Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In de rij voor Met Zonder ei

<<

Anoniem205

Bericht 03 Dec 2016 00:06

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Telt het dat ik een veganistisch etende zoon heb? 2 jaar oud, zo allergisch als de pest voor koemelk(eiwitten), ei, soja, noten, pinda's en avocado en hij weigert alle vormen van vlees en vis. Een uitdaging moet ik zeggen!

Hier worden dus vooral groenten gecombineerd met aardappelen/rijst/pasta. Twee weken geleden heb ik een vegan verjaardagstaart gemaakt van een recept van de Groene Meisjes. Misschien een tip?
<<

Anoniem193

Bericht 03 Dec 2016 00:18

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Waarom hoop je ooit veganistisch te worden? Wat is de reden dat je dat nu niet gewoon doet?

Ik eet overigens nagenoeg volledig plantaardig. Bij anderen, op feestjes of bij traktaties eet ik dingen wel als er melk/eieren in zitten.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Dec 2016 08:47

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Briggy schreef:Ik ben trouwens wel heel benieuwd of ik nou echt 1 van de weinige vegetariers op dit forum ben (kan het mij niet voorstellen, al is de enige waarvan ik het weet CBL). Zoekopdrachten leveren echt heel weinig resultaten op! En op mijn vegetarische kerst topic is nog niet gereageerd met recepten en ervaringen.


Scandic heeft toch gereageerd op je kerst topic?
Ik eet wel vaak vegetarisch/ veganistisch, maar niet altijd. (Koe)melk(producten) gebruik ik eigenlijk nooit, eieren meestal van eigen kippen maar 's winters leggen ze niet. Maar ik draag graag wollen kleding en leren schoenen, dus vegan zal ik niet worden ;)

Oh, en ik hou niet van patat en woon totaal niet in de buurt, dus vandaar heb reactie hier ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem244

Bericht 03 Dec 2016 10:13

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Blue Phone schreef:
Briggy schreef:Ik ben trouwens wel heel benieuwd of ik nou echt 1 van de weinige vegetariers op dit forum ben (kan het mij niet voorstellen, al is de enige waarvan ik het weet CBL). Zoekopdrachten leveren echt heel weinig resultaten op! En op mijn vegetarische kerst topic is nog niet gereageerd met recepten en ervaringen.


Scandic heeft toch gereageerd op je kerst topic?


Maar nog niet toen Briggy deze vraag hier stelde ;-)
<<

Anoniem304

Bericht 03 Dec 2016 10:18

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Azi is ook vegetarisch. Er zijn echt wel meer!
<<

Anoniem184

Bericht 03 Dec 2016 10:43

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Alibi ook. Volgens mij is zij trouwens veganist.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Dec 2016 15:05

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Maple schreef:Alibi ook. Volgens mij is zij trouwens veganist.


Paar reacties boven je ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem184

Bericht 03 Dec 2016 15:06

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Jongens ik ben echt lekker wakker vandaag :palm:
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Dec 2016 15:07

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Radler schreef:
Blue Phone schreef:
Briggy schreef:Ik ben trouwens wel heel benieuwd of ik nou echt 1 van de weinige vegetariers op dit forum ben (kan het mij niet voorstellen, al is de enige waarvan ik het weet CBL). Zoekopdrachten leveren echt heel weinig resultaten op! En op mijn vegetarische kerst topic is nog niet gereageerd met recepten en ervaringen.


Scandic heeft toch gereageerd op je kerst topic?


Maar nog niet toen Briggy deze vraag hier stelde ;-)


Oeps! Niet naar de tijd gekeken ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Dec 2016 22:02

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Briggy, ben je geweest vandaag? Ik zag foto's voorbij komen op FB en er waren toch wel wat mensen, fijn! Utrecht is voor mij helaas ver.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Dec 2016 10:36

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Alibi schreef:Waarom hoop je ooit veganistisch te worden? Wat is de reden dat je dat nu niet gewoon doet?

Ik eet overigens nagenoeg volledig plantaardig. Bij anderen, op feestjes of bij traktaties eet ik dingen wel als er melk/eieren in zitten.


Ik ook. Als ik bij mijn moeder ben, ga ik niet zegen dat ik geen stukje vlees eet of een eitje. Maar puur als ik zelf kook is het allemaal veganistisch. En dat bevalt me prima. Ik denk dus beetje 80/20.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 27 Dec 2016 18:58

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Caro schreef:
Alibi schreef:Waarom hoop je ooit veganistisch te worden? Wat is de reden dat je dat nu niet gewoon doet?

Ik eet overigens nagenoeg volledig plantaardig. Bij anderen, op feestjes of bij traktaties eet ik dingen wel als er melk/eieren in zitten.


Ik ook. Als ik bij mijn moeder ben, ga ik niet zegen dat ik geen stukje vlees eet of een eitje. Maar puur als ik zelf kook is het allemaal veganistisch. En dat bevalt me prima. Ik denk dus beetje 80/20.


Dit ja. Thuis eet/kook ik grotendeels veganistisch. Bij anderen heb ik geen zin om er moeilijk over te doen.

Die zorgen om vitamines bij vegetarisch/veganistisch eten vind ik ook bijzonder. Mijn huid/haar/nagels zijn in ieder geval een stuk beter als ik vlees en zuivel weg last.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2017 20:04

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ik zag dit net in de allerhande staan en moest aan dit topic denken. Misschien iets voor jou /jullie?
Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 04 Jan 2017 21:15

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Ja, die is lekker! Ook al ben ik geen grote mayo fan.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 04 Jan 2017 21:22

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Iew die vond ik juist helemaal niet lekker haha. Maar ik heb mijn geliefde Remia mayolijn 100% plantaardig (die ze ook gebruiken bij Manneke Pis en vanaf nu ook Smullers) gevonden bij de Vromar. Gelijk twee potten ingeslagen haha
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 05 Jan 2017 10:38

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Gisteren een tof vegetarisch kookboek gekregen, Plenty van Yotam Ottolenghi. Echt super lekkere dingen staan daarin!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 06 Jan 2017 23:54

Re: In de rij voor Met Zonder ei

Tof!
Ik heb het boek van Lisa goes Vegan, is ook een heel fijn boek.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers