Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(nieuwe) baan vinden

<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1223

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 18 Okt 2013 19:56

Re: (nieuwe) baan vinden

Via een advertentie in de plaatselijke krant.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Okt 2013 19:57

Re: (nieuwe) baan vinden

SoGood schreef:Mijn ervaring is dat solliciteren op vacatures niet werkt. Ik ben nu enige tijd aan het zoeken en inmiddels heb ik 2 nieuwe potentiele banen gevonden via via. Ik denk dat het opbouwen van een goed netwerk in deze tijd je verder brengt dan lukraak te solliciteren op vacatures waar 3934 anderen ook op solliciteren. Het schijnt ook dat een groot deel van de vacatures die op internet staan niet eens meer vacant zijn maar omdat de werkgever verplicht is om een deze nog voor een bepaalde tijd openbaar te stellen ze toch zichtbaar zijn.


Werk je niet meer op het m..kantoor?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem273

Bericht 18 Okt 2013 20:19

Re: (nieuwe) baan vinden

Via een vacature bij mijn stichting voor een nog nieuw op te richten school.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 18 Okt 2013 20:27

Re: (nieuwe) baan vinden

Via de vacature op de website van het bedrijf.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 18 Okt 2013 20:43

Re: (nieuwe) baan vinden

Via een vacature bij de stichting voor de bestuurspool. Kort nadat ik werd aangenomen kreeg ik via de stichting een baan aangeboden op de school waar ik nu werk.
<<

Anoniem73

Bericht 18 Okt 2013 20:48

Re: (nieuwe) baan vinden

Alles via de websites van de ziekenhuizen waar ik heb gewerkt.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 18 Okt 2013 21:34

Re: (nieuwe) baan vinden

Er stond een vacature op de website van de organisatie maar ik volgde op dat moment een opleiding en de lerares die sollicitatietraining gaf, tipte mij de vacature en toen heb ik gesolliciteerd. Ben op gesprek mogen gaan maar werd in de werfreserve geplaatst. Een tijd later werd ik gebeld of ik nog werk zocht en wilde beginnen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 19 Okt 2013 10:19

Re: (nieuwe) baan vinden

Mijn huidige baan via een vacature website. Mijn twee vorige banen via de website van de organisatie zelf.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 19 Okt 2013 10:27

Re: (nieuwe) baan vinden

Ilovethe90s schreef:Mijn 2 administratieve banen heb ik gevonden door op vacatures te reageren; eentje rechtstreeks en die van mijn huidige baan destijds via het cwi. Dit was in 2004-2005 dus wel een hele tijd geleden.

Ik heb de laatste paar maanden ook op vacatures gesolliciteerd maar dit heeft tot op heden nog geen succes opgeleverd, je lijkt inderdaad (zoals SoGood zegt) 1 van de velen te zijn. Vorige week nog, ik kreeg een reactie dat er 1000+ sollicitanten waren.

Ik word altijd depressief als ik dit lees. Ik ben ook al tijden op zoek naar een nieuwe baan. Ik kan niet m'n hele netwerk aanspreken, want ik wil m'n huidige baan niet kwijt voordat ik een nieuwe heb. Zucht!
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 19 Okt 2013 23:07

Re: (nieuwe) baan vinden

Mijn eerste fulltime baan via een advertentie in de krant (haha, dat klinkt wel heel lang geleden, was in 2005)

Bij mijn vorige baan heb ik in de zomer vakantiewerk gedaan via het uitzendbureau, het jaar daarop weer en toen ook wel eens in andere vakanties. Op een gegeven moment werkte ik daar bijna elke week naast m'n studie. Na m'n afstuderen heb ik eerst fulltime als oproepkracht gewerkt, daarna kreeg ik een vast contract met een vast aantal uren.

De baan die ik nu doe, daarvoor heb ik rechtstreeks gesolliciteerd bij het bedrijf. Ik was vacatures aan het zoeken, dit bedrijf kwam ik tegen en het concept sprak me heel erg aan. Ik heb een formulier ingevuld en ben op gesprek geweest. Helaas hadden ze geen vacatures. 3 kwart jaar later werd ik ineens weer door ze gebeld, terwijl er helemaal geen contact meer geweest was. Ze hadden weer een vacature en wilden weten of ik nog steeds beschikbaar was.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 20 Okt 2013 18:13

Re: (nieuwe) baan vinden

Bacio schreef:
Ilovethe90s schreef:Mijn 2 administratieve banen heb ik gevonden door op vacatures te reageren; eentje rechtstreeks en die van mijn huidige baan destijds via het cwi. Dit was in 2004-2005 dus wel een hele tijd geleden.

Ik heb de laatste paar maanden ook op vacatures gesolliciteerd maar dit heeft tot op heden nog geen succes opgeleverd, je lijkt inderdaad (zoals SoGood zegt) 1 van de velen te zijn. Vorige week nog, ik kreeg een reactie dat er 1000+ sollicitanten waren.

Ik word altijd depressief als ik dit lees. Ik ben ook al tijden op zoek naar een nieuwe baan. Ik kan niet m'n hele netwerk aanspreken, want ik wil m'n huidige baan niet kwijt voordat ik een nieuwe heb. Zucht!
Je bedoelt van reacties dat er zoveel sollicitanten zijn? Voor mezelf vind ik het niet zo heel vervelend, ik heb natuurlijk gewoon nog een baan maar ik kan me voorstellen dat het demotiverend werkt als je echt hard op zoek bent.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 20 Okt 2013 18:47

Re: (nieuwe) baan vinden

Ja dat bedoel ik inderdaad.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Okt 2013 20:38

Re: (nieuwe) baan vinden

Er stond in de krant dat er in mijn woonplaats een bekend bedrijf zich kwam vestigen. Ook nog eens op loopafstand en ik had er al een keer eerder voor gewerkt in een andere plaatst maar door overname kon ik niet genoeg uren meer maken daar. Die advertentie stond er ook precies op het juiste moment en ik MOEST die baan gewoon hebben. Ik heb die dag gelijk een open sollicitatie verstuurd via internet (want er stond zelfs nog niks op hun site daarover) en ik heb ook nog eens m'n oude baas van toen benaderd. Die heeft zijn best voor mij gedaan en een paar weken later mocht ik op sollicitatie gesprek komen. Ik zou eigenlijk na 3-4 dagen daarna worden teruggebeld maar na 2 uur ging de telefoon al dat ze me heel graag wilde hebben! Ik was echt zó blij!

Ik werk er nu alweer bijna 3 jaar, ga er met plezier heen en heb al een jaar een vast contract!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers