Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Wat doen we?

Ik wil dat het blijft zoals het was. Gewoon brievenbuspost.
10
23%
Ik wil dat het verplicht verzonden moet worden als brievenbuspakje met T&T voor €3,95
9
21%
Sinterklaas met brievenbuspost en Kerst met pakketpost. Ik doe aan beide mee of kies 1 van beide
12
28%
Sinterklaas met pakketpost en Kerst met brievenbuspost. Ik doe aan beide mee of kies 1 van beide
2
5%
Ik wil altijd pakketpost
10
23%
 
Aantal stemmen : 43
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 20:08

Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

De afgelopen jaren hebben we ieder jaar Sinterklaaslootjes en Kerstlootjes gedaan met het forum. Je kiest dan cadeautjes die door de brievenbus passen en zo houd je de prijs nog enigzins laag.

Omdat er veel brievenbuspost kwijt geraakt is in de loop der jaren en de laatste 2 jaar ook regelmatig pakketjes door de brievenbus geramd werden en/of soms iets uit de enveloppe ontbrak hebben we het er vorig jaar kort over gehad om het misschien anders te doen.
Ook omdat een echt pakket via Kiala of DHL eigenlijk net zoveel kost qua verzenden als een zware enveloppe.

Nu is de vraag. Wat willen we dit jaar?
-Sint en Kerst combineren en dan echte pakketpost?
-Gewoon zoals altijd. Jammer dan.
-Standaard een brievenbuspakket van 3.95 waardoor je tenminste altijd Track and Trace hebt.

Mensen bij wie pakketjes 2 of 3x niet aangekomen zijn of de post regelmatig iets opfuckt kunnen wellicht overwegen om niet mee te doen. Want het is voor beide partijen niet leuk als je niks krijgt.

Alle ideeën zijn welkom. Hopelijk kan het dit jaar dan eens soepel verlopen.

Poll: Pakketpost is standaard PostNL, maar je kan in overleg met je lootje vragen of ze een DHL of Kiala punt in de buurt heeft en ze dat ook wil. Brievenbuspost betekend ook echt brievenbuspost. Zorg dat het niet te dik is en maak er niet een pakket van omdat je dat diegene wel gunt ofzo. Laten we het eerlijk houden.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 17 Aug 2016 10:21, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Aug 2016 20:25

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Met track and tracé doe ik mee. Anders helaas niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Aug 2016 20:28

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Maakt me niks uit. Maar ik wil geen gedicht meer schrijven. Ik schrijf doorgaans hele goeie gedichten maar voor mensen die ik nauwelijks ken kan ik dat niet. Meh.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2016 20:28

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik vind Track & Trace ook een goed idee. Kiala en DHL vind ik gedoe. Maakt vast niet uit maar dat lijkt me dan weer onhandig. Track & Trace lijkt me voor iedereen haalbaar, de kosten zijn te doen (EUR 3.95) en iedereen heeft nog wel ergens een postpunt in de buurt.

De rotte appels die toch niets opsturen haal je er misschien niet helemaal mee uit, maar je verhoogt daarmee toch ook de persoonlijke kosten, wat misschien net een drempel geeft. En wat ik al zei in het andere topic: Voor de mensen die wél mee willen doen, lijkt dit me een prima bijdrage dan. EUR 10 voor cadeautje, plus EUR 3.95 aan verzendkosten, zit je nog onder de EUR 15. Daar kan je dan iets heel leuks van versturen én ontvangen!

En inderdaad iets van een limiet van aantal posts, max 500 ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 16 Aug 2016 20:31

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Met track and trace wil ik wel meedoen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 20:31

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Urban Naked schreef:Maakt me niks uit. Maar ik wil geen gedicht meer schrijven. Ik schrijf doorgaans hele goeie gedichten maar voor mensen die ik nauwelijks ken kan ik dat niet. Meh.

Kerst is altijd zonder. Sint tot nu toe met. Maar even zien hoe we dat aanpakken :P
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Aug 2016 20:32

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Haha Marin, maximaal 500 posts, dan moet iedereen een nieuw account aanmaken.

Mij maakt het niet heel veel uit, heb zin om weer mee te doen :) Track and trace klinkt wel als een goede optie, betaalbaar en enigszins te controleren of er iets verstuurd is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2016 20:33

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

HAHA. Minimaal 500 posts dus.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Aug 2016 20:33

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik doe dit jaar denk ik niet mee, maar als ik wel mee zou doen dan zou ik Sint en Kerst combineren en voor de gewone pakketpost gaan. Brievenbuspakketjes vind ik een aanfluiting, die doosjes passen niet in m'n brievenbus, ze zijn vrijwel altijd kapot na het erin duwen (vorige keer met de lootjes ook) en áls hij dan al een keertje past, krijg ik hem er aan de andere kant niet meer uit. Lang leve de brievenbuslockers in een flat :nopompom:
<<

Anoniem315

Bericht 16 Aug 2016 20:35

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik doe sowieso mee. Het is tot nu toe altijd goed gegaan, zelfs een keer naar en twee keer vanuit het buitenland, dus ik durf het wel aan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Aug 2016 20:54

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik vond het leuk, ik wil wel weer meedoen. Track and trace lijkt me haalbaarder dan pakketpost. Had ik vorig jaar ook al gedaan trouwens, en dat ging prima. Pakketpost lijkt me een gedoe, maar heb ik verder nooit echt gedaan dus wellicht heb ik het mis.

Combineren vind ik niet zo leuk, maar twee versies vind ik ook niet zo nodig. Ik zou gewoon een van beide doen (waar de meeste stemmen voor zijn bijvoorbeeld).

Wat ik heel jammer vind is dat vorig jaar maar heel weinig mensen foto's en/of een gedicht plaatsten. Ik had daar bijvoorbeeld echt mijn best op gedaan, en dan is het wel jammer als je er niets van terugziet. Bij anderen kwam er zelfs helemaal geen reactie, niet eens of het was aangekomen of een bedankje oid. Dat vind ik toch wel heel jammer, maar wat je eraan kunt doen weet ik niet.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 20:56

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Daar heb ik ook erg van gebaald idd. Terwijl het nog zo in de OP stond dat als je mee doet dat je VOLLEDIG mee doet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2016 20:57

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik vind Sinterklaas zelf leuker, gewoon the whole shabang incl gedicht enzo!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 20:58

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Er is altijd wel animo voor beide dus ik denk wel dat beide gewoon weer georganiseerd wordt. Minimaal 20 aanmeldingen ofzo. Weet ik het :P
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Aug 2016 20:59

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik stem voor kerst. Vind Sinterklaas al druk zat met eigen kinderen, familie en m'n werk.
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 16 Aug 2016 21:02

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik vind een gedicht het leukste onderdeel, maar ik ben zo ongeveer de enige zo te zien :laughcry:.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Aug 2016 21:02

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Als we nou een schoenendoos-formaat aanhouden? En dan met kerst. Kan ie ingepakt en al onder de boom :nerd: is ook leuker cadeautjes kopen, vind ik :)
<<

Anoniem281

Bericht 16 Aug 2016 21:03

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

June, ik vind dichten ook leuk, hoor! Maar wil met kerst ook wel iemand (ongewenst?) Verblijden met een gedicht.
<<

anoniem213

Bericht 16 Aug 2016 21:04

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik vond het vooral vorig jaar ook jammer dat veel mensen niet lieten weten of het was aangekomen en geen foto's hadden geplaatst. Maar ik heb daar niet echt een oplossing voor tot op heden.
<<

anoniem213

Bericht 16 Aug 2016 21:04

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ja, dichten mag eventueel ook met kerst. Gedoogbeleid.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2016 21:05

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

June schreef:Ja, dichten mag eventueel ook met kerst. Gedoogbeleid.

Ja met kerst mag je los. Of je houdt het bij een kaart met een mooie wens. Beide prima!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2016 21:06

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

June schreef:Ik vind een gedicht het leukste onderdeel, maar ik ben zo ongeveer de enige zo te zien :laughcry:.

Nee hoor! Hoewel ik cadeautjes ook leuk vind om te bedenken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Aug 2016 21:12

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik vind dichten ook leuk!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 16 Aug 2016 21:13

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik ben ook voor Track & Trace. Kosten ontlopen elkaar dan inderdaad niet zoveel als met gewoon verzenden.
Doe sowieso wel mee. Vind het altijd erg leuk.
En met gedicht!

Ben het wel eens met de andere dat het erg jammer is dat er soms niet eens wordt geplaatst wat de ander heeft gekregen en dat de moeite niet wordt genomen om het gedicht te plaatsen enzo. Maar hoe je dat kan voorkomen weet ik eigenlijk ook niet.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Aug 2016 21:13

Re: Sinterkerstlootjes. Wat doen we?

Ik ook.

Edit: het dichten dus, ik vind dat ook leuk.
Volgende

Terug naar Meet & greet

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers