Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roadtrip Italië

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 24 Jan 2017 18:09

Roadtrip Italië

Wij willen in September de tent achterin gooien en 2 weken door Italië gaan rijden. Alleen....er is zoveel mooi in Italië, dat we moeite hebben met het vinden van een logische route en een keuze maken voor het gebied...

De Amalfi kust lijkt me prachtig, Toscane bijzonder, maar meer noorderlijk richting de Dolomieten is ook mooi....
Heeft er iemand aanrader of afraders? leuke tips? mooie routes? Alles is welkom!
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jan 2017 18:19

Re: Roadtrip Italië

Wij hebben vorig jaar 2 weken een auto gehuurd in Toscane. Ook deels nog in september; was echt heerlijk! Ik zou het aanraden. :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2017 19:06

Re: Roadtrip Italië

Ik kan prima drie weken in Toscane verblijven en nog niet uitgekeken zijn.
Wij zijn met huwelijksreis begonnen in Emilia Romagna, de provincie er boven. Van Bologna door de bergen naar Arezzo. Plaatsjes zoals Montepulciano en Cortona zijn zo mooi. Siena vind ik ook altijd fijn. Leuke verrassingen waren Pienza en Montalcino. We zijn een paar nachtjes naar Elba geweest. Toen naar Chianti gebied. Florence hebben we overgeslagen, kenden we al en wilden juist wat kleinere plaatsjes. Wel nog naar Luca. En toen Emilia Romagna weer in naar Parma. Drie weken over gedaan. Heerlijk. Wel in hotels. En we vlogen dus op Bologna.

Maar als je met de auto gaat maak je er automatisch al een road trip van door Italië als je het land in rijdt. Dan kan je bijv idd de Dolomieten meepakken en Lago di Como en Lago Maggiore. Misschien door tot aan Verona. Of toch helemaal door tot aan Toscane. Genoeg te zien! Onze volgende Italië reis wordt iig naar Piemonte vanwege het eten en de wijn.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2017 19:12

Re: Roadtrip Italië

Wij hebben 3 weken rondgereisd. Van Trento tot Sicilis. Was echt zo geweldig.

Amalfi kust is heel mooi, Toscane ook. Eigenlijk alles wel...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 24 Jan 2017 20:37

Re: Roadtrip Italië

Wij hebben het jaren geleden eens gedaan en waren nog nooit in italie geweest en wilde vooral de hoogtepunten zien.
Zijn in ongeveer drie weken zoiets gaan doen:

2 nachten München
2 nachten Venetië
2 nachten rimini (vanwaar we maar San Marino gingen)
4 nachten Rome
3 nachten toscane (pisa en Florence bezocht)
3 nachten Milaan
3 nachten Bern

Was echt toffe vakantie
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Jan 2017 21:45

Re: Roadtrip Italië

Was wel met een rondreis, maar ook zeker goed te doen met de auto. Beginnen bij Venetië, dan zuidelijk afzakken via Sienna, Florence, Assisi (zeker nu doen omdat de paus zich heeft vernoemd naar de heilige Franciscus die daar begraven ligt in een kerk in een kerk). Rome (zeker 2 a 3 dagen voor uit trekken), Napels, Pompei incl beklimmen Vesusius en het eiland Capri.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 24 Jan 2017 21:51

Re: Roadtrip Italië

Ik wil ook weer een keer naar Italie. Wij hebben toen we 20 waren ook een mini roadtrip gemaakt maar dan met de trein. We gingen van Rome naar Pisa, daarna naar Lucca en eindigden in Florence. We wilde liever een auto huren maar omdat we toen nog onder de 25 waren kostte dat veel meer geld.

Ik zou nu heel erg graag naar de streek Puglia willen (Brindisi), nogmaals naar Rome (of Napels), dan Toscane in en mooie, kleine plaatjes bezoeken en daarna door naar Bologna en eindigen in de Piemonte streek. Maar dan heb je heel Italie gehad haha. Dus het ligt niet echt lekker bij elkaar. Wordt wel een hele grote roadtrip.

Het lijkt me ook fantastisch om Zwitserland met Italie te combineren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jan 2017 07:37

Re: Roadtrip Italië

Haha ja ik zou die trips lekker opsplitsen Frankie! Wel heel tof. Puglia schijnt ook super mooi te zijn. Is ineens populair geworden. Maar daar naar toe road trippen is wel een uitdaging an sich.

Voor echt een rit naar en in Italië zou ik dan eerder de noordkant pakken tot het midden, tot aan Toscane dus.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 25 Jan 2017 16:19

Re: Roadtrip Italië

Bedankt voor jullie tips! Nu heb ik in ieder geval even een startpunt van waaruit ik ga googelen en zoeken.
Venetië ben ik zelf een paar jaar terug geweest toen wij op vakantie waren aan de Adriatische kust. Ik vond de stad erg tegenvallen persoonlijk en de Adriatische kust is niet echt t mooiste deel van Italië, dus dat sla ik sowieso over. Rome doe ik (denk ik) liever ooit eens apart op een stedentrip.

Marin jouw route in je eerste post klinkt ook goed!
Hebben jullie ook nog aanraders mbt mooie kampeerplekjes?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jan 2017 16:46

Re: Roadtrip Italië

Nee kamperen heb ik geen weet van, sorry.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jan 2017 17:26

Re: Roadtrip Italië

Ik ben Italië-fan en heb m'n man ook besmet :) Eigenlijk zijn we niet verder dan het noorden gekomen, maar dat is al zo'n prachtig gebied.. Daar kun je je wel een paar weken vermaken.

Adriatische kust vond ik leuk als 18-jarige, maar vooral vanwege het strand en het uitgaan.
Toscane daarentegen.. Hemeltje op aarde! Wij verbleven in Lucca, zijn met de trein naar Florence geweest en hebben o.a. Sienna en Pisa bezocht. Fantastische routes kom je daar tegen, al houd ik eigenlijk meer van bergroutes en die zitten daar niet. Als ik jullie was, zou ik denk ik in Toscane starten en van daaruit langs de grote steden richting Napels trekken. Dan heb je de meeste afwisseling.

Oh, wat zullen jullie een voorpret hebben! Leuk!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Jan 2017 17:29

Re: Roadtrip Italië

Wij vonden dit een hele fijne camping als uitvalsbasis in Toscane:
http://www.campingromita.it/Camping_Rom ... mping.html
<<

Anoniem205

Bericht 25 Jan 2017 21:52

Re: Roadtrip Italië

Wij hebben niet een roadtrip gedaan, maar zijn september 2015 2 weken rondom het Gardameer geweest (vanuit daar diverse steden bezocht, oa Venetië). Juni 2016 zaten we 14 dagen in Toscane, in de Chiantistreek, in een agriturismo. Fantastisch land! Hopelijk kunnen we dit jaar juni 3 weken naar Italië

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers