Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2017 10:18

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Heeft iemand een handige manier om muffe stoomgeur uit gordijnen te krijgen, het liefst op snelle wijze?
We hebben de gordijnen van de babykamer laten stomen en gisteren opgehangen. Nou ze stinken gewoon! Vanochtend al even voor het raam gehangen en laten luchten, maar het is hier mistig en regent, dus ik wil ze eigenlijk juist niet vochtiger maken, straks komt er nog schimmel in en zijn we verder van huis.

Iemand nog andere tips?
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 09 Mrt 2017 10:23

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Kun je ze niet met een koude was meedraaien en dan met een beetje wasverzachter erbij? Wel een kussensloop om de haakjes binden (met bv. elastiek vastzetten).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2017 10:24

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hmm dat is nog best een idee. Zal even kijken of het mag met koude was. Het stomme is, ze zijn gewoon echt net gestoomd, dus ze zijn schoon. Alleen stinken ze naar stomerij. Ik wil liever niet weer die haakjes er af halen, dat was echt een rotklusje gisteravond, dus met een kussensloop oid er om heen is nog best een idee.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 09 Mrt 2017 10:27

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja, ik was mijn gordijnen zelf altijd zo. (Eén keer per jaar hoor, hehe) Van m'n moeder geleerd :-). Gewoon een korte, koude was, denk dat dat niet zoveel kwaad kan, maar je kunt voor de zekerheid het labeltje checken. En anders gewoon heeeeeel lang laten luchten ben ik bang.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Mrt 2017 13:06

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

He Geel BOKS! Zo was ik m'n gordijnen ook altijd. Wij hebben een speciaal gordijnenprogramma op de wasmachine. Je moet dan wel zorgen dat je ze direct na afloop van dat programma uit de wasmachine haalt en uithangt (of gewoon weer nat terughangen aan de rails), anders gaan ze enorm kreuken.

♥♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 09 Mrt 2017 13:29

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Mijn gordijnen moet dus nodig gewassen worden, maar ik stel het al heeel lang uit.
Omdat ik dus geen zin had alle haakjes eraf te halen.
Wat een geweldige tip!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2017 14:13

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ja ik vind het ook handig! Zeker met die haakjes. Ik laat het nu eerst even luchten, hopelijk wordt de geur dan toch al minder. Maar anders ga ik dat zeker doen :cheering:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Mrt 2017 10:07

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hallo!

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen. Ik heb een rond paviljoen in de tuin staan, al een aantal jaar en super tevreden er over. De doeken aan de zijkant zijn nog helemaal goed, niet kapot niks. Maar het dak is helemaal verweerd en gescheurd. Maar ik kan echt nergens vinden of je zo'n dak los kan kopen, en zo ja waar. Ik ben serieus vanaf vorige zomer met vlagen al aan het zoeken. Hij heeft een diameter van 3 meter en is dus rond.
Iemand zin om te helpen zoeken, of weet je toevallig een webwinkel waar ze die dingen verkopen? Desnoods een totaal pakketje van doeken...
Ik zou er enorm mee geholpen zijn :hulde:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2017 19:02

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

iemand verstand van planten

wij kijken nu desperate housewifes en daar hebben ze hele leue klimop plantjes hangen. Wie weet hoe die heten en of het in nederland te koop is

en een voorbeeldje
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 28 Mrt 2017 19:04

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Kira schreef:Hallo!

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen. Ik heb een rond paviljoen in de tuin staan, al een aantal jaar en super tevreden er over. De doeken aan de zijkant zijn nog helemaal goed, niet kapot niks. Maar het dak is helemaal verweerd en gescheurd. Maar ik kan echt nergens vinden of je zo'n dak los kan kopen, en zo ja waar. Ik ben serieus vanaf vorige zomer met vlagen al aan het zoeken. Hij heeft een diameter van 3 meter en is dus rond.
Iemand zin om te helpen zoeken, of weet je toevallig een webwinkel waar ze die dingen verkopen? Desnoods een totaal pakketje van doeken...
Ik zou er enorm mee geholpen zijn :hulde:


Geen idee of je bij cranenbroeck in de buurt woont maar daar halen wij om het jaar een nieuw doek of gewoon wanneer hij vies is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Mrt 2017 19:07

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Sarah, Het bovenste plaatje is volgens mij een blauwe regen. De andere zullen dan de gouden en witte regen zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mrt 2017 19:16

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Inderdaad wat Ooh la la zegt. De bovenste in blauwe regen.
Heel mooi, geeft een hoop rotzooi en is giftig. Dus als er kinderen of dieren in de buurt zijn moet je wel opletten of ze er van eten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

anoniem203

Bericht 28 Mrt 2017 19:20

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Kira schreef:Hallo!

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen. Ik heb een rond paviljoen in de tuin staan, al een aantal jaar en super tevreden er over. De doeken aan de zijkant zijn nog helemaal goed, niet kapot niks. Maar het dak is helemaal verweerd en gescheurd. Maar ik kan echt nergens vinden of je zo'n dak los kan kopen, en zo ja waar. Ik ben serieus vanaf vorige zomer met vlagen al aan het zoeken. Hij heeft een diameter van 3 meter en is dus rond.
Iemand zin om te helpen zoeken, of weet je toevallig een webwinkel waar ze die dingen verkopen? Desnoods een totaal pakketje van doeken...
Ik zou er enorm mee geholpen zijn :hulde:


Ik weet niet of je in Brabant/Limburg woont? Maar hier hebben we een winkel Van Cranenbroek die dit soort dingen los verkoopt. Niet duur ook. Misschien zou je daar kunnen kijken? Ze hebben helaas geen webwinkel.

Edit ik lees nu pas dat Femm hetzelfde zegt ;)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2017 19:27

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

ah bedankt. Dat ze giftig zijn dat is dan niet zo handig. Zie trouwens op google dat die ook als bijnaam wisteria heet
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 29 Mrt 2017 06:49

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Fem en Ava, hartstikke bedankt! Had ook al op de site gekeken maar daar zag ik ze niet, en wilde er niet voor niks heen gaan. Er was een grote Cranenbroek in de buurt maar die is nu verhuist naar een eindje verderop maar dan ga ik daar binnenkort eens langs. Dit Paviljoen komt daar ook vandaan, van mijn oude buren overgekocht.
Echt heel fijn!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mrt 2017 08:01

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

sarah1985 schreef:ah bedankt. Dat ze giftig zijn dat is dan niet zo handig. Zie trouwens op google dat die ook als bijnaam wisteria heet

En dan is het cirkeltje weer rond wat betreft de serie :P
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Mrt 2017 08:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Cotton schreef:
sarah1985 schreef:ah bedankt. Dat ze giftig zijn dat is dan niet zo handig. Zie trouwens op google dat die ook als bijnaam wisteria heet

En dan is het cirkeltje weer rond wat betreft de serie :P


Ja precies en ik zit al weken te zoeken op internet hoe ze heten. Bleek dus heel simpel te zijn haha
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 29 Mrt 2017 12:12

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Sarah, als je zo'n plant koopt zou ik wel een vrij grote al kopen waar al bloemen in zitten. Jonge planten kunnen er wel 3 jaar over doen voordat er bloemen in komen.

Ze zijn wel echt prachtig en ruiken erg lekker! Vooral 's avonds.
10.04.17
<<

Anoniem301

Bericht 29 Mrt 2017 12:21

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

He hallo

Wij hebben 2 nieuwe box springmatrassen gekocht, heerlijk. Alleen deze zijn 12 cm hoger dan de vorige en nu past het hoeslaken er niet meer goed omheen. Hij schiet er soms af, en hij bedekt het matras niet helemaal aan de zijkanten. Het bed is 180cm breed, moet ik dan een hoeslaken kopen voor een matras van 200cm breed? Of is dat dan weer te wijd? Of zijn er ook hoeslakens speciaal voor een wat hoger matras? Ik koop ze het liefste bij de Hema.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 29 Mrt 2017 12:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Als je hem daar vandaan hebt hebben ze er vast doeken voor Kira ;-).

Oh daar ben ik ook benieuwd naar Carrie. Wij hebben nu ook veel dikkere matrassen en dan schiet het hoeslaken nog wel eens los.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Mrt 2017 12:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Carrie, wij hebben idd speciale hoeslakens. Bij de Ikea, sorry.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Mrt 2017 12:37

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

SoGood schreef:Carrie, wij hebben idd speciale hoeslakens. Bij de Ikea, sorry.

Ja maar ik wil Hema.

Nee all madness on a stick. Heb je een linkje?
<<

Anoniem222

Bericht 29 Mrt 2017 12:37

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben ook speciale hoeslakens ivm hoog matras. Mijn ervaring is dat een groter hoeslaken niet het gewenste effect geeft. Je kunt ze ook online bestellen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Mrt 2017 12:45

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Er zijn speciale hoeslakens voor boxsprings/hoge matrassen. Iig te bestellen bij Wehkamp maar miss hebben ze ze ook wel bij de hema.
Groter zal niet werken denk ik.
30-04-2017
<<

Anoniem281

Bericht 29 Mrt 2017 13:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben ze ook bij de Ikea gekocht!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20326173/

Die volgens mij. En deze; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80151392/

Oh men ik snap nu pas waarom m'n man steeds chagrijnig wordt als k zeg een nieuw laken te willen hebben.. Ik was helemaal vergeten dat ze vrij prijzig zijn :/
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers