Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Restaurant wishlist

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Dec 2016 14:46

Re: Restaurant wishlist

Ik wil graag eens een keer in de Zwaan willen eten in Etten-Leur, op loopafstand, dus ideaal.
De bistro die erbij hoort schijnt ook erg goed te zijn.
De liberije zou ik ook wel eens aan willen doen.

Ach, eigenlijk alles wat Frans/Nederlands georiënteerd is.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Dec 2016 18:32

Re: Restaurant wishlist

Wij hebben laatst bij FG restaurant in Rotterdam gegeten, dat was echt heel lekker en ook leuke sfeer en soms echt een beetje show (met vloeibaar stikstof en zo), erg leuk en weer totaal wat anders allemaal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Dec 2016 19:38

Re: Restaurant wishlist

Wat tof Pompoen. Dat lijkt me wel een bijzonder restaurant inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 11 Dec 2016 17:52

Re: Restaurant wishlist

Pompoen schreef:Wij hebben laatst bij FG restaurant in Rotterdam gegeten, dat was echt heel lekker en ook leuke sfeer en soms echt een beetje show (met vloeibaar stikstof en zo), erg leuk en weer totaal wat anders allemaal.


Gaaf pompoen. François Geurts is echt een topkok!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 11 Dec 2016 18:43

Re: Restaurant wishlist

Ik ben afgelopen april met mijn man bij Pure C geweest. Dat was echt fantastisch. De hele stijl was mooi en modern. Van de kleding van de bediening tot het servies en natuurlijk het eten.

Een paar maanden geleden ben ik bij de Basiliek geweest in Harderwijk en iets van 1,5 jaar geleden bij Cordial in Oss. Bij deze laatste twee hadden we soort restaurantweek menu.

Op het lijstje van mijn man (en ik geniet gewoon mee haha) staat nog De kromme watergang. Daar wil hij heen als hij hij zijn diploma gehaald heeft haha. Verder willen we beide naar The Jane. En ik wil graag naar FG in Rotterdam.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Dec 2016 15:56

Re: Restaurant wishlist

Ooh La La! schreef:
Linda1971 schreef:Hi Ik ben nieuw op de site, en snuffel wat rond. In Amsterdam vind ik La Vallade altijd heel erg leuk. Een typisch Franse bistro wat er al jaren is. Echt alsof je op vakantie bent. Verder vind ik de Wilde Zwijnen ook een topper. Hebben andere mensen nog tips voor Restaurants in Amsterdam?


Leuk, Beide restaurants ben ik regelmatig geweest. Ik woonde bij Wilde Zwijnen om de hoek. Echt 1 van mijn favoriete plekjes in te eten. Hun Eetbar is ook heel leuk.
Verder heb je in Oost oa Rijsel, Thirty5ive en Visbar Beet. Bij alle 3 kun je goed eten!

En vergeet vijf nul vijf en het Pompstation niet!

Ik zag trouwens dat Rijks, wat ik in mijn vorige post aanraadde vandaag een ster heeft gekregen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Dec 2016 16:23

Re: Restaurant wishlist

Haha mos heeft een ster gekregen zag ik..
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Dec 2016 16:32

Re: Restaurant wishlist

minoessepoes schreef:
Ooh La La! schreef:
Linda1971 schreef:Hi Ik ben nieuw op de site, en snuffel wat rond. In Amsterdam vind ik La Vallade altijd heel erg leuk. Een typisch Franse bistro wat er al jaren is. Echt alsof je op vakantie bent. Verder vind ik de Wilde Zwijnen ook een topper. Hebben andere mensen nog tips voor Restaurants in Amsterdam?


Leuk, Beide restaurants ben ik regelmatig geweest. Ik woonde bij Wilde Zwijnen om de hoek. Echt 1 van mijn favoriete plekjes in te eten. Hun Eetbar is ook heel leuk.
Verder heb je in Oost oa Rijsel, Thirty5ive en Visbar Beet. Bij alle 3 kun je goed eten!

En vergeet vijf nul vijf en het Pompstation niet!

Ik zag trouwens dat Rijks, wat ik in mijn vorige post aanraadde vandaag een ster heeft gekregen.


Die 2 niet vergeten inderdaad!

En wat tof dat Rijks een ster gekregen heeft.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem202

Bericht 13 Dec 2016 09:13

Re: Restaurant wishlist

minoessepoes schreef:
Ooh La La! schreef:
Linda1971 schreef:Hi Ik ben nieuw op de site, en snuffel wat rond. In Amsterdam vind ik La Vallade altijd heel erg leuk. Een typisch Franse bistro wat er al jaren is. Echt alsof je op vakantie bent. Verder vind ik de Wilde Zwijnen ook een topper. Hebben andere mensen nog tips voor Restaurants in Amsterdam?


Leuk, Beide restaurants ben ik regelmatig geweest. Ik woonde bij Wilde Zwijnen om de hoek. Echt 1 van mijn favoriete plekjes in te eten. Hun Eetbar is ook heel leuk.
Verder heb je in Oost oa Rijsel, Thirty5ive en Visbar Beet. Bij alle 3 kun je goed eten!

En vergeet vijf nul vijf en het Pompstation niet!

Ik zag trouwens dat Rijks, wat ik in mijn vorige post aanraadde vandaag een ster heeft gekregen.


Pekelharing vind ik altijd erg lekker, en Meneer Nieges ook, bij die laatste zit je in de zomer ook fantastisch.
Bij Toscanini heb ik ook erg lekker gegeten en bij Mr Porter ook, al is die laatste wel erg duur.

Oh en Louie Louie is ook leuk, de witte sangria is geweldig en de zoete aardappelfrietjes echt heerlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2016 12:37

Re: Restaurant wishlist

Rijks stond al op m'n wishlist maar nu helemaal. Vind het ook een erg sympathieke chef zoals ik 'm vaak op tv zie. Heel leuk en volgens mij terecht dat ze een ster hebben gekregen.

Ik bedacht gisteren nog een restaurant waar ik graag wil eten: ML in Haarlem. Heeft ook een ster (ook dit jaar weer) en volg ze al een tijdje op Instagram. Lijkt me leuk om bijvoorbeeld volgend jaar met onze trouwdag daar te eten, dus die blijft ook op m'n wishlist staan.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Dec 2016 18:16

Re: Restaurant wishlist

Marin schreef:Rijks stond al op m'n wishlist maar nu helemaal. Vind het ook een erg sympathieke chef zoals ik 'm vaak op tv zie. Heel leuk en volgens mij terecht dat ze een ster hebben gekregen.


Ken je het kookboek Culibaby? Echt iets voor jou denk ik, er staan ook gerechten in van Rijks die vertaald zijn naar baby gerechten maar ook van andere top chefs. Hoewel er in mijn ogen een aantal slordigheden in staan ( wodka granite geeft ik mijn zoon toch nog maar niet) is het echt een leuk kookboek!

http://www.culibaby.nl/
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2016 18:43

Re: Restaurant wishlist

minoessepoes schreef:
Marin schreef:Rijks stond al op m'n wishlist maar nu helemaal. Vind het ook een erg sympathieke chef zoals ik 'm vaak op tv zie. Heel leuk en volgens mij terecht dat ze een ster hebben gekregen.


Ken je het kookboek Culibaby? Echt iets voor jou denk ik, er staan ook gerechten in van Rijks die vertaald zijn naar baby gerechten maar ook van andere top chefs. Hoewel er in mijn ogen een aantal slordigheden in staan ( wodka granite geeft ik mijn zoon toch nog maar niet) is het echt een leuk kookboek!

http://www.culibaby.nl/


Ja!! Die heb ik net cadeau gegeven voor Sinterklaas aan m'n man. Echt super leuk! Ik was ook zo in m'n nopjes er mee om het te geven. En hij gaf aan mij een kookboek voor kinderen van Franse chef Alain Ducasse. We passen echt goed bij elkaar haha.
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 15 Dec 2016 14:51

Re: Restaurant wishlist

Marin schreef:Rijks stond al op m'n wishlist maar nu helemaal. Vind het ook een erg sympathieke chef zoals ik 'm vaak op tv zie. Heel leuk en volgens mij terecht dat ze een ster hebben gekregen.

Ik bedacht gisteren nog een restaurant waar ik graag wil eten: ML in Haarlem. Heeft ook een ster (ook dit jaar weer) en volg ze al een tijdje op Instagram. Lijkt me leuk om bijvoorbeeld volgend jaar met onze trouwdag daar te eten, dus die blijft ook op m'n wishlist staan.


Vorige week bij ML gegeten, was idd leuk!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Dec 2016 14:53

Re: Restaurant wishlist

Leuk Reva! Ik ben benieuwd (maar duurt nog wel even voordat we dat zouden doen).
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 15 Dec 2016 15:04

Re: Restaurant wishlist

Ja wel jammer dat er qua 'geluidsinstallatie' zo'n telefoonding stond met twee van die kutboxjes en niks wilden schenken wat niet pasklaar op de kaart stond ('we zijn geen club') en dat ze nogal duidelijk lieten weten dicht te willen om half 12 ofzo. Ach ja.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Dec 2016 15:06

Re: Restaurant wishlist

Hahaha oh dat klinkt dan weer minder leuk. Nou ja, we'll see!
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 15 Dec 2016 17:13

Re: Restaurant wishlist

Ik ga vanavond bij Zarzo eten! Als eens eerder geweest (3 jaar geleden ofzo, ze waren toen net open), en nu dus weer. Ben benieuwd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Dec 2016 13:06

Re: Restaurant wishlist

Leuk, veel plezier!
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 18 Feb 2017 20:01

Re: Restaurant wishlist

Wij gaan volgende maand naar MOS met mijn ouders en zus. Nu al zin in!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 18 Feb 2017 20:19

Re: Restaurant wishlist

Ik ben vorige week bij FG geweest. Vond het lekker maar lang niet zo lekker als bij Pure C (van Sergio Herman). Die blijft voor mij echt ruim bovenaan staan. Bij Pure C vond ik echt iedere gang en elke amuse een ware verassing qua smaken en alles paste zo perfect bij elkaar. Bij FG had ik dat wat minder. Het was nog steeds super lekker hoor maar net die 'wauw factor' miste ik een beetje.

Nu wil ik nog liever naar The Jane trouwens haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Feb 2017 13:03

Re: Restaurant wishlist

Tof Whatever. Heb even het menu bekeken en klinkt erg lekker en leuke combinaties. Ben benieuwd!

Grappig Frankie, FG lijkt me juist zo tof. Maar soms is het gewoon net niet voor je. Wel goed, maar ook niet superoverweldigend. Dat heb ik ook wel met een aantal restaurants die toch heel goed aangeschreven staan. Het klinkt dan zo stom, maar het blijft natuurlijk persoonlijk.
Ik vind ook dat je daar best kritisch op mag zijn.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2017 14:38

Re: Restaurant wishlist

Ja, ik vond FG wel leuk en lekker, maar ik miste een beetje een totaalervaring of zo. Tegelijkertijd heb ik dingen gezien en gegeten die ik nog nooit eerder had gegeten, dus wat dat betreft was ik wel onder de indruk. Maar denk inderdaad wel dat het persoonlijk is, ik heb bij de Librije dingen gegeten waar mijn smaakpapillen zo totaal van onder de indruk waren, terwijl ik bij FG de smaken toch minder spectaculair vond soms. Maar ja dan vergelijk je ook wat, de Librije heeft natuurlijk niet voor niets 3 sterren.
Echter heb ik een tijdje terug bij Kop van 't land gegeten, een vegetarisch restaurant hier en dat was zo bijzonder en lekker en die hebben helemaal geen ster, het eten is gewoon echt heel goed en bijzonder. Ik miste ook het vlees helemaal niet, alleen bij 1 gang vond ik de smaken echt bij zalm horen, ik miste de zalm daar.

Wat ik belangrijk vind is de totaalervaring, heerlijk eten, goede atmosfeer, bijzondere amuses en tussengerechtjes, het gevoel dat er echt voor je gezorgd wordt vind ik ook mooi. Bij interscaldes kregen de dames een krukje voor hun tas, toen voelde ik me echt in de watten gelegd.
Maar bij kop van 't land zit je in een soort eetcafé, zo is de sfeer ook en er zijn maar heel weinig tafels, maar het eten is super bijzonder, dat vond ik juist ook heel erg leuk.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]