Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijgezellenfeest vriendin

<<

Anoniem202

Bericht 21 Feb 2017 13:49

Vrijgezellenfeest vriendin

Over een paar maanden gaat mijn oudste vriendin trouwen. Het is de 2e persoon die dicht bij me staat die gaat trouwen, dus heb nog niet zoveel ervaring met vrijgezellenfeesten haha.
Ze heeft verschillende vriendengroepen die niet heel erg mixen, het zijn allemaal zeer uiteenlopende types. Nu zijn we allemaal volwassen en weet ik zeker dat we er op de bruiloft en het vrijgezellenfeest ons allemaal beleefd kunnen gedragen.
Het vrijgezellenfeest wordt georganiseerd door een meisje waar ik niet veel mee heb. Ik kreeg net een email met daarin dat het €95,00 gaat kosten en of ik dat binnen 2 weken wil overmaken. Maar er staat niet in wat we gaan doen. Omdat ik het toch een aardig bedrag vind (al weet ik wel dat dat een normaal bedrag is voor een vrijgezellenfeest) wil ik eigenlijk mailen met de vraag wat we voor dat bedrag gaan krijgen. Of is dat raar als ik dat ga doen?
Ik ben een beetje bang dat het zo'n een vrijgezellenfeest gaat worden waarbij de bruid verschrikkelijk verkleed moet en allerlei vage opdrachten in een stad bij mannen en dan een diner waarin alles wordt geserveerd in piemelvorm.
Je merkt al, ik heb niet zo'n hoge pet op van de organisatieskill :smile: en ik ben bang dat ik veel geld ga betalen voor iets waar ik me mentaal (en met een fles wijn) op moet voorbereiden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2017 13:51

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ja ik zou zeker vragen wat je gaat doen. Hallo, dat mag je best weten. Eerder zelfs raar dat je het niet weet waar je geld aan uit geeft.
Let's discover the world together.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 21 Feb 2017 14:09

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Phoebe schreef:Ik ben een beetje bang dat het zo'n een vrijgezellenfeest gaat worden waarbij de bruid verschrikkelijk verkleed moet en allerlei vage opdrachten in een stad bij mannen en dan een diner waarin alles wordt geserveerd in piemelvorm.
Je merkt al, ik heb niet zo'n hoge pet op van de organisatieskill :smile: en ik ben bang dat ik veel geld ga betalen voor iets waar ik me mentaal (en met een fles wijn) op moet voorbereiden.


Hier moet ik om lachen :smile:

Ik zou het zeker vragen, ik zou zelf ook echt wel willen weten wat er met 'mijn' 95 euro gaat gebeuren!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 21 Feb 2017 14:17

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Lijkt mij juist heel logisch. Ik heb ook nog niet heel veel vrijgezellenfeesten gehad, maar bij die van mij werd er echt een overzicht gemaakt van wat we allemaal gingen doen. Niet letterlijk activiteit 1 kost zoveel euro, activiteit 2, zoveel euro, kosten bruid zoveel euro, maar je wist in ieder geval wel wat je ging doen en dan kon je zelf wel een beetje uitrekenen of verwachten waar de kosten in zaten.

Dus nee, ik zou het helemaal niet raar vinden als je dat gewoon navraagt. Eerder raar dat het niet gelijk vermeldt wordt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 21 Feb 2017 14:20

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ik vind dat ook heel logisch hoor Phoebe, ik zou dat dus ook gewoon vragen.
Mijn zus had mijn vrijgezellenfeest geregeld, dat heeft ze echt heel goed gedaan. Ze had het opgedeeld in 3 "delen" en afhankelijk van wanneer je aansloot (niet iedereen kon gelijk 's middags al vanwege werk) betaalde ja waaraan je meedeed. En er is bijvoorbeeld ook een vriendin ziek naar huis gegaan, die heeft ook gewoon het geld teruggekregen van de onderdelen waar ze niet bij was.

Ik zou dus zeker mailen, ik zou ook willen weten wat ik voor dat geld zou krijgen.
2012 & 2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 21 Feb 2017 14:32

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ik vind het eerder raar dat ze vraagt om een bedrag binnen 2 weken, zonder enige uitleg waarvoor dat bedrag is.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Feb 2017 14:46

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Nou ik ben t eens met Gekkie!

Even vragen kan altijd, toch? En dan kan je evt. Ook nog aangeven dat je vraagtekens zet bij de activiteit als t echt niks voor je vriendin in. Heb ik ook s gedaan bij een uitnodiging voor een babyshower. Stond in dat we spelletjes e.d. ging doen, terwijl ik wist dat the mommy to be spelletjes totaal niet leuk zou vinden. Werd goed op gereageerd!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Feb 2017 15:13

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ja nog thanks daarvoor Bazzie! :D

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 21 Feb 2017 15:17

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Haha graag gedaan! :smile:

('t Hielp wel dat Elliot 2 weken voor de shower zei 'Ik vind spelletjes op babyshowers altijd zo stom... Ga gewoon lekker eten en klaar.')
<<

Anoniem282

Bericht 21 Feb 2017 18:17

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ik zou vooral ook willen weten of ik er met die 95 euro ben, want dat dekt niet altijd alles is mijn ervaring. Het geld overmaken binnen 2 weken zou ik geen probleem vinden, maar wel dat ik niet weet waaraan ik het uitgeef. Over beide dingen zou ik dus opheldering vragen. :)
<<

Renske™

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 19 Feb 2017 13:57

Bericht 21 Feb 2017 18:19

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Bazinga schreef:Haha graag gedaan! :smile:

('t Hielp wel dat Elliot 2 weken voor de shower zei 'Ik vind spelletjes op babyshowers altijd zo stom... Ga gewoon lekker eten en klaar.')


:lol:


Ik zou ook mailen met de vraag wat de planning is. Verder vind ik het, zoals hierboven ook wordt gezegd, heel vreemd dat ze dat niet heeft vermeld. Zoiets overleg je toch ook lijkt mij? :confused:
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Feb 2017 18:22

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ik zou ook even mailen met de vraag wat het programma ongeveer is en wat er voor die 95 euro bij in zit. Is echt niet gek om te doen.
Ik vind het namelijk ook een verschil of je dat betaalt voor een dagprogramma, of iets want eind van de dag begint.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem189

Bericht 21 Feb 2017 19:00

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Gewoon mailen. Dat is helemaal niet raar. Ik zou ook graag willen weten waarvoor ik betaal.
<<

Anoniem202

Bericht 21 Feb 2017 19:40

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ik weet alleen maar dat het na de lunch begint, dat er een activiteit is en aansluitend diner, dat er ongeveer €25,00 wordt gerekend pp voor drankjes (best ruim, lijkt me) en dat degenen die willen daarna nog mee op stap kunnen. Dus dat komt er dan nog qua extra kosten bij. Dat laatste doe ik sowieso niet, ivm reizen.
Ik heb gemaild over dat ik graag wil weten wat de activiteit inhoudt. Heb zomaar een vermoeden dat ik een reactie ga krijgen dat ze dat nog niet gaan vertellen.. Mehh ik kijk hier zo negatief naar, echt stom van mezelf. En ik voel me een slechte vriendin omdat ik eigenlijk 0 zin heb in dat vrijgezellenfeest terwijl ik feitelijk nog niks weet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Feb 2017 19:49

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Bij een aantal vrijgezellenfeesten waar ik ben geweest, beleefden de organisatoren plezier aan het geheim houden van de invulling van de dag. Ik weet niet wat daar leuk aan is, maar blijkbaar vinden meerdere mensen dit leuk.
Zelf zou ik er wel naar vragen, maar rekening houden met de situatie dat er geen concreet antwoord komt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2017 20:03

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Oh dat zou ik ook heel vervelend vinden. Geheim voor de bruid, oke dat is tot daar aan toe. Maar voor de gasten die gewoon betalen?
Let's discover the world together.
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 21 Feb 2017 20:18

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ik zou ook gewoon mailen. Je mag toch wel weten wat je gaat doen voor dat geld? Ik snap nooit waarom mensen zoiets geheim willen houden, is met bedrijfsuitjes vaak ook zo. We zijn toch geen kleine kinderen? Dat het voor de bruid geheim wordt gehouden snap ik dan nog wel.
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 21 Feb 2017 20:40

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

wat een rare gang van zaken! heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb ook een antal feestjes geregeld en dan is er een brainstorm en daarna een voorstel etc. zou gewoon mailen hoor
<<

Anoniem282

Bericht 21 Feb 2017 20:44

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

ThinkPink schreef:Ik zou ook gewoon mailen. Je mag toch wel weten wat je gaat doen voor dat geld? Ik snap nooit waarom mensen zoiets geheim willen houden, is met bedrijfsuitjes vaak ook zo. We zijn toch geen kleine kinderen? Dat het voor de bruid geheim wordt gehouden snap ik dan nog wel.


Met het verschil dat je een bedrijfsuitje doorgaans niet zelf betaalt. :)

Mijn oppervlakkige kant zou alleen al graag willen weten wat er die dag op het programma staat, omdat ik dat het met oog op kledingkeuze wel fijn zou vinden. Bovenal vind ik 95 euro wel een bedrag dat ik niet 'zomaar' aan iets uitgeef. Niet omdat ik het niet zou hebben, maar omdat ik het wel zo netjes vind om genodigden te laten weten waar ze bijna honderd euro voor neerleggen. Het zou mij ook niet boeien dat mijn vraag als lastig wordt ervaren. Het moet geheim blijven voor de aanstaande bruid; dat is het idee van een vrijgezellenfeest. Voor de genodigden vind ik dat echt onzin. Dat kun je maken als het amper iets kost, maar met dit bedrag vind ik dat niet kunnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Feb 2017 08:09

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

ThinkPink schreef:Ik zou ook gewoon mailen. Je mag toch wel weten wat je gaat doen voor dat geld? Ik snap nooit waarom mensen zoiets geheim willen houden, is met bedrijfsuitjes vaak ook zo. We zijn toch geen kleine kinderen? Dat het voor de bruid geheim wordt gehouden snap ik dan nog wel.

Ik organiseer op mijn werk de bedrijfsuitjes en ik houd het ook altijd even geheim. Niet tot de dag zelf, maar wel tot na het verstrijken van de aanmelddatum. Dit omdat bij ons de bedrijfsuitjes onder werktijd zijn en niet echt vrijwillig, het is gewoon een vorm van teambuilding. Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat mensen zich gaan afmelden omdat ze de activiteit niet leuk vinden. Ik zoek expres altijd dingen uit waar iedereen aan kan deelnemen (dus geen heftige fysieke activiteiten). Ik heb het één keer vooraf bekend gemaakt en toen hadden veel mensen ineens 'iets' waardoor ze niet konden meedoen. Zo stom.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Feb 2017 09:18

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Vaak hebben mensen meningen over de activiteit. Of het nu voor een vrijgezellenfeest is, of voor een bedrijfsuitje. En met meningen, krijg je vragen en discussies. "Waarom gaan we dat doen? Waarom gaan we zus doen? Heb je hier al eens over nagedacht?'.En daarom snap ik wel waarom het soms geheim wordt gehouden.

Ik vind overigens wel dat je gewoon mag vragen wat jullie gaan doen hoor! En je bent geen slechte vriendin, je hebt alleen geen zin in het vrijgezellenfeest :-). Nu ben ik sowieso al weer wat minder van de vrijgezellenfeesten, maar het kan wel oprecht heel erg leuk zijn! Maar zon olijke bedoeling met van die op hol geslagen dames, penis-cakes en verkleedpartijtjes gruwel ik net zo hard van.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 22 Feb 2017 09:23

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Ik zou ook gewoon even een mailtje sturen met de vraag wat je ga doen. Als het echt stom is zou dat erg zonde van je 95 euro zijn en dat zou je vriendin vast ook wel begrijpen. :-P

Ik heb het ook nog niet meegemaakt dat ik niet wist wat er ging gebeuren, maar bij een vrijgezellenfeest waar ik me al voor af had gemeld gebeurde het dus wel ongeveer. Ze mogen 100 euro overmaken en gaan iets totaal niet interessants doen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Feb 2017 09:56

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Elliot schreef:
ThinkPink schreef:Ik zou ook gewoon mailen. Je mag toch wel weten wat je gaat doen voor dat geld? Ik snap nooit waarom mensen zoiets geheim willen houden, is met bedrijfsuitjes vaak ook zo. We zijn toch geen kleine kinderen? Dat het voor de bruid geheim wordt gehouden snap ik dan nog wel.

Ik organiseer op mijn werk de bedrijfsuitjes en ik houd het ook altijd even geheim. Niet tot de dag zelf, maar wel tot na het verstrijken van de aanmelddatum. Dit omdat bij ons de bedrijfsuitjes onder werktijd zijn en niet echt vrijwillig, het is gewoon een vorm van teambuilding. Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat mensen zich gaan afmelden omdat ze de activiteit niet leuk vinden. Ik zoek expres altijd dingen uit waar iedereen aan kan deelnemen (dus geen heftige fysieke activiteiten). Ik heb het één keer vooraf bekend gemaakt en toen hadden veel mensen ineens 'iets' waardoor ze niet konden meedoen. Zo stom.


Nemen ze dan een vrije dag op als het onder werktijd is?

Ot: ik zou het ook gewoon vragen, ik vind 95 best veel geld en zou ook willen weten wat ik daarvoor ga doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 11:01

Re: Vrijgezellenfeest vriendin

Heb je nog te horen gekregen wat jullie gaan doen inmiddels?

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers