Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afgekeurde collega: the story continues...

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Sep 2016 22:02

Afgekeurde collega: the story continues...

Enkele maanden geleden heb ik hier een topic geopend over een collega van me die volledig afgekeurd is vanwege ziekte, zich toch nog goed genoeg voelt om een beetje te werken en per sé een taak van mij wilde (een taak die hij meestal deed voor hij ziek werd, maar die ik al enkele jaren doe inmiddels). Ik wilde die taak niet afstaan en uiteindelijk hebben we een oplossing gevonden waar iedereen het mee eens was. Dacht ik...

Gisteren kwam hij bij mij binnenlopen en begon wat vragen te stellen over die taak, want 'hij had wat dingen gehoord'. Die dingen klopten niet, ik had ook meteen mails erbij om te laten zien hoe het wel zat, maar hij geloofde me niet. Hij dacht dat ik eigen houtje allerlei dingen veranderd had, maar dat is allemaal in overleg gegaan met mijn collega's. In vergaderingen waar hij dus niet bij was door zijn ziekte... ik kreeg hem niet overtuigd, dus uiteindelijk heb ik gezegd dat ik eventuele dingen voor overleg dan ook wel met hem zou bespreken.
Daarna werd hij wat agressiever want ik zou hem ongevraagd ingedeeld hebben voor een project. Ik had echt geen idee waar hij het over had, maar uiteindelijk snapte ik waar het vandaan kwam: een andere collega had mij gemaild met wat vragen over taken die ik niet doe. Zij had die vragen echter in een reply op een oudere mail naar mij gestuurd en die mail ging over dat project. Ze had het onderwerp niet aangepast, dus dat kwam een beetje vreemd over, maar als je haar mail las, zag je al dat het niks met het project te maken had. Ik had op die mail geantwoord met enkele collega's in de cc (waaronder die afgekeurde collega) omdat zij wel die taken hadden waar de vragen over gingen. Het enige wat ik gedaan heb, is dus een collega doorverwijzen naar mensen die haar vragen konden beantwoorden. Ik kon de rare gedachtegang van mijn afgekeurde collega echt niet volgen, dus ik liet hem de mails zien en legde uit dat het dus niks met dat project te maken had, maar hij werd alleen maar bozer en begon weer met emotionele argumenten, dat hij in feite als vrijwilliger werkte nu en dat ik maar mensen moest lastig vallen die wel betaald kregen voor hun werk... en toen liep hij boos weg.

Ik kan best wat kritiek hebben, maar als er dingen naar mijn hoofd geslingerd worden die gewoon niet waar zijn, kan ik er heel slecht tegen. Ik heb meteen met mijn leidinggevende gesproken en met een collega. Zij staan achter me, maar zeggen ook dat ik moet proberen om het een beetje van me af te laten glijden, omdat het voor die afgekeurde collega veelal frustraties zijn over zijn situatie en dat heeft niks met mij te maken. En dat begrijp ik ook, maar nu mijn zwangerschap vordert, voel ik des te heftiger wat al die spanning met mijn lijf doet en ik vind het gewoon niet eerlijk dat hij zijn frustraties op mij afreageert. Daarbij vind (vond) ik hem eigenlijk een ontzettend fijne collega, ik heb veel van hem geleerd en daarom baal ik nou zo dat ik het mikpunt moet zijn hiervan. Maar hoe moet ik hier nou mee om gaan...?
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem282

Bericht 21 Sep 2016 22:31

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Hoe je hier mee om kunt gaan? Proberen het in perspectief te zien. Iemand die is afgekeurd en daar zelf niet aan toe is, voelt zich denk ik verre van fijn en misschien zelfs wel overbodig op de werkvloer. Dat is zeker niet jouw probleem, dus laat dat het ook niet worden. Het is heel vervelend dat hij jou iets verwijt, maar zolang je leidinggevende weet hoe het echt zit, zou ik proberen de discussie met hem niet (meer) aan te gaan. Hij komt niet redelijk over en je gelijk bij hem zal je niet krijgen. Heeft dus geen nut en verpest alleen maar jouw werkplezier.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Sep 2016 23:25

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Het zou een beetje emotionele chantage zijn wanneer hij te pas en te onpas zijn ziekte als argument in de strijd gooit. Ik vind dat jij echt niet alles hoeft te pikken. Je verhaal klinkt alsof je jezelf continu aan het verdedigen én verontschuldigen bent. Vooral met dat laatste moet je denk ik stoppen. Hij voelt jouw onzekerheid haarscherp aan en pikt jou er daardoor steeds uit. Anders was hij toch alleen een keer naar jullie leidinggevende gestapt? Misschien moet je hem de volgende keer verbaal ook maar eens scherp aanspreken. Je bent verdorie zwanger, er gebeurt lichamelijk, emotioneel en hormonaal gezien vanalles met je. Daar mag hij net zo goed rekening mee houden hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 22 Sep 2016 11:21

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Het gesprek nogmaals aangaan en hem dit precies vertellen. Gooi er uit wat je dwars zit en laat hem weten hier erg mee te zitten. Dat je zijn frustraties begrijpt, maar dat hij dan alsnog rekening met anderen dient te houden en anders maar naar de leidinggevende moet gaan.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Sep 2016 11:23

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Jeanette schreef:Het gesprek nogmaals aangaan en hem dit precies vertellen. Gooi er uit wat je dwars zit en laat hem weten hier erg mee te zitten. Dat je zijn frustraties begrijpt, maar dat hij dan alsnog rekening met anderen dient te houden en anders maar naar de leidinggevende moet gaan.


Ik zou helemaal niet het gesprek nogmaals aangaan. Je geeft iemand dan alleen maar ruimte. Als hij het niet eens is met de gang van zaken kan hij dat met de leidinggevende opnemen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Sep 2016 11:30

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Lady schreef:Het zou een beetje emotionele chantage zijn wanneer hij te pas en te onpas zijn ziekte als argument in de strijd gooit. Ik vind dat jij echt niet alles hoeft te pikken. Je verhaal klinkt alsof je jezelf continu aan het verdedigen én verontschuldigen bent. Vooral met dat laatste moet je denk ik stoppen. Hij voelt jouw onzekerheid haarscherp aan en pikt jou er daardoor steeds uit. Anders was hij toch alleen een keer naar jullie leidinggevende gestapt? Misschien moet je hem de volgende keer verbaal ook maar eens scherp aanspreken. Je bent verdorie zwanger, er gebeurt lichamelijk, emotioneel en hormonaal gezien vanalles met je. Daar mag hij net zo goed rekening mee houden hoor.


Precies. Hoe meer jij je verontschuldigt en begrip toont hoe meer die oetlul denkt dat hij in zijn recht staat met zijn gekke gedrag. Ik zou de volgende keer zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben, als er zo'n misverstand is 1x het probleem uitleggen (maar dan niet mails erbij halen en laten zien en moeite doen of wat dan ook) en dan zeggen dat ik me niet in zijn beschuldigingen herken en dat als hij een probleem heeft dan maar lekker bij mijn leidinggevende moet gaan zeuren omdat ik er niets mee kan (en er geen energie voor over heb). (Niet in die worden natuurlijk he)
Laatst gewijzigd door Whatever op 23 Sep 2016 10:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem197

Bericht 22 Sep 2016 12:22

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Wat vervelend! Kan je de volgende keer niet aangeven dat je geen tijd hebt en dan een afspraak maken voor de volgende dag? En dan zou ik gewoon een keer iemand erbij laten zitten (leidinggevende) en aangeven dat je hier niet van gediend bent.
<<

anoniem213

Bericht 23 Sep 2016 09:45

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Caulfield schreef:
Jeanette schreef:Het gesprek nogmaals aangaan en hem dit precies vertellen. Gooi er uit wat je dwars zit en laat hem weten hier erg mee te zitten. Dat je zijn frustraties begrijpt, maar dat hij dan alsnog rekening met anderen dient te houden en anders maar naar de leidinggevende moet gaan.


Ik zou helemaal niet het gesprek nogmaals aangaan. Je geeft iemand dan alleen maar ruimte. Als hij het niet eens is met de gang van zaken kan hij dat met de leidinggevende opnemen.

Hier sluit ik me bij aan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Sep 2016 10:26

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

June schreef:
Caulfield schreef:
Jeanette schreef:Het gesprek nogmaals aangaan en hem dit precies vertellen. Gooi er uit wat je dwars zit en laat hem weten hier erg mee te zitten. Dat je zijn frustraties begrijpt, maar dat hij dan alsnog rekening met anderen dient te houden en anders maar naar de leidinggevende moet gaan.


Ik zou helemaal niet het gesprek nogmaals aangaan. Je geeft iemand dan alleen maar ruimte. Als hij het niet eens is met de gang van zaken kan hij dat met de leidinggevende opnemen.

Hier sluit ik me bij aan.


Ik ook.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Sep 2016 14:39

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Whatever schreef:
Lady schreef:Het zou een beetje emotionele chantage zijn wanneer hij te pas en te onpas zijn ziekte als argument in de strijd gooit. Ik vind dat jij echt niet alles hoeft te pikken. Je verhaal klinkt alsof je jezelf continu aan het verdedigen én verontschuldigen bent. Vooral met dat laatste moet je denk ik stoppen. Hij voelt jouw onzekerheid haarscherp aan en pikt jou er daardoor steeds uit. Anders was hij toch alleen een keer naar jullie leidinggevende gestapt? Misschien moet je hem de volgende keer verbaal ook maar eens scherp aanspreken. Je bent verdorie zwanger, er gebeurt lichamelijk, emotioneel en hormonaal gezien vanalles met je. Daar mag hij net zo goed rekening mee houden hoor.


Precies. Hoe meer jij je verontschuldigt en begrip toont hoe meer die oetlul denkt dat hij in zijn recht staat met zijn gekke gedrag. Ik zou de volgende keer zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben, als er zo'n misverstand is 1x het probleem uitleggen (maar dan niet mails erbij halen en laten zien en moeite doen of wat dan ook) en dan zeggen dat ik me niet in zijn beschuldigingen herken en dat als hij een probleem heeft dan maar lekker bij mijn leidinggevende moet gaan zeuren omdat ik er niets mee kan (en er geen energie voor over heb). (Niet in die worden natuurlijk he)


Ben jij ook hormonaal ofzo? :smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Sep 2016 14:48

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Lady schreef:
Whatever schreef:
Lady schreef:Het zou een beetje emotionele chantage zijn wanneer hij te pas en te onpas zijn ziekte als argument in de strijd gooit. Ik vind dat jij echt niet alles hoeft te pikken. Je verhaal klinkt alsof je jezelf continu aan het verdedigen én verontschuldigen bent. Vooral met dat laatste moet je denk ik stoppen. Hij voelt jouw onzekerheid haarscherp aan en pikt jou er daardoor steeds uit. Anders was hij toch alleen een keer naar jullie leidinggevende gestapt? Misschien moet je hem de volgende keer verbaal ook maar eens scherp aanspreken. Je bent verdorie zwanger, er gebeurt lichamelijk, emotioneel en hormonaal gezien vanalles met je. Daar mag hij net zo goed rekening mee houden hoor.


Precies. Hoe meer jij je verontschuldigt en begrip toont hoe meer die oetlul denkt dat hij in zijn recht staat met zijn gekke gedrag. Ik zou de volgende keer zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben, als er zo'n misverstand is 1x het probleem uitleggen (maar dan niet mails erbij halen en laten zien en moeite doen of wat dan ook) en dan zeggen dat ik me niet in zijn beschuldigingen herken en dat als hij een probleem heeft dan maar lekker bij mijn leidinggevende moet gaan zeuren omdat ik er niets mee kan (en er geen energie voor over heb). (Niet in die worden natuurlijk he)


Ben jij ook hormonaal ofzo? :smile:


Haha nee ik had net een aanvaring gehad met onze hysterische benedenbuurvrouw die net bezemsteel tegen het plafond bonkt als je te hard op de bank neer ploft. :smile: En die wordt ook steeds erger qua klagen hoe meer we ons verontschuldigen dus dat projecteerde ik een beetje denk ik. :smile: :smile:

Daar gaan we ook binnenkort rustig mee om de tafel zitten om aan te geven dat we al heel veel rekening met haar houden, vrijwel ideale buren zijn, andere buren gesproken hebben en niemand ons hoort en dat het voor ons ook heel vervelend is hoe zij zich gedraagt en dat we niet verder kunnen en willen rekening houden met haar (we luisteren al radio met oordopjes en lopen op onze tenen en hebben vloerkleden gelegd en voor we erin kwamen is de vloer extra geisoleerd - maar blijkbaar klaagt ze al jaren en heeft ze me alle voorgangers conflicten gehad tot mediators aan toe) dus dat we hopen dat ze dat daar begrip voor heeft en dat we ook de makelaar op de hoogte gaan stellen dat we dat gesprek gehad hebben zodat ze niet daar ons zwart gaat maken. :12:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Sep 2016 17:40

Re: Afgekeurde collega: the story continues...

Dankjewel voor jullie reacties! Jullie beschrijven inderdaad wat ik moeilijk vind: direct zijn en aangeven dat ik niet gediend ben van zijn manier van communiceren. Toch medelijden met zijn situatie... ik ga het even voor mezelf op papier zetten!
december 2016
juli 2019

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers