Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ogen laseren: ervaringen

<<

Anoniem313

Bericht 08 Feb 2017 13:59

Ogen laseren: ervaringen

Wie heeft er ervaring met het laten laseren van ogen? Ik ben me daar op aan het oriënteren, maar er is zoveel informatie online, deels ook reclame, dat ik door de bomen het bos niet meer zie (ha!).
Ik ben vooral benieuwd naar mijn kansen op volledig zicht (nu -8.00 en -8.50, geen cilinder), risico's, en herstel. En als iemand ervaring heeft met een kliniek in Rotterdam, hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt!

:nerd:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Feb 2017 14:57

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik heb mijn ogen zo'n 9 jaar geleden laten laseren. Ik ben nog elke dag blij dat ik dit heb laten doen en dat ik nu niet meer voor het geringste dingetje (bijv. als ik 's nachts het uur op mijn wekker wilde zien) mijn bril moet opzetten, niet meer elke ochtend mijn lenzen in moet doen etc. Ik ben van -6 en -6,5 naar toen 0 gegaan. Inmiddels zit ik op -0,75 aan beide kanten met cilindervorming en heb ik alsnog een bril voor mijn werk (ik werk veel aan de computer). Ik baal wel ontzettend dat ik nu cilindervorming heb gekregen, en weet ook niet of dit komt door het laseren. De arts die mijn ogen heeft gelaserd, geeft zogenaamde levenslange garantie, maar feit is dat hij pas terug gaat laseren vanaf het moment dat ik minimaal -1 heb. Maar goed, naar mijn idee heeft hij dat dus zelf een beetje in handen door te zeggen dat ik steeds op -0,75 blijf steken, terwijl ik zelf wel het idee heb dat het in de laatste 3/4 jaar wat achteruit is gegaan.

Anyway, ik zou het zo opnieuw doen hoor, de behandeling zelf en het herstel zijn me reuze meegevallen en ik ben ook echt nog steeds blij dat ik dit heb laten doen. Maar ik vind het toch ook wel jammer dat ik nu toch weer met een bril zit en dat mijn oogarts daar dus niets aan kan (wil?) doen.

Oh, ik heb dit trouwens in België gedaan, dus qua kliniek heb ik geen tips voor je. Ik weet wel dat er nog een aantal dames hier op het forum hun ogen hebben laten laseren (Lejow, Winegum, ..)
2012 & 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Feb 2017 19:19

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik heb 13 jaar geleden mijn ogen laten laseren (LASIK). Ik had toen net zo'n afwijking als jij hebt maar dan ook nog met een cilinder. Bij mij was het na 1 behandeling helemaal goed, ik ging van ongeveer 5% zicht naar 100%. Nu 13 jaar later zie ik nog steeds goed.
Mijn ogen heb ik destijds in Boxtel laten laseren.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 08 Feb 2017 20:57

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik heb mijn ogen ruim 8 jaar geleden laten laseren bij Vision Clinics (nu Bergman). Ik had aan beide kanten -3,75 en na het laseren kwam ik precies op 0 uit en was mijn zicht perfect. Dat is het nu nog steeds. Qua herstel was alleen de eerste dag een beetje vervelend, deed geen pijn, maar erg branderige en gevoelige ogen. Vanaf dag 2 nergens meer last van gehad, wel netjes gedruppeld volgens schema en de eerste twee weken moest ik buiten een speciale zonnebril op en 's nachts een beschermbril om te voorkomen dat ik per ongeluk in mijn slaap in mijn ogen zou wrijven. Ik ben nog steeds heel blij dat ik het heb laten doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2017 22:13

Re: Ogen laseren: ervaringen

6 jaar geleden laten laseren in Istanbul. Daar waren ze 30 jaar geleden al voorlopers en het was veel goedkoper, heb er leuk weekend weg van gemaakt. Had -4.5 en -4 met cilinder en heb al 6 jaar perfect zicht. Raad het iedereen aan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 09 Feb 2017 09:27

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik heb mij ogen afgelopen zomer laten laseren bij Visus in Rotterdam. Dit had ik zoveel jaar eerder moeten doen!
Ik had -3.00 en beiden ogen met cilinder. Na 1 dag zag ik al 120%. Nu nog steeds zie ik perfect.
Het is minder eng dan het lijkt, ik zou het zo weer doen, peace of cake.
Nooit ergens last van gehad nadien, geen gevoelige ogen, geen droge ogen alleen maar lof dus.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Feb 2017 10:09

Re: Ogen laseren: ervaringen

Huh, hoe kun je nou 120% kijken?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2017 12:56

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ook ik heb ze laten laseren bij Visus, zitten vlakbij het Kralingse Bos geloof ik.
Ik heb van 1 ding spijt.. en dat is dat het niet eerder heb laten doen. Het is deze zomer alweer 5 jaar geleden.
Ik zag dezelfde dag al scherp, heb wel een aantal dagen wat branderige ogen gehad, maar geen echte pijn ofzo. Het laseren deed ook geen zeer trouwens. Ik vond het vervelend, maar op het moment dat het echt onhoudbaar werd, was het alweer voorbij.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 09 Feb 2017 14:32

Re: Ogen laseren: ervaringen

Marsy31 schreef:Huh, hoe kun je nou 120% kijken?
Lang verhaal om te typen op mn mobiel. Ik heb zelf even gegoogeld, ik wist hetantwoord zelf ook niet, het werd me gewoon verteld na de 1e controle. Dus ik zou zeggen google even :D
05-05-2005 01-05-2011
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Feb 2017 14:36

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik was ook wel even nieuwsgierig dus ik heb gegoogled:

Wat heb je aan extra goed zicht?
Als je jezelf vergelijkt met een gemiddeld persoon, die 100% zicht heeft, kun je met 120% dus 20% verder scherp zien. Waar iemand met gemiddeld goede ogen een kenteken net niet zou kunnen lezen, zou jij het nog scherp zien. De wereld is echter aangepast op mensen met 100% zicht. Bij de snackbar zou je bijvoorbeeld het bord gewoon kunnen lezen met 100%. Heb je extreem goed zicht, dan kun je als je buiten staat al de namen van de gerechten onderscheiden. Het geeft je dus niet per se extra voordelen. Wel is het bij jagen of vliegen handig om extra scherp zicht te hebben. Het maakt dan overigens weinig uit of je dit met of zonder hulpmiddelen bereikt.


Je hebt dus niet zozeer 120% zicht, je hebt gewoon 20% meer zicht dan de gemiddelde mens. 100% is zogezegd de 0-lijn, alles wat daarboven komt is extra scherp.

♥♥
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 09 Feb 2017 15:48

Re: Ogen laseren: ervaringen

:thumbup: Precies. Ik zie dus net even scherper dan de gemiddelde persoon. Maar dat is geloof ik niet uitzonderlijk.
Met lenzen kwam ik daar ook op uit.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 10 Feb 2017 06:57

Re: Ogen laseren: ervaringen

.
Laatst gewijzigd door Believe op 03 Apr 2017 14:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Feb 2017 07:03

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ah dat klinkt logisch.
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 10 Feb 2017 07:19

Re: Ogen laseren: ervaringen

Theeleut schreef::thumbup: Precies. Ik zie dus net even scherper dan de gemiddelde persoon. Maar dat is geloof ik niet uitzonderlijk.
Met lenzen kwam ik daar ook op uit.

Ik 'zie' met lenzen ook 110% inderdaad. Mijn ogen zijn blijkbaar goed te corrigeren.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Feb 2017 07:21

Re: Ogen laseren: ervaringen

Bedankt dames, klinkt goed. Ik denk dat ik moet gaan sparen :) en/of m'n verzekering upgraden om nog iets vergoed te krijgen- ff uitrekenen. Maar het klinkt allemaal minder ingrijpend dan ik dacht!

Moesten jullie voorafgaand aan de ingreep nog een bepaalde periode je lenzen uit hebben?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Feb 2017 07:41

Re: Ogen laseren: ervaringen

Caulfield schreef:Bedankt dames, klinkt goed. Ik denk dat ik moet gaan sparen :) en/of m'n verzekering upgraden om nog iets vergoed te krijgen- ff uitrekenen. Maar het klinkt allemaal minder ingrijpend dan ik dacht!

Moesten jullie voorafgaand aan de ingreep nog een bepaalde periode je lenzen uit hebben?


Jep, uit mijn hoofd gezegd 1 of 2 weken. Dat moest voor het voor onderzoek volgens mij ook al, dus heb toen tot de operatie ze niet meer in gedaan.
<<

Anoniem278

Bericht 10 Feb 2017 07:46

Re: Ogen laseren: ervaringen

Misschien wil je naar de Open Dag, Caulfield?

https://www.bergmanclinics.nl/opendag/ooglaseren

dan kun je alles vast een keer 'bekijken'.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Feb 2017 07:54

Re: Ogen laseren: ervaringen

Lejow schreef:
Caulfield schreef:Bedankt dames, klinkt goed. Ik denk dat ik moet gaan sparen :) en/of m'n verzekering upgraden om nog iets vergoed te krijgen- ff uitrekenen. Maar het klinkt allemaal minder ingrijpend dan ik dacht!

Moesten jullie voorafgaand aan de ingreep nog een bepaalde periode je lenzen uit hebben?


Jep, uit mijn hoofd gezegd 1 of 2 weken. Dat moest voor het voor onderzoek volgens mij ook al, dus heb toen tot de operatie ze niet meer in gedaan.


Hmm, dat kan ik dus niet. Ik kan niet zonder lenzen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Feb 2017 08:46

Re: Ogen laseren: ervaringen

Maar je mag dan wel een bril op toch?

♥♥
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 10 Feb 2017 09:27

Re: Ogen laseren: ervaringen

Volgens mij 2 weken inderdaad en je mag wel een bril op.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Feb 2017 09:31

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik wilde een paar jaar terug mijn ogen laseren. En prompt waren mijn ogen opeens weer een kwart en een half achteruit gegaan en bdzs cilinder gekregen.

Dus ik blijf voorlopig maar wil brillen en lenzen. :nopompom:
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Feb 2017 20:13

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik heb inderdaad 1,5 jaar geleden mijn ogen laten laseren. Nergens spijt van gehad, behalve inderdaad dat ik het nooit eerder heb gedaan! Ik zou het echt iedereen aanraden die er over twijfelt en er het geld voor (over) heeft.

Ik heb het bij Visus in Rotterdam laten doen. Ze zitten overigens op meerdere plekken in het land.

Je moet inderdaad je lenzen twee weken voor de eerste controle en voor de operatie zelf uit hebben. Bij het dragen van harde lenzen was dit volgens mij een maand.
Tijdens de controle wordt er dan eerst gekeken of het uberhaupt mogelijk is om je ogen te laten laseren. Je hebt allerlei testen die ze dan doen. Daarna kun je eventueel direct een afspraak maken voor het laseren zelf.

Mijn ervaring bij Visus was erg fijn. Ik vond dat ze heel aardig en vriendelijk waren. Namen de tijd voor je, alles zag er schoon en verzorgd uit. Voelde me er echt op mijn gemak. Het laseren zelf vond ik goed te doen. Ik had best wel even last, maar dat was maar voor korte duur. Het is belangrijk dat je goed druppelt en goed met je ogen om gaat. Zo mag je er niet in wrijven, is sporten een bepaalde periode niet aan te raden (zeker balsport en contactsport niet), maar je kunt eigenlijk heel snel al weer alles.
Op de dag zelf had ik heel erg last van het licht. Ik heb met mijn zonnebril op, de gordijnen dicht thuis gezeten. Maar de dag daarna ben ik al weer gaan autorijden en heb wat uur gewerkt. Ik werk(te) op kantoor en zat eigenlijk de hele dag achter de computer. Ik merkte dat mijn ogen dat niet heel erg tof vonden. Ik had op mijn werk dus regelmatig mijn zonnebril op, de helderheid heel erg laag gezet en toen ging het wel. Mijn werkgever was erg begripvol en ik deed mijn werk en als ik vond dat ik met een gerust gevoel weg kon gaan, ging ik ook weg. Na een paar dagen werkte ik weer hele dagen en was het prima. Ik had in het begin ook wel moeite met lezen omdat ik een kleine + ontwikkelde. Dat is heel erg normaal in het begin. Bij mij trok dat na een week al weer bijna helemaal weg.

Ik kreeg zo'n kapje mee, een soort harde plastic zonnebril om mijn ogen te beschermen tijdens het slapen. Dat je niet in je ogen wrijft etc. Ik kon hier echter niet heel erg lekker mee slapen, dus ik ben daar na een paar dagen mee gestopt. Omdat ik toen wimperextensions had was ik sowieso al gewend om niet in mijn ogen te wrijven, dus dit ging prima. Na twee weken ben ik weer begonnen met zwemmen en dat ging helemaal prima.

Kortom een super ervaring vanuit mijn kant en ik zou het je echt aanraden!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 12 Feb 2017 20:51

Re: Ogen laseren: ervaringen

Mijn man heeft dit gedaan bij Care Vision in Amsterdam geloof ik. Al 10 jaar geleden.
Tot op de dag van vandaag is hij er heel blij mee.
Zijn broer ziet trouwens weer slechter en heeft eigenlijk weer een bril nodig.
Het kan dus ook slechter worden. Dit verschilt van persoon tot persoon.
Hij vond het wel supereng en moest heel goed druppelen, de vlg. dag zaten we al in de bioscoop. Hij had plastic kapjes op zijn ogen gekregen toen de behandeling voorbij was.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem185

Bericht 12 Feb 2017 21:59

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik wil het ook laten doen, maar ben bang voor de behandeling zelf. Ik durf bijvoorbeeld ook mijn ogen onder water niet open te doen. Lenzen in/uit doen is dan weer geen probleem.
Is de behandeling zelf echt zo naar als dat ik me in mijn hoofd heb?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Feb 2017 22:01

Re: Ogen laseren: ervaringen

Ik weet niet wat je precies in je hoofd hebt, Bob? En dan bedoel je puur de ingreep zelf en niet de napijn/herstel?
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers