Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Mei 2016 20:48

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Onze bruiloft is naar alle waarschijnlijkheid in Limburg.
Ik ben nu op de site van the perfect wedding aan het kijken,
er staan idd verschillende fotografen op die bijna allemaal wel prachtige foto's maken.
Volgens mij ben ik niet zo heel kritisch, voor mij hoeven het geen statige foto's te zijn. Ik zie denk ik toch niet snel het verschil tussen echt technische foto's.
Een fotograaf waarvan je op de dag zelf bijna niet merkt dat ie aanwezig is. Tuurlijk een kleine fotoshoot hoort erbij, vind ik wel mooi.
Misschien dat we het budget voor de fotograaf nog iets omhoog doen, maar dat zien we nog wel, hebben nog even de tijd om te zoeken.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 31 Mei 2016 18:48

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Ik ben misschien dom hoor maar als ik naar een website van een fotograaf ga en die vergelijk met een ander zie ik toch niet zo verschil..ja de een is in de natuur gemaakt met een wazige achtergrond en bij een ander is het meer industrieel. Is dat het waar ik op moet letten?

Ik wil dat het spontane foto's worden en het liefst in de buitenlucht als het weer mee zit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2016 19:08

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Natuurlijk ben je niet dom! Je hebt hier gewoon nog nooit over nagedacht en dat moet je nu ineens. Da's toch niet zo gek :)

Ik ga je even wat websites laten zien van fotografen met elk een verschillende stijl. Zo kan je een beetje kijken wat je mooi vindt. Aan de hand daarvan kan ik wel wat tips geven als je wilt.

Fotograaf 1 Journalistieke fotografie, geeft de dag echt weer zoals hij is, niet te gestileerd, veel 'echte' momenten, wat hardere bewerkingsstijl, hardere kleuren, hard contrast.

Fotograaf 2 Meer gestyled, zachte kleuren, beetje vintage, romantisch, meer geposeerd, heel zacht en lieflijk en dromerig.

Fotograaf 3 Beetje glamour achtig, ook wel romantisch maar ook wel harde kleuren en hele sterke bewerkingen.

Fotograaf 4 Hele cleane fotografie, heel licht, maar wel waarheidsgetrouw en het moment echt vertellen.


Dit zijn vier websites van vier collega fotografen die ik 'ken' via een besloten Facebook groep en ze staan allevier goed bekend. Als je die vier websites bekijkt, springt er dan iets van een stijl uit die je mooi vindt? Waar gaat je voorkeur naar uit? Aan de hand daarvan kan je misschien wat gerichter zoeken, dat weet of je meer naar het journalistieke of het gestylede neigt. Naar veeel kleurbewerking of juist niet. Aan de hand daarvan kan ik je nog wel een lijstje met namen geven als je wilt en kan je natuurlijk zelf ook wat gerichter op zoek. Hoop dat het helpt!

websites graag niet quoten!
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mei 2016 19:32

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

wij hadden onze fotograaf via dit forum. Waren meerdere die haar als fotograaf hadden. Ze was niet extreem duur. Achteraf had ik het graag anders gedaan

We hadden haar niet van te voren ontmoet gelukkig was het wel een hele leuke vrouw maar had ook anders gekund. En had graag ook de voorbereidingen op de foto gewild. Mijn man heeft dat wel omdat zijn broer dat heeft gefotografeerd.
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 31 Mei 2016 22:06

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Wij hebben fotografen bekeken die in de Bruid- en Bruidegom stonden en ook in de speciale bijlage die eens in de zoveel tijd uit komt. Ook hebben we gezocht op theperfectwedding.nl Aan de hand van de soort fotografie kun je daar zoeken, maar ik heb ook heel veel gehad aan de 'real weddings' die ze daar publiceren.
Met een aantal een kennismakingsgesprek gehad en aan de hand daarvan een fotograaf gekozen.

We zijn erg tevreden over de foto's en ook de gasten waren erg te spreken over de fotograaf. Voor ons was de stijl van de fotograaf en de persoon zelf belangrijker dan de kosten die eraan verbonden waren.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2016 22:14

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Ik ben benieuwd wie jullie uiteindelijk nou hadden KOL!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 01 Jun 2016 09:51

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Mijn vriendin is fotograaf. Ze heeft het voor ons gedaan als cadeau. En we hebben haar bon voor een nachtje weg gegeven. Dit is haar website: http://knowmefotografie.nl/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2016 10:05

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Ik vind haar werk echt zo mooi Geel! Ik volg haar ook op Instagram.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 01 Jun 2016 10:23

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Hee dankjewel! Ja, ze gaat als een trein.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Jun 2016 20:16

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Dankjewel voor je hulp Marin!

Ik ga de websites aan m'n vriend laten zien, kijken wat er bij hem uit springt. Ik vind het allemaal mooi, haha.

Al weet ik wel dat ik het niet teveel bewerkt wil hebben. Ik zou voor fotograaf nummer 4 kiezen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2016 20:19

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Mooi, ik hoor het wel als je hulp kan gebruiken en ik wat namen kan tippen! Ik vind haar stijl ook heel erg mooi ja!
Let's discover the world together.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Jun 2016 20:23

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Nou aan m'n vriend heb ik ook niks. 'We kunnen toch gewoon zeggen wat we willen'. Pff, mannen..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2016 20:55

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Haha, wat bedoelt ie?
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Jun 2016 21:01

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Wij wilden 1 fotograaf, die kon niet en toen zijn we verder gaan zoeken.
We hebben sites bekeken, en kwamen uiteindelijk bij vrienden en hebben hun fotoboek bekeken en toen was mijn vriend om en wilde perse die fotograaf.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

anoniem213

Bericht 01 Jun 2016 21:59

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Marin schreef:Haha, wat bedoelt ie?

Ik denk dat hij denkt dat het geen bal uitmaakt welke fotograaf je neemt, omdat je toch kunt zeggen dat je weinig/veel of lichte/donkere bewerking wil en geposeerde/spontane foto's.

Ik zou zeggen dat je graag iemand hebt die goed is in wat jullie mooi vinden en zo ook het liefste werkt :clown:.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2016 22:05

Re: Bruidsfotograaf, hoe heb je die gevonden

Oh zo! Dat kan tot op zekere hoogte maar je kunt niet iemands stijl aanpassen natuurlijk. Maar dat is wel lastig in te schatten natuurlijk.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers