Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oog probleem

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Mrt 2017 03:16

Oog probleem

Hi!

Ik heb sinds een paar maanden slecht zicht met m'n linkeroog als ik wakker word. De eerste keer dat het gebeurde schrok ik best wel omdat ik bijna niets zag met links. Nu voelt het als een enorme waas over m'n oog, ik zie dus nog wel licht en donker verschillen maar verder niets. Ik ervaarde hetzelfde laatst toen ik van buiten naar binnen liep en naar de sneeuw had gekeken (de zon scheen en het was behoorlijk fel) en ik zag wederom niets met m'n linkeroog. Het voelt ook alsof er een druk achter m'n oog zit.

Het slechte zicht/de waas verdwijnt als ik het licht aan doe bijna direct. Maar het duurt wel een aantal minuten voordat het wegtrekt als ik het licht uit laat. Overdag heb ik verder nergens last van trouwens.

Iemand die deze vage omschrijving herkent? Ik heb de opticien gebeld maar ze rekenen hier $140 voor een simpele oogtest (volgens mij is het in NL gratis?) en dat is heel veel geld voor het magere loon wat ik hier heb vandaar mijn vraag hier :)
<<

Anoniem197

Bericht 09 Mrt 2017 05:42

Re: Oog probleem

Ik zou het zeker laten controleren! Doet het ook pijn?
Ik had toen ook heel veel pijn en bleek een ontsteking te hebben in mijn oog. Daarvoor ben ik naar een optimitrist (?) geweest.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 09 Mrt 2017 06:32

Re: Oog probleem

Ik zou hiermee niet naar een opticien gaan maar naar een arts! Dit is denk ik niet een normale oog afwijking waar een opticien iets mee kan (het trekt immers weg dus een bril heb je niks aan).
En dat je die druk voelt, daar zou ik me ook wel zorgen om maken.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Mrt 2017 17:42

Re: Oog probleem

Oh ja, de dokter zei dat ik de optometrist moest bezoeken maar die rekent dus $140. Het is wel maf want vanochtend kon ik wel gewoon goed m'n telefoon zien maar zodra dat licht wegvalt zie ik weinig.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Misschien loop ik vandaag wel even binnen bij de optometrist. Ik vind het gewoon heel erg zonde van m'n geld als hij/zij het checkt en me dan alsnog doorverwijst naar het ziekenhuis.
<<

anoniem203

Bericht 09 Mrt 2017 19:57

Re: Oog probleem

Ik zou niet te lang wachten. Je ogen zijn toch een van de belangrijkste dingen van je lichaam. Vooral omdat je zegt dat je een druk voelt achter je oog.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Mrt 2017 20:05

Re: Oog probleem

Poeh met mijn zicht zou ik echt geen risico nemen, dat is me zoveel waard. Ik zou dit ook best eng vinden. Jij niet? Ik zou naar een (huis)arts of ZH gaan, ook als het duur is.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 09 Mrt 2017 22:24

Re: Oog probleem

Heeft Australie niet iets van een ziektekostenverzekering? Maar inderdaad, ik zou naar de oogarts gaan. Heb ook zo'n akkefietje gehad en gelukkig hebben ze het goed opgeknapt.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 09 Mrt 2017 22:34

Re: Oog probleem

*DUBBEL*
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Mrt 2017 23:16

Re: Oog probleem

Ik zit in Canada kerel maar ze hebben hier wel een zorgverzekering, super goed geregeld zelfs alleen valt de optometrist daar niet onder.

Ik was eigenlijk niet bezorgd, vooral omdat ik 't al maanden heb maar jullie maken me nu bezorgd haha.. Klinkt stom maar ik ben zoveel ziek geweest in m'n leven dat ik eigenlijk gewoon geen zin meer heb om wéér iets te moeten laten onderzoeken. Maar ik zal even langs de optometrist lopen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 09 Mrt 2017 23:48

Re: Oog probleem

Ow haah :P te lang niet gevolgd zeker. Kun je niet beter dan gewoon naar de oogarts, via de Eerste Hulp?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Mrt 2017 00:20

Re: Oog probleem

Goed nieuws! Ik heb het uitgelegd aan de opticien en blijkbaar had ik het vorige keer niet goed begrepen en ging het over een standaard oogmeting. Met mijn klachten valt het wel onder de zorgverzekering dus dinsdag heb ik een afspraak om er even naar te laten kijken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mrt 2017 07:02

Re: Oog probleem

Yes wat fijn!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem203

Bericht 17 Mrt 2017 22:53

Re: Oog probleem

En hoe was het bij de opticien?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Mrt 2017 00:19

Re: Oog probleem

Wat lief dat je er naar vraagt. Ik moet voor verder onderzoek want m'n oog ziet er perfect uit maar toen ze er met een lampje in had geschenen was ik weer blind dus het is wellicht iets met de zenuw naar m'n hersenen? Als uit het volgende onderzoek niets komt moet ik naar de dokter en wellicht een MRI want het blijft vreemd dat ik 's ochtends bijna blind ben met links.
<<

anoniem203

Bericht 18 Mrt 2017 21:13

Re: Oog probleem

Dan ben ik toch heel erg benieuwd wat het is. Het klinkt wel een beetje eng maar hopelijk niet iets heel ernstigs en wordt het ook niet erger. Alvast veel succes bij het onderzoek!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers