Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


16 personalities (MBTI)

<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 16:40

Re: 16 personalities (MBTI)

Deze site is trouwens het beste qua uitleg: http://www.personalitypage.com/INFP.html

Is wel in het Engels en beetje lelijke site, maar wel het beste en meest gevarieerd in de uitleg bij je type.
<<

Anoniem187

Bericht 01 Feb 2017 16:51

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik ben een ESFJ-t. Ik heb de test 3 keer gemaakt om er zeker van te zijn :palm:

Moest wel lachen dat het begint met de zin 'Mensen die het ESFJ persoonlijkheidstype delen zijn, bij gebrek aan een beter woord, populair. Het is een veel voorkomend persoonlijkheidstype dat 12 procent van de bevolking uitmaakt. Op de middelbare school zijn ESFJ’s de cheerleaders en de aanvoerders, ze zetten de toon, staan in de schijnwerpers en leiden hun teams naar overwinning en roem.'

Dit klopt namelijk echt totaal niet. Ik was nooit populair, ik hing er juist maar wat bij en werd ook wel gepest.

Verder kan ik me wel redelijk vinden in tekst, behalve dat ik modieus zou moeten zijn en me veel met mijn uiterlijk bezig zou moeten houden. Maar helemaal kloppend kan het nooit zijn, toch? :)

In deze quotes/afbeeldingen herken ik mezelf wel heel erg:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 01 Feb 2017 16:52

Re: 16 personalities (MBTI)

Maar Geel klopt de test die hier staat wel? Er staat bijvoorbeeld dat het type dat erbij mij uitkomt maar bij 1% van de bevolking voorkomt. En op het forum hebben we al 3 of 4 mensen bij wie dit type uitkomt. Dat lijkt me dan niet kloppen. Ik twijfel bijvoorbeeld, omdat ik nu weet dat ik heel daadkrachtig ben en beslissingen neem als het er op aan komt. Maar dat is gebleken in een extreme privesituatie. Ik had de test denk ik voor die situatie anders ingevuld (omdat ik het niet wist van mezelf) en dan was er denk ik INFP uitgekomen. De eerste drie letters kloppen sowieso wel. Maar wat klopt dan? Ben ik door die situatie zo geworden of was ik zo al, maar wist ik het niet?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 01 Feb 2017 17:02

Re: 16 personalities (MBTI)

Dank je voor het delen van die site, die geeft inderdaad wel een hele goed uitleg.

Vooral dit is echt typisch mij, tot grote frustratie van mijn vriend (en vroeger mijn moeder)
"When it comes to the mundane details of life maintenance, INFPs are typically completely unaware of such things. They might go for long periods without noticing a stain on the carpet, but carefully and meticulously brush a speck of dust off of their project booklet."
<<

anoniem213

Bericht 01 Feb 2017 17:32

Re: 16 personalities (MBTI)

Is verder niemand ENFJ? Op welk forum kan ik met Obama praten?
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 17:45

Re: 16 personalities (MBTI)

HollyGolightly schreef:Maar Geel klopt de test die hier staat wel? Er staat bijvoorbeeld dat het type dat erbij mij uitkomt maar bij 1% van de bevolking voorkomt. En op het forum hebben we al 3 of 4 mensen bij wie dit type uitkomt. Dat lijkt me dan niet kloppen. Ik twijfel bijvoorbeeld, omdat ik nu weet dat ik heel daadkrachtig ben en beslissingen neem als het er op aan komt. Maar dat is gebleken in een extreme privesituatie. Ik had de test denk ik voor die situatie anders ingevuld (omdat ik het niet wist van mezelf) en dan was er denk ik INFP uitgekomen. De eerste drie letters kloppen sowieso wel. Maar wat klopt dan? Ben ik door die situatie zo geworden of was ik zo al, maar wist ik het niet?
Die test is wel aardig, maar eigenlijk niet te doen zonder begeleiding. Sommige vragen zijn zo algemeen of vaag. Deze bv: "U blijft gemakkelijk ontspannen en geconcentreerd, zelfs als er enige druk ontstaat." Bijna niemand blijft ontspannen bij druk.

Verder hebt ook niet altijd inzicht in je eigen gedrag, of eigenlijk in de achterliggende gedachte/motivatie erachter. Daarnaast is er heel veel aangeleerd gedrag, wat jij zegt idd. Daarom is die test gewoon niet altijd zo accuraat als wanneer je getest zou worden door een coach inderdaad. Mijn tante doet dit als werk, heeft vaak sessies bij bedrijven, maar die stelt ook heel andere vragen, doet andere tests.
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 17:49

Re: 16 personalities (MBTI)

Mss wel leuk: een van de vragen; ze laat deze plaat zien.

Afbeelding

Bekijk dit schilderij en schrijf op wat je ziet. Niet naar andere antwoorden kijken en neem er hooguit een minuutje voor.
<<

Anoniem185

Bericht 01 Feb 2017 18:11

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik zie iemand die zich opgesloten voelt, er uit probeer te komen maar het lukt niet. Hij is aan het lijden want er komt ook bloed uit. Dat wat er boven hangt is heel negatief, gevaar ofzo en er staat iemand te kijken en wijzen en oordelen, het kind is bang. Waarom helpt er niemand en waar zijn ze? Op de achtergrond lopen ook mensen en zit ook een uitkijktoren.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 01 Feb 2017 19:03

Re: 16 personalities (MBTI)

Hé wat grappig, ik zag de persoon die eruit probeerde te komen pas toen ik jouw tekst las, Bob. En ik had al zeker een minuut gekeken.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Feb 2017 19:33

Re: 16 personalities (MBTI)

Dit lijkt me wedergeboorte.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 01 Feb 2017 19:43

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik dacht het einde van de wereld.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Feb 2017 19:48

Re: 16 personalities (MBTI)

Dit is toch heel duidelijk DT die de wereld vermorzelt.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Feb 2017 19:59

Re: 16 personalities (MBTI)

HollyGolightly schreef:Maar Geel klopt de test die hier staat wel? Er staat bijvoorbeeld dat het type dat erbij mij uitkomt maar bij 1% van de bevolking voorkomt. En op het forum hebben we al 3 of 4 mensen bij wie dit type uitkomt.

Bij mijn type (ESTJ) staat 11%, dus juist een groot deel van de bevolking, en tot nu toe ben ik de enige. Het forum is geen goede afspiegeling :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem278

Bericht 01 Feb 2017 20:31

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik heb m nog een keer gedaan en nu was ik INFJ. Maar dat klopt ook wel dus ik zal er wel wat tussenin zitten.
<<

Anoniem243

Bericht 01 Feb 2017 20:54

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik zou een INTJ-T zijn; ''Architect". Ik herken me er gedeeltelijk wel in maar ook een flink aantal dingen totaal niet. Zo ben ik absoluut niet besluitvaardig of ambitieus. En de verdeling intuitief (60) en realistisch (40) vind ik ook niet bij me passen. Ik voel me wel bijzonder, haha: Het is eenzaam aan de top, en als één van de zeldzaamste en meest capabele persoonlijkheidstypen, weten INTJ’s dit maar al te goed. INTJ’s maken slechts twee procent van de bevolking uit. Met name vrouwen van dit persoonlijkheidstype zijn zeldzaam, aangezien ze slechts 0,8% van de bevolking uitmaken.

Qua plaatjes herken ik mezelf onwijs in die van Cotton, geen idee meer welk type dat zou zijn. Maar zoals anderen al zeggen; ik herken me wel in meerdere plaatjes.
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 21:17

Re: 16 personalities (MBTI)

Sookie, als jij de antwoorden van de rest nog niet hebt gelezen, wil je die oefening met die plaat even doen? Dan kan ik al een bepaalde letter uitsluiten.
<<

Gatsby

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:26

Bericht 01 Feb 2017 21:30

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik ben INFJ-T "Advocaat" en ik herken mezelf er ook echt in en ook de mensen in m'n omgeving. Ook de quotes die andere hier gepost hebben.
2011 💕. 2020 💙✨. 2021 💖.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Feb 2017 21:38

Re: 16 personalities (MBTI)

Bij mij is de I of E niet zo duidelijk. INFP of ENFP dus. Ik vind het zo lastig, want ik krijg zeker energie van mensen maar raak ook snel overprikkeld waardoor ik alleen zijn en rust ook erg kan waarderen en nodig heb.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 21:46

Re: 16 personalities (MBTI)

Ook al ben je snel overprikkeld, merk je dat je je omgeving vaak leest en analyseert? Ook al zit je wat stiller in de groep, ben je dan toch bezig met de groep? Of raak je dan snel in je eigen wereld, Teun?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Feb 2017 21:48

Re: 16 personalities (MBTI)

Duidelijk erg bezig met de groep, ik analyseer graag onderlinge omgang en verhoudingen. Toch E dus? Bij tests zit 'ie ook vaak ongeveer in het midden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 21:50

Re: 16 personalities (MBTI)

Ja, dat duidt wel op E, vooral in combinatie met de rest van je letters. De ENFP is de stilste van de Extraverten, dus het kan goed kloppen dat je twijfelde of je niet toch introvert was :-)
<<

Anoniem243

Bericht 01 Feb 2017 22:41

Re: 16 personalities (MBTI)

Geel schreef:Sookie, als jij de antwoorden van de rest nog niet hebt gelezen, wil je die oefening met die plaat even doen? Dan kan ik al een bepaalde letter uitsluiten.



Ik zie de wereld en iemand die daar in wil 'duiken'. Ook lijkt diegene zichzelf vast te grijpen in de wereld. Linksboven zie ik iemand weglopen van het geheel. Rechtsvoor wen vrouw met een kind. De vrouw lijkt het kind weg te sturen. De eerste associatie met de rode druppel is bloed. Rechtsachter zie ik de zee. Boven de wereld is een soort koepel. Een afscherming voor iets of juist een bescherming.

Zoiets?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Feb 2017 15:33

Re: 16 personalities (MBTI)

Geel schreef:Ja, dat duidt wel op E, vooral in combinatie met de rest van je letters. De ENFP is de stilste van de Extraverten, dus het kan goed kloppen dat je twijfelde of je niet toch introvert was :-)


Door jouw linkje twijfelde ik ook tussen INFP en ENFP, maar ik scoor echt heel hoog op introvert. Ik hou wel van kletsen maar wel het liefste een-op-een. Ik kan heel slecht tegen mensenmassa's en sta echt niet graag voor een groep volwassenen mijn dingen te verkondigen. Ook ben ik echt helemaal leeg als ik een hele dag rond mensen ben geweest. Dan wil ik thuis liever ook niet praten of luisteren maar gewoon chillen en rust. Ik vind het heerlijk om mijn eigen plan te trekken als ik vrij ben en met niemand rekening te houden. Ik vind het ook niet fijn om als eerste een restaurant in te lopen (mijn man en ik vinden dat beide niet fijn haha, heel handig).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Feb 2017 20:19

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik ben “CAMPAGNEVOERDER” (ENFP-T)
wel grappig, ik heb het gevoel dat ik niet zo extreem ben, maar herken me er ook wel in. Alleen ben ik ook onzeker en kan ik me best afhankelijk voelen juist. Tegelijk trek ik me ook niet echt wat aan van hoe dingen zouden moeten of horen en vertrouw ik heel erg op mijn intuïtie.

Wat Teun zegt herken ik ook, ik vind onder de mensen zijn heerlijk, maar het kost me ook veel energie, ik kan snel overprikkeld raken. Maar ik ben inderdaad ook met de groep bezig, ik kijk ook graag naar mensen.
Ik zeg soms wel eens dat een extraverte introvert ben. Ik ben extravert maar soms voel ik me introverter dan ik uitstraal.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 02 Feb 2017 20:45, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 02 Feb 2017 20:31

Re: 16 personalities (MBTI)

Sookie, je reactie klinkt eerder zintuiglijk dan intuitief. De reacties van Bob, Holly en Moesje zijn veel meer iNtuitive, want ze sommen niet feitelijk op wat er staat, maar het idee erachter, wat het uitbeeldt. Sensitieve mensen zeggen veel meer wat feitelijk zien, dus: ik zie een persoon in een wereld, een vrouw, een huisje, bergen, een kind etc.

Zou je jezelf wel als introvert typeren?

Frankie, ik denk het ook hoor! Introverten kunnen ook heel erg houden van kletsen en gezelligheid, maar uiteindelijk varen ze heel erg op hun innerlijk, daar houden ze veel belangrijke dingen vast. Ze hebben het vaak niet zo nodig om anderen bij zichzelf te betrekken. In elk geval niet zoals een Extravert.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers