Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonouders

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Jul 2016 15:14

Re: Schoonouders

Ik kan redelijk met mijn schoonouders maar ze hebben vreemde dingen. Ze passen nu twee dagen op onze dochter en daar zijn ze supergoed voor maar ze vinden mij overdreven als ze nog geen plakken kaas op brood mag (dat deden ze toen ze 8 maanden was al). Verder doet ze wel eens een poging om mijn man en mij tegen elkaar uit te spelen door aan mijn man te vragen of iets onze keuze is of die van mij. Daar kan mijn man gelukkig ook niet zo goed tegen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem205

Bericht 04 Jul 2016 18:48

Re: Schoonouders

Big fat no!
Mijn schoonmoeder is echt geen leuk mens. Gewoon echt niet. Ze hebben zoon pas 2x gezien. Oh nee, 3x. En na de 2e keer zeiden ze "zo, nu kent hij ons, nu kunnen we oppassen" :palm:

Maar goed, ik hoef niet met ze te communiceren, dat doet vriend. Alle communicatie gaat via hem, dan kan schoonmoeder ook niet met modder naar me gooien. Ze heeft een aantal opmerkingen gemaakt die echt niet door de beugel kunnen, dus voor mij hoeft het niet. Ik zal ze hun kleinkind niet ontnemen, maar ik ga zelf niet met zoon bij ze langs. dat doet vriend.

Schoonvader is okay-ish. niet geweldig. Maar hij is wel lief en kan beter communiceren dan schoonmoeder.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jul 2016 18:53

Re: Schoonouders

Oh jongens zijn jullie niet bang dat ze (of iemand anders in de familie) dit ooit te lezen krijgen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem205

Bericht 04 Jul 2016 18:54

Re: Schoonouders

Urban Naked schreef:Oh jongens zijn jullie niet bang dat ze (of iemand anders in de familie) dit ooit te lezen krijgen?


Nee hoor. Ik niet iig. Schoonzus denkt er precies hetzelfde over. Vriend weet hoe ik denk.
<<

anoniem213

Bericht 04 Jul 2016 18:55

Re: Schoonouders

Ik niet! Ze weten zelf ook wel dat ik fantastische schoonouders heb :D!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 04 Jul 2016 21:02

Re: Schoonouders

Ik ook niet hoor, dit is echt algemeen bekend.
<<

Anoniem221

Bericht 04 Jul 2016 23:40

Re: Schoonouders

Mijn schoonloeder mag dit best lezen. Ik heb geen contact en wil geen contact met een mens die het leven van haar twee oudste kinderen tot een absolute hel heeft gemaakt. Ze leest maar een eind weg en als ze verhaal wil halen, dan weet ze waar we wonen.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Jul 2016 00:04

Re: Schoonouders

Fedora schreef:Mijn schoonloeder mag dit best lezen. Ik heb geen contact en wil geen contact met een mens die het leven van haar twee oudste kinderen tot een absolute hel heeft gemaakt. Ze leest maar een eind weg en als ze verhaal wil halen, dan weet ze waar we wonen.


Nou, nou.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jul 2016 00:09

Re: Schoonouders

HollyGolightly schreef:
Fedora schreef:Mijn schoonloeder mag dit best lezen. Ik heb geen contact en wil geen contact met een mens die het leven van haar twee oudste kinderen tot een absolute hel heeft gemaakt. Ze leest maar een eind weg en als ze verhaal wil halen, dan weet ze waar we wonen.


Nou, nou.


Haha, ik moest even lachen om je reactie HGL. Het is en blijft internet, maar wellicht vindt niet iedereen dat 'eng'.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Jul 2016 00:27

Re: Schoonouders

Het internet is niet eng als de persoon in kwestie precies weet hoe ik over haar denk. Wil ze verhaal halen, dan kan ze aanbellen en een kop koffie van mij krijgen en kunnen we er over praten. Wil ze dat niet, dan blijft mijn mening over haar overeind staan en is er geen slechter persoon dan zij is. En dat zeg ik op internet, want in het dagelijks leven bestaat ze niet voor ons. We praten niet over haar, voor ons bestaat ze niet. Maar zo nu en dan moet ik even spuien en daar is internet weer goed voor. En misschien denkt ze door internet wel eens aan een open gesprek. Vooralsnog zijn de wonderen de wereld niet uit.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jul 2016 14:57

Re: Schoonouders

Oké. Ik vind het vrij heftig om te lezen dat je je schoonmoeder zo omschrijft (geen slechter persoon dan zij is), that's it.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Jul 2016 21:32

Re: Schoonouders

Ik vraag me dan ook echt af wat haar zo'n slecht mens maakt, kan me er echt geen voorstelling van maken. Vind het ook nogal heftig om te lezen.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Jul 2016 22:18

Re: Schoonouders

Ik zou op dit forum een heel boek kunnen schrijven over wat zij verkeerd doet en heeft gedaan, maar het is niet alleen mijn privé, maar ook dat van mijn vriend en hij kiest er niet zelf voor wat er over hem op internet wordt gezegd. Ik kan wel zeggen dat ze haar kinderen stelselmatig (liet) mishandelde(n), en dan echt in de meest gruwelijke vorm, en zij beide kinderen op jonge leeftijd is kwijtgeraakt, omdat jeugdzorg heeft ingegrepen. Gelukkig. In eerste instantie wilde ik het niet geloven, want hoe gruwelijk kan een moeder zijn? Tot de vroegere omgeving begon te praten over wat er allemaal was gebeurd en dat zij ook instanties hebben ingeschakeld. En dat was alleen nog maar zijn kindertijd. Ik snap dat het heftig is om te lezen en dat het ook niet hoort, maar ik ben zo klaar met haar.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 08 Aug 2016 05:01

Re: Schoonouders

Wel een beetje jaloers op de leuke schoonmoeders!

***
Laatst gewijzigd door Roodkapje op 02 Sep 2016 13:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Aug 2016 07:10

Re: Schoonouders

Jeetje wat lastig Roodkapje. En dan woont ze ook nog zo dichtbij. Is zij zelf bij jullie in de buurt komen wonen of jullie bij haar?
<<

Anoniem280

Bericht 08 Aug 2016 08:22

Re: Schoonouders

Wat vinden de partners van de omgang met zijn ouders? (Algemene vraag.)
En noemt jouw partner jouw ouders bij naam of zegt hij ook pa en ma?

Mijn vriend vind de omgang tussen mij en zijn ouders mooi om te zien.
Appen iedere dag en bellen ook geregeld.

Mijn vriend noemt mijn vader bij naam.
En mijn moeder noemt hij heks.
Hij heeft haar vorig jaar voor het eerst gezien, en zei daarna tegen mij dat hij haar beter niet had kunnen ontmoeten. Niet zijn volk.
Weinig intresse naar hem toe. Kinderen waren alles, en ik zat er ook voor spek en bonen bij.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 11 Aug 2016 10:14

Re: Schoonouders

Mijn schoonouders zijn heel erg lief, soms vind ik wel dat ze mijn man teveel belasten met hun problemen met mijn man zijn oudste zus. Maarja, daar is hij zelf ook bij natuurlijk. Maar het zijn schatten die alles voor hun kinderen over hebben en dat vind ik mooi om te zien.
Ze zijn met mij heel blij en laten dat weten ook, bijvoorbeeld toen ik een vast contract kreeg, dan staat er pontificaal op facebook dat ze trots zijn op hun schoondochter. Vind ik wel schattig! Mijn schoonmoeder helpt me ook vaak met mijn werk als soort hulpouder, ze gaat dan mee op excursies of schoolreis, dat vind ze leuk en gezellig.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 17 Aug 2016 13:54

Re: Schoonouders

Ik heb werkelijk de beste schoonouders die ik zou kunnen wensen. Ze staan al vanaf het begin van onze relatie dag en nacht voor ons klaar, mocht dat nodig zijn. Verder zijn ze heel spontaan en gezellig en ik kan er ook goede gesprekken mee voeren. We gaan dan ook vaker dagjes samen weg en regelmatig bij elkaar op bezoek. Ze zijn ook super gek met onze kleine en ze gaat er dan ook regelmatig een nachtje slapen. Feest voor iedereen! Ik houd van deze mensen!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem273

Bericht 17 Aug 2016 16:50

Re: Schoonouders

Mijn schoonouders zijn heel lief. Heerlijk nuchtere mensen, verwachten niks van ons qua verplichtingen maar we zijn altijd welkom en ze willen ons altijd helpen en wij hen ook. Dikke prima dus :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Aug 2016 09:37

Re: Schoonouders

Ik heb echt een hele berg schoonouders. De ouders van mijn overleden man leven niet meer, zijn moeder was heel erg lief, zijn vader was een echte mopperpot geworden op latere leeftijd maar tegen mij was hij een echte gentleman, ik kreeg alles bij hem gedaan wat mijn man niet lukte.

Nu heb ik van mijn vriend dus weer een hele berg nieuwe schoonouders, zijn vader en moeder zijn gescheiden toen hij en zijn broer volwassen waren. Zijn moeder woont op 10 minuutjes fietsen hier vandaan en zie ik elke dinsdag want dan komt ze strijken (deed ze al voor ik er was, ze is er mee doorgegaan) en eens in de twee weken op woensdag want dan past ze op Lo. 's middags en tussendoor zie ik haar ook best vaak. Ze houd erg van kletsen, is actief, vrij nuchter, soms vind ik haar wat kort door de bocht maar ze is hartstikke aardig en ik kan erg goed met haar opschieten.
Ook op Lu. past ze regelmatig en hij heeft ook al een paar keer bij haar gelogeerd, hij vind dat hartstikke leuk, oma moest nog wel een beetje wennen eraan, vooral omdat ze niet goed wist hoe hij zou doen.

Mijn schoonvader is hertrouwd en zijn vrouw zie ik ook als schoonmoeder. Ook met hun kan ik heel erg goed opschieten, zijn vrouw is heel erg aardig, kan ik erg mee lachen, goed mee praten, is altijd gezellig. Zijn vader is iemand met wie je geen ruzie moet krijgen want dan heb je kans dat hij er voor goed klaar mee is. Maar hij is niet iemand die snel ruzie maakt en hij is hartstikke aardig en behulpzaam. Wat ik ook erg leuk vindt, hij die echt gék op Lu., die heeft hij echt volledig aangenomen als kleinzoon en hij schept steeds trots over hem op aan iedereen die het wil horen dat hij zo technisch is (schoonvader is zelf erg technisch en handig). Lu. is trouwens ook dol op hem en zijn vrouw.

En dan heb ik ook nog de ouders van J.'s overleden vrouw en die hebben me ook ingelijfd in de familie. Ik ben twee keer mee geweest naar de verjaardag van de overgrootvader van Lo. en ik en Lu. horen er helemaal bij. We gaan daar regelmatig even op bezoek, ze wonen hier 20 minuutjes fietsen vandaan. Schoonvader daar gaat het heel slecht mee, hij is altijd erg stilletjes en teruggetrokken, maar hij is wel degenen die op die verjaardag met alle familie twee keer naar me toe kwam, een hand op mijn schouder legde en me vroeg hoe het ging (er zijn 10 broers en zussen, tig kinderen en ook tig achterkleinkinderen waar ik kennis mee moest maken).
Schoonmoeder is altijd juf geweest, is ook echt een juf, ze is vrij nuchter maar wel heel lief. Ik kan goed met haar opschieten en ze heeft ook wel eens bij me zitten huilen om haar dochter. Ik vond dat heel mooi.

Kortom, ik had makkelijk een vreselijke schoonmoeder kunnen hebben met zo'n aanwas, maar ze zijn allemaal op hun eigen manier super lief voor me en leuke vrouwen om mee om te gaan. En ook mijn schoonvader draag ik echt een warm hart toe.
<<

anoniem203

Bericht 26 Aug 2016 13:51

Re: Schoonouders

@ Roodkapje ik ken het verhaal niet achter je schoonmoeder verder (op de laatste alinea na) maar ik vind het als ik het zo lees best zielig voor je schoonmoeder. Ze mist schijnbaar haar kleinkinderen en probeerd op deze manier contact te leggen. En een verjaardagskaart in de bus gooien daar is eigenlijk toch niks mis mee? Heeft ze al een keer geprobeerd om op een normale manier contact te maken met jullie? Door bijv. gewoon aan te bellen? Nogmaals ik weet natuurlijk verder niet wat er speelt maar ik krijg van jouw reactie wel het idee dat ze het contact mist en misschien wel eenzaam is want anders doe je zulke dingen niet toch?
<<

Anoniem236

Bericht 26 Aug 2016 14:44

Re: Schoonouders

Roodkapje; ik ken de achtergrond natuurlijk niet van je verhaal en dat ze jullie kinderen op zoekt tijdens schooltijd zou ik echt niet tof vinden als je bewust geen contact hebt.

Maar... Mijn vader had vroeger ook geen contact met zijn ouders, en dat was natuurlijk ook niet om een paar zweetvoeten, maar mijn broer en ik hebben het altijd heel jammer gevonden dat er nooit een poging tot contact is geweest. Iedere verjaardag weer 'geen kaartje van opa en oma'. Want dat hebben m'n ouders 100% nooit tegengehouden. Dus bedenk dat dit voor je kinderen wel waardevol kan zijn.
<<

Anoniem255

Bericht 28 Aug 2016 08:45

Re: Schoonouders

Mijn schoonvader zien we soms weken niet en soms elke week. Hij geniet van het leven, is vaak bij zijn vriendin in België of ze gaan op vakantie (8× per jaar ofzo).

Mijn schoonmoeder en haar man zien we vaker. Ze past sowieso 1x per week op de kinderen.

Ik noem ze allemaal bij hun voornaam.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 02 Sep 2016 13:03

Re: Schoonouders

@ava: ***
Laatst gewijzigd door Roodkapje op 09 Sep 2016 06:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Sep 2016 07:10

Re: Schoonouders

Schoonouders van mn ex had ik een redelijk contact mee. Gewoon. Ik ging daar niet alleen op bezoek, maar samen met ex, dus een innig band hadden we niet.

Nu de vader van m'n vriend is heel anders. Daar kan ik t heel goed mee vinden, kan daar ook alles tegen zeggen. Hij gaf al vrij snel knuffels bij t binnenkomen en weggaan. Nu verblijven we tijdelijk in zijn huis vanwege onze verbouwing. Hij zal wel vaak weg zijn, en eerlijk is eerlijk dat zal ook t fijnste zijn. Maar als hij wel thuis is zal dat ook prima gaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers