Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

<<

Anoniem122

Bericht 09 Okt 2013 06:55

Re: Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

Lenthe schreef:Ik ben niet getrouwd en ben nog maar een keer bij een huwelijksvoltrekking geweest (bij mijn beste vriendin) maar het lijkt mij eigenlijk heel vreemd en niet leuk dat er ineens mensen onuitgenodigd op de stoep staan. Het lijkt mij toch wel een intiem moment waarvoor je alleen de genodigden erbij zou willen, mensen die het dichtst bij je staan. Ik zou het denk ik niet waarderen als mijn collega's of de buren ineens naar binnen zouden willen om bij de huwelijksvoltrekking te zijn.
Bij het gemeentehuis staan en kijken hoe iemand eruit ziet, vind ik wel een ander verhaal.


Maar waarom zou je mensen wel op het feest uitnodigen maar zijn ze niet welkom tijdens de huwelijksvoltrekking? Dat is dal wel een beetje raar toch?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 09 Okt 2013 19:12

Re: Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

TukTuk schreef:
Lenthe schreef:Ik ben niet getrouwd en ben nog maar een keer bij een huwelijksvoltrekking geweest (bij mijn beste vriendin) maar het lijkt mij eigenlijk heel vreemd en niet leuk dat er ineens mensen onuitgenodigd op de stoep staan. Het lijkt mij toch wel een intiem moment waarvoor je alleen de genodigden erbij zou willen, mensen die het dichtst bij je staan. Ik zou het denk ik niet waarderen als mijn collega's of de buren ineens naar binnen zouden willen om bij de huwelijksvoltrekking te zijn.
Bij het gemeentehuis staan en kijken hoe iemand eruit ziet, vind ik wel een ander verhaal.


Maar waarom zou je mensen wel op het feest uitnodigen maar zijn ze niet welkom tijdens de huwelijksvoltrekking? Dat is dal wel een beetje raar toch?

Omdat op een feest je meer mensen uitnodigt dan alleen je naaste familie. Anders wordt het wel een heel klein feestje. Ik zou het heel gezellig vinden als collega's en buren ed bij het feest zouden zijn, maar bij het ja-woord zou ik toch alleen mijn naasten (familie, als in ouders en broers en zussen, en goede vrienden) bij willen hebben. Dat vind ik op de een of andere manier niet horen dat er onuitgenodigde gasten bij zijn.
Ik zou gewoon geen tijd op de trouwkaart zetten en dan is het denk ik wel duidelijk voor mijn avondgasten dat ze alleen 's avonds welkom zijn :wink:
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 10 Okt 2013 10:20

Re: Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

Als ik uitgenodigd ben voor het stadhuis en voor het feest 's avonds, zou ik alleen 's avonds gaan omdat ik het niet de moeite vind om op en neer te reizen. Bij bruiloften waar ik ben geweest kwamen de avondgasten over het algemeen wel naar het stadshuis als dat ook op de uitnodiging stond. Dit waren dan tantes/ooms, nichten/neven en collega's.

Als er niks in de uitnodiging staat over het stadhuis, is het wel duidelijk dat je daar ook niet voor bent uitgenodigd. Al zijn er denk ik altijd wel mensen die dan toch komen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Okt 2013 10:43

Re: Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

Wij hebben het ook op de kaart gezet en er waren heel veel gasten die overdag alleen bij het gemeentehuis zijn geweest, super leuk!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Okt 2013 14:48

Re: Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

Wij hadden ook mensen bij de ceremonie die voor het eten niet uitgenodigd waren, denk een stuk of 5/6 mensen. Ze waren er savonds ook weer bij.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem91

Bericht 14 Okt 2013 13:29

Re: Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

Het zou er voor mij aan liggen hoe ver het is.

Dit is dus voor mij een reden waarom ik dus alles of niemand uit zou nodigen voor de hele dag dus.
<<

Anoniem17

Bericht 17 Okt 2013 09:04

Re: Trouwen bijwonen in het stadhuis/gemeentehuis

Ik ben bij verschillende bruiloften in het gemeentehuis geweest zonder dat ik daar expliciet voor was uitgenodigd. Ik ga er altijd vanuit dat ik, als ik een kaart krijg waar de datum en tijd op sta, ben uitgenodigd voor de huwelijksvoltrekking. Heb nog nooit gehoord dat iemand dat vervelend vind eigenlijk.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers