Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzwikte enkel intapen?

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 26 Jan 2017 09:12

Verzwikte enkel intapen?

Ik ben gisteren door m'n enkel gegaan. Er zijn foto's gemaakt, maar er is niets gebroken. Nu wil de huisarts straks gaan tapen, maar ik lees verschillende visies over of het nou wel of niet nodig/goed is. Zijn er mensen hier die er meer over weten of er ervaring mee hebben?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Jan 2017 09:15

Re: Verzwikte enkel intapen?

Mijn zusje had het op vakantie, ze hadden toen geen geschikte tape bij zich dus hebben ze het met van die dikke doorzichtige tape gedaan. Het geeft wel echt ondersteuning.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 26 Jan 2017 09:19

Re: Verzwikte enkel intapen?

Het geeft extra steun en kan voorkomen dat de enkel verder opzwelt.
Ik zal het wel doen
sterkte ermee
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Jan 2017 09:39

Re: Verzwikte enkel intapen?

Ik zou hiervoor op de mening van een fysio afgaan en ook door een fysio laten tapen (kan je gewoon voor bellen naar een fysio in de buurt en afspraak maken, geen verwijzing nodig). Een huisarts doet zo iets toch véél minder vaak over het algemeen en een fysio is vaak beter op de hoogte van de nieuwste richtlijnen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 26 Jan 2017 09:43

Re: Verzwikte enkel intapen?

Sawadee schreef:Ik zou hiervoor op de mening van een fysio afgaan en ook door een fysio laten tapen (kan je gewoon voor bellen naar een fysio in de buurt en afspraak maken, geen verwijzing nodig). Een huisarts doet zo iets toch veel minder vaak over het algemeen.


Eens.

Zelf zou ik denken van niet. Voor de zwelling denk ik niet dat tapen 24h later erg veel verschil maakt en qua steun denk ik ook niet dat het belangrijk is. Ik ben juist wel voor belasten op geleide van kunnen en niet teveel je banden ontlasten. Heb het idee dat ze daar niet sterker van worden. Maar dat is puur hoe ik er zelf over denk en geen medisch advies.

Ik zou ook de fysio bellen (als je het idee hebt dat je er iets mee moet).
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 26 Jan 2017 10:03

Re: Verzwikte enkel intapen?

Meh, ik weet het niet. Heb over een kwartier de afspraak staan bij de HA. Ik kan er gewoon op lopen, voel uiteraard wel dat er iets mee is gebeurd, maar echt pijn doet het niet. Maar wil morgen eigenlijk wel naar de Efteling met mijn zoontje, dus misschien dat het daarvoor wel handig is?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 26 Jan 2017 10:10

Re: Verzwikte enkel intapen?

Ik heb net even gebeld om af te zeggen. Mijn gevoel zegt ook wat Whatever zegt en de assistente zei ook dat het meer voor wat stevigheid is en tegen de pijn (die ik amper heb), dat het niet per se het herstel bevordert.

Dank in ieder geval. :wink:
<<

Anoniem197

Bericht 26 Jan 2017 11:19

Re: Verzwikte enkel intapen?

Ik heb hogere lowa wandelschoenen en wandelsokken. Die trek ik aan als ik mijn enkel verzwik en dat voelt zo fijn! Geeft ook stevigheid. Misschien heb je er iets aan?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Jan 2017 12:09

Re: Verzwikte enkel intapen?

Idd morgen gewoon stevige schoenen aandoen die de enkel omvatten.
Zeker als je weinig pijn hebt is meer niet nodig.
Grote kans dat je er morgen niet veel last van hebt meer. Je kan ook altijd zo'n sok bandage halen, geeft net ff een klein beetje meer steun maar je kan je voet wel blijven bewegen, wat met tape minder gaat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Jan 2017 14:00

Re: Verzwikte enkel intapen?

Ter ondersteuning zou je een tapeje aan kunnen leggen maar dan ben ik meer een voorstander van een medical tape aanleggen dan van een standaard wit tape. Maar ik zou er idd even iemand naar laten kijken
2015 💙
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 26 Jan 2017 14:28

Re: Verzwikte enkel intapen?

Ik ben gisteren al naar de HA geweest en in het ziekenhuis zijn er dus ook foto's gemaakt waar een dokter naar heeft gekeken, die hebben verder niet gezegd dat ik er nog iets mee moest. Dus morgen inderdaad maar stevige schoenen aan en voor zover mogelijk rustig aan doen.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers