Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samenwonen: hij dorp, ik stad

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 03 Mrt 2017 12:17

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Nou mijn vriend is een Amsterdammer en woont nu in mijn woonplaats. Een klein plaatsje in Brabant maar die word helemaal geaccepteerd hoor. Geen probleem. Maar die is zelf ook erg makkelijk. Praat met iedereen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem245

Bericht 03 Mrt 2017 13:02

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

JustMeDaan schreef:Nou mijn vriend is een Amsterdammer en woont nu in mijn woonplaats. Een klein plaatsje in Brabant maar die word helemaal geaccepteerd hoor. Geen probleem. Maar die is zelf ook erg makkelijk. Praat met iedereen.


Zo ook met mijn vriend!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Mrt 2017 15:10

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Sawadee schreef:
Fred schreef:Ligt eraan welke voorzieningen je belangrijk vind. Neem een plaats als Uden. In de volksmond nog steeds een dorp, maar ze hebben alles wat een stad ook heeft in het centrum. Kei veel kroegen, goede restaurants, theater, bioscoop, zwembad, veel sportclubs, tig fitnesscentra, woonboulevard, ziekenhuis. Oss en Veghel en andere vergelijkbare plaatsen hebben dat ook bijna allemaal. Een stad is dan niet nodig lijkt mij. Mooie van zulke plaatsen is dat je nog relatief dichtbij het centrum gratis kunt parkeren. Dat kan in steden als Nijmegen en Eindhoven niet meer.


Whaha Veghel heeft dat allemaal? Laat me niet lachen. Dat is een doods k*t dorp waar echt niks te beleven valt.
Ben blij dat ik daar na jaren weg ben!
Zoals Holly ook zegt, als je van Utrecht houdt wil je daar echt niet wonen.
Sowieso zou ik zelf nooit meer terug naar Brabant willen. Hele andere, vervelende mentaliteit en er tussen passen doe je nooit als je er niet vandaan komt.


Ik hoop toch dat dit niet standaard zo is :)
<<

Anoniem197

Bericht 03 Mrt 2017 15:12

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Ik vind het ook onzin dat je als buitenstaander er niet bij hoort.
Maar ik ken ook iemand van boven de rivieren en haar houding is ook gewoon dat ze neer kijkt op ons. Ze doet ook altijd moeilijk. Niet dat jij zo bent maar misschien onbewust?

Ontopic ik kom van het platteland en zou nooit in de stad willen wonen. Voor mij voelt dit dorp al als stad terwijl het dat echt niet is.
Lastig hoor jullie situatie!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Mrt 2017 15:14

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Toevallig woont mijn schoonzus in Veghel dus ben er weleens geweest. Maar hangt er ook vanaf wat je wilt denk ik. Als jij gewoon ergens werkt en na je werk in Veghel komt waar je kinderen op je wachten en je veel thuis bent, en waar je veel gezinnen om je heen hebt die allemaal de kids op dezelfde school hebben hoe vervelend is het dan nog :). Daar is het gewoon een woonwijk zoals velen.

En ja ik weet dat er overal bussen gaan. Maar het gevoel van even naar de stad komt daar niet mee terug.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Mrt 2017 15:49

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Een bekende uitspraak van Udenaren is: "Werken in Veghel, leven in Uden".

Veghel heeft meer grotere industrie, maar het centrum stelt niet veel voor. Daarmee hebben ze echt een slag gemist tov Uden. Ik zeg niet voor niets dat Uden van de drie (Oss, Uden en Veghel) het beste is. Oss heeft trouwens nog meer industrie. Daarvan is de ligging met de A50 en A59 nog idealer voor.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 03 Mrt 2017 18:09

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Wat lastig zeg, hopelijk komen jullie er samen uit. Lijkt me moeilijk als je wensen zo ver uit elkaar liggen. Ik zou denk ik kijken naar een groot dorp met veel faciliteiten dichtbij een stad.

Mijn man en ik zijn naar een voor ons beiden onbekend klein dorp verhuisd. Mijn man kwam uit een iets groter dorp hier in de buurt en ik hier een half uur vandaan. Ik denk dat het heel erg aan het dorp en jezelf ligt of je ergens tussen komt of niet. Waar ik vandaan kom maakt het niets uit waar je vandaan komt, waar ik nu woon hoorde ze dat ik niet uit de regio kwam en dan duurt het lang voordat je erbij hoort. Maar goed ik doe pas moeite voor een sociaal leven hier sinds de oudste op school zit daarvoor heb ik daar niets in geïnvesteerd.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 07 Mrt 2017 14:13

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

We hebben het er nog over gehad en hij gaf aan dat hij het lastig vindt om het samenwonen nog voor zich te zien, mede doordat slapen samen erg slecht gaat en hij wel een opbouw hierin wil hebben voordat we van weinig dagen achtereen samen zijn ineens gaan samenwonen. Logisch ook wel, zeker als je een huis moet verkopen...

Later echter zei hij weer: dan kom je toch hier wonen. Dus ik zei: weet je nog wat je eerst zei: dat er eerst een goede basis moet zijn voor het samenwonen überhaupt. En toen zei hij dat dat in zijn eigen huis wat hem betreft makkelijker is. Dus ik zeg: ja voor jou misschien, maar voor mij blijft dat hetzelfde hoor...

Dus er ligt echt nog wel meer aan ten grondslag, namelijk dat hij niet van verandering houdt en dat de enige reden om eventueel weg te gaan uit zijn huidige huis, samenwonen is. Dus ik snap nu wel waarom het zo moeilijk is geloof ik :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Mrt 2017 16:24

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Niet van verandering houden is een beetje een autistisch trekje.

De middenweg is het beste. Ook ik ben van een dorp naar een grotere plaats verhuisd (de beste van de 3 die ik eerder noemde), maar veel groter dan dat zie ik niet zitten. Deze plaats heeft voor mij eigenlijk alles en de sfeer is nog redelijk gemoedelijk. In een grote stad is dat wel anders, dus ik snap zijn punt ook wel. Zo moest ik met oordopjes inslapen om niet het uitgaansvolk te horen op Stratumseind (de uitgaansstraat in Eindhoven) als ik daar sliep in een zijstraat ervan. Enig voordeel vond ik daar dat je zo naar de winkels kon lopen, maar dat was ook het enige.

Overigens is een plaats als Culemborg, Geldermalsen of Zaltbommel geen optie? Met name die eerste 2 plaatsen zijn een stuk groter dan zijn huidige plaats en hebben (afgaand op google) een aardig centrum.

Lastig blijft het wel en eigenlijk zou je hier in het begin van de relatie duidelijk in moeten zijn beide. Zo geef ik duidelijk aan dat ik wil blijven wonen in deze omgeving (en ja, de stap om mijn dorp te verlaten was al een grote voor mij...). Echter ik zie wel de voordelen daarvan. Veel dichterbij snelwegen, een leuk centrum op fietsafstand etc en dat terwijl het niet eens een stad is.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 07 Mrt 2017 18:12

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Ik zou niet gelijk oordelen dat hij een autistisch trekje heeft maar het gewoon wat tijd gunnen. Jullie zijn nog niet zo lang samen en samenwonen is geen stap waar je met deze afstand lichtzinnig over moet doen. Je groeit er vanzelf naartoe en op een gegeven moment is de tijd rijp en neemt een van jullie de stap of sluit je een compromis. Het komt vanzelf wel als je maar niet forceert.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 07 Mrt 2017 18:30

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Eens met Carra. Daarbij is je eigen veiligheid (huis in dit geval) idd een grotere stap als dat er iemand bij je in jouw huis komt te wonen.
Geef het tijd idd. Het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat. Zolang het goed voelt gewoon van genieten en go with the flow.
30-04-2017
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 07 Mrt 2017 20:14

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Ik weet niet hoelang jullie samen zijn, maar ik zou het ook wat tijd gunnen. Niet te veel druk op leggen.
<<

Anoniem252

Bericht 07 Mrt 2017 20:45

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Ik snap dat je na 7 maanden niet zo snel je eigen plekje wil opgeven! Voor allebei hoor. Ik zou lekker nog even latten de oplossing dient zich vanzelf wel aan.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 08 Mrt 2017 09:20

Re: Samenwonen: hij dorp, ik stad

Lief van jullie. Ik denk ook dat ik er meer bij moet stilstaan om het tijd te gunnen :)
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers