Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amandelontsteking/Keelontsteking

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jan 2017 18:45

Amandelontsteking/Keelontsteking

Ik heb sinds donderdag een (denk ik) amandelontsteking, koorts, algehele malaise en oorpijn. Dit is eigenlijk de eerste keer dat mijn amandelen ontstoken zijn, en volgens mij ook goed ook, (sorry voor de details) ze zijn vuurrood, een beetje bloederig en er zitten allemaal grote witte vlekken op :(. De klieren in mijn nek zijn ook helemaal hard en opgezet. Ik slik PCM en strepsils maar de pijn is nooit weg. De pijn is ook nog gelijk aan die van donderdag, ik voel en zie geen verbetering. Ik vind het maar lang duren en het is echt pijnlijk. Heb ook nog niks kunnen doen de afgelopen dagen. Iemand van jullie dit weleens gehad? Nog tips?
Laatst gewijzigd door Lot op 01 Jan 2017 18:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 01 Jan 2017 18:47

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Even een AB kuurtje gaan halen?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 01 Jan 2017 18:54

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Ik heb dit in het verleden ontzettend vaak gehad en meestal eindigde ik dan met een kuurtje AB. Zou er dus denk ik toch even naar laten kijken als er geen verandering in zit.

Bij mij zijn ze bijna een jaar terug uiteindelijk mijn amandelen verwijderd omdat ik het heel vaak heel heftig had. Dat zal bij jou nu niet het geval zijn omdat je zegt het voor het eerst te hebben. Maar het kan inderdaad heel erg zeer doen en je kan er goed beroerd van zijn!

Zelf had ik het dus heel vaak, en ging meestal pas naar de dokter als er met een paar dagen geen verbetering in zat. In jouw geval zou ik dan ook even een afspraak maken denk ik.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jan 2017 18:55

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Volgens mij is mijn dokter daar niet zo snel van, ik heb denk ik als kind voor het laatst AB gehad. Ik las op internet dat dat geen zin heeft als het een virus is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jan 2017 18:57

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Nee hoop ook dat als het over is het bij deze ene keer blijft! Echt geen pretje hoor. Dank voor je reactie, ga denk ik toch maar even de dokter bellen morgen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 01 Jan 2017 19:02

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Oja en ter verzachting kan waterijs eten en ijswater drinken nog helpen. Helpt helaas maar kort, maar kan wel even fijn zijn. Beterschap in elk geval!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Jan 2017 20:36

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Je kan ook gorgelen met zout water. Dat wou bij mij het soms wel verzachten.

Beterschap! Ik weet hoe pijnlijk het is.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 02 Jan 2017 09:22

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

AB is niet de uitkomst idd, bij een virus.
Ik had het een paar weken terug. En toen ik er echt helemaal klaar mee was en mij afvroeg of het ooit nog vanzelf over zou gaan, toen werd het eindelijk wat minder.
Gorgelen met lauwe kamille thee helpt mij altijd goed.

Sterkte!!!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 10:19

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Bob schreef:Even een AB kuurtje gaan halen?


Ik vind het best gek dat je dit nog zo simpel zegt. Een arts zou sowieso moeten bepalen óf het geindiceerd is, en je moet er dus niet zomaar vanuit gaan dat je het kan krijgen. Juist het gemak waarmee mensen denken 'even' een kuurtje te kunnen nemen maakt dat we in de toekomst misschien weer ernstiger ziektes níet kunnen bestrijden omdat men resistent is.

Zie met name:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/antibioticaresistentie/inhoud/aanpak-antibioticaresistentie

Ik hoorde er laatst zelfs radiospotjes voor. Vet goed.

https://www.gezondheidsnet.nl/bacterien/antibioticaresistentie

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/A/Antibioticaresistentie
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 02 Jan 2017 10:49

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Ik zou ook even langs de huisarts gaan. Momenteel zit ik met een longontsteking thuis. Bij ons in de praktijk kunnen ze prikken op ontstekingswaardes (een soort mobiel laboratorium). Mocht er dan echt een hoge ontstekingswaarde zijn, duid het vaak op een bacterie en dan pas wordt er een eventuele ab kuur afgegeven. Bij een virus werkt een AB kuur ook niet. Maar als ik jouw klachten zo lees, lijk je een kanshebber dat het een bacterie is. Zeker als je al meerdere dagen koorts heb. Dus toch even een afspraak maken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Jan 2017 13:02

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Ik ben vanmorgen geweest en heb antibiotica gekregen. Ik had er niet om gevraagd maar het was een flinke ontsteking en ik voelde me zo ellendig (vooral toen ik naar de dokter moest, was veel te veel had nog geen stap buiten de deur gezet). Daarbij nog flink wat pijnstillers slikken op een dag. Hoop dat het nu wat beter zal gaan!
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 02 Jan 2017 22:25

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Beterschap Lot! Van zo'n fikse ontsteking kan je je flink naar voelen. Let wel op met strepsils, die doen bij keelontstekingen vaak meer kwaad dan goed, aldus mijn huisarts en 3kno-artsen. Beter op drop of zuurtjes zuigen ter speekselvormong en pijnstilling slikken.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem185

Bericht 28 Jan 2017 10:44

Re: Amandelontsteking/Keelontsteking

Zora schreef:
Bob schreef:Even een AB kuurtje gaan halen?


Ik vind het best gek dat je dit nog zo simpel zegt. Een arts zou sowieso moeten bepalen óf het geindiceerd is, en je moet er dus niet zomaar vanuit gaan dat je het kan krijgen. Juist het gemak waarmee mensen denken 'even' een kuurtje te kunnen nemen maakt dat we in de toekomst misschien weer ernstiger ziektes níet kunnen bestrijden omdat men resistent is.

Zie met name:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/antibioticaresistentie/inhoud/aanpak-antibioticaresistentie

Ik hoorde er laatst zelfs radiospotjes voor. Vet goed.

https://www.gezondheidsnet.nl/bacterien/antibioticaresistentie

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/A/Antibioticaresistentie

Ben ik allemaal van op de hoogte, maar doordat ik zelf als verpleegkundige ook zo dacht, heb ik een maand thuis gezeten na een keelontsteking. Ben te laat met antibiotica begonnen, waardoor de ontsteking in mijn gewrichten is komen te zitten. Nu ben ik met een maandje er 'goed' van af gekomen (het heeft weken geduurd voordat ik weer genoeg energie had), maar mijn NKO arts heeft me aangeraden om zodra ik weer langer dan 4 dagen last krijg direct aan de AB te gaan, ivm het risico op herhaling (en dat het probleem dan ernstiger zou herhalen). Ik ben dus enorm voorzichtig met keelontstekingen geworden.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers