Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Wat doen we?

Ik wil dat het blijft zoals het was. Gewoon brievenbuspost.
10
23%
Ik wil dat het verplicht verzonden moet worden als brievenbuspakje met T&T voor €3,95
9
21%
Sinterklaas met brievenbuspost en Kerst met pakketpost. Ik doe aan beide mee of kies 1 van beide
12
28%
Sinterklaas met pakketpost en Kerst met brievenbuspost. Ik doe aan beide mee of kies 1 van beide
2
5%
Ik wil altijd pakketpost
10
23%
 
Aantal stemmen : 43
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Aug 2016 16:48

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Het lijkt me leuk om eens mee te doen. Maar dan met pakketpost. Omdat je dan ook dingen kunt kopen die niet in een envelop passen.
En dan zou ik eigenlijk sint en kerst samen laten vallen.

En zonder gedicht aub :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem168

Bericht 17 Aug 2016 17:01

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik heb nog nooit meegedaan maar het lijkt me wel leuk. Maar net als Sam zegt: alleen bij pakketpost. Dichten vind ik juist wel leuk!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Aug 2016 17:19

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Sowieso stem ik voor een gedicht :D

Ik snap dat het niet leuk is als je pakketje niet aankomt en je wel de persoon vertrouwt die het heeft verstuurd. Het voordeel van track&trace is dat je dat in ieder geval kunt checken. Ook al is je pakketje niet verzonden, je hebt in ieder geval bewijs dat het is verzonden. Dat is meer dan niets.

Wat als iedereen zelf de keus mag maken? Ik kan me voorstellen dat sommigen het graag bij de buren op willen halen, anderen juist niet. Je bepaalt natuurlijk zelf welk adres je opgeeft. Daarnaast kun je ook met diegene afspreken of het pakketje misschien bij een afhaalpunt opgehaald kan worden. De communicatie verloopt anoniem via de lootjessite, dus je hoeft niet gelijk bekend te maken wie je bent.

Mijn voorstel zou zijn om een bedrag vast te stellen voor alles (bijv. 15 euro). Als iemand het verzonden wil hebben door PostNL pakketpost, dan blijft er nog ongeveer 8 euro over om cadeautjes van te kopen. Wil iemand een Kiala pakketje, dan kan het voor 4 euro verzonden worden en blijft er 11 euro om cadeautjes te kopen.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2016 17:22

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

girli schreef:
Mijn voorstel zou zijn om een bedrag vast te stellen voor alles (bijv. 15 euro). Als iemand het verzonden wil hebben door PostNL pakketpost, dan blijft er nog ongeveer 8 euro over om cadeautjes van te kopen. Wil iemand een Kiala pakketje, dan kan het voor 4 euro verzonden worden en blijft er 11 euro om cadeautjes te kopen.

In het geval van pakketpost kan je dat inderdaad overleggen, dat staat ook in de OP ;)

Het is niet de bedoeling om een pakketje te maken wanneer er brievenbuspost aangehouden wordt.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Aug 2016 17:28

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Het maakt toch niet uit of iemand een brievenbuspakketje ontvangt of een grote doos? Het gaat neem ik aan om de waarde van het cadeau: dat iedereen een pakketje ontvangt wat (ongeveer) evenveel geld heeft gekost. Bovendien zijn die brievenbuspakketjes nou ook niet bepaald een succes: de postbezorger is onzorgvuldig en/of mensen hebben een te kleine brievenbus.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2016 17:36

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

girli schreef:Het maakt toch niet uit of iemand een brievenbuspakketje ontvangt of een grote doos? Het gaat neem ik aan om de waarde van het cadeau: dat iedereen een pakketje ontvangt wat (ongeveer) evenveel geld heeft gekost. Bovendien zijn die brievenbuspakketjes nou ook niet bepaald een succes: de postbezorger is onzorgvuldig en/of mensen hebben een te kleine brievenbus.

Dat is toch precies de reden van dit topic? Heb je het wel gelezen verder? :P

De lootjestopics zijn gestart met het idee om kleine cadeautjes die door de brievenbus passen te vragen. Het is een beetje een 'sport' om dan wat leuks te bedenken en voor de ander te kopen. Die hele charme is er met pakketpost natuurlijk af. En ik vind wel dat er verschil zit in brievenbuspost en een grote doos ja, ook al is de waarde gelijk.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Aug 2016 18:01

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Cotton schreef: Alle ideeën zijn welkom. Hopelijk kan het dit jaar dan eens soepel verlopen.


Ja, ik heb de OP en het topic gelezen. Ik lees vooral negatieve dingen over brievenbuspakketjes en vond het wel een simpele oplossing om het iedereen die mee wil doen naar de zin te maken. Als iemand dan een brievenbuspakketje wil ontvangen dan kan dat en als iemand dat niet vertrouwt kan een schoenendoos ook prima. Dat het idee met brievenbuspakketjes gestart is betekent niet dat het altijd zo moet zijn.

Voor mij gaat het hele idee van de cadeautjes om iets leuks te willen doen voor een ander die je misschien niet zo goed kent en om mee te doen met de traditie van Sinterklaas en/of Kerst. Niet iedereen viert dat thuis met geliefden. Het maakt mij niet uit of het dan in een a4 envelop komt of een schoenendoos.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Aug 2016 18:04

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Daar heb je gelijk in hoor, het hoeft niet altijd zo te blijven. Maar dat er 1 van beide 'origineel' blijft vond ik zelf wel een leuke optie.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Aug 2016 21:39

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik bedoel ook niet gelijk een grote doos met een pakket hoor. Ik denk dan inderdaad bijvoorbeeld aan een schoenendoos waarin je de cadeautjes wat makkelijker en wat steviger in kunt pakken dan in een brievenbuspakketje. Al hoop ik dan wel op iemand met maat 43 ofzo :smile:
<<

Anoniem177

Bericht 17 Aug 2016 21:52

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

balen, Cotton heeft maatje 36. Wordt een klein pakketje van Cotton :smile: :razz:
<<

Anoniem184

Bericht 17 Aug 2016 21:53

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

bambina schreef:balen, Cotton heeft maatje 36. Wordt een klein pakketje van Cotton :smile: :razz:


Ze heeft ook nog een vriend, he :wink:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2016 06:23

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Klompen zitten niet in een doos :P

Hahaha.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Aug 2016 07:17

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

girli schreef:
Mijn voorstel zou zijn om een bedrag vast te stellen voor alles (bijv. 15 euro). Als iemand het verzonden wil hebben door PostNL pakketpost, dan blijft er nog ongeveer 8 euro over om cadeautjes van te kopen. Wil iemand een Kiala pakketje, dan kan het voor 4 euro verzonden worden en blijft er 11 euro om cadeautjes te kopen.


Waar ik in ieder geval tegen ben, is dat het vrije keuze wordt. Ik vind: óf allemaal brievenbuspost, óf allemaal pakketpost. Anders wordt het heel ongelijkwaardig, zeker als het totaalbedrag hetzelfde blijft.
Wat Girli zegt vind ik dus echt niet leuk, dan heeft dus niet iedereen een gelijkwaardig pakket vind ik.

Ik zorg in ieder geval dat ik het adres van mijn oma doorgeef, zij is altijd thuis én heeft een grote brievenbus, dus dan komt het zeker aan :D

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 18 Aug 2016 07:26

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Wat Elliot zegt, daar ben ik het ook wel mee eens. Ik zou gewoon cadeautjes €12,50 doen (ik noem een dwarsstraat), en dan daar bovenop de verzendkosten. Dan kies je zelf de verzender waar jij je het prettigst bij voelt. Wil je het goedkoper bij Kiala of DHL doen, prima, wil je het via een duurdere PostNL doen, ook prima, maar dan gaat dat in elk geval niet ten koste van het cadeaubedrag van de ontvanger. Dat zou ik niet fair vinden. Alleen omdat jouw Sint/Kerstman een duurdere verzendoptie kiest, wordt het cadeaubedrag ook kleiner.
En daarbij vind ik inderdaad ook: als de regel pakketpost is, doe je mee met pakketpost en niet toch maar een brievenbuspakketje. En vice versa.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2016 10:10

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Nee dat zou ik ook oneerlijk vinden. Maar goed. Als mijn lootje het niet nodig vindt om het met t&t te sturen en mijn pakketje raakt kwijt, is t alsnog niet echt leuk. Dus die judgement van de verzender is misschien ook niet zo handig. Die weet toch helemaal niet hoe de post situatie is bij de ontvanger?
Misschien is t handig om dat in je lootje te vermelden?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Aug 2016 10:39

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik weet nog niet of ik dit jaar meedoe (afgelopen jaar ook niet gedaan geloof ik, maar daarvoor wel een paar keer), maar ik vind Girli's optie eigenlijk niet zo gek hoor. Precies om wat Marin zegt: je weet zelf hoe jouw 'postsituatie' is en kunt dan aan de hand daarvan aangeven hoe jij het graag verzonden wil hebben. De verzender valt dan in elk geval niks kwalijk te nemen, scheelt een hoop scheve gezichten denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem168

Bericht 18 Aug 2016 10:45

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Wat Girli zegt is om de keuze bij de ontvanger te laten volgens mij. Dat vind ik op zich ook geen gek idee. De keuze bij de verzender houden lijkt me niet eerlijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Aug 2016 10:47

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ja en om dan een totaalbedrag van 15 euro te nemen. Dan zadel je de verzender niet met veel hogere verzendkosten op dan bij iemand die het gewoon in een envelop wil laten versturen. Daarbij kun je dan dus zelf de afweging maken of je dan liever voor een paar euro minder cadeautjes wil en dat het zeker aankomt óf toch meer cadeautjes en hopen dat het aankomt.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 18 Aug 2016 10:57

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Marin brievenbuspost kan alsnog verplicht met tracking natuurlijk. Dat prijsverschil is ook maar minimaal doorgaans.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2016 11:00

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Bliss schreef:Ik weet nog niet of ik dit jaar meedoe (afgelopen jaar ook niet gedaan geloof ik, maar daarvoor wel een paar keer), maar ik vind Girli's optie eigenlijk niet zo gek hoor. Precies om wat Marin zegt: je weet zelf hoe jouw 'postsituatie' is en kunt dan aan de hand daarvan aangeven hoe jij het graag verzonden wil hebben. De verzender valt dan in elk geval niks kwalijk te nemen, scheelt een hoop scheve gezichten denk ik.


Ja dat is wel waar, maar ik vind het ook heel zonde als het bedrag te besteden aan cadeautjes daardoor omlaag gaat en dus verschilt per persoon.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Aug 2016 11:09

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Dat vind jij, maar een ander vindt het misschien belangrijker dat het pakketje sowieso aankomt en neemt het lagere bedrag dan voor lief. Maar goed, ik weet dus nog niet of ik meedoe, maar wilde alleen zeggen dat ik me wel in Girli's idee kan vinden.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem184

Bericht 18 Aug 2016 11:40

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Bliss schreef:Dat vind jij, maar een ander vindt het misschien belangrijker dat het pakketje sowieso aankomt en neemt het lagere bedrag dan voor lief. Maar goed, ik weet dus nog niet of ik meedoe, maar wilde alleen zeggen dat ik me wel in Girli's idee kan vinden.

Maar dan kun je toch zeggen cadeaubedrag (wederom die dwarsstraat) €12,50 en dan daar bovenop de verzendmanier die de ontvanger wenst? (Wel volgens de regels van het lootjetrekken, dus brievenbuspakket blijft brievenbuspakket al dan niet met track & trace/verzekerd, en pakketpost blijft pakketpost, al dan niet verzekerd) Dan kun je daar als verzender van de voren al rekening mee houden en blijft het qua cadeaubedrag ook veel eerlijker.
<<

anoniem213

Bericht 18 Aug 2016 11:50

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Het is altijd al een uitdaging om elk lootje op tijd ingevuld te krijgen mét adres. Laat staan met adres én verzendmanier. Ik denk dat het er niet gemakkelijker van wordt.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 18 Aug 2016 11:50

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Maple schreef:
Bliss schreef:Dat vind jij, maar een ander vindt het misschien belangrijker dat het pakketje sowieso aankomt en neemt het lagere bedrag dan voor lief. Maar goed, ik weet dus nog niet of ik meedoe, maar wilde alleen zeggen dat ik me wel in Girli's idee kan vinden.

Maar dan kun je toch zeggen cadeaubedrag (wederom die dwarsstraat) €12,50 en dan daar bovenop de verzendmanier die de ontvanger wenst? (Wel volgens de regels van het lootjetrekken, dus brievenbuspakket blijft brievenbuspakket al dan niet met track & trace/verzekerd, en pakketpost blijft pakketpost, al dan niet verzekerd) Dan kun je daar als verzender van de voren al rekening mee houden en blijft het qua cadeaubedrag ook veel eerlijker.


Dat is toch niet echt eerlijk voor de verzender? Want dan moet die meer investeren dan een andere verzender.
Ik vind dat als de ontvanger een andere verzendwijze wil dan de vastgestelde verzendwijze (dus verzekerd ipv brievenbuspost), dat dit maar ten koste moet gaan van de ontvanger. Dit betekent dat dus het cadeaubedrag om laag gaat, maar dat weet de ontvanger ook van te voren. Zelfs voor zij besluit mee te doen weet ze dat dan.

Ik vind het het eerlijkste als iedereen die mee doet hetzelfde bedrag investeert. In principe met een vastgestelde verzendwijze en bijbehorende vaste kosten, maar op verzoek van ontvanger kan (of moet) hier van af geweken worden.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Aug 2016 12:01

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Of misschien wat in eerste instantie al de bedoeling was: als je weet dat de post een een zooitje van maakt en het al een paar keer eerder bij je mis is gegaan, dan gewoon niet meedoen. Simpel, jammer maar helaas. Dan wordt het gewoon met Sinterklaas een brievenbuspakketje en met kerst een pakket via pakketpost. Beiden met (verplicht) track & trace. Hoeft er ook niet moeilijk gedaan te worden, want je zult dan altijd zien dat er wel een forummer tussen zit die een mega omslachtig iets wenst qua bezorging. Uiteraard kun je de verzender wel vragen of ze op het pakket willen schrijven dat het niet bij de buren afgeleverd wordt, dat kost niks extra.

Of we sturen elkaar gewoon alleen gedichten met Sinterklaas :) Desnoods via een apart topic, buiten het Sint-lootjetrekken om. Net zoals er altijd een kerstkaartentopic is.
VorigeVolgende

Terug naar Meet & greet

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers