Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie vragen

<<

Anoniem192

Bericht 05 Aug 2016 17:10

Re: Relatie vragen

Wat doen jullie meestal in het weekend samen? Dat ligt eraan of ik moet werken. Als we een dag samen vrij hebben (wat erg weinig voorkomt) dan slapen we lekker uit, doen we boodschappen, gaan we naar graf van onze oma's, op visite bij familie, ergens winkelen, ergens eten, proberen dan wel even weg te gaan en iets te doen, ligt aan de dag ook. In de avond dan vaak lekker samen Netflix kijken, wat lekkers erbij. Maar nu staan vrije dagen vaak in teken van verbouwing huis voor mijn vriend in ieder geval, als ik werken ben.

Vind je dit genoeg of te weinig? Te weinig. Komt omdat ik (bijna) altijd in het weekend sowieso 1 dag moet werken, en de andere dag we vaak ook iets echt moeten, waardoor we nog niet echt samen zijn.

Liggen jullie hierin op een lijn? In principe wel, al hebben we niet altijd keus erin.

Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in?Ik ben gek op tijd voor mezelf. Ik werk 4 dagen en omdat ik vaak in het weekend werk, heb ik doordeweeks vaak vrij, en heb ik tijd alleen. Winkelen / lezen / op de laptop / met vriendinnen weg / sauna / huishouden, ik vermaak me wel.
Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen? Ik krijg een week van te voren het rooster, dus we kunnen weinig echt plannen. Ik kan wel voorkeuren voor vrij aangeven, maar dat moet maar net kunnen.
Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in? Ik ben degene die het regelt met verjaardagen etc, ik overleg wel altijd met mijn vriend.
Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie? 9 van de 10 keer wel denk ik of we gaan later zodat ik na mijn werk nog mee kan.
Gaat je partner vaak op stap? Nee, vrijwel nooit
Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen? Veel te weinig
Wat vind je hiervan? Hij zou meer tijd echt voor zichzelf moeten hebben, hopelijk binnenkort.
<<

Anoniem222

Bericht 05 Aug 2016 17:15

Re: Relatie vragen

Voor alle samenwonende (en de niet-samenwonende mogen ook reageren hoor):
Wat doen jullie meestal in het weekend samen? Uitslapen, uitgebreid ontbijten, ergens brunchen/lunchen, op pad met de auto naar familie/vrienden/ergens waar iets te doen is, uiteten, van alles! Maar we hebben vaak ook veel plannen met vrienden (al dan niet samen). We zijn nooit het hele weekend samen.
Vind je dit genoeg of te weinig? Ja prima! Sommige weken zijn drukker dan andere, met andere sociale verplichtingen, maar we zorgen altijd wel dat we samen tijd hebben, dat vind ik heel fijn. Tenzij één van ons een weekend weg gaat met vrienden.
Liggen jullie hierin op een lijn? Ja.
Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in? Allebei niet zoveel. Ik zit veel alleen in de auto voor mijn werk, dat vind ik al wel genoeg. En af en toe lekker klooien in de badkamer, in bad, enzo. Maar dingen met vriendinnen doen voelt ook als tijd voor mezelf.
Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen? Beetje van beiden. Ik vind het relax om niks te plannen maar dat lukt eigenlijk nooit. Tot en met 10 september zitten mijn weekenden alweer vol. En die van hem ook. Pff.
Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in? Beide kanten! Ik heb vaak wel wat meer ideeen qua activiteiten maar we nemen allebei initiatief voor tijd samen.
Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie? Ligt eraan van wie die verjaardag is. Maar als iemand echt geen zin heeft gaat ie niet mee. Ik ben wel wat beter in zin maken :P, maar of dat echt een goede eigenschap is?
Gaat je partner vaak op stap? Mwah, echt stappen valt wel mee. Maar wel regelmatig wat drinken met vrienden.
Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen? Wat is vaak? Haha! Regelmatig in ieder geval.
Wat vind je hiervan? Ik vond altijd dat hij meer voor zichzelf moest doen, maar dat doet hij de laatste tijd dus al.
Laatst gewijzigd door Anoniem222 op 06 Aug 2016 09:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem237

Bericht 05 Aug 2016 21:39

Re: Relatie vragen

Had je het niet een beetje kunnen uitlijnen Harrison? Of misschien de antwoorden dik gedrukt kunnen typen? :P
<<

Anoniem222

Bericht 06 Aug 2016 09:09

Re: Relatie vragen

Haha! Ja leest misschien wel wat makkelijker.
<<

Anoniem178

Bericht 06 Aug 2016 09:51

Re: Relatie vragen

Voor alle samenwonende (en de niet-samenwonende mogen ook reageren hoor):
Wat doen jullie meestal in het weekend samen? Bankhangen, klussen in huis, film kijken, spelletjes of een puzzel doen.
Vind je dit genoeg of te weinig? Mag van mij soms iets meer. Zijn baan is intensiever, dus hij heeft soms meer recovery-tijd nodig.
Liggen jullie hierin op een lijn? Ja, meestal trek ik hem dan gewoon mee.
Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in? Minstens een halve dag in de week. Vrijdagmiddag ben ik altijd vrij, dus dat is mijn middag.
Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen? De helft ligt vast, de rest vullen we op met klussen of uit eten gaan.
Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in? Beiden. Hij heeft een bepaalde vriendengroep en ik regel meestal dingen met andere stelletjes.
Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie? Ja, altijd.
Gaat je partner vaak op stap? Niet uitgaan, maar wel uit eten of gewoon de hort op.
Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen? Elke donderdagavond en soms een weekend.
Wat vind je hiervan? Prima, ik ben veel vaker weg.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Aug 2016 19:49

Re: Relatie vragen

Leuk om te lezen! Het valt me op dat toch wel veel mensen altijd samen naar verjaardagen gaan. En dat veel mensen echt heel veel dingen samen doen. Wij kunnen best wel veel apart van elkaar doen, we krijgen hier ook vaak 'complimenten' over van anderen. Dat mensen dit opvalt en dat ze dit wel als pluspunt zien in een relatie, je eigen dingen behouden en elkaar vrij laten. Toch raken we elkaar hierdoor soms wel wat meer kwijt denk ik nu. Ik zal hem zelf ook nog even invullen:

Wat doen jullie meestal in het weekend samen? Soms samen naar familie/een verjaardag, samen lunchen, wandelen, uiteten. Dit wisselt erg per weekend.
Vind je dit genoeg of te weinig? Soms vind ik het te weinig. Ik vind het belangrijk om ook echt iets met zijn tweeën te doen.
Liggen jullie hierin op een lijn? Weet ik eigenlijk niet, mijn vriend is eigenlijk best makkelijk daarin, hij zegt weleens ga je alweer weg? Maar dit weekend hebben we heel veel samen gedaan en vindt hij het ook helemaal leuk. Als hij maar iets te doen heeft denk ik :).
Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in? Ik heb veel tijd voor mezelf nodig, ik sport 3x per week alleen, spreek met vriendinnen af, ga alleen naar familie (soms) of zonder me af in een andere kamer en kijk andere tv programma's of ben aan het computeren/lezen/schrijven.
Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen? Er wordt vaak veel vooruit gepland, dat vind ik niet zo fijn. Ik ben vaak van plannen op het laatste moment, mijn vriend zou willen dat ik meer vooruit zou plannen. We hebben zeker niet elk weekend iets te doen. Hier kies ik ook voor, ik wil niet alles voor maanden vast hebben liggen en wil ook ruimte hebben om gewoon te kijken waar ik zin in heb en dat dan spontaan te gaan doen.
Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in? Beiden. Misschien meer van mijn vriend, ik zeg wel vaak dingen maar niet concreet genoeg waardoor het dan een beetje in het midden blijft.
Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie? Nee. Wel vaak naar verjaardagen van familie, maar als hij iets anders heeft/geen zin heeft dan gaat hij gewoon niet mee. Dat komt best vaak voor. En ik kan ook gewoon afzeggen omdat ik daar even geen zin in heb. Ik ga ook niet vaak mee naar verjaardagen van vrienden en hij niet van mijn vriendinnen, dit is wel een beetje gescheiden.
Gaat je partner vaak op stap? Wel vaak weg met vrienden, wat drinken in de kroeg/de stad. Naar een festival of naar de bioscoop. Dit ongeveer 1x in de 2/3 weken. Soms ineens meerdere dagen van een weekend, dan een paar weekenden niet.
Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen? Zie hierboven.
Wat vind je hiervan? Ik vind dat leuk voor hem. Soms vind ik wel dat hij dan weer wat meer thuis mag zijn, dit kost hem veel energie waardoor hij dan eigenlijk het hele weekend afwezig is. Hij moet er altijd echt van 'bijkomen'. Lees: hij drinkt te veel! Dat vind ik wel vervelend. Ik geef dat vaak te laat aan.
<<

Anoniem192

Bericht 07 Aug 2016 19:55

Re: Relatie vragen

Maar ik kan mijn eigen dingen doen; en we laten elkaar enorm vrij, en toch gaan we samen naar verjaardagen omdat we om die personen geven en dus allebei willen gaan op zo'n moment. Ik snap dus niet helemaal dat je een compliment krijgt als je alleen komt, daar is toch helemaal geen plus aan??
<<

Anoniem321

Bericht 08 Aug 2016 11:55

Re: Relatie vragen

Wat doen jullie meestal in het weekend samen?
Schoonmaken, boodschappen doen, wandeling maken, eens winkelen, familie of vriendenbezoek. Verder niet nu met kind.

Vind je dit genoeg of te weinig?
Op zich genoeg, want met baby doe je gewoon niet zulke spectaculaire dingen, maar ik merk wel dat ik behoefte begin te krijgen aan een beetje tijd voor mij en mijn partner samen, dus zonder kind. Dan zou ik graag eens een dagje uit willen en lekker uit eten.

Liggen jullie hierin op een lijn?
Jazeker.

Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in?
Ik heb best wel wat tijd alleen nodig. Ik ga soms bijv. vroeg naar bed om in bed een boek te lezen of ik blijf juist wat langer op om nog een serie te kijken oid. Ik hou er ook van om 's avonds alleen een stuk te gaan wandelen, in het weekend ga ik wel eens alleen winkelen en ik ga ieder jaar wel een keer alleen op stedentrip. Ook dit jaar staat er een stedentrip gepland, over 2 weken al! Eerste keer sinds onze zoon er is, ben benieuwd of ik niet heel veel heimwee ga krijgen.

Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen?
Beide. Het ligt eraan wat we gaan doen.

Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in?
Het is wel gelijk verdeeld.

Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie?
Ja, vrijwel altijd.

Gaat je partner vaak op stap?
Nee, nooit eigenlijk.

Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen?
Nee. Maar hij heeft er ook minder behoefte aan dan ik.

Wat vind je hiervan? Ik vind dat prima.
Ik zou wel willen dat hij eens een avondje weg was. Haha dat klinkt heel onaardig, maar voor mijn benodigde me-time zou het wel fijn zijn.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Aug 2016 21:20

Re: Relatie vragen

Het een sluit het ander ook niet uit Katie. Ik krijg geen 'compliment' wanneer ik alleen op een verjaardag zit. Het valt mensen soms gewoon op dat we veel los van elkaar doen, en dat goed van elkaar accepteren. Avondjes uit/weekendjes weg/vakanties. Het is ook maar net wat je fijn vindt natuurlijk, misschien heeft een ander stel daar gewoon geen (of minder) behoefte aan.

Ik ken ook stellen waarvan het niet zomaar geaccepteerd wordt om een weekend weg te gaan, of er moet iets georganiseerd worden voor beide partijen. Want wat moet de ander dan doen? Of meiden die niet alleen in hun huis durven te slapen dus dat ze dan als vriend weg is bij hun ouders gaan slapen. Mensen die hier niet hun (gezamenlijke) geld aan uit willen (en kunnen) geven. Stellen die altijd samen naar de bios gaan, die vinden het dan 'gek' dat wij apart van elkaar gaan. Dan kan je elkaar nog vrij laten maar lijkt me wel dat dit soort dingen in je hoofd gaan zitten of je toch rekening met elkaar gaat houden en dit wat beperkt.

Ik bedoel het niet veroordelend , compliment is misschien ook niet het goede woord. Het valt anderen op omdat we dus (denk ik) meer dan gemiddeld los van elkaar doen. Zoals ik zelf al zei weet ik niet of dit altijd positief is.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 22:09

Re: Relatie vragen

Lot schreef:Het een sluit het ander ook niet uit Katie. Ik krijg geen 'compliment' wanneer ik alleen op een verjaardag zit. Het valt mensen soms gewoon op dat we veel los van elkaar doen, en dat goed van elkaar accepteren. Avondjes uit/weekendjes weg/vakanties. Het is ook maar net wat je fijn vindt natuurlijk, misschien heeft een ander stel daar gewoon geen (of minder) behoefte aan.

Wij krijgen ook vaak zulke 'complimentjes' hoor. Mijn vriend z`n vrienden zijn altijd 'verbaasd' dat hij zoveel weg is en dat ik dat goed vind. Hun vriendinnen vinden dat echt niet oké. Mijn vriend is graag aan het werk en is geen thuis zitter. Hij houdt niet van TV kijken of bankhangen. Dus ik ben meestal `s avonds alleen en ik vermaak me prima.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Aug 2016 01:19

Re: Relatie vragen

Wat doen jullie meestal in het weekend samen?
Wij zijn niet vaak samen in het weekend vrij, gezien ik om het weekend werk en m'n vriend bijna elke zaterdag. Op zaterdag moet mijn vriend voetballen en dan ga ik even bij hem kijken als ik vrij ben, 's avonds wisselt vaak. Op zondag doen we meestal wat leuks, wandelen, motorrijden, familiebezoekje, fietsen, bankhangen.
Vind je dit genoeg of te weinig?
Het ligt er erg aan hoe onze roosters er doordeweeks uit zien, maar over 't algemeen hebben we geen klagen.
Liggen jullie hierin op een lijn?
Ja, best wel. Ik wil wel soms wat vaker op zaterdagavond iets doen maar meestal komt 't wel goed.
Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in?
Gezien we beide onregelmatig werken zijn er ook genoeg momenten dat we alleen thuis zijn, vaak ben ik dan bezig met huishouden, vriendinnen, forum. Mijn vriend gaat vaak xboxen, motorrijden of slapen.
Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen?
Afspraken met vrienden, familie zijn meestal al geplant, dingen die we samen doen op zondag zijn meestal spontaan.
Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in?
Meestal komt het van mijn kant.
Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie?
Nee, we proberen het wel maar het komt wel eens voor dat we alleen gaan.
Gaat je partner vaak op stap?
Nee, nooit (helaas!) Anders gingen wij samen vast ook wat vaker de kroeg in.
Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen?
Met regelmaat, sowieso de voetbal is z'n eigen ding. Al kom ik dan wel bij een wedstrijd kijken, maar daarna ga ik gelijk weer weg zodat hij weer met de jongens in de kantine kan zitten,
Wat vind je hiervan?
Prima!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Aug 2016 21:42

Re: Relatie vragen

Wat doen jullie meestal in het weekend samen? uitslapen, luieren, de stad in, uit eten, borrelen, netflixen, naar familie etc.
Vind je dit genoeg of te weinig? we zien elkaar hoofdzakelijk in het weekend (gaan binnenkort samenwonen), dus ik vind het zo goed
Liggen jullie hierin op een lijn? ja
Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in? ik doe zelf ook veel dingen met vrienden, dat vind ik fijn. M'n vriend heeft om het weekend zijn dochter, dus als het ff kan, probeer ik het zo te plannen dat we het andere weekend wel tijd samen hebben
Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen? ik plan veel vooruit, heb altijd een drukke sociale agenda en mijn vriend past zich aan mij aan haha
Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in? vooral van mijn kant dus, al doen we met zijn familie juist weer veel meer dan met de mijne
Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie? niet altijd, maar meestal wel
Gaat je partner vaak op stap? nee
Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen? nee, hij spreekt weinig af met mensen, maar gaat bijv. wel een avond in zijn 'man cave' op zolder zitten om muziek te maken
Wat vind je hiervan? ik vond het in het begin nogal raar dat ie bijna nooit iets sociaals doet, terwijl hij van nature juist erg sociaal is, maar ik heb nu geaccepteerd dat hij daar veel minder behoefte aan heeft dan ik (en het is ook wel praktisch, want als ik iets plan, kan hij bijna altijd :P)
❤ 7 juni 2018
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2016 00:07

Re: Relatie vragen

Voor alle samenwonende (en de niet-samenwonende mogen ook reageren hoor):
Wat doen jullie meestal in het weekend samen? We slapen altijd uit en ontbijten uitgebreid met warme broodjes. Daarna is het maar net waar we zin in hebben. Als het mooi weer is trekken we er op uit en gaan we de stad in of langs bij familie. Als het weer er niet naar is dan halen we boodschappen en maken we het samen thuis gezellig. Koken we iets lekkers of bestellen we eten. Maar soms kunnen we ook prima met onze eigen dingen bezig zijn. In de avond komen soms vrienden langs, anders kijken we een serie of film.
Vind je dit genoeg of te weinig? Ik vind de verhouding goed. In de vakantie merk ik wel dat de 'kwaliteit' er wat afgaat en dat samen zijn iets normaler wordt dan wanneer je alleen weekend hebt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als ik straks ga werken.
Liggen jullie hierin op een lijn? Ik heb iets meer behoefte aan tijd samen dan hij denk ik. Hij gaat wat sneller op in z'n eigen dingen, terwijl ik toch gauw iets wil ondernemen.
Hoeveel tijd heb je voor jezelf (nodig) en hoe vul je die in? Ik vind het belangrijk dat ik gewoon kan doen waar ik zin in heb. Soms doen we veel los van elkaar, de andere keer doen we alles samen. Het is maar net waar we behoefte aan hebben.
Plannen jullie veel vooruit of hebben jullie vaak spontane plannen? Afspraken met anderen worden wel vaak gepland, onze eigen plannen niet. We zien wel waar we zin in hebben.
Komen de plannen/afspraken vaak van 1 kant of hebben jullie hier beide aandeel in? Ik ben meestal de persoon die dingen in gang zet.
Gaan jullie (altijd) samen naar verjaardagen of familie? Ja, meestal wel.
Gaat je partner vaak op stap? Nee, nooit. Soms blijft ie nachtje slapen bij vrienden om te gamen.
Gaat je partner vaak iets voor zichzelf doen? Ja, vaak wel maar dat doe ik ook. We doen die dingen wel beide thuis, dus we zoeken elkaar gemakkelijk op.
Wat vind je hiervan? Prima, ik vind het juist fijn dat dat kan.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers