Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Culinaire uitdagingen

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 31 Aug 2013 22:11

Culinaire uitdagingen

Er zijn van die gerechten die zien er zo lekker maar ook zo ingewikkeld uit dat je eerst moed moet verzamelen om er zelfs maar aan te denken om die zelf eens te maken. Wat zou jij graag zelf een keertje willen maken?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 15:14

Re: Culinaire uitdagingen

Deze gerechten staan op mijn Pinterest omdat ik ze graag een keer wil maken, maar me behoorlijk ingewikkeld lijken, vanwege de bereidingswijze of ingrediënten. Ik twijfel er niet over dat ik het kan, maar ik moet wel de ruimte, tijd en ingrediënten hebben natuurlijk.

Matcha (groene thee poeder) cheesecake met sesamkoekje
Afbeelding

Creme caramel met maple syrup en bacon
Afbeelding

Groente taart
Afbeelding

Tomatengelatine met agar-agar
Afbeelding


En m'n vriend en ik willen heel graag een keer echte pulled pork maken, waar je zo'n 10 uur al dan niet meer (24 misschien zelfs) mee bezig bent. Dat gaan we pas doen zodra we een tuin hebben, dan kunnen we het rookoventje in de tuin zetten en op ligbedden dutje doen 's nachts.

Afbeelding

Het ziet er niet eens zo smakelijk uit, maar dat is het wel. Ik hou van dat soort vlees, maar dat is lastig thuis te maken.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 01 Sep 2013 15:24

Re: Culinaire uitdagingen

Ik durfde nooit risotto te maken. Omdat dat erg lastig schijnt te zijn om dat perfect te koken. ik heb het laatst toch maar een keer gemaakt en dat ging goed. het smaakte erg lekker.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 15:40

Re: Culinaire uitdagingen

LS, de truc van een goede risotto is er bij blijven. Constant roeren. Niet in één keer al het vocht er bij en in laten koken, maar steeds kleine beetjes (een soeplepel ongeveer) er bij scheppen en dan blijven roeren. En geen water, maar lekkere bouillon. En eerst de rijst echt lekker laten toasten in de pan en dan afblussen met witte wijn.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 01 Sep 2013 15:54

Re: Culinaire uitdagingen

Dank je voor de tip Marin. Ik heb laatst de paella van Luce gemaakt met risotto en daar moest bouillon bij. En je moest het een half uur laten koken. Maar ging erg goed gelukkig.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem29

Bericht 01 Sep 2013 18:39

Re: Culinaire uitdagingen

Lemon & Coconut cream pie in a jar!

Lijkt mij zo ontzettend lekker. Maar het zijn echt 4 onderdelen die je los van elkaar moet maken. Daarnaast is het hele recept in Cups&Ounces en ik heb geen zin om dat om te rekenen.

Al met al vind ik het dus gewoon teveel werk haha.

Afbeelding
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 01 Sep 2013 18:51

Re: Culinaire uitdagingen

Intoxicated schreef:Lemon & Coconut cream pie in a jar!

Lijkt mij zo ontzettend lekker. Maar het zijn echt 4 onderdelen die je los van elkaar moet maken. Daarnaast is het hele recept in Cups&Ounces en ik heb geen zin om dat om te rekenen.

Al met al vind ik het dus gewoon teveel werk haha.

Afbeelding



Dat ziet er echt heel lekker uit!
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem193

Bericht 01 Sep 2013 18:59

Re: Culinaire uitdagingen

Net gezien bij masterchef Australië. The lolly bag cake. Zij mochten er 3,5 uur over doen, ik zou er serieus minstens 8 uur mee bezig zijn ;)

Afbeelding
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 01 Sep 2013 19:40

Re: Culinaire uitdagingen

Oe zitten wel lekkere dingen tussen! Mij leek het altijd moeilijk om zelf ragout te maken. Uiteindelijk wel gemaakt en dat smaakte erg goed! Eigenlijk helemaal niet moeilijk. Deze heb ik gister gemaakt, hij ziet er wel een beetje rommelig uit zo op het bord maar het gaat om het idee :)

Amsterdam-20130831-00892.jpg
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 20:53

Re: Culinaire uitdagingen

Die zien er echt heel gaaf uit, Intoxicated en Alibi!

Wij hebben wel eens deze lemon & lime bars gemaakt. Dat was ook een fikse uitdaging en een hele hoop werk. Steeds laagje voor laagje (laagje deeg, laagje citroen jelly, laagje limoen jelly) opbouwen. Duurde erg lang. Maar ze waren echt heel erg lekker.

Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 01 Sep 2013 21:30

Re: Culinaire uitdagingen

Ik ben niet zo dol op zuur, was bij deze de balans wel goed? Of met je echt wel van zuur houden?
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 21:42

Re: Culinaire uitdagingen

Ik eet losse citroenen en limoenen dus ik ben denk ik geen goede graadmeter. Er zat wel veel suiker in en kleine nichtje van 1,5 lustte het ook dus denk dat het wel zoet genoeg was.
<<

Anoniem 48

Bericht 02 Sep 2013 09:57

Re: Culinaire uitdagingen

Spekkoek wil ik nog een keer proberen, vind vaak met bakken hoe uitdagender de recepten hoe leuker :)
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 10:02

Re: Culinaire uitdagingen

Intoxicated schreef:Lemon & Coconut cream pie in a jar!

Lijkt mij zo ontzettend lekker. Maar het zijn echt 4 onderdelen die je los van elkaar moet maken. Daarnaast is het hele recept in Cups&Ounces en ik heb geen zin om dat om te rekenen.

Al met al vind ik het dus gewoon teveel werk haha.

Afbeelding



Whoah dat ziet er lekker uit!
Volgens mij kun je bij de Tuinen een maatbeker kopen in cups and ounces.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 02 Sep 2013 10:17

Re: Culinaire uitdagingen

Alibi die cake ziet er heerlijk uit. Zou ik me ook nog wel aan durven wagen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:15

Bericht 03 Sep 2013 12:43

Re: Culinaire uitdagingen

Minx schreef:Spekkoek wil ik nog een keer proberen, vind vaak met bakken hoe uitdagender de recepten hoe leuker :)

Dat heb ik 1x geprobeerd, WAT EEN P*KKEWERK IS DAT!!! Je moet het echt laagje voor laagje onder de gril zetten...
Ik heb wel nog een pak in de kast staan (volgens mij al een jaar over datum) maar ik heb er geen zin meer in...
Dus als je in Gelderland woont mag je het komen ophalen!


Wat ik nog een keer wil maken:
- Paella
- (kaas)soesjes (gewone soesjes heb ik wel eens een keer op school gemaakt, erg lastig)
- chocoladecakejes met vloeibare kern
- bonbons met spannende vulling
- brood (mais, of spelt)
- hele vis van de barbecue
- (room)ijs


Wat op mijn lijstje stond, wat ik wel al gemaakt heb:
- Merengue (schuimpjes)
- chocoladetruffels (ook pokkewerk, maar heerlijk!)
- coq au vin
- chocolate mud pie (go-de-lijk!)
- kaaskroketjes (mislukt, ze lopen leeg in de frituurpan)
- risotto (ben ik erg goed in, al zeg ik het zelf)
- tomatenchutney
- sushi
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 03 Sep 2013 18:36

Re: Culinaire uitdagingen

Spekkoek waag ik mij ook niet aan. Dat koop ik wel in de winkel ;)
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers