Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe recepten challenge

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Jan 2017 21:16

Nieuwe recepten challenge

Volgens mij zijn er meerdere mensen die een challenge hebben met nieuwe recepten uitproberen.
Hier kunnen wij elkaar inspireren, motiveren en recepten uitwisselen!

Whatever en ik wilde volgens mij ieder er 52 proberen over het gehele jaar en er was iemand die veel meer recepten wilde (sorry, weet je naam niet meer).

Binnenkort op zoek naar het eerste recept!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2017 21:48

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik wil iedere zaterdag iets 'nieuws' koken. Dus ook een recept proberen. Op zaterdag heb ik tijd genoeg. Vandaar.

Dus het worden er ook zo'n 50 dit jaar!
<<

Anoniem244

Bericht 02 Jan 2017 21:54

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik wil ook vaker nieuwe recepten proberen.
Vind 1x per week wel een mooi streven.
Ga ook weer een keer een HelloFresh box bestellen ivm nieuwe recepten.

morgen ga ik voor een recept met zuurkool, nog even kijken welk recept
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 02 Jan 2017 22:04

Re: Nieuwe recepten challenge

Wat een leuk idee . Daar wil ik ook wel aan meedoen. Ga even bedenken hoe ik het voor mezelf in het vat ga gieten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Jan 2017 22:05

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik vind dit ook wel leuk, maar ik denk dat ik al blij ben ik als ik 1 recept per maand ga uitproberen. Of 1x per 2 weken ofzo. Ik heb echt het idee dat ik heel weinig tijd ga hebben vanaf januari (dan ga ik weer werken).

Dus ik ga het houden op 20 nieuwe recepten dit jaar!
2012 & 2016
<<

Anoniem197

Bericht 03 Jan 2017 04:37

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik doe ook mee! Ik hou van nieuwe recepten uitproberen dus ik zal er veel klaar maken. Ik ben wel vaak van het rundvlees want dat heb ik ook altijd in mijn vriezer liggen. Daarnaast veel bakken.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 03 Jan 2017 07:48

Re: Nieuwe recepten challenge

Leuk!!
Ik doe bewust niet 1 per week, maar 52 totaal, omdat ik weet dat het mij elke week niet gaat lukken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jan 2017 08:44

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik vind zoiets hartstikke leuk om te doen, zeker omdat ik altijd meer uit de lading kookboeken die ik heb wil koken. Maar echt eens per week ga ik niet doen ivm de hectische periode die rondom de bevalling zal volgen. Maar het is wel iets wat ik ga onthouden als soort van challenge. Ik heb wel eens gezegd dat ik uit elk kookboek ten minste één recept wil koken. Dat wil ik wel proberen. Of dat lukt in een jaar weet ik niet.

Worden hier dan ook recepten en foto's van gerechten geplaatst? Dat is wel leuk.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Jan 2017 08:49

Re: Nieuwe recepten challenge

Oh ja leuk!! Recept en foto zal ik proberen!

Ik ben alleen niet zo foto-erig meer sinds mijn photobucket app voor geen flikker meer werkt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jan 2017 08:51

Re: Nieuwe recepten challenge

Meh stom is dat he. Bij mij werkt de app nog wel maar ik hoor van veel mensen dat ie vervelend doet. Vind 'm wel minder fijn dan eerst.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Jan 2017 10:45

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik kan ook geen foto's plaatsen. Ik zal proberen een link van het recept te plaatsen als ik dat heb.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 03 Jan 2017 12:44

Re: Nieuwe recepten challenge

Wil ik wel proberen!
Net mijn postvak opgeruimd en daarin zaten ook allemaal uitgescheurde recepten die ik nog eens wil maken dus dat is leuk :).
<<

Anoniem286

Bericht 03 Jan 2017 14:00

Re: Nieuwe recepten challenge

Leuke challenge, hier wil ik ook wel aan meedoen. Het afgelopen jaar heb ik al heel wat nieuwe recepten uitgeprobeerd maar toch blijven er steeds maar enkele hangen die ik dan vaker maak. Waardoor de afwisseling niet heel groot is. Met deze challenge zal het qua afwisseling dan vast wel goed komen. Ik vind 52 nieuwe recepten wel wat veel maar 40 in 2017 moet zeker lukken. Ik ga eens op zoek naar een eerste recept, ik zou graag eens risotto maken aankomend weekend.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Jan 2017 16:21

Re: Nieuwe recepten challenge

Dit vind ik ook leuk!
Ik ben geen kookwonder (vind het ook echt niet leuk) maar ik wil wel gevarieerd eten dus ik ga ook mee doen. Elke week lukt me denk ik niet maar 1x in de 2 weken dat moet wel lukken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem245

Bericht 04 Jan 2017 16:31

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik wil ook wel mee doen, eens in de twee weken denk ik dat wel haalbaar gaat zijn. Alleen nog geen idee waar ik de inspiratie vandaan ga halen.
Iemand nog een tip voor een leuk, maar niet te ingewikkeld kookboek?
<<

Anoniem197

Bericht 05 Jan 2017 09:51

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik heb heel veel kookboeken, favoriet is het ncb kookboek (nog van de middelbare school).
Maar heel veel uit de gratis magazines bij de winkels. Staan ook makkelijke en lekkere recepten in.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 09:57

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik ga volgende week beginnen met een recept uit de nieuwe Jamie! Ik zal het laten weten welke het geworden is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jan 2017 11:08

Re: Nieuwe recepten challenge

Kira: ik vind koken met karin, koken zonder pakjes en zakjes erg leuk simpel!

Ik heb een recept uitgezocht voor a.s. zaterdag: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... lenrisotto
en voor volgende week ben ik ook al op zoek geweest. Dat wordt waarschijnlijk zalm met prei uit de oven (koken met karin)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jan 2017 11:26

Re: Nieuwe recepten challenge

Leuk topic. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik ook zo'n soort challenge gestart, had ik toen ook een topic over. Alleen mocht ik toen van mezelf geen recepten van internet gebruiken, alleen uit kookboeken of tijdschriften. Laatst was die weer geupt toevallig, want ik zag mijn topic hier ineens weer staan op de eerste pagina.
Ik wil hier wel aan meedoen, maar ik moet nog even bedenken voor welke hoeveelheid ik wil gaan. Elke week ga ik namelijk niet halen weet ik uit ervaring.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Jan 2017 12:17

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik heb best wat kookboeken maar daar maak ik eigenlijk maar weinig uit. Ik zoek eigenlijk altijd recepten van internet op. Via websites als lekkerensimpel of leukerecepten of gewoon via de ah app.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 12:24

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik zoek ook heel veel op internet op (foodgawker bijvoorbeeld), maar ik wil juist proberen vaker een echt kookboek te pakken. Die heb ik immers ook veel staan. Daar vind ik juist ook wel een leuke uitdaging in zitten. Net als Mizz_S dus eigenlijk. Ik zag je oude topic ook ineens weer staan!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 05 Jan 2017 13:55

Re: Nieuwe recepten challenge

Ja die had ik geupt. Dacht met kerst komen er wel nieuwe recepten maar helaas.
Wij hadden heerlijk gegeten na kerst (met kerst was ik ziek)
Witte chocolade panna cotta met ananas en een voorgerecht van zalm met gepofte paprika en mosterdbavarois.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jan 2017 15:22

Re: Nieuwe recepten challenge

Oh ja, ik heb met kerst wel allerlei nieuwe recepten gemaakt, maar toen was ik nauwelijks op het forum. En daarna niet meer aan gedacht. Wel jammer dat ik die recepten niet mee mag tellen, want dan was ik nu al een heel eind geweest! Oa een amuse met rosbief en geitenkaas, zelfgemaakte ragoutbakjes, gevulde varkenshaas, mediterrane groentetaart en panna cotta chocolade zeezout karamel gemaakt.
Maar ik ben eruit, elke week ga ik vast niet redden, ook vanwege vakanties etc., dus ik ga voor iets meer dan een keer per twee weken. Ik wil dit jaar 30 nieuwe recepten uitproberen, en maximaal de helft mag ik van internet halen van mezelf. Dan gebruik ik al die kookboeken en tijdschriften ook nog eens.
En ik heb gelijk de koe bij de horens gevat, ik had ineens zin om wat te bakken, dus ik heb net verantwoorde speltmuffins met appel en kaneel gemaakt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Jan 2017 15:23

Re: Nieuwe recepten challenge

http://www.kooklesthuis.com/recepten/sp ... -walnoten/

Ok, er ging wat mis met plaatsen, mijn tablet heeft af en toe kuren. Maar dat is het recept iig. Ik ga zo even nadenken over een volgende recept, misschien dat ik dat dinsdag wel ga maken.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 06 Jan 2017 22:50

Re: Nieuwe recepten challenge

Ik doe ook mee, mijn streven is 35 nieuwe recepten uitproberen dit jaar.
Morgen ga ik iets met tempeh maken. Ik wil dat al een hele tijd proberen maar nog niet van gekomen. Ik moet er alleen nog even een lekker recept bij zoeken.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers