Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie weet dit? (bruto/netto)

<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Bericht 21 Okt 2013 21:08

Wie weet dit? (bruto/netto)

Ik ga straks 32 uur werken. Laten we zeggen dat ik qua salaris 2000 euro bruto per maand krijg, dit is gebaseerd op die 32 uur. Hoeveel houd ik hier netto van over? Als ik het bereken via loonwijzer.nl bijvoorbeeld, berekenen ze het gebaseerd op 40 uur werken. Maar met 32 uur werken betaal je minder belasting, dus zou ik meer netto over houden neem ik aan. Wie weet hoe ik dit kan berekenen?
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Anoniem178

Bericht 21 Okt 2013 21:14

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Je betaalt belasting over het bedrag wat je verdient, niet het aantal uren. Je kunt gewoon 2500 euro invoeren en dan bij parttime 80%. Volgens mij houd je niet meer over dan diegene die 40 uur moet werken voor die 2000 bruto.

Overigens rekent de loonwijzer bijvoorbeeld geen pensioen mee. Bij mij zit hij er zo'n 100 euro naast.
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Bericht 21 Okt 2013 21:27

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Sowieso zal ik met mijn 32 uur niet meer overhouden dan iemand die 40 uur werkt, maar ik bedoel: Als ik mijn netto salaris bereken met 40 uur werken, dan houd ik 1553 euro over. En dat klopt niet, het bedrag is gebaseerd op 32 uur werken, dus ik zou netto een ander bedrag moeten overhouden lijkt me. Komt dit een beetje duidelijk over haha, vind het moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. :P

En waar kan je parttime invullen? Ik zie alleen maar de bruto en netto salaris vakjes.
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Anoniem12

Bericht 21 Okt 2013 21:29

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Met 2000 bruto zit je in de tweede belastingschijf. Het gaat om het bruto salaris en of je daar nou 20 of 60uren voor moet werken maakt niet uit
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Bericht 21 Okt 2013 21:39

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Heb je een link naar die belastingschijven? Ik dacht echt dat 't uitmaakte hoeveel uur je werkte wat betreft je netto loon, weet je zeker dat dat niet zo is?

Edit: Als ik die 2000 bruto per maand neem als voorbeeld, houd ik volgens de loonwijzer berekening meer over netto, dan volgens de belastingschijven die ik vind.. (37% betalen over het grootste deel, en een deel 42%)
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

anoniem213

Bericht 21 Okt 2013 21:56

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Het gaat echt om het bedrag hoor. Ik zie ook geen enkel argument waarom het met een ander aantal uren anders zou zijn.
<<

Anoniem12

Bericht 21 Okt 2013 22:05

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Je kan dat zelf ook niet makkelijk berekenen want belasting is niet de enige inhouding op je loon.

Wat jij bedoeld is dat niet alle bedrijven een standaard werkweek van 40uren hebben. Je hebt 36, 38, en 40 uren en de lonen van de 36 standaard werkweek zijn over het algemeen inderdaad hoger. Hoe dat precies zit weet ik niet, ik verwerk op mn werk alleen voor 40uren. Het is dus afhankelijk van de standaard werkweek bij het bedrijf/CAO.

Maar dat verschilt echt geen honderden euro's. Loonwijzer is over het algemeen wel een goede indicatie voor kale lonen.
<<

anoniem213

Bericht 21 Okt 2013 22:06

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Ja dat wel, maar ze heeft al een bedrag toch?
<<

Anoniem12

Bericht 21 Okt 2013 22:09

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Ja daar heb je gelijk in, dat heeft alleen invloed op het bruto loon en dat is inderdaad al bekend.
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 08:05

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 22 Okt 2013 08:06

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Believe schreef:Of je een 36-, 38-, of 40-urige werkweek hebt maakt in dit geval alleen uit voor je bruto uurloon lijkt me, ze weet al wat ze voor 32 uur aan bruto maandloon gaat krijgen. Tenminste ik ga er nu vanuit dat het een maandloon is.

Ja klopt hoor. Ik lag al half te slapen, dus mijn reactie was ook wat half.

Maar ik denk dat ze dat bedoelde met die uren, dat ze dacht dat dat er nu nog invloed op heeft. Maar dat heeft inderdaad alleen invloed op het bruto loon en dat is al bekend.
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Bericht 22 Okt 2013 08:50

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Okay, to sum up, ik moet gewoon in dit geval gewoon uitgaan van die 1553 euro netto omdat het bruto maandlaan (2000 euro) dus al bekend is, en het niet uitmaakt hoeveel uren je ervoor werkt. Good to know! Dank je wel voor jullie hulp! :thumbup:
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 08:59

Re: Wie weet dit? (bruto/netto)

Ja, tenzij je een inhouding pensioen hebt (dat is redelijk vaak wel zo), dan wordt het nettoloon ook lager :) .

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers