste niet.


Werkt dat voor jou niet bij wat moeilijker lectuur?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Mrt 2017 19:36

Re: Hoe ontspan jij?

Pas als alles klaar is voor die dag, de baby in bed ligt en ik in mijn huispak op de bank zit met een kop thee.
Meestal lees in dan wat.
Ik heb dit echt moeten leren.
2016
<<

Anoniem185

Bericht 13 Mrt 2017 19:37

Re: Hoe ontspan jij?

Als ik helemaal 'in' een boek zit.
Op een of andere manier ook bij het fitnessen, omdat ik dan met niks anders bezig ben dan dat, maar dat voelt nog steeds ergens als werken ofzo.
Meestal ontspan ik pas écht na twee dagen vrij te zijn. Of als ik een dag vrij ben en eerst heel veel dingen heb gedaan die moesten gebeuren en me daarna neerzet, terwijl ik als ik 's ochtends al rustig aan doe me niet ontspannen voel. Ook vroeger opstaan voelt voor mij later op de dag meer ontspannen aan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2017 19:47

Re: Hoe ontspan jij?

Groente snijden. Heel stom maar dat werkt het beste. Ik zei gisteren al tegen m'n man dat het jammer is dat het onverstandig is om met weeën met een mes in m'n handen groente te gaan snijden, anders ging ik me dan toch een portie groentesoep maken..

En ik merk dat wanneer ik probeer te ontspannen het echt niet zo heel goed lukt. Vaak zit ik op de bank iets te kijken of te lezen en dan is het geforceerd ontspannen. Dat werkt niet. Dat merk ik nu ook nu ik echt probeer te ontspannen, dat ik dat best moeilijk vind.
Laatst gewijzigd door Marin op 13 Mrt 2017 20:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Mrt 2017 20:28

Re: Hoe ontspan jij?

Haha Marin, ik heb dat ook. Groente snijden werkt idd super ontspannend.

Verder werkt sporten voor mij heel ontspannend. Met name yoga. De meditatie oefening op het eind vind ik altijd heerlijk. Dat is echt ultiem ontspannen. Ik zweef dan zo gedachteloos ergens tussen wakker en slapen zijn in.
En seksen en klaarkomen werkt ook volop ontspannend.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mrt 2017 20:44

Re: Hoe ontspan jij?

Als ik écht in een goed verhaal uit een boek zit, dan vervaagt alles om me heen. Echter moet ik dan eerst wel even ingespannen doorlezen. Series of films kijk ik nooit gedachteloos, net als jij. Maar net als Bliss kan ik in de bioscoop wel alles loslaten. Met paardrijden ook redelijk.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Mrt 2017 20:51

Re: Hoe ontspan jij?

Jans schreef:Verder werkt sporten voor mij heel ontspannend. Met name yoga. De meditatie oefening op het eind vind ik altijd heerlijk. Dat is echt ultiem ontspannen. Ik zweef dan zo gedachteloos ergens tussen wakker en slapen zijn in.
Dit dus. Sinds ik aan yoga doe kan ik me eindelijk goed ontspannen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 13 Mrt 2017 21:00

Re: Hoe ontspan jij?

Ik kan ook niet goed ontspannen , of mij hoofd blijft malen of ik moet van alles van mezelf doen. Pfff soms zou het makkelijk zijn dat je jezelf even op pauze kan zetten hihi
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 13 Mrt 2017 22:32

Re: Hoe ontspan jij?

Thunder schreef:
Jans schreef:Verder werkt sporten voor mij heel ontspannend. Met name yoga. De meditatie oefening op het eind vind ik altijd heerlijk. Dat is echt ultiem ontspannen. Ik zweef dan zo gedachteloos ergens tussen wakker en slapen zijn in.
Dit dus. Sinds ik aan yoga doe kan ik me eindelijk goed ontspannen.

Ik ook, alleen met yoga kan ik mijn hoofd leeg maken, alhoewel bij de eindontspanning mijn hoofd weer langzaam volstroomt. Verder ratelt er altijd wel iets eigenlijk.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2017 22:38

Re: Hoe ontspan jij?

Misschien moet ik ook eens yoga uitproberen dan. Ik ben alleen bang dat ik daar veel te niet-flexibel voor ben.. :palm:
<<

anoniem213

Bericht 13 Mrt 2017 22:42

Re: Hoe ontspan jij?

Whatever schreef:Misschien moet ik ook eens yoga uitproberen dan. Ik ben alleen bang dat ik daar veel te niet-flexibel voor ben.. :palm:

Ik kan echt helemaal niks qua flexibele houdingen, maar bij yoga gaat het daar ook niet om. Ik zie dan wel dat ik de slechtste ben in het begin, maar als je het goed doet, zie je anderen niet en let je alleen op jezelf. Toen ik vaker yoga deed, merkte ik dat zelfs ik iets soepeler werd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Mrt 2017 22:47

Re: Hoe ontspan jij?

Marin schreef:Ik zei gisteren al tegen m'n man dat het jammer is dat het onverstandig is om met weeën met een mes in m'n handen groente te gaan snijden, anders ging ik me dan toch een portie groentesoep maken..



Je kan altijd nog zacht fruit gaan snijden met een botermesje. Kan je er na afloop een vruchtentaart van bakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Mrt 2017 03:14

Re: Hoe ontspan jij?

Ik merk dat ik een stuk makkelijker ontspan nu ik mijn laptop en telefoon uit heb 's avonds. Ik word vooral onrustig van het feit constant bereikbaar te zijn en mijn hoofd blijft maar informatie verwerken als ik op facebook zit of op het forum. Ik kijk nog wel televisie, maar alleen tvshows, geen informatieve programma's. Ook hou ik van een bad en boek. Of lekker ergens ontbijten voor het werk met de krant.
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 14 Mrt 2017 10:43

Re: Hoe ontspan jij?

Ik kan mij sinds ik kinderen heb heel moeilijk ontspannen. Ik sta altijd op een soort van standby. Zelf nu ik hier op de bank zit met de iPad en een kopje koffie met allebei de kinderen op school zit ik niet ontspannen terwijl het eigenlijk wel kan. Dingen waar ik wel een beetje ontspannen van word zijn : uit eten gaan, koken, douchen, na 21.00 uur op de bank voor de tv, goede film kijken enz. En waar ik echt serieus beetje zen van word is stofzuigen :laughcry:
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 14 Mrt 2017 12:14

Re: Hoe ontspan jij?

Bij mij werkt sporten het beste. Hoe rot mijn dag ook was, als ik daar intensief mee bezig ben (vooral in een groep) vergeet ik alles even. Tuinieren werkt trouwens ook, dan hou ik alleen de tijd nog in de gaten. Verder maak ik mij dan alleen druk om de takjes, onkruid, blaadjes e.d. :p
<<

Anoniem193

Bericht 14 Mrt 2017 12:18

Re: Hoe ontspan jij?

Van koken word ik wel ontspannen. Als het uit een kookboek is, niet vanaf mijn telefoon, want dan ga ik steeds weer fb kijken etc.
Afgelopen weekend kon ik na 6 maanden eindelijk weer motorrijden en dat is wel echt mijn meest ultieme ontspanning. Internet verbinding uit, spotify aan op mijn bluetooth headset en gaan. Als er echt nood aan de man is ben ik wel bereikbaar, tijdens het rijden, ik kan gewoon gebeld worden. Dat in mijn achterhoofd wetende geeft mij dat rust.
<<

Anoniem214

Bericht 14 Mrt 2017 12:36

Re: Hoe ontspan jij?

Door in bad te gaan met de iPad aan, heerlijk! Doe het alleen te weinig.
<<

Brooke

Bericht 14 Mrt 2017 15:27

Re: Hoe ontspan jij?

Juliette schreef:Door in bad te gaan met de iPad aan, heerlijk! Doe het alleen te weinig.


O dat zou voor mij niet ontspannend werken haha, ik zou bang zijn om de iPad in bad te laten glijden (zeg ik die mijn telefoon 2x in de pot heeft laten vallen :silent:).

Ik vind het zelf heel ontspannend om muziek op te zetten met koptelefoon en mij af te sluiten van de buitenwereld. Ligt er maar net aan voor welke muziek kies. Sinds kort heb ik ook ontspannings-apps op mijn telefoon. Zo ook van regengeluiden etc. Lekker in bed liggen met koptelefoon op en luisteren maar. Helpt heel goed voor mij. Verder iets kijken wat ik écht leuk vind: serie, film etc.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 14 Mrt 2017 16:11

Re: Hoe ontspan jij?

Het enige wat bij mij echt werkt is legpuzzels maken.

Van muziek luisteren, lezen, koken/bakken raak ik wel iets meer ontspannen maar toch blijf ik dan bezig.
<<

Anoniem214

Bericht 14 Mrt 2017 16:25

Re: Hoe ontspan jij?

Daenerys schreef:
Juliette schreef:Door in bad te gaan met de iPad aan, heerlijk! Doe het alleen te weinig.


O dat zou voor mij niet ontspannend werken haha, ik zou bang zijn om de iPad in bad te laten glijden (zeg ik die mijn telefoon 2x in de pot heeft laten vallen .


Ik zet hem op de wasmand met Netflix aan hoor, lekker een filmpje of serie kijken :)
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 14 Mrt 2017 17:01

Re: Hoe ontspan jij?

Herkenbaar! Ik kan ook heel erg moeilijk ontspannen en mijn hoofd staat eigenlijk nooit stil. Ik kan redelijk ontspannen door te gaan sporten en dan vooral bij de vereniging omdat ik dan ook afleiding heb van m'n teamgenoten. Maar toch, dat hoofd gaat altijd door!

Ik heb laatst een moment gehad dat ik echt ontspannen was en dat ik écht even nergens aan dacht! Dat was tijdens het zwemmen met dolfijnen op Curacao; niet echt iets wat ik iedere dag kan doen :laughcry:
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers