Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak meld jij je ziek?

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Okt 2013 13:49

Re: Hoe vaak meld jij je ziek?

Ik meld me eigenlijk nooit ziek. Nu verdien ik ook alleen als ik werk, maar dan nog voel ik me verantwoordelijk voor m'n kids. 2 maanden geleden had ik naar mijn lichaam moeten luisteren: ik voelde me hartstikke ziek en kon de thermometer niet vinden dus niet gemeten hoeveel koorts ik had. Ik hoefde maar 2 uurtjes les te geven, het was een vrijdag, dus ik dacht: ik ga wel even. Ik stap in de auto, zweet liep over m'n voorhoofd en was zo duizelig. Vet onverantwoord bezig. Ik rij op de snelweg en terwijl ik 100 km/h rij, komt alles in enorme golven naar boven. Ik kotste zo hard dat het vooruit eronder zat en ik niets meer kon zien op mijn kmteller etc. Ik kon nog net de auto naar de vluchtstrook sturen. God, wat was ik ziek. Ik heb toen me ziek gemeld en ben min of meer naar huis gereden. Auto zo gelaten en bed in gedoken en vriend gebeld. Die kwam meteen, thermometer gevonden, had ik 41,8 graden koorts. Hij heeft de auto schoongemaakt. Moraal van het verhaal? Ik meld me dus echt pas ziek als ik echt halfdood ben haha..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 20 Okt 2013 14:38

Re: Hoe vaak meld jij je ziek?

Atelier Madame schreef:
Parel schreef:Bij mij op het werk krijg je bij 3x ziek zijn een verzuimgesprek.

Wat moet je dan precies vertellen? Verantwoorden waarom je ziek bent ofzo?


Nee, maar de werkgever wil graag weten of het wellicht werk-gerelateerd is. Misschien kan de werkgever er iets aan doen om er voor te zorgen dat je minder verzuim hebt. En, om samen te overleggen of je misschien zelf iets kunt doen om ervoor te zorgen dat je minder snel hoeft te verzuimen.

Griep is griep en daar doen ze niet zo moeilijk over, maar als je bijvoorbeeld heel vaak hoofdpijn/migraine hebt, kan het best zijn dat stress daar aan ten grondslag ligt. Om stress dan zo veel mogelijk te reduceren, kan je bijvoorbeeld tijdelijk je uren aanpassen (gedeeltelijk ziek gemeld bijvoorbeeld) of in overleg een paar (vakantie)dagen opnemen om even tot rust te komen. Maar ook bijvoorbeeld het aanpassen van je takenpakket om minder stress te hoeven ervaren.

Zulke gesprekken zijn niet altijd even leuk, maar er zit wel een gedachtegang achter want verzuim kost een organisatie heel erg veel geld. Hoe minder verzuim, hoe minder extra hard anderen hoeven te werken, hoe minder kans er is dat die personen ziek worden, etc, etc, etc. Heb voor mijn studie ooit eens moeten berekenen wat het verlagen van een verzuimpercentage bij een organisatie kan schelen in kosten. Daar schrik je van!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 21 Okt 2013 20:01

Re: Hoe vaak meld jij je ziek?

Ik meld me eigenlijk nooit ziek, als ik echt niet lekker ben compenseer ik dat door verlofuren op te nemen. Is nu 1 keer gebeurd in de afgelopen 5 jaar geloof ik.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 21 Okt 2013 20:03

Re: Hoe vaak meld jij je ziek?

Ik heb me twee keer ziek gemeld en dat was beiden keren omdat mijn vliezen te vroeg gebroken waren.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers