Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Al 5 dagen griep

<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 13:55

Al 5 dagen griep

Ik ben nooit lang ziek, meestal met 2 dagen wel weer over. Maar lig nu al 5 dagen met dikke griep in bed en het wordt gewoon niet beter. Elke dag is het dezelfde ellende. Koorts, knallende koppijn, hele hoofd vol snot, ijlen, zweten. Alles erop en eraan. Vanochtend al even de huisarts gebeld, maar het griepvirus dat nu rondgaat schijnt gewoon hardnekkig te zijn.

Heeft iemand hier ook last van? Hoe doe je dit met werk? Ben inmiddels al sinds woensdag thuis, heb besloten morgen maar gewoon te gaan. Ben benieuwd hoe lang ik t volhou. Vanochtend naar de supermarkt lopen was al een hele uitdaging.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2017 13:59

Re: Al 5 dagen griep

Vijf dagen is toch helemaal niet lang voor een echte griep? Als je na twee dagen weer beter bent, heb je geen griep maar gewoon een fikse verkoudheid. Een gemiddelde griep duurt minimaal 3-5 dagen en het kan daarna nog wel weken duren voordat je weer écht helemaal de oude bent.

Vervelend hoor. Ik zou er zelf niet voor kiezen om toch maar naar het werk te gaan. Ziek is ziek. Als je niet eens naar de supermarkt kunt lopen, ben je duidelijk nog niet in staat om te werken. En buiten dat het voor jezelf niet verstandig is om dat dan toch maar wel te doen, besmet je misschien ook nog anderen. Ik zou er zelf voor kiezen om nog even goed uit te zieken. Niemand is onmisbaar.

Beterschap! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 13 Mrt 2017 14:01

Re: Al 5 dagen griep

Thuisblijven. Je bent ziek. En om weer echt op te knappen, moet je uitzieken totdat je weer helemaal beter bent. Dus morgen niet gaan werken. Misschien alleen thuis een beetje. Als dat tenminste lukt met hoofdpijn en koorts. Rot dat je ziek bent. Ziek zijn is sowieso niet leuk en dan nu ook nog met dit lenteweer. Beterschap!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Mrt 2017 14:06

Re: Al 5 dagen griep

Inderdaad, niet gaan werken hoor! Dan ben je alleen maar verder van huis en kun je je binnenkort weer ziekmelden. Uitzieken dus, vergt een hoop geduld!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 14:07

Re: Al 5 dagen griep

Oh nou misschien heb ik dan nog nooit echte griep gehad! Vind het maar niks. Ik ben het met jullie eens dat ik thuis zou moeten blijven, maar het zijn m'n laatste 2 weken hier en wil het niet als een rommeltje achterlaten. Ben ook bang dat ze denken dat ik me aanstel.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 14:09

Re: Al 5 dagen griep

HollyGolightly schreef:Thuisblijven. Je bent ziek. En om weer echt op te knappen, moet je uitzieken totdat je weer helemaal beter bent. Dus morgen niet gaan werken. Misschien alleen thuis een beetje. Als dat tenminste lukt met hoofdpijn en koorts. Rot dat je ziek bent. Ziek zijn is sowieso niet leuk en dan nu ook nog met dit lenteweer. Beterschap!
Reageer wel op emails en paas de urgente zaken door aan m'n collega's. Heb donderdag en vrijdag ook nog een paar calls gedaan. Misschien beter morgen ook nog maar thuis te blijven dan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Mrt 2017 14:13

Re: Al 5 dagen griep

Nou, dan denken ze toch lekker dat je je aanstelt? Over twee weken zie je ze waarschijnlijk nooit meer. En over drie weken zijn ze jou al zo'n beetje vergeten. Ik zou daarvoor echt niet ziek op mijn werk gaan zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 14:22

Re: Al 5 dagen griep

Ja je hebt ook helemaal gelijk hoor. En ze zeggen ook dat ik vooral thuis moet blijven. Maak het in m'n hoofd ook een groter probleem dan het is.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 13 Mrt 2017 14:40

Re: Al 5 dagen griep

Ik ben sinds 2 maart ziek thuis vanwege de griep. Werkelijk nooit ziek en nu duurt het voor mijn gevoel drie eeuwen voor ik mij weer beter voel. Mogelijk speelt mijn zwangerschap hier ook in mee, maar volgens mijn HA is het gewoon echt een pittige griep. Hier ook hoge koorts (40+) en enorme hoofdpijn gehad. Inmiddels heb ik enkel nog last van de vermoeidheid en kan ik mij nog geen moment langer dan vijf minuten concentreren. Ik voel mij ook schuldig naar mijn werk toe, maar mijn eigen gezondheid gaat toch echt voor!
Hopelijk knap je gauw weer op. Te snel weer beginnen is ook niet echt bevorderlijk voor je herstel!
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 14:53

Re: Al 5 dagen griep

Jeetje wat lang!! Naar zeg. Beterschap!
Heb de huisarts voor de zekerheid nog een mailtje gestuurd, omdat ik onlangs ook in een malaria gebied ben geweest. Je weet t nooit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2017 15:39

Re: Al 5 dagen griep

Jeetje Ysa, wat een lange periode al. Wat naar!
Ik ben met 20 weken ook zo ontzettend ziek geweest van de griep, dat was de ergste keer griep die ik ooit gehad had. Niet te vergelijken met een verkoudheid. Ik denk zelf ook dat het herstel extra lang duurde omdat mijn lichaam m'n kindje beschermde. Alle goede energie ging daar heen en dus was ik zelf extra zwak. Hopelijk voel jij je gauw beter!

Claire, jij ook veel beterschap. Voor een echte griep vind ik 5 dagen niet zo heel gek, wel heel erg vervelend natuurlijk. Trek je niet te veel aan van je werk. Iedereen daar nu nog aansteken is ook geen florisant afscheid.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Mrt 2017 16:19

Re: Al 5 dagen griep

De griep is dit jaar heftig. Vriend heeft drie weken ziek thuis geweest, het wilde maar niet beteren. Echt verschrikkelijk. Zelf heb ik het gelukkig niet gehad, wat ik een wonder vind met zo'n zieke vent in mijn huis bijna een maand lang!

Veel beterschap Claire (en alle anderen die griep hebben). Gewoon uitzieken, dat is het enige wat je kunt doen!
<<

Anoniem282

Bericht 13 Mrt 2017 18:52

Re: Al 5 dagen griep

Al? Dan heb je idd nog nooit een griepvirus gehad. Twee jaar geleden ging die heftige griep rond. Ik lag 1,5 week alleen maar geslapen, daarna 4 dagen steeds langer uit bed en daarna duurde het ook nog 2 weken voordat ik echt weer op kracht was. Beterschap! Hoop dat je je over een aantal dagen al een stuk fitter voelt.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mrt 2017 19:02

Re: Al 5 dagen griep

Beterschap! Doe maar rustig aan!

Ik heb dus nog nooit griep gehad kennelijk.. Hopelijk gaat dat ook niet gebeuren. Het klinkt erg naar.
<<

Anoniem184

Bericht 13 Mrt 2017 19:48

Re: Al 5 dagen griep

Ik heb vorig jaar voor het eerst echt de griep gehad (althans, kan me niet herinneren dat ik het eerder zo heftig gehad heb) en ben een week gevloerd geweest en heb daarna nog 3-4 weken naweeën ervan gehad. Je hebt mogelijk dus nog wel even te gaan helaas...

Edit: die lange nasleep wijt ik trouwens aan het te snel weer aan het werk gaan, toen.
<<

Anoniem249

Bericht 13 Mrt 2017 20:04

Re: Al 5 dagen griep

Ik verbaas me er echt over dat je zo lang zoet kan zijn met een griepje. Had er eigenlijk nog nooit eerder van gehoord. M'n huisarts belde vanmiddag terug en moet morgenochtend langskomen, hij wilde toch wel wat onderzoekjes doen om het een en ander uit te sluiten.
<<

Anoniem210

Bericht 13 Mrt 2017 20:12

Re: Al 5 dagen griep

Griep kan inderdaad een langdurige ellende zijn. Heel veel beterschap.
<<

Brooke

Bericht 15 Mrt 2017 10:01

Re: Al 5 dagen griep

5 dagen is helemaal niet zo lang. Ik heb in februari ook flink de griep te pakken gehad en dat voor het eerst in 9 jaar tijd. Het is heel belangrijk dat je goed uitziekt en de tijd neemt. Anders kan je later gezondheidsproblemen krijgen, ik heb zelfs gelezen dat je er in het ergste geval blijvende vermoeidheid eraan overhoudt als je het ziek zijn onderschat en niet uitziekt. Weet niet of dat echt zo is, maar denk wel dat het niet goed is om niet de tijd te nemen. Nadat ik ziek was geweest duurde het ook wel even voor ik weer helemaal fit en uitgerust was.
Dus neem je tijd en fijn dat de huisarts je even wilt zien om evt. het een en ander uit te sluiten.

Beterschap!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Mrt 2017 11:05

Re: Al 5 dagen griep

Hoe voel je je nu Claire?
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Mrt 2017 11:10

Re: Al 5 dagen griep

Het hoeft ook niet per se griep te zijn. Ik had in februari een middenoorontsteking en flinke koorts, maar ik had niet enorm veel oorpijn, ik had meer last van een ontzettend vervelende hoest en ik voelde me gewoon slap en koortsig. Als ik niet bij de huisarts was geweest dan had ik ook gedacht dat het griep was en dan had het waarschijnlijk ook langer geduurd, nu kon het behandeld worden met antibiotica.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem249

Bericht 15 Mrt 2017 20:44

Re: Al 5 dagen griep

De huisarts vond het gelukkig ook raar. Ik ben getest op malaria en knokkelkoorts omdat ik niet lang geleden naar een geinfecteerd gebied ben geweest, maar dat had ik gelukkig niet. Hij wilde morgen nog nieuwe onderzoeken gaan doen, maar voel me sinds gister weer wat beter. Vandaag ook weer rustig aan de slag gegaan en dat ging wel ok.
<<

Anoniem249

Bericht 15 Mrt 2017 20:46

Re: Al 5 dagen griep

Susan schreef:Het hoeft ook niet per se griep te zijn. Ik had in februari een middenoorontsteking en flinke koorts, maar ik had niet enorm veel oorpijn, ik had meer last van een ontzettend vervelende hoest en ik voelde me gewoon slap en koortsig. Als ik niet bij de huisarts was geweest dan had ik ook gedacht dat het griep was en dan had het waarschijnlijk ook langer geduurd, nu kon het behandeld worden met antibiotica.

Toch fijn als de huisarts je dan serieus neemt! Ben ook heel blij met mijn huisarts. Ik had ook vrij hoge koorts, daardoor wilde hij voor de zekerheid wat dingen uitsluiten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Mrt 2017 23:05

Re: Al 5 dagen griep

Fijn dat het beter gaat, maar niet te hard van stapel lopen hoor! Als het niet gaat moet je wel je rust nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron