Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Feb 2017 12:14

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Sam schreef:Niekske, zou het helpen om naar 1 borst per keer te gaan? Dan stimuleer je niet elke voeding 2 borsten. Dat werkte bij mij bij P heel goed.


Dat probeer ik, maar mijn linkerborst houdt dat niet vol :( en dochter is weer een paar dagen erg onregelmatig en drinkt vaak maar heel kort en dan houden beide borsten het niet vol...

Sterkte met je borstontsteking! Hopelijk ben je er snel vanaf!
december 2016
juli 2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 07 Mrt 2017 21:30

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik geef al 5 maanden volledig borstvoeding. Mijn productie is altijd ruim voldoende geweest. De afgelopen 2 maanden werk ik 4 dagen per week en kolf ik dus vaak. Mijn productie had hier ook niet onder te lijden, tot gisteren. Gisteren en vandaag heb ik echt weinig gekolfd, mijn borsten voelen ook erg leeg en zonet bij het voeden merkte ik dat J. niet genoeg had uit 1 borst. Dat is voor het eerst sinds de kraamweek! Heel apart dus. Er is niet ineens iets veranderd wat ik als oorzaak kan aanwijzen.
Heeft iemand ervaring hier mee?

Overigens heb ik geen zin om heel veel moeite te doen om de productie omhoog te krikken. Ik twijfelde al over hoe lang ik nog door zou gaan. In de vriezer heb ik ook nog een voorraadje zodat ik het waarschijnlijk/hopelijk tot 6 maanden kan redden. Wel ben ik erg nieuwsgierig hoe dit ineens kan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Mrt 2017 21:45

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Moet je ongesteld worden?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 07 Mrt 2017 21:53

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ben al drie keer ongesteld geweest sinds de bevalling, maar niet regelmatig, dus dat weet ik niet. Het is 2 weken geleden dat ik ongesteld was.

Maar zou dat echt zo'n groot verschil kunnen maken? Ik heb echt maar de helft gekolfd van andere dagen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Mrt 2017 21:56

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb er geen ervaring mee vooralsnog. Maar lees dit wel in de kolfgroep.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Mrt 2017 21:57

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Green_Pepper schreef:Ik ben al drie keer ongesteld geweest sinds de bevalling, maar niet regelmatig, dus dat weet ik niet. Het is 2 weken geleden dat ik ongesteld was.

Maar zou dat echt zo'n groot verschil kunnen maken? Ik heb echt maar de helft gekolfd van andere dagen.


Dat kan! Ik heb er maandelijks 1 á 2 dagen last van.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 07 Mrt 2017 22:00

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat bizar zeg. Ben benieuwd of dat het is.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Mrt 2017 22:26

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat vind ik ook. Bij mijn oudste had ik het alleen de eerste keer. Nu is het iedere maand raak. Ook drinkt ze onrustiger en komt ze vaker voor een voeding. In totaal heb ik er zo'n 4 dagen last van inclusief mijn 2 werkdagen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Mrt 2017 23:19

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik kreeg daar ook last van rond die periode Gp.
F dronk meer dan ik kon kolven op mijn werkdag.
Ik ben vanaf 6 maanden bv en fv gaan combineren. Dus ik bleef wel gewoon kolven. Maar als ik niet genoeg had, vulde ik het aan met fv. Zo was de stress van het te weinig kolven er voor mij af.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 07 Mrt 2017 23:27

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik had het beide keren rond de 4.5 a 5 maanden dat het terug liep. Heb daardoor bij beide de 6 maanden net niet vol kunnen maken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 14 Mrt 2017 12:42

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik een vraag over het afbouwen.
Ons zoontje is nu 4,5 maand. Sinds twee weken ben ik aan het proberen om af te bouwen. Ik voedde/kolfde op deze tijden 7.00, 10.00,13.00, 16/17.00, 19/20.00, 22/23.00 uur.
Vorige week heb ik de voeding op werkdagen om 10 uur niet meer gekold, maar wel thuis gevoed. Op werkdagen maak ik R. wakker om 7 uur om te voeden, hij drinkt dan vaak 1 kant en de andere kant kolf ik. Op dagen dat ik niet werk, drinkt hij 1 kant en dan gaan we nog slapen. Om 10 uur moet ik dan dus 1 kant sowieso kolven, dus heb ik m om 10 uur maar gevoed. Als hij dan maar 1 kant dronk, de andere kant niet gekolfd.
Sinds deze week kolf/voed ik niet meer om 16/17.00 uur, tot nu toe zonder problemen.

Ik vraag me af wat nu verstandig is om als volgende voeding te laten vallen. Het liefst zou ik ook nog van die van 13.00 uur af zijn, want dan hoeft ik op het werk niet meer te kolven, maar van 7 tot 19 uur is wel heel lang.

Verder ben ik benieuw wanneer mensen die niet ongesteld werden tijden het voeden, dit wel weer werden. Ik ben namelijk aan het afbouwen, omdat ik graag weer een cyclus wil hebben. Dus als ik wel ongesteld wordt met 4 voedingen per dag, hoeft ik niet perse verder af te bouwen.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 14 Mrt 2017 15:20

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik werd ongesteld toen A drie maanden was. Voedde nog volledig dus ik denk niet dat je iets kunt zeggen over het wel of niet ongesteld worden icm borstvoeden.
Ik heb de voedingen afgebouwd met dat ik ongeveer 1 voeding per 2 weken kwijt raakte. Ik kolfde allereerst niet meer op het werk en later liet ik die voeding ook thuis vallen. Erge stuwing heb ik eigenlijk niet meer gehad. Ben hier mee begonnen toen A de 5 maanden voorbij was.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Mrt 2017 15:50

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ster, ik weet niet of het nou zo zeer met borstvoeding te maken heeft hoor, of je al dan niet ongesteld wordt. Ik heb nooit borstvoeding gegeven, mijn zoontje is net zou oud als de jouwe en ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest. Mijn zus heeft twee keer ruim een jaar borstvoeding gegeven en zij had heel snel weer een normale cyclus.

♥♥
<<

Anoniem251

Bericht 14 Mrt 2017 16:06

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb met 5 maanden de middagvoeding afgebouwd en werd 3 weken later voor het eerst ongesteld. Ik heb altijd het idee gehad dat hier wel een verband tussen zat maar het kan net zo goed toeval zijn geweest. Mijn cyclus werd pas weer helemaal normaal toen ik na 9 maanden helemaal gestopt was.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 14 Mrt 2017 16:08

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat is een goeie Elliot, ik ging er eigenlijk vanuit dat 't door de borstvoeding kwam. Ik lees op internet dat je zonder borstvoeding meestal na 3 maanden wel weer ongesteld bent en dit door de borstvoeding onderdrukt kan worden. Dan wacht ik t nog maar rustig af.

Bedankt voor je reactie September. Ik wil ook een voeding laten vallen per week/2 weken, een beetje hoe het uitkomt. Maar ik vraag me dus af welke ik 't beste kan laten vallen van deze: 7.00, 13.00, 19.00 of 22.00 uur, omdat er dan wel heel lang tussen gaat zitten.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Mrt 2017 20:19

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik kan geen antwoord geven op jouw vraag maar ik kan me wel voorstellen dat je productie heel snel afneemt als je zo weinig gaat voeden. Misschien wist je dat al lang hoor maar wilde je er toch even op wijzen om teleurstelling te voorkomen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Mrt 2017 20:28

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ster, een week nadat ik gestopt was met de borstvoeding, ik heb 6 maanden volledige gegeven en ben het daarna heel langzaam gaan afbouwen en met 9 maanden gestopt, een week later werd ik voor het eerst weer ongesteld en meteen weer regelmatig. Voor mij meer dan prima maar als je het graag wil en nog niet helemaal wil afbouwen is het wel vervelend.

Ik heb de voedingen om en om afgebouwd, eerst de late voeding omdat wakker blijven me op brak en we dan pap konden geven en hij dan beter door sliep. De ochtend voeding ben ik als aller laatste mee gestopt want dat vond ik een fijn moment in bed, makkelijk dat je dan niet meteen een fles hoeft te maken en ik had dan de meeste melk. Na die late voeding dus eerst de voeding van 11 uur laten vallen, toen die van 19:00uur enz, mijn voeding liep niet snel terug ik kolfte in de ochtend toen dezelfde hoeveelheden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 20 Mrt 2017 13:05

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Uit nieuwsgierigheid:
Wanneer had jou kindje regeldagen (met welke termijnen)? En hoe lang hielden deze aan?

En omdat ik nog geen ervaring heb:
Gaan regeldagen net zo plotseling weg als ze komen? En pakt je kindje daarna wel weer t ritme op wat hij daarvoor had of is dat weer soort van opnieuw instellen?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Mrt 2017 11:11

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Niemand ervaringen die je wilt delen?
Ik word er inmiddels echt moedeloos van, het al drie dagen continu voeden is nog tot daar aan toe, maar ze wil nog geen twee seconde alleen liggen dus kan helemaal niets zonder huilende baby. Ook mijn man en de draagdoek worden vaak niet geaccepteerd. Zo vermoeiend...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2017 11:21

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Zo gingen bij mij de regeldagen ook. Alleen bij mij duurden en duurden ze maar. Achteraf gezien kreeg V niet genoeg. Maar regeldagen komen plots en zijn plots er over. Ritme kan verandert zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 21 Mrt 2017 11:24

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Pure* schreef:Uit nieuwsgierigheid:
Wanneer had jou kindje regeldagen (met welke termijnen)? En hoe lang hielden deze aan?

En omdat ik nog geen ervaring heb:
Gaan regeldagen net zo plotseling weg als ze komen? En pakt je kindje daarna wel weer t ritme op wat hij daarvoor had of is dat weer soort van opnieuw instellen?


Ik weet niet alles precies meer, maar wel dat ik het op die momenten echt heel vermoeiend vond. Gelukkig vergeet je dat daarna weer snel blijkbaar, haha!
Volgens mij had onze dochter ze met 12 dagen en rond de 5weken. Dit was dan wel echt 2 dagen.

Echte regeldagen gaan vaak weer net zo snel weg als ze komen. Is het de hele dag door dat je kindje bij je wilt drinken of bepaalde momenten/uren? Misschien ia her dan wel clusteren. Onze dochter heeft wel heel erg lang iedere avond geclusterd. Van ongeveer 17-23uur ongeveer. Ik heb mij daar uiteindelijk maar aan toegegeven, drinken en wat te eten binnen handbereik en tv aan, haha. Oh, en toen ik mezelf erbij neer heb gelegd ging het ook een stuk beter. Misschien heb je iets aan deze link. https://www.lalecheleague.nl/borstvoedi ... -clusteren
Ik heb mij toen trouwens aangemeld op de facebook van la leche league, hier heb ik veel ervaringen en tips gelezen wat mij ook weer hoop gaf om door te gaan. Inmiddels is dochter 15 maanden en drinkt nog voordat ze gaat slapen, echt een geniet momentje is het nu!
Succes en hopelijk wordt het snel iets minder vermoeiend!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2017 11:30

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik werd juist erg onzeker en verdrietig toen ik Hulp vroeg bij die facebook groep. Op Internet kun je wel vinden wanneer regeldagen ongeveer zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 21 Mrt 2017 11:41

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Jip schreef:Ik werd juist erg onzeker en verdrietig toen ik Hulp vroeg bij die facebook groep. Op Internet kun je wel vinden wanneer regeldagen ongeveer zijn.


Dat is jammer! Er zitten wel een aantal moeders die écht pro bv zijn en dat ook doorduwen in hun reactie, dat komt niet altijd even aardig over inderdaad. Ik heb zelf toen geen vraag gesteld trouwens, echt alleen mee gelezen, daar heb ik erg veel van geleerd.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Mrt 2017 11:50

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Het is echt de hele dag en nacht door momenteel. Clusteren deed ze eerder eind vd middag, begin avond. Dat vond ik ook niet zo'n ramp.
Ik weet natuurlijk wel wanneer regeldagen vaak voorkomen, maar ben benieuwd naar echte ervaringen. Ik heb ook echt t gevoel dat er niks meer zit in mn borsten, maar dat hoort erbij toch?
Hopelijk is het snel klaar!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 21 Mrt 2017 11:54

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Pure* schreef:Het is echt de hele dag en nacht door momenteel. Clusteren deed ze eerder eind vd middag, begin avond. Dat vond ik ook niet zo'n ramp.
Ik weet natuurlijk wel wanneer regeldagen vaak voorkomen, maar ben benieuwd naar echte ervaringen. Ik heb ook echt t gevoel dat er niks meer zit in mn borsten, maar dat hoort erbij toch?
Hopelijk is het snel klaar!

Dat gevoel dat er niks meer in zit is inderdaad normaal.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers