Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips glutenvrij en zwangerproof

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 05 Mrt 2017 10:06

Tips glutenvrij en zwangerproof

Iedereen moet voor een feestje een hapje meenemen wat én glutenvrij én zwangerproof is. Ik moet iets zoets meenemen. Nu heb ik alleen tijdelijk geen beschikking over een oven dus ik wil graag iets kopen.
Heeft iemand genoeg kennis van de ingrediënten die dan wel en niet mogen en kan mij vertellen wat ik het beste kan kopen (en waar)?
<<

Anoniem316

Bericht 05 Mrt 2017 10:10

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Ze hebben bij de Albert Heijn wel een apart schap met glutenvrij producten. Misschien staat daar wat tussen?

Het is nogal een opgave trouwens! Het scheelt dat het tegenwoordig een hype is en er steeds meer producten in de winkel komen te liggen :).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Mrt 2017 10:14

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Heb weinig verstand van gluten, maar bij hema heb je bijvoorbeeld wel glutenvrije slagroomsoesjes, is dat iets?
Qua zwangerproof lijkt me dat het niet moeilijk is, zolang er geen rauw ei door iets heen zit is er qua zoetigheid weinig dat zwangeren niet kunnen eten.
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mrt 2017 10:37

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Je hebt in de supermarkt een heel schap met glutenvrije koekjes etc, misschien is dat wat?
<<

Anoniem184

Bericht 05 Mrt 2017 10:58

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Moet je het ook zelf maken of mag het ook kant en klaar zijn? Ik weet namelijk niet hoe heftig de glutenintolerantie is, maar zelf glutenvrij dingen bereiden luistert zo nauw, je zit zo met kruisbesmetting... op m'n oude groep op m'n werk zit een meisje met glutenintolerantie, als je ziet watvoor handleiding zij alleen al heeft voor het smeren/geven van een (glutenvrije) boterham, dat is echt niet mis.
<<

Anoniem197

Bericht 05 Mrt 2017 13:01

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Een kwarktaart? Bij de jumbo hebben ze glutenvrije gebakjes. Is gemaakt van schuim en slagroom. Is dat een idee?
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2017 13:28

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Je kunt monchou-, kwark-, of cheesecake maken met een notenbodem. Amandelmeel gebruiken, of andere noten fijnmalen, met wat boter laten opstijven. Kwark of monchou met slagroom en suiker, gewoon zoals je dat normaal maakt, en vers fruit erboven op. Kan ook in losse glaasjes als je dat leuker vindt.
Pavlova is ook lekker: http://www.laurasbakery.nl/pavlova-met- ... ood-fruit/

Ik zou idd, wat Maple al zegt, ff checken hoe het zit met de intolerantie. Als kruisbesmetting een probleem is kun je waarschijnlijk moeilijk iets gaan maken.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 05 Mrt 2017 17:12

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Als je voor heel simpel wil gaan en wat iedereen lekker vind. Een schaal met verschillende soorten bonbons en chocolaatjes.
Alleen chocola met biscuit erin is niet glutenvrij maar bijna al het andere wel.

Is ijs/ijstaart ook een idee? Vienetta bijvoorbeeld is glutenvrij en lekker.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Mrt 2017 20:14

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Crème mergpijpjes zijn vaak ook glutenvrij. Die van de AH sowieso.

Gezien alles glutenvrij is maakt dat op het feestje zelf de kruisbesmetting niet zo groot zal zijn. Anders had ik daar zeker rekening mee gehouden en was ik voor iets gegaan wat per stuk verpakt zit. Anders heb je nog de kans dat iemand iets met gluten pakt en later met diezelfde hand iets van de schaal met glutenvrij pakt en dan is het alsnog besmet met gluten. En voor iemand die echt heel gevoelig is, is dat al genoeg om verschrikkelijk ziek te worden.

Verder zou ik inderdaad gewoon kijken bij het schap met glutenvrije producten. Dat wisselt namelijk nogal per winkel wat ze wel en niet hebben.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Mrt 2017 20:47

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Op het feestje zelf zal het met de kruisbesmetting misschien wel meevallen, maar als je thuis iets maakt, moet je in je eigen keuken natuurlijk ook al rekening houden met kruisbesmetting :)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 07 Mrt 2017 13:49

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Ja klopt maar ik las dat ze iets kant-en-klaar wou kopen dus dat zal dan ook niet aan de orde zijn.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 07 Mrt 2017 17:08

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Bedankt voor het meedenken! Met deze tips kan ik wel wat :)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Mrt 2017 17:21

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Met bonbons en bijvoorbeeld mergpijpjes zou ik erg opletten qua gluten. Zolang het niet specifiek op de verpakking vermeld staat dat net glutenvrij is, is de kans erg groot dat het in een fabriek gemaakt is waar ook met gluten gewerkt wordt en waardoor het product niet 100% glutenvrij is.
Ik zou dat niet durfen gokken.
10.04.17
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 07 Mrt 2017 17:42

Re: Tips glutenvrij en zwangerproof

Ja sowieso zou ik de producten met kan mogelijk sporen bevatten van gluten vermijden.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron