Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

<<

Anoniem304

Bericht 12 Dec 2016 07:27

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Het trekken van 2 tegelijj was bij mij super easy. Plop plop en ze waren eruit.
Heb wel 2 weken veel pijn gehad aan m'n kaken, alsof ik een bokswedstrijd had verloren. Maar geen pijn aan de gaten oid.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Dec 2016 08:20

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Snoes, als je wortels er normaal uitzien en je tandarts ziet het zitten om te trekken, dan zou ik er voor gaan. Ze moeten er toch ooit uit, en dat kun je beter nu doen, dan over 20 jaar als ze misschien van binnenuit zijn gaan afsterven en gaan brokkelen tijdens het trekken.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 12 Dec 2016 08:46

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Ik zou voor trekken gaan op basis van mijn eigen ervaring. Bij mij was eenmaal een gaatje erin het begin van de ellende met ontstekingen etc.
Dus om mezelf dat te besparen zou ik hem meteen laten trekken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Dec 2016 09:27

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Bij mij is er pas eentje getrokken omdat het ontstoken was. Ik ben toen bij een andere tandarts geweest. Mijn eigen tandarts betreurde het, want met een dag een watje in mijn mond houden met een bepaald spulletje er op was de ontsteking ws ook weggegaan. Nu heb ik een goede kies weg laten halen. Best zonde, vind ik. Dus een gaatje zou ik echt laten vullen als de kies verder nog goed is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Patsy

Bericht 12 Dec 2016 10:37

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Mijn eerste reactie zou zijn om hem te laten vullen, maar ik ben echt heel angstig voor de tandarts.

Maar aan de andere kant is er bij mij één getrokken (ik moest serieus huilen toen de tandarts vertelde dat de kies er uit moest), en dat is me 200% meegevallen. Op een raar krakend geluid na, toen de kies daadwerkelijk los kwam, heb ik er niks van gemerkt. Ook nadat de verdoving was uitgewerkt heb ik nergens last van gehad.

Leuk woord trouwens, wijsheidstand, veel leuker dan verstandskies.
<<

Anoniem243

Bericht 12 Dec 2016 14:43

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Ik zou hem laten trekken, nu er wat mee aan de hand is. Zelf had ik één verstandskies die scheef doorkwam en dus in de weg zat. Die heb ik ook laten trekken. Geen centje pijn van gehad, maar het was ook een kleintje in mijn geval. De andere drie zijn nooit doorgekomen, maar er zitten er wel een paar in mijn kaak schijnt. Eruit laten snijden begin ik niet aan, teveel risico's. Dus zolang er niks mee is blijft het lekker zitten. Zo zou ik denk ik ook met doorgekomen verstandskiezen omgaan. Maar zodra er wél iets mee is, zoals een gaatje in jouw geval, zou ik 'm meteen laten trekken. Als het deze week niet uitkomt kun je het ook nog later plannen (tenzij je erg last hebt van het gaatje natuurlijk).
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Dec 2016 10:05

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Dankjewel voor jullie reacties. Ik zit nu in de wachtzaal maar weer weet nog altijd niet wat ik ga doen. Zo eerst nog maar eens de voors en tegens bespreken met mijn tandarts.
2012 & 2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 13 Dec 2016 21:25

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Als de reden puur alleen een gaatje is zou ik hem laten vullen.

Ik heb zelf door ruimtegebrek 2 (geloof ik, de andere waren gewone kiezen) laten trekken. De eerste moest gebroken en eruit gewrikt worden. 2wk die oplospijnstillers nodig gehad. Ander na 1 dag geen last meer van.

Maar mijn moeder heeft al haar tanden laten trekken omdat ze niet zo goed meer waren en ze beter voor een gebit kon gaan volgens de tandarts, was ze blijkbaar allergisch voor het materiaal van het gebit. Nu is het redelijk goed gekomen maar ben ik toch zuiniger op mijn tanden ;-)
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 14 Dec 2016 22:22

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

En wat heb je laten doen? Ik had er eentje en heb die laten trekken, ben blij dat ik er vanaf ben :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem284

Bericht 15 Dec 2016 22:46

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

Ik heb ze preventief laten trekken alle 4. Ze hadden niet veel ruimte, kans op blijvend vuil daar met als gevolg ontsteking. Bij eentje bleek er al een ontsteking onder te broeden, maar dat had ik nog niet gemerkt. Ben blij dat ik ze preventief heb laten verwijderen, want ellende met ontstekingen moet ik niet hebben. Als ik ze had laten verwijderen als het al uit de hand was gelopen, was ik veel angstiger geweest. Dit was ook niet prettig, maar met verdoving en pijnstilling is het prima te doen. Het ongemak is het meest vervelend, maar dat duurde bij mij een week, dus dat viel mee.
<<

Anoniem321

Bericht 18 Dec 2016 19:21

Re: Wijsheidstand: gaatje vullen of trekken?

En Snoes, is 'ie er uit?

Mijn ervaring met verstandskiezen in de bovenkaak zijn heel positief. Beide waren er, plop, zo uit.
De eerste dagen voelt het net alsof er een groot gat in zit, maar dat groeit langzaam dicht. Een week later was het nauwelijks een gat meer.
Ik heb ook 1 in de onderkaak laten trekken, dat moest bij de kaakchirurg. Naderhand is het dichtgenaaid en daar heb ik een ontsteking in gekregen. Dat was vreselijk pijnlijk.
Ik heb nu nog 1 verstandskies over, in de onderkaak dus. Ik poets angstvallig en hoop dat ik er nooit ellende mee krijg.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers