Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe belangrijk is seks in je relatie?

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Nov 2016 11:23

Re: Hoe belangrijk is seks in je relatie?

Ahh, dat snap ik wel Taeda. De wens om zwanger te worden heeft al het andere overschaduwd dus het is helemaal niet raar dat de betekenis verandert is. Het is wel goed dat je je ervan bewust bent en dat je weet dat je eraan kunt gaan werken. Is het juist niet zo tijdens de zwangerschap nu, dat het doel behaalt is en juist ruimte geeft om nader tot elkaar te komen?

Ik vind het zeker belangrijk. Mijn vorige relatie is daar (mede) door stuk gelopen omdat hij zich totaal niet meer kon openstellen. Zowel fysiek dus als emotioneel. Dat heeft heel veel sporen achter gelaten, heel veel diepe en nare sporen. In mijn huidige relatie is de klik er en als we langere tijd door omstandigheden geen seks hebben, dan voelen we beide dat we ook wat verder van elkaar af staan. Beiden zijn ons daar ook heel erg bewust van en dan vinden we elkaar weer en zijn we ook een stuk hechter weer. Het is ook een kwestie van dichtbij elkaar zijn en even aandacht aan elkaar besteden. Hoe fijn knuffelen en andere intimiteiten zijn, het is toch niet hetzelfde als echt seks hebben met elkaar.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Nov 2016 14:28

Re: Hoe belangrijk is seks in je relatie?

Voor mij is sex onlosmakelijk verbonden met hoe de relatie in elkaar zit. Mijn ex-man en ik hadden grote problemen rondom de sex omdat ik me niet meer veilig bij hem voelde en niet geborgen. Dan kan ik ook gewoon niet sex hebben...eigenlijk is het hetzelfde als openstellen. Zonder vertrouwen voor mij geen sex.

Nu met mijn nieuwe vriend, die ik overigens al langer goed ken, is de sex ontzettend fijn omdat ik me zo fijn en veilig bij hem voel. En geborgen en vertrouwd. Ik merk dat dit een hele andere dimensie aan ons sexleven geeft, heb ik met mijn ex nooit gehad.
<<

Anoniem192

Bericht 08 Nov 2016 16:35

Re: Hoe belangrijk is seks in je relatie?

Maia, ik heb gisteren jouw verhaal nog gelezen en schrok er wel een beetje van, dat seks zo'n impact op een relatie kan hebben als je er niet hetzelfde in staat. Ik hoop echt dat jullie er hulp bij zoeken om erachter te komen waarom er zo'n groot verschil in zit, en vooral ook waarom jij bv. geen/minder zin hebt op zo'n moment.

Caro & Charles, wat fijn dat jullie nu in een relatie zitten waar je het wél fijn vindt en waar je wel van geniet.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 08 Nov 2016 17:31

Re: Hoe belangrijk is seks in je relatie?

Ik vind het erg belangrijk maar merk tegelijkertijd ook dat ik er niet altijd even eerlijk in sta. Mijn eigen libido schommelt nogal tijdens mijn cyclus en als ik in een piek zit verwacht ik van mijn man dat hij bij wijze van spreken klaar staat als ik er zin in heb. Maar als ik in een dip zit (zoals dat nu het geval is) dan moet echt alles vanuit hem komen. Ik merk dat ik dan veel liever uren tegen hem aan hang/knuffel op de bank, dan dat ik seks wil hebben. Gelukkig heeft mijn man er geen problemen mee en zit dat dan misschien meer in mijn eigen hoofd. Ik wijs hem gewoon liever niet af omdat ik weet dat ik een 1,5 week later weer aan hem zit te frutselen haha.

Ik denk dus dat ik geen relatie zou kunnen hebben zonder seks maar ik zou ook geen relatie kunnen hebben zonder genegenheid zoals knuffelen en zoenen.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 22 Nov 2016 17:18

Re: Hoe belangrijk is seks in je relatie?

Ik vind het ook wel belangrijk en het was voor de zwangerschap goed hoor, maar moet er nu gewoon echt even niet aan denken. Soms maak ik maar gewoon even zin en heb er dan ook wel plezier in en vind het fijn, maar als het niet hoeft liever niet :P
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Nov 2016 21:53

Re: Hoe belangrijk is seks in je relatie?

Ah, ik snap je wel Taeda. Jullie zijn zo lang bezig geweest, dat het op een gegeven moment inderdaad niet meer iets is dat je doet omdat je elkaar zo leuk vindt, maar omdat het 'moet'.
Jullie vinden het vast wel weer terug samen! :hug:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 22 Nov 2016 23:53

Re: Hoe belangrijk is seks in je relatie?

Ik vind seks wel belangrijk , dan heb ik ook het gevoel dat we meer met elkaar verbonden zijn. Het zou voor mij zelfs vaker mogen maar met 2 kinderen en zelf pijnklachten en moeheid schiet het er weleens bij in.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers