Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruidswinkel

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 19 Sep 2016 17:28

Bruidswinkel

Hoe hebben jullie een keuze gemaakt naar welke bruidswinkel je bent geweest? En hoeveel bruidswinkels heb je bezocht?
Nog goede ervaringen met een bepaalde winkel? Ik zie door de bomen het bos niet meer. ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Sep 2016 17:43

Re: Bruidswinkel

Oeh spannend september!
Ik zelf ben een geval apart want ik wist perse welke jurk ik wilde en heb net zolang winkels in Nederland opgebeld die dat merk hadden, tot ik een winkel had gevonden die exact die jurk had. Dat was van de vele winkels die ik had gebeld maar eentje. Ik woonde toen zelf in Amstelveen en de winkel zat destijds in Almere dus dat was nog redelijk dichtbij maar al had ik er voor naar Enschede gemoeten, ik moest en zou die jurk iig passen.
Deze winkel kan ik je overigens erg aanraden, het is een fijne kleinschalige winkel gerund door twee zussen. De winkel heet New Styling en zat eerst in Almere maar nu in een prachtig pand in Hilversum.

Verder voor jou.. Tja ik zou jezelf wat vragen stellen. Heb je al een bepaald merk voor ogen? Of een bepaalde stijl? Heb je een bepaald budget dat je bijv naar een outlet wilt of maakt je dat niet uit? In welke regio woon je en wil je perse daar in de regio kopen omdat het handig is? Of wonen de mensen met wie je wilt gaan bijv in een andere regio en spreek je daar af bij een winkel of juist ergens in 't midden?
Wil je liever een hele grote winkels zoals Covers in Utrecht, Weddings of Honeymoon Shop in Rotterdam of Konings in (Apeldoorn?) zodat je alle ruime keuze hebt maar wel misschien iedere keer een andere verkoopster hebt? Of liever een kleinschalige winkel met persoonlijke service?
Die vragen kan ik niet beantwoorden voor je maar iig goed om over na te denken!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Sep 2016 18:27

Re: Bruidswinkel

Goeie tips heeft Marin!
Ik wilde een Sissi jurk en niet voor de hoofdprijs dus ik heb er voor gekozen om naar een outletwinkel te gaan. Ik was bij de Bruidsoutlet in Leiden (dit is het outletfiliaal van de Bruidshoek). Het is niet echt de ervaring zoals bij een echte bruidswinkel en je moet goed zoeken tussen de oude modellen (er hingen zelfs nog van die krengen met pofmouwen zoals waar men in de jaren '80 in trouwde), maar het fijne vond ik wel dat je de jurk direct mee kon nemen en niet met een ellenlange wachttijd zat. Op internet kun je een impressie zien van hun collectie, alleen de jurken zijn vaak maar in 1 maat te krijgen en die maat staat er niet bij op de website.
Nouja, lang verhaal kort: ik had een prachtige jurk voor een schappelijke prijs, maar je moet wel net geluk hebben dat er iets naar jouw smaak en in jouw maat tussen hangt.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Sep 2016 18:33

Re: Bruidswinkel

Ik ben denk ik ook een geval apart...
Ik ben naar Esthers bruidsshop geweest in Almere omdat dat lekker dichtbij was. Ik had op hun website een jurk gezien. Deze stond mij voor geen meter. De tweede jurk die ik paste is het geworden. Binnen een uur stond ik weer geslaagd en tevreden met jurk buiten. Ik ben ook niet meer verder wezen kijken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Sep 2016 19:05

Re: Bruidswinkel

ik ben naar 1 zaak geweest gewoon hier in het dorp daar vond ik meteen de jurk
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Sep 2016 19:29

Re: Bruidswinkel

Mijn vriendin was er ook geweest toen zij een jurk ging kopen voor haar bruiloft, zij was tevreden dus ik dacht laat ik daar maar heen gaan. Het was een grote zaak met veel merken, dus ik dacht dan hebben ze van alles wat. Ik heb vier jurken gepast, en een daarvan gekocht. Ik ben ook niet meer verder wezen kijken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Sep 2016 19:31

Re: Bruidswinkel

Geen enkele.
Ben mijn droom jurk op Pinterest tegen gekomen en heb 'm een dik jaar later online vanuit Amerika bij een bruidszaak besteld. Binnen 1,5 week had ik 'm in huis en met een beetje innemen hier en daar zat ie perfect.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 19 Sep 2016 19:48

Re: Bruidswinkel

Jip schreef:Ik ben denk ik ook een geval apart...
Ik ben naar Esthers bruidsshop geweest in Almere omdat dat lekker dichtbij was. Ik had op hun website een jurk gezien. Deze stond mij voor geen meter. De tweede jurk die ik paste is het geworden. Binnen een uur stond ik weer geslaagd en tevreden met jurk buiten. Ik ben ook niet meer verder wezen kijken.



Bij mij is het ook zo ongeveer gegaan. Ik ben naar een goed bekend staande zaak hier in de buurt gegaan. 4 of 5 jurken gepast en daarvan is het volgens mij de 3e geworden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Sep 2016 20:23

Re: Bruidswinkel

Ik ben naar 2 zaken geweest. Eentje waar ik zelf graag heen wilde omdat ze daar Disney trouwjurken hadden, haha. Wist van tevoren al wel dat de modellen me niet zouden staan, maar je kunt het maar 1 keer proberen :wink:
De 1e jurk die ik aankreeg was een model waarvan ik dacht dat het me niet zou staan (te strak), maar was er eigenlijk gelijk fan van! Daarna nog een paar jurken geprobeerd en er was een andere die mijn moeder erg mooi vond. Was een lastige keuze.

We zijn die middag naar de winkel geweest waar mijn moeder haar trouwjurk ook gekocht heeft. Zonder er iets over te zeggen kwam de verkoopster daar ook aan met die 1e jurk. Wel ook een paar andere gepast, maar die 1e is het dus geworden.

Beide zaken waren trouwens wel in de buurt. De 1e ongeveer 3 kwartier rijden, de 2e een half uurtje ongeveer. Veel dichterbij kon niet van waar ik woon.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:22

Bericht 19 Sep 2016 20:33

Re: Bruidswinkel

Ik ben naar één zaak geweest, een bekende bruidsmodezaak in de buurt. Ze hadden daar Cymbeline omdat ik er al jaren van overtuigd was dat dat de jurk zou worden. Ik heb totaal 4 jurken aan gehad en de 3e was het. De eerste was de Cymbeline jurk en was het totaal niet, de 2e zag ik meteen al dat het niks was maar toch gepast, de 3e was het ook al had ik dat niet gedacht toen ie op de hanger hing en de 4e was ook niks maar was meer nog even voor de vorm gepast. Ik vond het zo raar dat ik mijn jurk al zo snel vond. Ik ging tenslotte eerst maar even om te kijken wat er allemaal was en was er van overtuigd dat als het de Cymbeline jurk niet zou worden, ik nog veel zaken af zou moeten.
Het is fijn als je goed geholpen wordt en ze luisteren naar wat je wilt en dan ook daadwerkelijk aankomen met dé jurk.
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Sep 2016 20:42

Re: Bruidswinkel

Ik ben naar 2 zaken geweest, 1 via via terecht gekomen zonder ervaringen te horen en 1 via via terecht gekomen door goede ervaringen.

In de eerste winkel heb ik zo'n 20 jurken gepast, bij geen enkele jurk had ik het wauw-gevoel. De verkoopster snapte me voor mijn gevoel niet.
Bij de tweede winkel eerst zo'n 8 jurken gepast, maar nog zat die ene jurk er niet bij. Toen 1 jurk gepast voor mijn zusje, die kwam in de buurt. Toen 1 jurk gepast waarvan mijn moeder graag wilde dat ik die paste, op de hanger vond ik hem echt niet mooi. Toen ik hem half aan had hoorde ik mijn moeder en schoonmoeder al zeggen, 'waaauwww' . Uiteindelijk is het die jurk dan ook geworden!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 20 Sep 2016 12:11

Re: Bruidswinkel

Ik wilde een bepaald merk jurk passen dus ben op internet gaan kijken en zag dat een boetiek hier 10 min vandaan dit merk had. Dus afspraak gemaakt en daar ook geslaagd.

Ik had van te voren verder geen jurk in mn hoofd. Mn zus die meewas vroeg of ik niet verder wilde kijken maar die jurk was het gewoon, moest huilen toen ik ze aanhad. En mij kennende, als ik nog verder was gaan kijken was ik er helemaal niet uitgekomen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 20 Sep 2016 14:22

Re: Bruidswinkel

Siep schreef:
Jip schreef:Ik ben denk ik ook een geval apart...
Ik ben naar Esthers bruidsshop geweest in Almere omdat dat lekker dichtbij was. Ik had op hun website een jurk gezien. Deze stond mij voor geen meter. De tweede jurk die ik paste is het geworden. Binnen een uur stond ik weer geslaagd en tevreden met jurk buiten. Ik ben ook niet meer verder wezen kijken.



Bij mij is het ook zo ongeveer gegaan. Ik ben naar een goed bekend staande zaak hier in de buurt gegaan. 4 of 5 jurken gepast en daarvan is het volgens mij de 3e geworden.


Same here! Naar een winkel geweest in Haarlem, waar 2 bekenden ook een goede ervaring mee hadden.
In en ochtend een 5-tal jurken gepast, waarvan 1 dé jurk was.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Sep 2016 16:21

Re: Bruidswinkel

Ik had afbeeldingen van jurken verzameld en wilde graag van een aantal merken jurken passen. Een winkel gezocht dat een bepaald merk (Lillian West) verkocht en daar een afspraak gemaakt. In eerste instantie gaven ze aan de drie jurken die ik graag van LW wilde passen, ook hadden hangen. Tijdens de afspraak bleek dat dat niet zo was. Ik had wel zeker 10 jurken gepast, maar de jurk zat er niet bij. Ze waren een beetje dwingend en ik moest een keuze maken, want ik had al zoveel verschillende jurken aan gehad dat meer / andere jurken niet mogelijk was.
Keuze gemaakt, aanbetaling gedaan, maar twijfels gekregen. Was ook een emotioneel moment, omdat mijn moeder er niet meer bij was.

Achteraf gezien had ik geen keuze moeten maken en naar een andere winkel moeten gaan.
Ik vroeg namelijk ook om een bepaalde jurk te passen van Pronovias, maar zag aan de band dat ze me een ander model had aangetrokken. Toen ik dat opmerkte zei de verkoopster dat dat echt het model was waar ik om had gevraagd. Niet dus...

Twijfels aangegeven en toen heb ik een andere winkel gemaild met modellen die ik graag wilde passen. Daar een afspraak gemaakt en ook echt een aantal modellen kunnen passen. Ik was bijna gevallen voor Lais van Marylise (maar gelukkig die niet gekozen, want ik zag daar achteraf veel bruiden mee en toen kwamen jurken met kant helemaal in de mode).

Later belde de eigenaresse van de eerste winkel met de vraag welke jurken ik wilde passen. Ze kon aan een aantal samples komen die ik kon passen. Dat was o.a. van dé jurk van LW die ik graag wilde passen en die jurk is het uiteindelijk ook geworden (6312 van Lillian West). Dus die besteld ipv de jurk die in eerste instantie uitgekozen was.

Achteraf zag ik dat een andere winkel die meer in de buurt lag ook Lillian West verkocht. Had ik dat geweten, dan was ik denk ik eerder naar die winkel gegaan, omdat ik de service in de winkel waar ik mijn jurk heb gekocht niet echt geweldig vond.

Ik had altijd gedacht dat ik in een Pronovias zou trouwen, maar ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze! In totaal heb ik zo'n 20 jurken gepast. En ja, ik ga nog een keer foto's plaatsen van onze bruiloft. Moet me er echt een keer toe zetten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2016 17:55

Re: Bruidswinkel

Jeetje wat een gedoe KOL. Goed dat je uiteindelijk toch hebt gekozen voor hetgene dat je zo graag wilde. Zo blijkt dat je echt naar je gevoel moet luisteren.

Grappig dat je ook Lais hebt overwogen. Dat was ook mijn back up dress. Kreeg m ook aangesmeerd en eerlijk is eerlijk, hij stond me heel goed. Misschien zelfs beter dan m'n eigen trouwjurk. Maar ze pushten ook te veel en de jurk was toch net niet genoeg naar m'n zin, het was toch net niet wat ik wilde. Dus blij dat ook ik heb door gezocht.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Sep 2016 19:06

Re: Bruidswinkel

Ik heb de bruidswinkels uitgekozen op locatie en over beide had ik goede verhalen gehoord.
Op een dag heb ik beide winkels bezocht. In beide winkels een nummer 1 jurk gevonden. Ik wist het op die dag dus nog niet helemaal zeker. Een paar dagen later wist ik welke van de twee jurken het moest worden en in die winkel ben ik nog een keer geweest, jurk nog een keer geprobeerd en toen besteld.

Als ik het weer mocht doen, zou ik het zeker weer zo aanpakken. Ik vond het heel fijn om niet die eerste dag direct de knoop door te hakken.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 20 Sep 2016 19:13

Re: Bruidswinkel

Wat leuk! Je bent al helemaal aan het oriënteren!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Sep 2016 10:50

Re: Bruidswinkel

Ja inderdaad Plien! Ga zaterdag met mijn moeder en zusje naar de love and marriage beurs.
Ik heb de gastenlijst al klaar haha. Dus er zit zeker al schot in!

Nu alleen het geld nog :p Iemand daar nog tips voor? Haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 22 Sep 2016 00:16

Re: Bruidswinkel

Ik heb wat websites bekeken en een afspraak gemaakt bij een winkel waarvan de website mij aansprak. Ik weet even niet meer precies welke zaak het was maar het geen enorme zaak. Ik had bedacht dat ik mogelijk wel een gekleurde jurk wilde maar wist nog niet welke kleur., ik dacht aan rood. Ik kwam de juiste kleur daar niet tegen dus ben witte jurken gaan passen, totdat de eigenaresse mij ineens aankeek en zei 'ik heb precies een jurk in de kleur van jouw ogen beneden hangen en volgens mij ook nog in jouw maat'. En inderdaad, ik ging naar huis met die jurk. Zwart met groen :D
<<

Anoniem190

Bericht 22 Sep 2016 15:22

Re: Bruidswinkel

Ik ben zelf naar 2 zaken geweest, 1 in Groningen en een in Hoogeveen; Marriages. Hier ben ik uiteindelijk ook geslaagd. Ik had een aantal voorbeelden bij mij van jurken die ik erg mooi vond, maar die zijn het uiteindelijk niet geworden. (voelde mij een boerin in een prinsessenjurk)
<<

Anoniem273

Bericht 24 Sep 2016 11:17

Re: Bruidswinkel

Ik wilde eerst geen trouwjurk maar zag toen een toffe bij Lightinthebox. Samen met m'n moeder besteld en blij mee :)
<<

Anoniem315

Bericht 24 Sep 2016 11:55

Re: Bruidswinkel

Ik heb eerst op internet gezocht naar het type jurk dat me aansprak en daar zijn toen ook meteen een paar merken uitgerold die steeds terugkwamen. Die hadden ze in een winkel in de buurt waar ik goede verhalen over had gehoord. Daar ben ik, na het passen van een stuk of 6 jurken, geslaagd.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 26 Sep 2016 09:47

Re: Bruidswinkel

Ik heb een hele mooie gezien op de love en marriage beurs! Gewoon hier in Utrecht dus ik denk dat ik daar maar eens een pasafspraak ga maken.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers