Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schade dossier na auto ongeluk

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Nov 2016 23:15

Schade dossier na auto ongeluk

Ik heb afgelopen januari een auto ongeluk gehad. Dit is veroorzaakt door de andere partij en die heeft dat ook netjes bij zijn verzekering allemaal aangegeven. Ik heb er lichamelijk gelukkig weinig aan over gehouden, heb wat fysio gehad voor mijn rug, maar dat is al lang weer over. Ik durfde echter niet meer auto te rijden en ik had wat concentratie problemen, dus ik ben doorverwezen naar een psycholoog. Daar ben ik nog steeds onder behandeling. Ik ben in de tussentijd zwanger geworden en dit heeft het herstel niet bepaald versneld. Ik rijd inmiddels wel weer auto, maar het gaat nog niet van harte. Diverse therapieën mag je blijkbaar niet ondergaan als je zwanger bent (zoals EMDR) en dus moest ik vooral veel gaan rijden en mezelf die auto in dwingen.

Omdat ik nog steeds onder behandeling ben, is het schade dossier nog niet gesloten. Omdat het einde van het jaar in zicht komt, vraagt de verzekering mij nu wat ik wil doen: het dossier nog open laten, bevalling afwachten en daarna kijken hoe het verdere herstel loopt. Of het dossier sluiten en als er in de loop van 2017 nog kosten gemaakt worden (ik heb met de psycholoog afgesproken dat we nu eerst de bevalling afwachten en daarna verder kijken) kan ik het dossier opnieuw openen en alsnog kosten declareren mocht dat nodig zijn. Wat is wijsheid hierin? Iemand die er ervaring mee heeft? Verder spreekt de verzekering van een vergoeding voor pijn en ongemak die ik uitgekeerd krijg als het dossier gesloten wordt, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem177

Bericht 02 Nov 2016 06:02

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Ik zelf zit opk in deze situatie. Maar altijd het dossier open laten. Je weet namelijk nooit hoe lang je er last van blijft houden. Stel je sluit het nu maar hebt toch nog gesprekken nosig bij de psycholoog, dan kun je dit niet meer verhalen op de verzekering en zul je dit zelf moeten betalen.

Mijnn dossier staat ook bijna 2 jaar open, ook mede door zwangerschap.

Heb je een letselschade cpert in handen genomen?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Nov 2016 07:46

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Zoals Bambina zegt, altijd het dossier open laten!
08/2018
05/2021
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Nov 2016 09:09

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Maar zoals ik al schreef, kan ik het altijd opnieuw openen als ik nog kosten maak. Of is dat dan een enorm gedoe?
december 2016
juli 2019
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2016 09:22

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Ik denk dat je het beter open kan laten. Waarom zou de maatschappij het nu willen sluiten als het voor jou nog niet afgesloten is? Ik kan me niet voorstellen dat je er beter van wordt door het nu te laten sluiten.
<<

Anoniem177

Bericht 02 Nov 2016 09:33

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Waarom zou je het willen sluiten? Ik zou het zeker open laten, ze zeggen namelijk veel, maar of het straks ook daadwerkelijk kan is dan maar weer de vraag.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Nov 2016 09:44

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Niekske schreef:Maar zoals ik al schreef, kan ik het altijd opnieuw openen als ik nog kosten maak. Of is dat dan een enorm gedoe?


Zeggen ze nu omdat ze het willen laten sluiten en kan vast theoretisch wel maar in principe is je dossier dan gesloten met zelfs een extra vergoeding voor jou dus lijkt me dat er dan wel wat overredingskracht/bewijslast ligt aan jouw kant waarom het dan weer heropend wordt.

Ik zou aangeven dat je vermoed dat het nog door zal spelen, gezien wat je afgesproken hebt met je behandelaar qua bevalling afwachten en dan weer verder oppikken en dat het wat jou betreft dus niet gesloten kan worden.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Nov 2016 09:50

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Ik zou het lekker openlaten.
Heb je geen letselschade kantoor/hulp instantie die tussen jou en de tegenpartij staat? Dat had het voor jou makkelijker gemaakt. Een vergoeding voor pijn en ongemak (smartengeld) wordt meestal aan het einde uitgekeerd, maar kan ook gedeeltelijk al tussendoor en hoeft niet het sluiten van het dossier te betekenen.
Het sluiten van het dossier klinkt heel spannend, maar dat is het helemaal niet. Dat is meer "makkelijk" voor de verzekeraars, zodat ze het jaar kunnen afsluiten. Nieuwe of extra uitkering vragen gaan als het dossier gesloten is, op dezelfde manier als nu en ze zeggen niet, het dossier is gesloten, je zoekt het maar uit.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Nov 2016 09:51

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Ik denk dat als je een financiële vergoeding krijgt, je met bepaalde klachten 'akkoord' gaat en je niet meer kosten gerelateerd aan die klachten kunt declareren. Je koopt dan als het ware je leed af.
Ik zou je dossier niet laten afsluiten, eerst maar eens kijken hoe het met je gaat na je zwangerschap.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Nov 2016 18:32

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Zeker niet sluiten, verzekeraars willen niet uitbetalen op het moment dat je het dossier nu laat dlauitrn heb jee eng rite kans dat ze daarna zeggen dst de klachten zwangerschapsgerelateerd zijn.
2015 💙
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 02 Nov 2016 22:18

Re: Schade dossier na auto ongeluk

Ik heb er niet zoveel verstand van maar Emdr mag je gewoon tijdens je zwangerschap hebben. Heb ik ook gehad tijdens mijn zwangerschap.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers