Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 12 Okt 2013 18:14

Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Ik zou heel graag in het buitenland willen werken. Maar hoe vind ik een baan in het buitenland? Waar begin je? Hebben jullie tips?

Ik kijk naar de volgende landen:
- Zuid Afrika
- Amerika (New York of San Diego)
- Alle grote Aziatische steden (Hong Kong heeft lichte voorkeur)
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 12 Okt 2013 20:55

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Misschien beginnen met VISA eisen doornemen. Dan kom je er waarschijnlijk al snel achter dat Amerika iig niet haalbaar is :-(
03/2019
11/2020
<<

Anoniem119

Bericht 12 Okt 2013 22:06

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Precies, om in Amerika te mogen werken heb je echt absoluut een werkvisum nodig, iets wat vrijwel niet te krijgen is met 'zomaar' een baan. Dan heb je meer aan een green card maar die moet je met goed geluk winnen (en daar kan ik je over vertellen dat dat wel héél veel geluk moet zijn :P )
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2013 03:24

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ik keek vroeger wel eens op deze site: http://www.manpower.nl/1144/Internation ... tures.html
Maar mijn ervaring is wel dat heel lastig is om vanuit Nederland op een baan in een land zo ver weg te solliciteren. Je kunt er beter heen gaan, maar dat is natuurlijk wel risicovol. Of je moet een Nederlands bedrijf hebben die in dat land een locatie heeft en dan vanuit hier solliciteren. Amerika kun je bijna wel afschrijven, Zuid Afrika kun je gewoon googelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 13 Okt 2013 11:19

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Mijn vriend heeft een Amerikaans paspoort, dus dat is geen probleem. We zouden dan hier trouwen voor vertrek.

Dank voor de link Marsy! Ik ga even kijken.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 13 Okt 2013 11:23

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Marsy, jij bent daar gewoon gaan kijken toch? Heb je snel een baan gevonden? Had je vriend daar al een baan? Mag ook via PM als je dat fijner vindt.

Aangezien wij geen sterke voorkeur hebben voor een bepaalde plek vinden we t best moeilijk gewoon maar ergens heen te gaan.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2013 11:25

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Er zijn wel bedrijven die gevestigd zijn in Nederland die vacatures hebben in het buitenland. Vaak is dit wel te vinden via de site van deze bedrijven.
08/2018
05/2021
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 13 Okt 2013 11:27

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

MissEnergy dank voor de tip! Heb je voorbeelden van dit soort bedrijven? Ik ben het namelijk nog niet tegengekomen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Okt 2013 11:32

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Het ging bij ons om Londen, dus niet onderhevig aan visa etc, maar wij hebben ons er gevestigd en zijn van daar uit naar een baan gaan zoeken via uitzendbureau's, detachering en eigen sollicitaties. Een vriendin van mij werkt sinds deze week in NY, maar heeft haar baan vanuit haar werk in Londen gevonden.
L2014 & H2017
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 13 Okt 2013 11:38

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ik werk bij een internationaal bedrijf die vestigingen heeft in de genoemde landen. Dat hou ik wekelijks in de gaten, maar op het moment zijn er weinig vacatures omdat het niet zo goed gaat met het bedrijf. Bedankt voor het meedenken!! Alles helpt :-)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2013 11:51

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Bacio schreef:MissEnergy dank voor de tip! Heb je voorbeelden van dit soort bedrijven? Ik ben het namelijk nog niet tegengekomen.


Zie PM (ivm privacy en werkgerelateerde relaties) voor een tweetal bedrijven.
08/2018
05/2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2013 12:37

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Bacio, ik heb overal wat ik gewoond heb vrij snel baan gevonden. Ik heb de talentoets gedaan wat ook deuren opent en goed opgelet wat vereisten zijn bij een baan. In Zuid Afrika ben ik via via terecht gekomen, op Mallorca in Nederland gesolliciteerd, in Oostenrijk heb ik die toets gedaan en gewoon daar op websites uit het land gaan zoeken en solliciteren. Hier ben ik ook heengegaan en de toets gedaan, mijn EHBO opgefrist, mijn politie check en werken met kinderen check en toen ook gewoon gekeken op werk websites hier. Had binnen no time baan. Maar eerlijk is eerlijk, hier werk ik onder mijn niveau omdat mijn diploma nog niet omgezet is (let daar ook op, sommige landen zijn daar heen streng in). Dat kost hier heel veel geld en niemand neemt mij aan zonder die omzetting. Over een jaar ben ik zover en dan ga ik dus ook weer binnen mijn beroepsveld solliciteren. Ik werk in de hulpverlening dus grote bedrijven is niks voor mij. Maar voor jou kennelijk wel dus die tip zou ik zeker wat mee gaan doen. Grote bedrijven internationale vacatures!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 13 Okt 2013 13:07

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Marsy bedoel je met talentoets de IELTS of een andere toets?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Okt 2013 13:16

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ja hier de IELTS, maar in Oosterijk heette hij weer anders, vandaar de algemene beschrijving :D
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 13 Okt 2013 13:43

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ah oke! IELTS heb ik gedaan toen ik naar een buitenlandse universiteit ging. Voor m'n werk hebben we een business English course gehad waar ik een C1 kreeg. Duits/Spaans/Frans ben ik heel slecht in en zou ik liever niet in willen werken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Okt 2013 01:48

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Dat scheelt al heel erg! Nu nog even kijken hoe het met eisen w.b. je diploma zit, als je besluit in het land zelf te solliciteren en welke eisen ze nog meer stellen, dan kun je dat alvast regelen, in je CV aanvullen en heb je meer kans.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 14 Okt 2013 07:18

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Het bedrijf waar ik werk zocht recent nog mensen voor Amerika en Taiwan. Er stonden geen functieomschrijvingen bij, zochten dus heel breed. Denk wel dat het cleanroomwerk is met minimaal MTS of HTS.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 14 Okt 2013 18:56

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

cleanroomwerk? Als in schoonmaakwerk?
<<

Anoniem40

Bericht 15 Okt 2013 10:37

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Heb je echt helemaal geen voorkeur waar je wilt wonen? Heb je je goed ingelezen in de verschillende landen? Werkomstandigheden, hoe het geregeld is met vrije dagen, loon, etc. En ook leefomstandigheden, gezondheidszorg, etc. Mij lijkt Amerika bijvoorbeeld geweldig, maar als ik dan denk dat je daar soms maar een paar vakantiedagen per jaar hebt en heel veel uur moet werken als je iets wilt bereiken, dan zie ik dat al niet meer zitten.
Ik woon en werk zelf in het buitenland en hier is het niet makkelijk om iets te vinden als je hier niet woont. Je zou de lokale vacaturesites in de gaten kunnen houden, maar ik denk dat het niet makkelijk wordt.
<<

Anoniem178

Bericht 15 Okt 2013 19:30

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Bacio schreef:cleanroomwerk? Als in schoonmaakwerk?


Nee, werk ín een schone ruimte, zoals sleutelen aan machines die niet vies mogen worden.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 16 Okt 2013 18:38

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Whoop! we hebben al eens in een Aziatisch land gewoond en gewerkt. Mijn vriend heeft een tijd in Amerika gewoond. Elk land heeft z'n eigen cultuur en daar komt ook eigen vakantiedagen/gezondheidszorg etc bij kijken. Dat hoort er allemaal bij en dat is ook zeker geen obstakel voor ons.
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 17 Okt 2013 17:48

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ik woon zelf in Hong Kong en kon hier redelijk makkelijk een baan vinden. Vooral in het onderwijs is snel wat te vinden. Je moet alleen wel gesponsord kunnen worden door je werkgever of door je partner. De eerste maanden was ik hier nog op een toeristenvisum en zorgde ik gewoon dat ik elke 3 maanden even het land uit was. Hierdoor had ik genoeg tijd om een baan te vinden. Mijn vriend had hier al een baan, dus ik weet niet hoe het zou zijn als we allebei op zoek hadden moeten gaan naar een baan. Ik denk dat het dan ook lastiger is om een woning te vinden.

Ik heb mijn baan trouwens via internet gevonden. Een collega van mij is toen ze nog in Europa woonde via Skype aangenomen en kreeg ook gelijk een werkvisum + appartement. Dus het kan wel, maar het is denk ik makkelijker om iets te vinden als je in het land zelf bent.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 19 Okt 2013 11:00

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Werk je nu in het onderwijs Kilkou?
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 19 Okt 2013 11:38

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ja, ik geef hier Franse en Engelse les.
Teachers verdienen hier trouwens best goed :)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 19 Okt 2013 11:41

Re: Baan in buitenland zoeken, waar te beginnen?

Ik heb helaas niet de ambitie les te geven. Mijn vriend heeft weleens les gegeven in Azië en toen werden zelfs zijn vlucht en appartement vergoed!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers