Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vreemde katten bij elkaar laten wonen

<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 27 Sep 2016 09:45

Vreemde katten bij elkaar laten wonen

Hoi,

Ben ik weer met een kat gerelateerd topic (over de vorige; mijn eigen katten hebben geen ruzie meer gelukkig!), sorry voor de vreemde titel maar weet het niet anders te verwoorden.

De situatie:
Ik ga dus verhuizen, en waar ik ga wonen zijn al 2 katten. Nu lees/hoor ik een heleboel verhalen, waaronder ook dat het niet kan werken en dat ze elkaar de tent uit vechten etc.

Heeft er iemand ervaring/tips, hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik heb al Feliway, heb het gevoel dat het wel een beetje helpt tegen de verhuisstress nu. Maar wat kan ik nog doen om het de beste kans te geven op slagen?

Alvast bedankt!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 27 Sep 2016 12:59

Re: Vreemde katten bij elkaar laten wonen

Ik denk vooral de katten het zelf uit laten vechten en de rangorde te laten bepalen.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 28 Sep 2016 10:54

Re: Vreemde katten bij elkaar laten wonen

Wat Winegum aangeeft inderdaad. Denk niet dat je er zelf heel veel aan kunt doen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 28 Sep 2016 11:05

Re: Vreemde katten bij elkaar laten wonen

Als het kan de nieuwe katten de ruimte laten verkennen zonder de huidige katten. Dan kunnen ze in alle rust de verstopplekjes, het voer, water en de kattenbak ontdekken. Of als er ruimte is beide groepen eerst apart houden en langzaam introduceren.

Online staat veel geschreven over het introduceren van een nieuwe kat, van langzame introductie tot gewoon bij elkaar zetten en laten uitvechten.
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Sep 2016 20:27

Re: Vreemde katten bij elkaar laten wonen

Hier hebben we het ook de katten zelf uit laten zoeken.

Nu had ik een nog jonge kater en mijn vriend 3 volwassen katten (2 vrouwtjes en een mannetje).
Mijn vriend is niet in 1 keer bij mij ingetrokken en eerst is 1 van de vrouwtjes verhuist.
Dat ging meteen vrij goed.
Wel af en toe blazen, maar na een dag of 2 lagen ze al samen op de bank elk in een andere hoek.
Vlak voor oud en nieuw de andere 2 opgehaald en dat ging ook vrij makkelijk.
Tegenwoordig tolereren ze elkaar, maar blazen ze ook nog wel eens naar elkaar.

Vooral 1 vrouwtje houdt niet zo van anderen. Zij mag ook als enige nu naar boven om daar lekker rustig in een hoekje van onze slaapkamer te slapen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Nov 2017 22:04

Re: Vreemde katten bij elkaar laten wonen

Hier inmiddels een update met nog een andere volwassen kat toevoegen aan 3 andere katten. Voor wie dit misschien interessant vind.

Mijn vriend trekt vanaf januari bij mij in en hij heeft ook 1 kat (kater van een jaar of 4/5). Die kat kent verder geen andere katten en heeft altijd op 8 hoog in een flatje gewoon.

Dat gaat dus heel wat lastiger dan volwassen katten met een kitten zoals een paar jaar geleden.

We hebben hem dus eerst een plek op zolder gegeven. En daarna hem een paar keer naar beneden gehaald terwijl mijn katten buiten waren. Via het raam en kattenluik (op slot) zagen en roken ze elkaar al wel. Dat was soms blazen.

Maar nu na een week gaat het steeds beter en kunnen ze ook al sinds vanavond met zn vieren in de woonkamer lopen.
Alleen soms nog wat blazen naar elkaar. Vooral mijn vrouwtje vind die indringer nog niet echt wat.

En ik blijf er ook zeker nog bij. Straks dus ook weer gewoon terug naar de zolder.

Maar het valt mij best wel mee en ben blij dat het de goede kant op gaat!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Nov 2017 22:08

Re: Vreemde katten bij elkaar laten wonen

Ik heb nu in mijn huis dus nog 3 katten (2 officieel van mijn ex, maar omdat hij geen tuin heeft blijven die nog bij mij. Het ene vrouwtje is wel met hem mee gegaan)

1 van mijzelf en nu komt de kat van mijn vriend er weer bij.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers