Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rechtszaak

<<

Anoniem257

Bericht 02 Mrt 2017 12:19

Rechtszaak

Wie kan mij vertellen hoe zoiets gaat? Mijn broer is dus dood door schuld. Omdat hij is overleden doet OM voor ons aangifte etc. Nu is het oz dat de dader een advocaat heeft en wij niet. Wel hebben wij recht op spreekrecht maar goed bij ons speelt natuurlijk onwijs veel gevoel mee. Hoe gaat zo iets? Wij hebben geen recht een advocaat maar hoe benut je dan je spreekrecht?

Ook is het een open zitting en er word onwijs veel pers verwacht..mag dat gewoon? En zullen ze ons na die tijd lastig vallen?

Niet quoten oid. Ik wil het graag weer verwijderen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Mrt 2017 12:23

Re: Rechtszaak

Jeetje Betty wat heftig.
Ik heb geen ervaring maar alvast veel succes en sterkte.

Is het door schuld door drank?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem257

Bericht 02 Mrt 2017 12:26

Re: Rechtszaak

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem257 op 08 Mrt 2017 00:09, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem244

Bericht 02 Mrt 2017 12:29

Re: Rechtszaak

Wat moet dit heftig voor jullie zijn. Sterkte

Geen ervaring met een rechtszaak zoals dit.
Maar er zal toch wel iemand van het OM bij zijn? En jullie hierin begeleiden?

wanneer je recht op spreekrecht heb neem ik aan dat er aan jullie gevraagd gaat worden of jullie je spreekrecht willen gebruiken en jullie dan het woord krijgen.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Mrt 2017 12:39

Re: Rechtszaak

heb je een PM gestuurd
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Mrt 2017 12:42

Re: Rechtszaak

Wat heftig.
Wel ervaring met een rechtszaak maar niet met zo een. Wat mijn ervaring is is dat de rechter vragen stelt die je dan beantwoord. Een rechtszaak is eigenlijk altijd openbaar tenzij er echt zware belangen zijn. Bijvoorbeeld als iemand minderjarig is of zoals bij Holleeder als ze verwachten dat er verborgen boodschappen kunnen zijn of dat het problemen op gaat leveren. Of eventuele pers jullie lastig gaat vallen weet je niet. Je zou het eventueel nog aan kunnen geven op het moment dat je spreekrecht hebt. Ik zou denk ik proberen om in contact te komen met de openbaar aanklager. Verder heel veel sterkte het is onwijs zwaar.
2015 💙
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 02 Mrt 2017 12:46

Re: Rechtszaak

Ik zou als ik jou was even contact opnemen met het slachtofferloket of slachtofferhulp Nederland. Ik denk dat die al jouw vragen wel kunnen beantwoorden.

Heel veel sterkte!
<<

Anoniem257

Bericht 02 Mrt 2017 13:19

Re: Rechtszaak

Reageer straks even op de rest maar slachtofferhulp helpt ons niet. Daar hebben we al tig keer contact mee gehad maar contact gaat allemaal zo lastig
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mrt 2017 13:21

Re: Rechtszaak

Ik kan je er niet mee helpen, maar nogmaals een dikke knuffel voor jou!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Mrt 2017 15:31

Re: Rechtszaak

Wat heftig moet dit zijn Betty!

Ik kan je wel helpen met het één en ander. Jullie zijn in deze zaak officieel geen partij, jullie zijn nabestaanden van het slachtoffer in een strafzaak. De zaak gaat tussen de verdachte en het Openbaar Ministerie. Zij zullen tijdens de zitting (die inderdaad standaard openbaar is) een bepaalde straf eisen. Als nabestaanden kun je gebruik maken van spreekrecht, je kunt bijvoorbeeld aan de rechter en de verdachte duidelijk maken wat voor jullie de gevolgen zijn van de gebeurtenis. Natuurlijk is dit heel emotioneel, maar dat is misschien ook juist wel goed. Het moge duidelijk zijn dat de actie van de verdachte jullie dagelijks enorm veel verdriet bezorgd en dat dit ook nooit meer over gaat.
Je kunt via de site van De Rechtspraak hier veel informatie over lezen:
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/ ... lachtoffer

Ook op de site van het OM kun je veel lezen:
https://www.om.nl/onderwerpen/slachtoffers/
https://www.om.nl/onderwerpen/slachtoff ... t-wanneer/

Slachtofferhulp zou jullie hier wel in moeten bijstaan hoor, daar zijn ze voor! Gek dat dat zo lastig verloopt, dat lijkt me niet de bedoeling. Zij bieden juist juridische hulp aan slachtoffers en nabestaanden van verkeersongevallen.
https://www.slachtofferhulp.nl/Delicten ... bestaande/

♥♥
<<

Anoniem257

Bericht 02 Mrt 2017 15:45

Re: Rechtszaak

.
Laatst gewijzigd door Anoniem257 op 21 Mei 2018 07:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mrt 2017 15:47

Re: Rechtszaak

Pfff wat duurt dat lang joh. Verschrikkelijk. Moet vaak aan jullie denken als ik er langs rijd.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mrt 2017 15:57

Re: Rechtszaak

Ik kan je niet helpen, maar jemig, wat is dit lastig voor jullie :( Veel sterkte en kracht gewenst.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 02 Mrt 2017 17:50

Re: Rechtszaak

Betty, als jullie je voegen in het strafproces als benadeelde partij heb je wel recht op een advocaat. Dit gebeurt zeg maar als je de door jullie geleden schade op de dader wil verhalen. Slachtofferhulp heeft juristen in dienst, die zouden je hierin moeten begeleiden. Ook met het invullen van de juiste formulieren. Ik ga je later vandaag even een pm sturen.

Wat heftig allemaal. Juist nu zouden de professionals jullie goed moeten begeleiden.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mrt 2017 17:54

Re: Rechtszaak

Ik kan je niet helpen. Maar wat lastig allemaal. Ik wil je veel sterkte wensen!
2014 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Mrt 2017 18:35

Re: Rechtszaak

Dee schreef:Pfff wat duurt dat lang joh. Verschrikkelijk. Moet vaak aan jullie denken als ik er langs rijd.


Rechtszaken duurt echt niet normaal lang. Dat gaat helemaal nergens over. En met een beetje pech wordt het vonnis dan ook nog een keer of 3/4 uitgesteld.
2015 💙
<<

Anoniem257

Bericht 03 Mrt 2017 00:20

Re: Rechtszaak

.
Laatst gewijzigd door Anoniem257 op 21 Mei 2018 07:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 03 Mrt 2017 05:59

Re: Rechtszaak

Ach lieve Betty ik kan je niet helpen heb er helemaal geen verstand van. Maar wat vervelend (en ook wel begrijpelijk) dat je er nachtmerries en angsten aan hebt overgehouden. Dikke knuffel
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem316

Bericht 03 Mrt 2017 08:47

Re: Rechtszaak

Dat is helemaal niet offtopic lieverd. Het is ontzettend heftig waar jullie door heen gaan. Heb je inmiddels hulp gevonden?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Mrt 2017 09:34

Re: Rechtszaak

Tuurlijk is dat niet off-topic. Het is ontzettend heftig en je wil de bladzijde om kunnen slaan en het wachten op de rechtszaak houdt dat tegen. Even over het vonnis hoe het bij mij ging en hoe het schijnbaar vaker gaat. De rechter gaf aan dat het vonnis er met 5 weken zou zijn, 4 weken was niet reeel omdat je dan in de week van kerst en oud en nieuw zat. Dat werd vervolgens verplaatst naar 8 februari, 8 februari werd 8 maart met de opmerking van mijn advocaat erbij ga er vanuit dat het 8 april wordt. En op 20 februari werd ik gebeld door mijn advocaat dat er ineens een vonnis was. Het vonnis was vreemd en eigenlijk weten we nog niets. Het is nu dus weer afwachten wat er precies besloten wordt, maar grote kans dat we nog in hoger beroep gaan. Mijn advies zou dan ook zijn focus je niet op het vonnis maar op de daadwerkelijke afhandeling van de zaak. Na een vonnis kan er namelijk nog ineens extra info nodig zijn of een van de partijen gaat in hoger beroep. Waardoor je nog niet de rust hebt waar je op hoopt.
2015 💙
<<

Anoniem244

Bericht 03 Mrt 2017 10:27

Re: Rechtszaak

Dat laatste wat je typt, dat raakt mij flink... kan mij geen voorstelling maken van hoe verschrikkelijk het moet zijn voor jullie, maar wat een vreselijke tijd zijn jullie doorgegaan en gaan jullie nog steeds door.
Knuffel en veel sterkte!
Heb je hulp? Kan je er met iemand over praten?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Mrt 2017 10:38

Re: Rechtszaak

Oh meid toch, ik voel de wanhoop door het scherm.
Had zo graag iets voor je weg willen nemen :(
Dikke knuffel!!!

Het is te belachelijk voor woorden dat het zo gaat.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Mrt 2017 14:45

Re: Rechtszaak

Ik heb er ook geen ervaring mee maar wat moet dit verschrikkelijk zijn! Kan het me niet eens een beetje voorstellen al probeer ik het! Snap dat jullie toeleven naar de rechtszaak als een klein stukje afsluiting ofzo! Houden jullie er ook wel rekening mee dat de dader bijv. alleen maar een taakstraf krijgt (geen idee of dat kan hoor maar ik vind de straffen in NL niet zo hoog) en dat de klap dan alleen maar heel groot zal zijn!

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie de juiste hulp en begeleiding krijgen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem187

Bericht 03 Mrt 2017 14:50

Re: Rechtszaak

Betty, geen ervaring maar ik wil je wel een hele dikke knuffel geven. Ik leef zo met jullie mee! <3
<<

Anoniem210

Bericht 03 Mrt 2017 16:25

Re: Rechtszaak

Betty wat zit er veel wanhoop en verdriet in je tekst. Logisch want wat jullie mee moeten maken is echt verschrikkelijk.
Ik heb geen ervaring met een dusdanige rechtszaak of situatie. Maar ik wil je heel erg veel sterkte toe wensen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers