Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kookboek/tijdschrift challenge!

<<

Anoniem173

Bericht 14 Jan 2016 19:06

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Deze ovenpasta heb ik nu in de oven staan. Heel makkelijk want er komt geen pan aan te pas!
Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Jan 2016 21:35

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Klinkt goed, ben heel benieuwd hoe het gesmaakt heeft!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 15 Jan 2016 12:10

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ik heb me voorgenomen om dit jaar ook (bijna) elke week wat nieuws te proberen. Ik zag afgelopen week in het "wat eten we vanavond topic" een quiche bolognaise staan van Ava. Die ga ik volgende week maken.
2012 & 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Jan 2016 18:07

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Het maken van nieuwe dingen op zich gaat prima, ik maak elke week wel een nieuw recept, meestal van de site lekker en simpel trouwens, echt zo'n fijne site dat! En soms bedenk ik gewoon zelf wat.
Maar mijn kookboeken staan weer te verstoffen, net als mijn allerhandes etc. Dus ik vind echt dat ik daar weer wat meer mee moet doen. Nou heb ik een keer per week een tijdje volgehouden, maar dat vond ik toch te lastig en kostte me teveel tijd. Dus ik heb dit jaar voor mezelf een nieuwe challenge gesteld: ik maak elke week een nieuw recept, de ene week moet dat uit een kookboek of tijdschrift zijn, de andere week mag het ook van internet.
Deze week maak ik wat van internet, vandaag pasta kip-pesto van lekker en simpel, en woensdag kipgoulash, ook van die site. Dan heb ik dus nog even de tijd om een lekker recept te zoeken voor de week er na!
<<

Anoniem173

Bericht 15 Jan 2016 18:23

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Rebecca schreef:Klinkt goed, ben heel benieuwd hoe het gesmaakt heeft!

Ja heel lekker. Had hem al vaker gemaakt hoor.

Ben echt blij met het kookboek. Nu deze aardappels in de oven staan:
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Jan 2016 18:26

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Welk kookboek is het?
<<

Anoniem173

Bericht 15 Jan 2016 18:59

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Het grote zonder pakjes en zakjes kookboek van koken met karin.
Heel veel basisrecepten staan erin maar het brengt mij ook regelmatig op nieuwe ideeën.
<<

anoniem203

Bericht 16 Jan 2016 12:04

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Snoes schreef:Ik heb me voorgenomen om dit jaar ook (bijna) elke week wat nieuws te proberen. Ik zag afgelopen week in het "wat eten we vanavond topic" een quiche bolognaise staan van Ava. Die ga ik volgende week maken.

En de quiche smaakte goed Snoes! :ja: Ik heb het recept weleen beetje aangepast. Ik heb geen bladerdeeg gebruikt maar hartige taart deeg en ik heb er nog prei en champignons doorheen gedaan.
<<

Anoniem148

Bericht 22 Jan 2016 07:19

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Ik heb paddenstoelensoep gemaakt gisteren en zoetzure kip.
Vandaag maak ik ragout of albondigas. Ben er nog niet uit.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 27 Jan 2016 20:51

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

In december was er een beetje de klad in gekomen door alle drukte, maar ben nu weer lekker bezig. Vandaag dit gemaakt: http://minimalistbaker.com/garlicky-kal ... chickpeas/ Was verrassend lekker en vullend!

En gisteren dit: http://degezondemama.nl/recepten/multic ... jk-recept/ Zonder de doperwtjes en kikkererwten en met tomaten uit blik i.p.v. tomatenpuree. Ook een succes. :)
<<

Anoniem148

Bericht 27 Jan 2016 21:30

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Lg die bloemkool ziet er lekker uit.

Ik heb de ragout nog gemaakt. Was wat flauw maar wel voor herhaling vatbaar.
De albondigas was niet geslaagd. Zat weinig smaak aan en de ballen waren droog. Ik pak het volgende recept wel.
<<

Anoniem197

Bericht 19 Dec 2016 09:16

Re: Kookboek/tijdschrift challenge!

Up

Iemand nog lekkere recepten gemaakt? Ik heb gisteren varkenshaas gemaakt met een sausje van Duvel, stroop en mosterd. En dan witlof en gebakken aardappels. Stond in de Hallo van de Jumbo. Stond ook bij hoe je varkenshaas moet maken en nu was hij eindelijk goed! Heerlijk gegeten, zelfs de witlof was lekker. Mijn man wil hem altijd rauw en ik uit de oven met ham en kaas. Nu vonden wij het beide lekker!
Ook een moelleux (of hoe je het ook schrijft). Is zo'n chocolade cakeje met een lopende binnenkant.

Met kerst heb ik ook allemaal nieuwe recepten en ik wil ook nog rosbief maken met een bepaald sausje. Stond volgens mij ook in de Hallo.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers