Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Salaris uit het buitenland

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 08 Sep 2016 21:10

Salaris uit het buitenland

Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen van een bedrijf uit de VS. Hij zou dan wel gewoon hier gaan werken maar de rest van het bedrijf zit dus daar. Weet iemand hoe dat zit met belasting betalen? Moet hij dan hier belasting betalen of in de VS? En hoe betaal je dan de verplichte premies die je moet betalen in Nederland?

Er staat wel het een en ander over op de site van de belasting maar we komen er niet helemaal uit. We gaan morgen wel even rondbellen maar ik dacht misschien heeft iemand hier er toevallig ervaring mee.
2010 2012
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Sep 2016 21:15

Re: Salaris uit het buitenland

Mijn man zegt dat de VS echt een uitzondering is hierin. Hij is verplicht dit in NL te betalen maar VS wil niks mislopen.
Google maar eens op FATCA en CRS wetgeving, welke in deze conflicteren.
Hij bedoelt hiermee dat hij in het slechtste geval in 2 landen belasting moet betalen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Sep 2016 22:13

Re: Salaris uit het buitenland

Ik werk weleens op freelance basis en de Belastingdienst hier geeft wel aan dat je dat hier moet opgeven. Maar ik weet niet hoe het zit als je op vaste basis in dienst bent.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Sep 2016 22:11

Re: Salaris uit het buitenland

Mijn zwager werkt voor de Amerikaanse ambassade en moet later nog belasting over zijn loon betalen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem249

Bericht 10 Sep 2016 09:17

Re: Salaris uit het buitenland

Je betaalt in Nederland belasting over je inkomen. Volgens mij hoef je pas belasting aan de VS te betalen als je een bepaald bedrag verdiend per jaar, wat nog best hoog ligt geloof ik.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Sep 2016 10:53

Re: Salaris uit het buitenland

Bedankt voor jullie antwoorden! We hebben het inmiddels uitgezocht en het blijkt allemaal behoorlijk ingewikkeld en risicovol. Conclusie is dat het eigenlijk niet te doen is (heeft vooral te maken met verzekeringen). Hij is nu aan het kijken of het via een ander bedrijf kan dus het is nog even afwachten.
2010 2012
<<

Anoniem249

Bericht 10 Sep 2016 10:59

Re: Salaris uit het buitenland

Hebben ze niet toevallig ook een kantoor in Londen? Dan zou hij via hun HR afdeling ingehuurd kunnen worden (tot brexit doorzet).
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Sep 2016 11:01

Re: Salaris uit het buitenland

Nee ze zitten echt alleen in de VS.
2010 2012
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Sep 2016 10:27

Re: Salaris uit het buitenland

De VS heeft inderdaad een ingewikkelde wetgeving wat belasting betreft, er is wel een verdrag met de VS want in Nederland is men van mening dat men niet dubbel belast mag worden. Maar er zullen wat regels betreft wellicht inderdaad nog meer haken en ogen aan zitten behalve alleen belasting.

Ik weet wel dat mijn moeder gigantische problemen heeft omdat ze in de VS is geboren en op haar 18e haar Amerikaanse nationaliteit heeft opgegeven. Daar heeft ze zelf namelijk geen bewijs meer van en in de VS registreren ze dat soort dingen vreselijk slecht. Dit is aan het licht gekomen door een nieuw verdrag en daardoor moet ze nu voor een gigantisch bedrag aan belasting gaan betalen aan de VS en het is allemaal erg ingewikkeld om te regelen.
Dus eigenlijk zou ik zeggen: ik zou zo min mogelijk met de Amerikaanse belastingdienst te maken willen hebben want als je eenmaal verstrikt raakt in hun web van regeltjes...

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers