Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2016 18:04

Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Soms is het ook gewoon heerlijk om lekker op te scheppen over je kind.
Ik wil in dit topic geen discussies ofzo, over of iet wel of niet knap/goed/what ever is. Je mag hier als moeder gewoon even lekker opscheppen zonder dat anderen er overheen 'bieden' met wat hun kind kan, of je arrogant vinden :D (complimentjes geven mag altijd natuurlijk)

KOM MAAR DOOR HOOR!

Ik ben ontzettend trots op B, ik vind namelijk dat ze goed kan tekenen voor haar leeftijd. Vanmiddag heeft ze Woezel en Pip getekend, uit haar hoofd, zonder hulp..
Afbeelding

Afbeelding

:love:
<<

Anoniem315

Bericht 16 Apr 2016 18:07

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ahwww! Vooral Pips gezicht vind ik heel gelijkend!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Apr 2016 18:10

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Jeetje wat knap zeg! Luuk kan nog niet eens een kopvoeter tekenen. Ze is duidelijk net zo crea als haar moeder!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Apr 2016 18:10

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat lief!!
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 16 Apr 2016 18:21

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wut! B is toch ook net 4? Die van mij kan niks tekenen, alleen maar krassen.

Waar ik dan wel weer trots op ben, is dat hij z'n eigen naam al een beetje kan schrijven. De eerste letter lijkt echt heel goed, de rest moet je willen zien maar het komt een heel eind. Heel knap vind ik dat.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2016 18:31

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap van B!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 16 Apr 2016 18:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Luuk kan inmiddels al wat rekensommetjes. Misschien heel normaal voor zijn leeftijd, maar ik vind hem ineens zo groot! Laat hem ook bij alle familie en vrienden dit kunstje doen ;)

Mats wordt ook ineens heel groot. Trekt zelf zijn jas aan en gaat als een gek op de loopfiets. Zo stoer!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Apr 2016 18:40

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

J loopt sinds een aantal weken langs de tafel! Ben benieuwd wanneer hij los gaat lopen. Tis zo'n vrolijk mannetje :) en hij doet het super.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 16 Apr 2016 18:44

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik moet voor het consultatiebureau een vragenlijst invullen voor het bezoek van a.s. donderdag voor het 2 jaar en 3 maanden bezoek. Daar staat welke tweewoordszinnetjes je kind al kan zeggen. Maar N. maakt al veel langere zinnen als 'mama, mag ik naar buiten, alstjeblieft?' en 'N. gister bij oma 'weest!'.
Dus dat heb ik maar opgeschreven.

Ze kan ook al uitgebreid verslag doen van wat ze op het kdv heeft beleefd. Wie er stout is geweest, wie er heeft getrakteerd, wie er heeft gehuild, etc. Ben ik stiekem wel wat trots op. Onze kleine kletsmajoor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Apr 2016 18:56

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

R kan al heel veel letters herkennen en er woorden mee maken. De p van papa en peer en politie etc. Als je hem in de stad naar een winkel laat zoeken 'leest' hij de borden en weet zo welke ik bedoel. Zo knap :)
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2016 19:10

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Caulfield schreef:Wut! B is toch ook net 4? Die van mij kan niks tekenen, alleen maar krassen.

Waar ik dan wel weer trots op ben, is dat hij z'n eigen naam al een beetje kan schrijven. De eerste letter lijkt echt heel goed, de rest moet je willen zien maar het komt een heel eind. Heel knap vind ik dat.



Leuk is dat he, als zich dat ontwikkeld. En ach, als jij het maar kan lezen toch, daar ben je moeder voor :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2016 19:11

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Gijs, Zo normaal is dat niet hoor! Erg knap van hem (en dat van die truukjes aan de hele familie laten zien herken ik hahahahha)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2016 19:13

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Minx schreef:J loopt sinds een aantal weken langs de tafel! Ben benieuwd wanneer hij los gaat lopen. Tis zo'n vrolijk mannetje :) en hij doet het super.


Fijn Minx, dat stelt jou vast ook wat gerust!

Exo, wat goed dat ze al zulke zinnetjes maakt. B wist ook altijd te vertellen wie wat gedaan had en wie straf had gehad.. Zij nooit.. whahahahaha

Spencer, wat goed van R. Handige gids :P
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:18

Bericht 16 Apr 2016 19:21

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Echt knap van B zeg!

Wij hebben met de family een legpuzzel van 1000 stukjes gemaakt. Waar wij 10 minuten staren op 1 stukje, legt L de 1 na de ander neer :-)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 16 Apr 2016 19:23

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha, inderdaad, het is altijd een ander die stout is.

Spencer, dat vind ik echt knap van R! Hij is echt vroeg daar mee!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 16 Apr 2016 19:46

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een hoop knappe dingen inderdaad! Lejow ik vind het ook knap, mijn vijfjarige kan inmiddels best wat koppoters en andere redelijk herkenbare dingetjes maken, maar dit zou ze B niet nadoen denk ik!

Ik vind het van mijn jongste (bijna 26 maanden) knap dat hij al veel kleuren herkent en benoemt. Het begon voor zijn tweede al met 'groen', hij was een soort van geobsedeerd door groen. Kwam in eerste instantie door stoplichten. Inmiddels heeft hij nog steeds een obsessie voor groen, maar wijst ook andere kleuren aan. Ziet bijvoorbeeld ineens ergens iets roods of blauws en vanmorgen kwam hij met paars. Hij kent ze echt nog niet allemaal, maar het is zo leuk om te zien dat hij dat helemaal zelf al kan. We zijn er namelijk niet overdreven mee bezig ofzo, maar het wekt dus duidelijk zijn interesse!

Hij praat overigens voor zijn leeftijd nog niet heel geweldig, dus daarom vind ik het nog even extra bijzonder dat dit een van de dingen is waar hij graag over 'praat'.

Van de oudste vind ik het knap hoe ze op het moment met dingen omgaat. Een tijd geleden was ze veel meer verlegen, bang, niet veel durven. Nu is dat veel minder, probeert ze uit zichzelf nieuwe dingen uit, het gaat goed op school, speelt leuk met vriendinnetjes. Ik ben gewoon heel trots op haar!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 16 Apr 2016 19:52

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap van B! Kunstenaresje in de dop ;-). Datum erop en goed bewaren!

T. is eind november 5 geworden. En heeft vanaf zijn derde jaar al een grote voorliefde voor letters en cijfers. Zo kende hij alle letters al en herkende ze ook overal om ons heen. Maar het laatste jaar heeft dat een enorme doorontwikkeling gemaakt. Sinds januari leest hij gewoon boekjes van een hoog niveau. geen 3 letterwoorden met bijvoorbeeld alleen maar klinkers zoals bal en pet. Nee woorden met de sch, ui, eu, ei, ij, zoals vakantie, schrift. Met rekenen is het net zo. De juf vertelde dat hij haar inhoud van haar portemonnee geteld had en wist te vertellen dat ze 85,50 in haar portemonee had zitten. :omg: . Hoe knap we het ook vinden, en hoe trots we ook zijn het baart ons ook wel weer zorgen. Want hij zit pas in groep 1.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Apr 2016 19:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een knappe kids hebben wij toch!

Ik ook, ik ook! D kon met zes maanden gaan staan, liep met zeven maanden rond de tafel en liep met tien maanden. :banaan:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Apr 2016 20:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Leuk om te lezen bij iedereen!

Hier is de jongste ook een grote kletskop. Ze praat de hele dag door en zegt alles wat je zegt na. Meestal ook al zinnen van 5-6 woorden.
Ze was vandaag met oma de folder van een supermarkt aan het doorkijken en kon van alles benoemen!

En ik ben trots op haar dat ze het zo naar haar zin heeft op de psz! Ze is er nu 1 keer een uurtje wennen en 2 hele ochtenden heen geweest, maar staat in de ochtend al te springen als ze weer mag!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Apr 2016 20:11

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

En mijn oudste heeft vorige week zijn B diploma gehaald en gaat nu door voor zijn C!

En hij heeft vandaag de hele dag lopen sjouwen met verhuizen! We hadden 6 keer een bus vol spullen en hij heeft overal bij geholpen met een dikke smile!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 16 Apr 2016 20:18

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ben trots op de oudste omdat hij de smaak van het lezen helemaal te pakken heeft. Hij zit in groep 2 en leest spontaan een avi 5 boek foutloos en soepel voor aan ons.

En de middelste ziet dat en wil dat ook en zat net aan tafel een avi 3 boekje te lezen. Ze zit in groep 1 en is pas 4! Sowieso is ze best slim en loopt ze behoorlijk voor en daar ben ik stiekem wel heel trots op.

En op de jongste omdat hij echt goed begint te kletsen nu, de woorden en zinnen vliegen je om de oren, zo cool!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2016 20:19

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Lady schreef:Wat een knappe kids hebben wij toch!

Ik ook, ik ook! D kon met zes maanden gaan staan, liep met zeven maanden rond de tafel en liep met tien maanden. :banaan:


Doet me denken aan de kleine van mn nichtje, die kon ook staan met 6 mnd. Toen ze op het CB was vroegen ze 'zo.. hij is vast al druk bezig met rollen?' Ja zegt mn nicht..... En met zitten.. en staan..
Nou de bakkes van die vrouw viel nog net niet open hehe :D

Ziet er volgens mij ook grappig uit, zo'n klein stappend hummeltje!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 16 Apr 2016 20:21

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap allemaal:-)

Ik vind het knap dat mijn zoon steeds meer kan lezen, sinds 1,5 week heeft hij een sprong gemaakt en leest hij steeds meer woorden met bijv. ook de -oe, -ie, -au. Letters zoals de -b en -d en -m en -n haalt hij nog regelmatig door elkaar maar als hij ziet wat er staat corrigeert hij zichzelf meestal. Hij leest nog wel het meeste spellend trouwens maar dat gaat dus steeds makkelijker. Ook cijfers vindt hij interessant en hij herkent de meeste cijfers tot 100 als hij ze ziet staan.

Van mijn dochter vind ik het knap dat ze nu A's op de cito haalt voor rekenen terwijl dat vorig jaar nog een C was en dat ze alle tafels tot 10 gehaald heeft. Ook vind ik het knap dat ze gisteren samen met haar vriendin met waterpistolen achter een groep van 15 jongens aan ging die met nerfpistooltjes op hun gingen schieten;-).
<<

Patsy

Bericht 16 Apr 2016 20:37

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hippie, mijn oudste begon deze week ineens over blauw, zijn eerste kleur. Toevallig dat ik nu bij jou lees over groen :). Verder kletst hij heel veel en kent hij de meeste automerken.

De jongste loopt om de tafel en staat af en toe los.

Verder ben ik sowieso super trots op ze omdat ze zo lief voor elkaar zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Apr 2016 20:42

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

R had echt een obsessie voor blauw. Echt bij alles vroeg hij 'Dies klauw?'. Haha zo schattig. Nog maar een jaar geleden, nu is het echt al een heel meneertje.
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx, Nan