Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips Normandië

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jun 2016 14:55

Tips Normandië

Hoi! Zojuist hebben wij eindelijk een vakantie geboekt, we gaan een kleine week naar Normandië. Nu wil mijn man daar vooral heen vanwege de invasiestranden, maar ik heb niet zo'n zin om een hele week elke dag bunkers te bekijken en andere WOII dingen. Ik zoek dus nog een paar andere leuke tips!
We zitten in Cabourg, vlakbij het strand, maar zijn met de auto en vinden het niet erg om een uur of langer in de auto te zitten om ergens naartoe te gaan.
Ik wil sowieso een dagje naar Mont Saint Michel (ik ben in Engeland ook naar St. Michaels Mount geweest dus ik vind het wel heel leuk om hier dan ook heen te gaan). Verder heb ik vernomen dat Honfleur erg leuk is, kan iemand dat bevestigen?
Verder zijn alle tips welkom. Bezienswaardigheden, restaurantjes, leuke wandelroutes... Kom maar door! :)

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jun 2016 20:04

Re: Tips Normandië

Mt st Michel is prachtig, zo leuk! St malo is ook leuk en mooi!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jun 2016 21:12

Re: Tips Normandië

Oeh dat ga ik even googelen. Ik ben dus serieus behalve een weekendje Alpe d'Huez en een ritje naar de tunnel bij Calais nog nooit in Frankrijk geweest :laughcry:

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jun 2016 08:10

Re: Tips Normandië

Nog meer mensen met tips? Ik ben serieus een beetje zenuwachtig, ik spreek echt misschien 10 woorden Frans (gewoon de dingen die je op de middelbare school leert, maar de helft daarvan ben ik natuurlijk allang vergeten). In het hotel is dat vast niet zo'n probleem (we zitten in een Mercure hotel dus daar spreken ze vast Engels), maar als we ergens plaatselijk gaan eten of een broodje willen halen bij de bakker, red ik me dan met extreem basis Frans of Engels?

♥♥
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 558

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 17 Jun 2016 08:46

Re: Tips Normandië

Wij zijn er een aantal jaren geleden geweest en hebben toen eerst een dag in Le Havre gezeten, van daaruit Honfleur bezocht. Dit is wel een leuk plaatsje om een dagje door te brengen. Er is niet veel te zien, maar er was toen een kleine markt en je kunt er leuk op het terras zitten. Daarna hadden we een aantal dagen een hotel in Caen, de stad opzich vond ik niet zoveel aan, maar van daaruit hebben we de stranden bezocht. Hier kun je wel een aantal dagen rondlopen. De meeste bunkers zijn aan het strand en in de duinen, dus prima om rond te wandelen. Het militair kerkhof vond ik ook wel indrukwekkend, weet alleen even niet meer waar die precies lag.

Daarna zijn we door gereden naar Bretagne en Le Mont Saint Michel bezocht. Daarna hebben we een aantal dagen een hotel gehad in Saint-Malo. Dit is een gezellige vestigingsstad. Verder vond ik er niet heel veel te doen, maar een week krijg je goed om, in die omgeving. Ik vond het alleen een behoorlijk stuk rijden van noord Normandië naar Bretagne, dus als je al van daaruit naar Le Mont Saint Michel gaat, weet ik niet of het lukt om op 1 dag nog door te gaan naar Saint-Malo.

Granville is volgens mij de 'elite' plaats en ook wel leuk om een dag rond te wandelen en auto's en boten te kijken.

Een week ga je daar in ieder geval goed omkrijgen hoor!
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jun 2016 12:20

Re: Tips Normandië

Oh leuk, bedankt Ster! Ik ga het allemaal noteren. Mijn man zal dat militaire kerkhof wel graag willen bezoeken. Ik ga eens even opzoeken waar dat is en of dat haalbaar is.

♥♥
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 18 Jun 2016 23:19

Re: Tips Normandië

Etretat. Echt super mooi! Falaises des etretat. ( 20 min van le havre met auto )
Foto's plakken werkt niet..... Google er eens op

Oh en de mont Saint michel , Saint malo
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 18 Jun 2016 23:23

Re: Tips Normandië

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door psv-forever op 20 Jun 2016 21:03, in totaal 9 keer gewijzigd.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 20 Jun 2016 07:46

Re: Tips Normandië

Dat ziet er mooi uit! Normandië komt ook nog op ons lijstje te staan. Ik wilde toch nog een keer naar Le Mont Saint Michel.

Qua Frans spreken of Engels... Als het moet spreek ik redelijk Frans, maar anders proberen we ons in het Engels verstaanbaar te maken en dat moet, normaal gesproken, ook wel lukken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2016 08:31

Re: Tips Normandië

Zo we zijn weer terug hoor! Hele fijne vakantie gehad! We zijn onder andere naar Omaha en Utah beach geweest, naar Point du Hoc, naar Bayeux, naar Honfleur en naar een heel schattig kasteeltje in Mezidon-Canon. Oh en we zijn ook bij een camembertfabriek en een Calvadosdistilleerderij (heet dat zo?) geweest. Echt een aanrader hoor, Normandië. Relatief dichtbij en toch ben je écht in het buitenland. We hebben lekkere crêpes gegeten en we zijn nog bij een paardenrace geweest, ons hotel zat tegenover een paardenrenbaan. Tof om eens gezien te hebben!
Oh en het Frans spreken ging uitzonderlijk goed, ik kan het blijkbaar beter dan ik had gedacht :D

Hier nog een paar fotootjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In die kleine dorpjes had ik telkens het idee dat ik in een decor van Belle en het Beest liep, haha! Kijk dan:
Afbeelding

♥♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Jul 2016 09:03

Re: Tips Normandië

Leuk om weer even mee te lezen, ik ben 6 jaar geleden in normandie geweest en mijn vriend nog nooit. Nu wil hij graag de stranden en musea bezoeken van de WW2, maar we zitten dit jaar in Bretagne dus rijden er één dagje heen.
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Jul 2016 11:51

Re: Tips Normandië

Dit topic ga ik volgen, want ook wij gaan naar Normandie. Zitten bij het strand van Ohama Beach. Dus bij een invasiestrand.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Jul 2016 12:01

Re: Tips Normandië

Leuke foto's Elliott!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem252

Bericht 19 Sep 2018 10:29

Re: Tips Normandië

Ik up dit topic even wij gaan zaterdag voor een weekje naar normandie toe met onze baby van 9 maanden. We zitten in Omaha beach op een park.

Ik heb nu op mijn lijstje staan om te doen:
-invasiestranden, begraafplaats militairen en point du hoc (mis ik nog andere belangrijke WO2 punten?)
-mont saint Michel
-etretat op de terugweg richting Nederland (bijna twee uur rijden namelijk). Kan je daar goed wandelen? We nemen een rugzak mee voor onze dochter.
-honfleur

Zijn er bijvoorbeeld nog mooie stukken kust die goed toegankelijk zijn om te wandelen, of natuurgebieden. En gezellige kustplaatsen?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Sep 2018 11:10

Re: Tips Normandië

Ik ga straks voor je terugkijken, wij zijn daar vorig jaar geweest!
10.04.17
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 19 Sep 2018 11:11

Re: Tips Normandië

Wij waren van de zomer 4 dagen in Honfleur met onze dochter van 2. Dat is wel wat ouder dan 9 maanden.
We zijn van daaruit naar een prachtige dierentuin geweest. https://www.cerza.com/
Vooral het ritje erdoor met het treintje was een succes voor dochter.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Sep 2018 11:12

Re: Tips Normandië

Ik heb een blog van onze weekendje normandie geschreven. Zo tof daar!!!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Sep 2018 11:26

Re: Tips Normandië

Waar zit je precies bij Ohama Beach? Wij zaten in juni in Isigny-sur-mer en hebben ook nog een paar dagen in Fecamp gezeten (dichtbij Etretat, omdat we de afstanden te ver vonden anders). Honfleur deden we op de reisdag tussen de 2 campings in zeg maar.

Etretat kun je goed wandelen. Zowel naar de olifantrots (zeker doen, daarboven is nog een soort van grot) maar je kunt ook wandelen naar de andere kant (staat een kapel op). Dat punt is ook met de auto te bereiken. Daar kun je zelfs gratis parkeren. Kwamen wij te laat achter.

Ga ook zeker naar Arromanches (kustplaats), daar valt de kunstmatige haven die ze tijdens de WO II hebben aangelegd met eb droog. Erg bijzonder om dan die blokken te zien. Kun je tevens ook mooi wandelen op een boulevard en zitten eettentjes.

Bayuex... Oude plaats.

Mont Sain Michel, heb je wel een hele dag voor nodig. Na afloop kun je daar ook nog naar een militaire begraafplaats gaan die er dichtbij ligt. Een Duitse wel, maar wel de grootste. Staan wel geen kruizen, maar is een soort ronde begraafplaats. Indrukwekkend.
<<

Anoniem252

Bericht 19 Sep 2018 14:01

Re: Tips Normandië

Wow bedankt allemaal mooie tips. We gaan van zaterdag tm vrijdag dus hier kunnen we zeker wel een week mee vullen. De vooruitzichten zijn best mooi dus hopelijk kunnen we veel zien.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 23 Sep 2018 18:58

Re: Tips Normandië

Ik hou van Normandie .

In mei ben ik in honfleur geweest

Paar Weken geleden de falaises tussen Dieppe tot ault bezocht ( varengrville sur mer - dieppe-Saint Martin en campagne-criel sur mer- le tréport- Mers les Bain-Eu. Hadden een airbnb in st Martin en campagne


Volgend weeknd weg is wrs Bretagne ( Saint malo - en nu ook plevelon, nav een docu gisteren )

Dit is plevelon
Afbeelding

Afbeelding




Foto's komen eraan
Laatst gewijzigd door psv-forever op 23 Sep 2018 20:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 23 Sep 2018 19:50

Re: Tips Normandië

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saint Martin en champagne

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Le tréport

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Varengeville sur mer

Afbeelding
Kasteel van Eu

Afbeelding

Afbeelding

Mers les bain

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Honfleur
Laatst gewijzigd door psv-forever op 23 Sep 2018 20:50, in totaal 6 keer gewijzigd.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 23 Sep 2018 20:08

Re: Tips Normandië

Ik krijg mijn eigen foto's niet geupload ,maar ik heb dezelfde soort foto's. Deze zijn van internet
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 03 Mrt 2019 11:07

Re: Tips Normandië

Wij willen in september twee weken weer naar Normandië.
Deze keer willen we graag in een rent a tent of stacaravan, normaal kampeerder we met mijn ouders in de tent of caravan.

Ik dacht meteen aan de camping La cote de Nacre in Saint Aubin Sur Mer, dat vond ik ruim 8 jaar geleden een hele mooie camping. Maar we hebben helemaal geen ervaring met stacaravans en dergelijke, dus wie weet hebben jullie nog toffe tips?

We willen graag dichtbij de invasiestranden zitten, een beetje in de buurt van een dorps of stadscentrum, en een (binnen)zwembad en speeltuintjes voor zoon.
Dichtbij de zee vinden we ook heerlijk trouwens.
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Mrt 2019 17:17

Re: Tips Normandië

Camping La Fanal in Isigny-sur-mer, daar zaten wij in vrij nieuwe stacaravan. Ze hebben ook oudere types hebben we gezien. Nu waren wij er zonder kids maar het was wel de perfecte uitvalbasis om de invasiestranden en mont Saint Michel te bezoeken. Daarnaast zit een supermarkt in de buurt en het plaatsje heeft ook nog een leuk centrum en bakkers etc... Ideaal vonden wij.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 04 Mrt 2019 18:28

Re: Tips Normandië

Dankje voor de tip, Isigny-sur-mer is een mooie plaats, daar zijn we voorgaande jaren geregeld doorheen gekomen. Ik ga de camping eens bekijken.
10.04.17
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers