Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Dec 2016 16:18

Afvaltopic 2017

Ik heb al een aantal meiden gezien, die net als ik de nodige kilo's willen kwijt raken. We zullen dat allemaal op onze eigen manier doen.
Uit ervaring weet ik dat een aantal meiden een hoop steun hebben aan een gezamenlijk topic. Dus een nieuw jaar en een nieuw topic. Wie gaat er mee doen?

Ik wil uiteindelijk 20 kilo kwijt. Afgelopen jaar behoorlijk aangekomen doordat ik beperkt was in sporten en niet helemaal happy was. Plus een hoop stress (studie).
Ik ga vanaf morgen weer actief bijhouden in een app wat ik eet ( even de naam kwijt) en hopelijk om de dag 5 minuten touwtje springen. Dat mag ik weer van de fysio. Ik heb een springtouw gekocht met verzwaarde houders. Ik ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.
Laatst gewijzigd door Silly-One op 06 Jan 2017 08:18, in totaal 2 keer gewijzigd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 31 Dec 2016 16:19

Re: Afval topci 2017

Ik meld me. Ik wil in 2017 20kg afvallen. Ik was veel kg kwijt, maar ben het opnieuw aangekomen. Tijd voor verandering.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Dec 2016 16:37

Re: Afval topic 2017

Gezellig Fedora. We zijn in elk geval niet alleen :D.
Nu alleen nog zorgen dat ik motivatie hou om te blijven posten :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Dec 2016 20:41

Re: Afval topic 2017

Ik wil ook wat zwangerschapkilo's kwijt, al kleine start gemaakt deze week maar in 2017 ga ik er echt voor.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Jan 2017 09:04

Re: Afval topic 2017

Ik wil in ieder geval tien kilo kwijt! Was in 2016 al ruim tien kilo kwijt. Maar doordat ik overspannen was even op een laag pitje. Dus nu ga ik het rustig aan weer oppakken! Leuk om mee te kletsen weer. En succes allemaal!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 01 Jan 2017 09:43

Re: Afval topic 2017

Ik meld mij ook!
Al zal ik niet heel actief zijn, gezien ik gewoon veel werk en de weekenden vaak weg ben.
Ik wil 65 kg wegen, weeg er nu rond de 73 (zo eens kijken)
Heb wel gelijk een uitdaging want morgen vertrek ik naar Disney voor 3 dagen haha maar goed daar loop ik ook heel veel dat scheelt!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 01 Jan 2017 10:08

Re: Afval topic 2017

Ook hier doe ik graag mee! Ik zet mijn doel op 10 kg, elke gram extra is mooi meegenomen. Het is echt nodig. Mijn uiteindelijke doel is om 25-30 kg kwijt te raken, maar dat vind ik heel onrealistisch in een jaar. Daarom de 10. De rest komt dan 2018-2019 wel.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Jan 2017 10:35

Re: Afval topic 2017

Ik doe ook mee, ivm lichamelijke klachten moet het nu echt. En voornamelijk het sterker worden van mijn lijf is heel belangrijk. Ik heb groen licht gekregen van de fysiotherapeut om weer te gaan sporten dus dat is erg fijn. Verder wordt het voor mij dus echt mijn leefstijl aanpassen en dan zal ik de kilo's wel verliezen. Mijn eerste doel gaat zijn om onder de 80 kilo te komen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jan 2017 12:02

Re: Afval topic 2017

Ik weet niet wat ik nu weeg, maar ik wil terug naar 65 of minder.
We gaan 18 januari 5 dagen naar Disney, maar eten gelukkig in 'normale' restaurants, dus ga proberen zoveel mogelijk groente etc te eten en toetjes te beperken.
Eind juni trouwen mijn zwager en schoonzus, dus dat is al een mooi doel halverwege het jaar. Dat zijn vanaf ma de 9e nog 24 weken, dan moet er 7,5 tot 10 kilo vanaf kunnen zijn toch? Heb al een mooie jurk gezien.

Ik weet nog niet precies hoe ik t wil aanpakken, of ik weer WW ga doen, of zelf calorieën tellen in de app op mijn telefoon. Ook qua bewegen zit ik in dubio, omdat ik momenteel ontzettend last heb van mijn hypermobiliteit en bang ben dat ik over mijn grenzen heen ga als ik 'gewoon' ga sporten.
Fietsen gaat me aardig goed af, dus misschien ga ik vooral dat doen.

Ik weet wel dat ik het kan, want 3 jaar geleden is het me ook gelukt voor mijn bruiloft.

Jada, wat jij zegt herken ik wel, mijn spieren moeten gewoon sterker worden, om die hypermobiliteit op te vangen.
Wat goed Rose, dat je in kleine stukjes begint, dan is het behapbaar!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Jan 2017 12:07

Re: Afval topic 2017

@lejow je kunt met die beweegvraag ook goed bij je fysio terecht. Zij of hij kan helpen met dusdanig opbouwen zodat je daarna zelf verder kan in de sportschool bijvoorbeeld.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jan 2017 12:25

Re: Afval topic 2017

Jip schreef:@lejow je kunt met die beweegvraag ook goed bij je fysio terecht. Zij of hij kan helpen met dusdanig opbouwen zodat je daarna zelf verder kan in de sportschool bijvoorbeeld.


Ik heb geen fysio, en de fysio die ik ooit had heeft me gekraakt en dat had nooit mogen gebeuren.
Heb wel bij het revalidatie centrum gelopen (fysio, ergo etc) ik denk dat ik hen weer ga raadplegen.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 01 Jan 2017 14:06

Re: Afval topic 2017

Ik doe ook mee.
Moet ongeveer 15 kilo af.
Ik volg niet echt een dieet ofzo maar ik weet uit ervaring dat als ik iets meer ga bewegen en stop(of in iedergeval drastisch minder) met snoepen het helemaal goed komt. Grootste uitdaging wordt eenmaal het streefgewicht behaald, het er ook af te houden.
<<

Anoniem198

Bericht 01 Jan 2017 14:17

Re: Afval topic 2017

Ik doe ook mee. Na 2 zwangerschappen, veel stress en thuis zijn in december maand moet er echt veel af.
Ga sowieso voor de 10 kg maar het liefst 15 of meer.

Ik hoop met behulp van een diëtiste af te kunnen vallen. Al zo vaak zelf wat geprobeerd en nu wil ik echt een stok achter de deur.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 01 Jan 2017 15:11

Re: Afval topic 2017

Ik doe mee! Ik pak morgen weight watchers weer op (alleen de app). Verder ga ik weer drie keer per week bootcampen. Er was een beetje de klad in gekomen maar ik vond het zo fijn om regelmatig te sporten. Drie keer per week gewoon gaan dus!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Jan 2017 16:19

Re: Afval topic 2017

Ik wil hier even een stipje plaatsen.
Als ik wat betere nachtrust heb, wil ik weer wat strakker worden. Eventueel 2 kilo kwijt.

En hier meelezen is altijd een mooie opsteker en fijn om inspiratie op te doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Jan 2017 20:35

Re: Afval topic 2017

Lejow schreef:
Jip schreef:@lejow je kunt met die beweegvraag ook goed bij je fysio terecht. Zij of hij kan helpen met dusdanig opbouwen zodat je daarna zelf verder kan in de sportschool bijvoorbeeld.


Ik heb geen fysio, en de fysio die ik ooit had heeft me gekraakt en dat had nooit mogen gebeuren.
Heb wel bij het revalidatie centrum gelopen (fysio, ergo etc) ik denk dat ik hen weer ga raadplegen.



Pardon, bij de fysio dan. Jammer dat je zo'n slechte hebt getroffen. Maar via revalidatiecentrum is ook een goed idee. Succes!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Jan 2017 20:55

Re: Afval topic 2017

Lejow bij mij is het inderdaad ook vanwege hypermobiliteit. Ik heb daar tot afgelopen september nooit last van gehad en mij ook nooit gerealiseerd dat het abnormaal is hoever mijn gewrichten kunnen gaan. Ik ben nu onder behandeling van de fysio en die helpt mij ook met oefeningen om sterker te worden. En nu is het tijd voor de volgende stap om met behulp van krachttraining in de sportschool nog sterker te worden.

En daarnaast is het natuurlijk alleen maar goed voor mij om ook gewicht kwijt te raken want dat scheelt ook weer behoorlijk in de belasting van de gewrichten.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Jan 2017 21:19

Re: Afval topic 2017

@ Silly one: Fijn dat je dit topic geopend hebt. Ik denk dat ik wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Ik ga mijn eten bijhouden in my fitness pal, jij ook? Of heb je een andere app? We gaan ervoor in elk geval :)

@ Fedora, Maddie, Siep, Ekiaam, Rose, Duches, Victoria, Isabel en Soleil: Veel succes en hopelijk kunnen we elkaar blijven motiveren!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jan 2017 22:25

Re: Afval topic 2017

Jip, hoezo 'Pardon' ?

Bluh ja vervelend is het he Jada :( Ik merk dat ik steeds meer klachten krijg. Vooral vingers en knieën zijn de pineut.
<<

Anoniem221

Bericht 01 Jan 2017 22:38

Re: Afval topic 2017

Gaan we ook een lijstje bijhouden zoals in het afvaltopic van 2016? Ik ga mezelf morgen wegen en ik weet al dat ik morgen blij ben dat mijn goede voornemen ingaat, want ik weeg meer door de pizza van een pizzeria die ik vandaag heb gegeten. Ok, en het voedsel van kerst. En gewoon omdat ik geen maat had in de afgelopen twee weken. En het is natuurlijk leuk motivatiematriaal. :)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Jan 2017 22:47

Re: Afval topic 2017

Lejow schreef:
Bluh ja vervelend is het he Jada :( Ik merk dat ik steeds meer klachten krijg. Vooral vingers en knieën zijn de pineut.


Ja zeker, hoewel ik het ook wel fijn vind dat er nu een aantal puzzelstukjes op zijn plek vallen. Het zit bij mij voornamelijk in mijn rug, heupen en enkels. En van mijn tenen kan ik heel makkelijk de bovenste kootjes luxeren maar daar heb ik eigenlijk geen last van omdat het niet heel pijnlijk is. Verder kraak ik aan alle kanten in mijn gewrichten, voor anderen klinkt het heel pijnlijk maar dat is het de meeste keren niet.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Jan 2017 22:48

Re: Afval topic 2017

Ik vind het prima om een lijstje bij te houden. Ik zal mij op vrijdag gaan wegen, ik wil nog even kijken wat voor mij het beste gaat werken. Of elke vrijdag of alleen de eerste vrijdag van de maand.
<<

Anoniem221

Bericht 01 Jan 2017 22:52

Re: Afval topic 2017

Iedereen moet daarin zijn eigen weg vinden. Ik weeg het liefste dagelijks, maar ik weet dat ik het beter volhoud als ik het wekelijks doe. Dus ik zet dit jaar het wekelijks wegen in. Maar zo'n lijstje lijkt me wel handig om bij te houden wat je bent afgevallen. Ongeacht of je wekelijks of maandelijks weegt. En complimenten ontvangen werkt ook mee aan de motivatie. Althans, ik verwacht een hoop complimenten voor iedere gram die we kwijt zijn. :P
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 02 Jan 2017 00:57

Re: Afval topic 2017

Yep, ook ik meld me! En dit keer écht. Er zijn foto's van me gemaakt de afgelopen weken en ik ben het zat elke keer overal de dikste te zijn. Echt walgelijk.

Ik ga 2x in de week sporten, en mijn voeding bijhouden in myfitnesspall.
Verder zo min mogelijk zooi eten, dan komt het hopelijk wel goed.
Allereerst ga ik voor een gezond BMI, wat betekend dat er minimaal 10 kilo af moet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Jan 2017 06:49

Re: Afval topic 2017

Lejow schreef:Jip, hoezo 'Pardon' ?


Omdat ik vond dat je, op een goed bedoelde tip van mij, iets kribbig reageerde met 'ik heb geen fysio'.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers