Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mirena Spiraal

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 15 Nov 2016 12:29

Re: Mirena Spiraal

Dat was wel de bedoeling ook, was gisterochtend ook al beetje aan het vloeien, begin van mijn menstruatie. (Donderdag laatste pil geslikt) Tijdens het afspraak maken was er niks over gezegd maar de huisarts had het wel vermeld. Maar het ging dus wel vrij vlot!

Fijn dat het bij jou ook goed ging Scandic! Waarom vraag je je af of je over 2 weken ook een bloeding krijgt? Je hebt hem ook tijdens je menstruatie laten plaatsen toch?
Laatst gewijzigd door Sawadee op 15 Nov 2016 14:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2016 12:43

Re: Mirena Spiraal

Fijn dat het plaatsen bij jullie goed is gegaan. Hopelijk bevalt het daarna ook.
Die van mij gaat er volgende week eindelijk uit. En halleluja wat ben ik blij als het zo ver is.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 15 Nov 2016 14:40

Re: Mirena Spiraal

Jans schreef:Fijn dat het plaatsen bij jullie goed is gegaan. Hopelijk bevalt het daarna ook.
Die van mij gaat er volgende week eindelijk uit. En halleluja wat ben ik blij als het zo ver is.


Vervelend dat jij zoveel klachten had! Ik was na 2 jaar weer aan de pil gegaan, weg libido, depressief, acne etc. Wilde eigenlijk voor koperspiraal gaan maar huisarts gaf aan dat dat eigenlijk niet meer gedaan wordt.
Hopelijk heb ik van de mirena minder last!
Trouwens voor je acne kan je dus eens vragen bij je huisarts voor Differin gel, mocht het niet weggaan na het verwijderen van je spiraal. Bij mij hielp het onvoldoende dus ben tijdelijk aan de roaccutane gegaan maar dat is behoorlijk heftig.
<<

Linvi

Bericht 23 Nov 2016 15:41

Re: Mirena Spiraal

Ik up het topic even met een vraag. Al denk ik het antwoord wel te weten maar toch even benieuwd.

Ik heb gister mn mirena spiraal gehad, was de tweede dag van mijn menstruatie. Normaal verlies ik echt 5 volle dagen bloed en nu vrijwel niks meer.
Kan dit echt al van mn spiraal komen?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Nov 2016 16:38

Re: Mirena Spiraal

Ik had precies hetzelfde Linvi, moest op de dat van plaatsen ongesteld worden en toen amper bloedverlies. Nu 1.5 week later verlies ik wel nog steeds een mini beetje bloed, net teveel om niks te dragen maar veel te weinig voor mini tampon (na hele dag nog amper er iets op).

Heb ook een vraag; heb sinds de plaatsing echt zo goed als dagelijks enorme last van hoofdpijn, pijn achter oog, misselijk door de hoofdpijn, en maximale dag dosis paracetanomol in combi met naproxen of ibuprofen doet niks. Moet ik daar iets mee? Wilde vanmiddag de huisarts bellen maar die is alleen in de ochtend bereikbaar. Morgen dus maar ff bellen. Alleen is de assistente zo'n simpele dodo dat ik op haar antwoord sowieso niet vertrouw.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Nov 2016 18:27

Re: Mirena Spiraal

Heb je dat eerder gehad toen je de pil gebruikte, die hoofdpijn?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Nov 2016 19:02

Re: Mirena Spiraal

Nee eigenlijk niet! Niet zo extreem in ieder geval.
<<

Brooke

Bericht 24 Nov 2016 10:56

Re: Mirena Spiraal

Wat vervelend. Ik zou inderdaad even bellen voor advies. Misschien moet je even wennen aan de hormonen? Heb wel eens begrepen dat de spiraal in het begin meer hormonen afgeeft en dat het dan na een klein poosje afneemt.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 24 Nov 2016 12:18

Re: Mirena Spiraal

Ja morgen weer een poging wagen.. Wat een klote praktijk, dagelijks na half 1 niet meer bereikbaar (gisteren gebeld), bel ik vandaag, is de praktijk de hele dag gesloten (iedere donderdag) Gewoon 1.5 dag niet bereikbaar tenzij je een spoedgeval hebt. Twijfel of ik niet beter het ziekenhuis kan bellen, spiraal is door gyneacoloog geplaatst.
<<

Brooke

Bericht 24 Nov 2016 12:22

Re: Mirena Spiraal

Ik zou dan ziekenhuis proberen te bellen. Als je toch nog zolang moet wachten..Vind het maar een vreemde zaak van je huisartsenpraktijk. Zou denk ik wel opzoek gaan naar een andere als ze zo vaak alleen voor spoed te bereiken zijn.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 24 Nov 2016 14:37

Re: Mirena Spiraal

Ja wisselen is niet mogelijk :-( moet bij deze praktijk ivm de wijk waar ik woon.. Toen ik hier kwam wonen 1.5 jaar geleden al bij andere praktijk geprobeerd aan te melden en deden ze niet.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 24 Nov 2016 14:39

Re: Mirena Spiraal

Sawedee, ik was de eerste tijd na het plaatsen spiraal er ook beroerd van. Ook trillerig, flauw, wazig gevoel. Zakte na verloop van tijd af.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Nov 2016 16:28

Re: Mirena Spiraal

Sawadee schreef:Ja wisselen is niet mogelijk :-( moet bij deze praktijk ivm de wijk waar ik woon.. Toen ik hier kwam wonen 1.5 jaar geleden al bij andere praktijk geprobeerd aan te melden en deden ze niet.

je weet dat dat officieel geen rede is om jou te weigeren?
een huisarts mag je wel weigeren wanneer je te ver weg woont (15 minuten), maar niet omdat je toevallig in een andere wijk of postcodegebied woont.

wat huisartsen betreft is de artsenvrijheid soms ver te zoeken :(
Afbeelding
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Jan 2017 15:15

Re: Mirena Spiraal

Ik dacht ik reageer ook weer even.
Ik heb de spiraal nu een jaar geprobeerd en heb besloten dat ie eruit moet.

Ik ben nu elke maand behoorlijk ongesteld geweest soms nog bloedingen daar tussen door en met klap op de vuurpijl ben ik nu met een tussenpozen van 10 dagen vanaf 14 november ongesteld.
NIET bevorderlijk voor mn seksleven.
Daarnaast voel ik me echt niet prettig twee van de vier weken..
Afgelopen vrijdag dus bij de vk geweest die hem geplaatst heeft. Ze kon de draadjes niet vinden.
Doorverwijzing voor gyn gekregen. Daar kan ik alleen pas 15 februari terecht.
Ben er zoooo klaar mee..k*tding.
Ondertussen hoop ik echt dat al die bloedingen te wijten zijn aan de Mirena. Stiekem maak ik me daar ook weer zorgen om (mijn doodsvonnis heb ik zeg maar al getekend) mijn laatste uitstrijkje bijna 5 jaar geleden was niets (pap0) dus volgens de huisarts (okt '16) hoefde ik me daar geen zorgen om te maken. Maar toch eeuwige hypochonder.

Meer meiden geweest waarbij de draadjes niet te vinden waren bij verwijdering?
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem219

Bericht 09 Jan 2017 16:45

Re: Mirena Spiraal

Mijn huisarts kon 7 jaar geleden ook de draadjes niet vinden. Toen ben ik ook doorgestuurd, en toen de gyn keek snapte hij niet waarom de huisarts ze niet kon vinden, ze zaten gewoon op de goede plek haha :smile:


Ik heb sinds 15 dec weer een Mirena, tot nu toe alleen maar gevloeid, maar nu lijkt het minder te worden. Hopelijk gaat het hetzelfde als de spiraal die er hiervoor in zat en wordt ik niet meer ongesteld haha
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 15 Jan 2017 11:17

Re: Mirena Spiraal

Aagje! schreef:Mijn huisarts kon 7 jaar geleden ook de draadjes niet vinden. Toen ben ik ook doorgestuurd, en toen de gyn keek snapte hij niet waarom de huisarts ze niet kon vinden, ze zaten gewoon op de goede plek haha :smile:


Ik heb sinds 15 dec weer een Mirena, tot nu toe alleen maar gevloeid, maar nu lijkt het minder te worden. Hopelijk gaat het hetzelfde als de spiraal die er hiervoor in zat en wordt ik niet meer ongesteld haha

Ik hoop t ook voor je. Bij mij lijkt het niet zo te zijn. Ik ben na een jaar nog steeds ongesteld. Geloof alleen niet regelmatig maar wel elke 4/5 weken ongeveer. Niet hevig gelukkig maar ja was t liever helemaal niet zoals bij mn vorig spiraaltje.
<<

Lynn75

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 29 Jan 2017 14:26

Bericht 29 Jan 2017 14:40

Re: Mirena Spiraal

Bij het zoeken op internet kwam ik dit forum tegen. Ik heb zo'n 5 maanden na het plaatsen van de Mirena allemaal klachten gekregen, waarvan de oorzaak nog niet is gevonden...Misschien toch de Mirena?

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen:
De eerste 8 weken na het plaatsen van de Mirena heb ik dagelijks een lichte hoofdpijn gehad. Het is mij bekend dat dit bij de Mirena hoort en gelukkig was dat na die 8 weken voorbij. Ook heb ik toen veel last gehad van puisten en heb ik veel extra lichaamsbeharing gekregen...Ook een bekend verschijnsel. Maar nu de rest:
Zo'n 5 manden daarna kreeg ik last van heftige tintelingen in armen en benen. De eerste keren alleen 's nachts. Het was pijnlijk en werd er wakker van. Er was geen sprake van dat dit door een verkeerde houding kwam. Ik ben daarmee naar de huisarts gegaan en die weet het in eerste instantie aan spanning. Door krampachtig skieeen kan het zijn dat er wat in de knel is geraakt in mijn rug. Dat zou op zich nog een logische verklaring kunnen zijn geweest. De tintelingen namen in de loop van de weken wel af, maar bleef wel zo nu en dan in lichte mate opspelen. In die periode begonnen ook mijn duim en wijsvinger van 1 hand stijf te worden. Weer naar de huisarts, die meende dat de klachten uit mijn nek vandaan kwamen en verwees mij door naar Mensendieck. Daar een aantal keren geweest, maar heeft niet heel erg geholpen. Wel geconstateerd dat mijn nek en bovenzijde rug erg vast zaten. Ik ben ook fanatiek sporter, dus daar wel rekening mee gehouden met sporten. Het werd iets minder, maar nooit helemaal weg. In de tussentijd bij de huisarts geweest voor een bloedtest, mogelijk dat het lyme zou kunnen zijn? Maar uit de testen is niets gekomen.

Nu heb ik al een paar maanden last van een zware nek...Omdat ik niet helemaal meer weet waar ik het moet zoeken, ben ik naar een Body Stress Release therapeut gegaan. Die heeft wel ea aan knooppunten behandelt, maar ik blijf zo nu en dan tintelingen houden. Bovendien zijn de laatste maanden ook de duim en wijsvinger aan mijn ander hand wat stijf geworden. En nu heb ik sinds drie weken een pijnlijke zij/heup. Ik kan het niet echt lokaliseren, maar is ontstaan na het hardlopen. Mogelijk dat daar en aanhechting is ontstoken. Tijd voor mij om maar weer richting huisarts te gaan. Kortom, al bijna een jaar allemaal vage klachten die ik niet kan thuis brengen. Ik lees op internet meer vage klachten die gerelateerd zijn aan de Mirena. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik twijfel nu echt of ik toch een afspraak ga maken ter verwijdering....
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 29 Jan 2017 14:56

Re: Mirena Spiraal

@ Lynn75, vervelend dat je sinds het plaatsen van het spiraaltje zo'n vage klachten hebt. Lastig ook dat het onduidelijk is of de klachten verband houden met het spiraaltje.
Ik heb twee keer een spiraaltje gehad. Na het plaatsen van de tweede spiraal zijn bij mij ook klachten ontstaan. Althans, ik denk dat het hiermee te maken heeft. Het gaat om vage klachten uiteenlopend van een pijnlijke buik, stijve voet tot aan de ook door jou genoemde heupklachten. Aangezien ook ik een fervent sporter ben, heb ik deze klachten telkens aan overbelasting geweten. Totdat de heupklachten erbij kwamen en ik op internet las dat dit gelinkt werd aan de spiraal.
Ik heb de spiraal in oktober laten verwijderen. Helaas ben ik nog niet van de heupklachten af. De huisarts gaf aan dat de spiraal deze klachten niet kon veroorzaken. Je gaat gewoon twijfelen aan jezelf.
Ik ben nu in behandeling bij een sportarts in het ziekenhuis.

Of het uiteindelijk aan de spiraal gelegen heeft, weet ik niet. Wel 'geniet' ik nu weer van heftige menstruatie. Na een zwangerschap overweeg ik om toch een nieuwe spiraal te laten plaatsen.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 29 Jan 2017 16:44

Re: Mirena Spiraal

Ik herken de klachten ook niet en ik heb nu ook mijn tweede spiraal.
Ik heb dus al sinds maart 2011 een spiraaltje non stop gehad dus soms ben ik wel benieuwd hoe ik me voel zonder. Of het ook anders is.

Maar ik kan geen andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Dus vandaar dat ik 'm er pas uit wil laten halen als ik (en vriend) een eventuele kinderwens hebben.
(en ja alleen condooms kan ook, maar dat zie ik niet zitten)

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je zulke hevige klachten kunt krijgen van de mirena. Vooral omdat de dosis hormonen zo minimaal is, maar goed.. ik ben geen arts dus ik weet het natuurlijk niet zeker.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 29 Jan 2017 17:42

Re: Mirena Spiraal

bij mij is het juist het tegenovergestelde, minder gewrichtsklachten met mirena (dat is bij mij medisch verklaarbaar)

ik kan de klachten ook niet direct linken aan de mirena, maar hormonen doen soms rare dingen dus dat zegt ook nog niet alles. de enige manier om er achter te komen is denk ik de mirena verwijderen en kijken of het beter wordt.
Afbeelding
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Mrt 2017 16:26

Re: Mirena Spiraal

Nou hij is er uit hoor! Nu al bijna een week of 3.
Mijn baarmoeder blijkt te groot voor een spiraal. Hij heeft een diameter van ruim 10 cm. Normaal is rond de 7 cm.
Een spiraal qua uitblijven van bloedingen zal nooit bij mij gaan werken.

Nu ben ik dus na een flinke bloeding na het verwijderen, weer extreem ongesteld geworden. Niet iets om erg gelukkig van te worden. Zeg maar stolsels a la de kraamweek.

De gyn heeft trouwens alles nog even goed bekeken van binnen en dat zag er goed uit. Geen afwijkingen of iets dergelijks aan baarmoeder of eierstokken.

Ik kreeg een folder mee over een het verwijderen/wegbranden van baarmoederslijmvlies. Iemand daar ervaring mee? En natuurlijk de sterilisatie. Maar ik zie er tegenop. Vooral omdat mijn behandelend gyn alles onder volledige narcose doet.
Ze kon ook niet echt aangeven waar die extreme bloedingen vandaan kwamen. Kon endometriose zijn, maar heb verder nooit klachten of dan dat verdikte baarmoederslijmvlies.

Ik ben nu onder behandeling van de gyn en moet binnen een jaar beslissen wat ik doe.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Linvi

Bericht 04 Jun 2017 07:47

Re: Mirena Spiraal

Ik heb nu sinds november mijn Mirena.
De eerste 3 maanden gingen geweldig, geen migraine meer en geen hevige bloedingen. Daarna begon het gedonder, heftige migraine aanvallen maar ook veel vaginale klachten en bloedingen. Ik heb nu in 3 maanden 5 keer bloedingen gehad en vrijwel iedere keer na de bloeding een schimmelinfectie down under.
De eerste 2 keer ging het zonder behandeling na 4dagen beter, de keren daarna kocht ik canestan gyno. Nu wederom smeer ik voor de derde dag.

Klinkt dit herkenbaar voor iemand?
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 04 Jun 2017 11:22

Re: Mirena Spiraal

Oh wat vervelend. Nee ik herken het niet.

Ik snap alleen niet wat je met bloedingen bedoeld, ben je dan niet "gewoon" ongesteld?
Steeds schimmelinfecties klinkt wel naar :(
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 05 Jun 2017 20:58

Re: Mirena Spiraal

Linvi schreef:Ik heb nu sinds november mijn Mirena.
De eerste 3 maanden gingen geweldig, geen migraine meer en geen hevige bloedingen. Daarna begon het gedonder, heftige migraine aanvallen maar ook veel vaginale klachten en bloedingen. Ik heb nu in 3 maanden 5 keer bloedingen gehad en vrijwel iedere keer na de bloeding een schimmelinfectie down under.
De eerste 2 keer ging het zonder behandeling na 4dagen beter, de keren daarna kocht ik canestan gyno. Nu wederom smeer ik voor de derde dag.

Klinkt dit herkenbaar voor iemand?


Helaas wel en net als bovenstaande verhalen ook extreem veel ongesteld etc
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Jun 2017 21:16

Re: Mirena Spiraal

Linvi schreef:Ik heb nu sinds november mijn Mirena.
De eerste 3 maanden gingen geweldig, geen migraine meer en geen hevige bloedingen. Daarna begon het gedonder, heftige migraine aanvallen maar ook veel vaginale klachten en bloedingen. Ik heb nu in 3 maanden 5 keer bloedingen gehad en vrijwel iedere keer na de bloeding een schimmelinfectie down under.
De eerste 2 keer ging het zonder behandeling na 4dagen beter, de keren daarna kocht ik canestan gyno. Nu wederom smeer ik voor de derde dag.

Klinkt dit herkenbaar voor iemand?


ja de hormonen in de pil,mirena, vaginale ring etc kunnen schimmelinfecties veroorzaken. En als bij jou steeds na het bloeden is vraag ik me af wat je gebruikt, wegwerpmaandverband en tampons van de gewone merken zitten vol chemische troep. Probeer eens biologisch verband/ tampons, wasbaar maandverband of een menstruatiecup.
M:21072011
J :08012014
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny