Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke opticien?

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 03 Jan 2017 07:40

Re: Welke opticien?

Kees schreef:Specsavers heeft ook helemaal geen apparatuur om een prisma te ontdekken vlgs mij.
Ik zou gewoon bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak, als ze vragen naar een verwijzing kun je zeggen dat je die hebt en dan naar de huisarts voor een verwijzing maar vlgs mij is dat niet nodig.
En idd, dan weet je zeker dat je een kundig iemand hebt.


Als je nog nooit geweest bent is een verwijzing absoluut nodig! Dit gaat dan natuurlijk om de prismasterkte te meten. Voor de gewone meting wordt je bij ons toch echt terugverwezen naar de opticien als er geen afwijkingen zijn. Ik zou toch eens naar een opticien zoeken met een optometrist in dienst.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 05 Jan 2017 09:07

Re: Welke opticien?

Prosecco schreef:Ik heb ook een prisma en laat mijn brillen altijd maken door een lokale opticien die ook optometrist is. Die prisma's komen zo nauw dat ik dat niet zou toevertrouwen aan iemand die er geen verstand van heeft. En voor mijn idee hebben ze bij de Pearl, Eyewish en Hans Anders geen verstand van prisma's (wat ook wel gebleken is aangezien ze je bril al meerdere keren fout hebben gemaakt).
Mijn brillen kosten altijd minimaal 700 euro, waarvan ik amper wat vergoed krijg maar gezien het feit dat ik hem elke dag, de hele dag op heb is het mij het geld wel waard.


Eens. Ik ben liever wat meer kwijt zodat ik goed kan zien dan minder en alles net niet lekker zien.
Ik moet bijna weer een nieuwe bril en ben van plan weer naar een optiek in de buurt te gaan. Voor een zonnebril zou het mij minder uitmaken maar als ik dan de opmeting van mijn normale bril heb, kan ik daarmee een goedkopere zonnebril bestellen denk ik.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Feb 2017 17:29

Re: Welke opticien?

Aan welke kosten moet ik denken bij een optometrisch onderzoek bij een opticien? Er zit hier een hele goede opticien in m'n woonplaats, ik wil daar binnenkort m'n ogen eens heel goed door laten meten. Ook vanwege meerdere (erfelijke) oogaandoeningen die in de familie voorkomen. Ik kan zo snel op de site van m'n zorgverzekeraar niets vinden over vergoedingen hiervoor (wel brilvergoedingen, die heb ik niet, maar over een optometrisch onderzoek staat niets vermeld).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Feb 2017 19:43

Re: Welke opticien?

Ik betaal 25 euro per jaar voor mijn lenzen controle. Dus een kleiner onderzoek. Ik ben vaak binnen 10 minuten weer weg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 18 Feb 2017 20:29

Re: Welke opticien?

Ik heb met Eye wish en Pearl allebei fijne ervaringen.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Feb 2017 00:09

Re: Welke opticien?

Maple schreef:Aan welke kosten moet ik denken bij een optometrisch onderzoek bij een opticien? Er zit hier een hele goede opticien in m'n woonplaats, ik wil daar binnenkort m'n ogen eens heel goed door laten meten. Ook vanwege meerdere (erfelijke) oogaandoeningen die in de familie voorkomen. Ik kan zo snel op de site van m'n zorgverzekeraar niets vinden over vergoedingen hiervoor (wel brilvergoedingen, die heb ik niet, maar over een optometrisch onderzoek staat niets vermeld).


Ik betaal niks, maar mijn opticien is ook optometrist dus ik denk dat dit gewoon zijn service is.
<<

Anoniem291

Bericht 19 Feb 2017 23:15

Re: Welke opticien?

Ik zit bij eye wish voor mijn lenzen, hiervoor ben ik ben specsavers geweest en echt zet er nooit meer een stap binnen. Heeft 3 weken geduurd voordat mijn ogen hersteld waren door hun geklungel. Betaal dus liever iets meer.
<<

Anoniem221

Bericht 01 Mrt 2017 22:01

Re: Welke opticien?

Vandaag had ik een afspraak met de huisarts. Voor iets anders dan mijn ogen. Op het eind vroeg ik of ik een verwijzing voor de optometrist kon krijgen en dat kan alleen vanuit de Opticien. Met een briefje van de opticien kan ik naar de huisarts voor een verwijzing naar de optometrist. Dus ik moet alsnog een opticien zoeken. :)
<<

Anoniem184

Bericht 01 Mrt 2017 22:05

Re: Welke opticien?

De echt goede opticiens hebben gewoon een optometrist in dienst hoor!
<<

Anoniem221

Bericht 01 Mrt 2017 22:08

Re: Welke opticien?

Maple schreef:De echt goede opticiens hebben gewoon een optometrist in dienst hoor!


Ik kijk elke zaterdag Kassa en daar kwam het inderdaad ook voorbij. Een oogmeting is nooit 100% correct en daar schrok ik toch wel van. Was ervan overtuigd dat mijn oogmeting altijd een 100% correct meting gaf. En de optometrist is niet in elke optiek te vinden, maar er zijn winkels die ze wel hebben. Volgens mij was het hier in het dorp, even snel uit mijn hoofd, Eye Wish.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx