Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bullet Journal topic

<<

anoniem203

Bericht 06 Aug 2016 21:58

Bullet Journal topic

Ik zoek eigenlijk zo'n schrift/boek met van die puntjes op de bladzijden zoals hieronder op de foto. Weet er iemand hoe ze zo'n schrift/boek noemen zodat ik er (online) naar kan zoeken? Via Google kom ik er ook niet uit.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 15 Aug 2016 19:48, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 06 Aug 2016 22:19

Re: Wat is dit voor een schrift/boek?

Moleskine heeft die!
Ze heten gewoon Moleskine Dotted, ze hebben verschillende formaten en zowel soft als hardcover. Ben zelf echt fan van Moleskine, ze zijn niet goedkoop, maar wel hele goede kwaliteit. Heb mijne 5 weken meegesjouwd in mijn rugzak op reis en ze blijven gewoon echt mooi. Papier is mooie dikte etc.
http://www.moleskine.nl/producten/categ ... ok_overig/

Overigens heeft Bol.com nog meer varianten, ook wat dunnere schriftjes die verdeeld zijn in meerdere hoofdstukjes.
<<

anoniem203

Bericht 07 Aug 2016 09:25

Re: Wat is dit voor een schrift/boek?

Dankje! Ik zal eens verder kijken naar zoiets want ik vind ze hier nogal flink aan de prijs. Nu weet ik iig hoe ik moet zoeken :)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Aug 2016 09:48

Re: Wat is dit voor een schrift/boek?

Ze zijn het geld wel echt waard hoor. Ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt, maar het is echt top kwaliteit. Ik was eerst ook skeptisch, maar ben echt fan van de softcover varianten. Is een soort leer, en het papier is echt heel goed. Ik heb hem dus 5 weken in mijn dagrugzak mee gehad, ben vrij lomp, propte er altijd van alles bij, maar hij ziet er nog zo goed uit.
<<

anoniem203

Bericht 07 Aug 2016 10:02

Re: Wat is dit voor een schrift/boek?

Gebruik jij 'm als een soort dagboek? Of waar gebruik je 'm voor?

Ik wil 'm gaan gebruiken als Bullet Journal. Ik kwam het tegen op Instagram en het lijkt mij wel leuk om zoiets bij te houden. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 07 Aug 2016 10:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem202

Bericht 07 Aug 2016 10:07

Re: Wat is dit voor een schrift/boek?

Ohh ik vind zo'n bullet journal er altijd superleuk uitzien! Ben alleen bang dat ik er heel gemotiveerd aan begin maar na 3 weken er niks meer mee doe
<<

anoniem203

Bericht 07 Aug 2016 10:09

Re: Wat is dit voor een schrift/boek?

Ik vind het altijd we leuk om dingen bij te houden en te tekenen dus ik vond dit wel een leuk iets om te gaan proberen. Eigenlijk een soort dagboek maar dan anders.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Aug 2016 10:25

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Ik heb hem als reisdagboek gebruikt en heb nog 1 in de la liggen om als gewoon soort "dagboek" te gaan gebruiken, beetje van alles wat, dingen er in plakken. Soort journal van mijn leven nu omdat ik een hoop veranderingen doormaak nu. Maar ben daar nog niet aan toegekomen.
<<

Anoniem168

Bericht 07 Aug 2016 21:23

Re: Wat is dit voor een schrift/boek?

Phoebe schreef:Ohh ik vind zo'n bullet journal er altijd superleuk uitzien! Ben alleen bang dat ik er heel gemotiveerd aan begin maar na 3 weken er niks meer mee doe


Ik ben er niet alleen bang voor, ik weet het zeker. :palm: Dus ik begin er ook niet aan, hoe leuk ik het ook vind!
<<

anoniem203

Bericht 07 Aug 2016 21:26

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Daarom wil ik niet een al te duur schrift/boek hebben. Stel dat ik het na 3 weken opgeef dan is het niet erg. Alleen hebben ze bijv. bij de Action niet wat ik zoek. Een schrift met een harde kaft en hokjes van binnen zal ook wel volstaan maar dan hebben ze ook niet. Ik zal dinsdag eens bij de Hema en Bruna gaan kijken. Misschien dat ik daar kwan slagen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Aug 2016 21:28

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Maar een gewoon ruitjesschrift kan dan ook toch?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2016 21:29

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Gaaf zo'n Bullet Journal!
<<

anoniem203

Bericht 07 Aug 2016 21:34

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Sawadee schreef:Maar een gewoon ruitjesschrift kan dan ook toch?


Ja ik denk het ook wel. Dan wel een met een harde kaft. Ik hoop dat ze die bij Hema of Bruna hebben.

En mocht ik het echt goed volhouden wil ik een Moleskine! :cheering:
<<

Anoniem168

Bericht 07 Aug 2016 21:38

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Normaal zou ik zeggen; kijk bij de V&D...
Bruna heeft het vast ook wel. Of gewoon een kantoorboekhandel?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2016 21:50

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Ik ga dinsdagmiddag eens even speuren in het centrum. Wel updates geven hier he?
<<

anoniem203

Bericht 07 Aug 2016 22:12

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Ik ga het proberen :D
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 08:50

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Ik heb wel een Moleskine besteld. Whoooop!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 11:29

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Ik vind het echt zo leuk! Ben al de hele ochtend inspiratie aan het op doen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 08 Aug 2016 11:47

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Haha leuk! Ik ben ook al aan het pinnen op Pinterest ;)
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 11:49

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Ava schreef:Haha leuk! Ik ben ook al aan het pinnen op Pinterest ;)

Ik ook, haha. :banaan:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 08 Aug 2016 12:20

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Haha echt superleuk! Maar ik ben voor dit soort dingen altijd veel te perfectionistisch en dat eindigt dan in correcties, frustraties en opgeven haha!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 08 Aug 2016 12:23

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Bij Boekenvoordeel hebben ze schetsboeken op A5 formaat met harde kaft (dummies), maar dan is het wel zonder lijntjes of puntjes...

Het ziet er wel leuk uit, maar ik zou eerder gewoon een to-do-list hanteren dan het zo allemaal opschrijven. Ik ben ook wel perfectionistisch en dan kost het me te veel tijd :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem168

Bericht 08 Aug 2016 13:00

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Whatever schreef:Haha echt superleuk! Maar ik ben voor dit soort dingen altijd veel te perfectionistisch en dat eindigt dan in correcties, frustraties en opgeven haha!


Herkenbaar...

Ik gebruik nu Pinterest ook als lijstjestool. Daar heb ik bijvoorbeeld mijn 'kijklijst' en boeken die ik nog wil lezen op staan. Dit is wel veel leuker maar ik ga dat nooit volhouden.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 13:05

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Kiatu schreef:
Whatever schreef:Haha echt superleuk! Maar ik ben voor dit soort dingen altijd veel te perfectionistisch en dat eindigt dan in correcties, frustraties en opgeven haha!


Herkenbaar...

Ik gebruik nu Pinterest ook als lijstjestool. Daar heb ik bijvoorbeeld mijn 'kijklijst' en boeken die ik nog wil lezen op staan. Dit is wel veel leuker maar ik ga dat nooit volhouden.

Ik wil je best motiveren hoor. :banaan:
<<

Anoniem168

Bericht 08 Aug 2016 13:06

Re: Wat is dit voor een schrift/boek? (Bullet Journal)

Haha, I know. Maar heb al zoveel projectjes liggen dat als ik dat ook nog allemaal op deze manier ga uitwerken en bijhouden ik nooit aan de projecten zelf toekom ;)
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers