Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit slank en gelukkig 2016

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Apr 2016 12:44

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik biecht op:
Ik heb gisterenmiddag en avond zoveel brood gegeten dat ik er nu al heel de dag last van heb. Ik had al geluncht op werk, toen ging ik langs de bakker en kocht lekker brood, at om 3 uur nog een half bruin stokbrood met pindakaas en toen heb ik in de avond nog iets van 5 boterhammen op (ipv avondeten). Dat is dus een totaal van: heel veel!

Nu ben ik al heel de dag misselijk en heb last van mijn maag en darmen. Pff. En waarom? Ik was uit mijn ritme, had een halve dag gewerkt, ik was moe en toen brood gehaald (wat ik echt heel lekker vind) en ik moest 's avonds naar cursus waar ik geen zin in had. Dus waarschijnlijk gewoon verveling/frustratie eten.

Vandaag heb ik tot nu toe yoghurt met honey granola op, en net een bak havermout met een geraspte appel, kaneel en amandelmelk. Als een soort van balansen. Waarschijnlijk eet ik straks nog wel een boterham. Zo vervelend dat ik dat emotie eten als valkuil heb.

Verder gaat het goed, ik heb heel veel goede dagen, sport 2 a 3x per week en ben ook nog steeds op een goed gewicht. Al wil ik er nog steeds wel 2kg vanaf.

Goede tips Maud en Zonnetje! Lekker bezig!

Succes allemaal!
<<

Anoniem156

Bericht 12 Apr 2016 20:28

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Hee meiden, hoe is het hier?
Ik heb weer helemaal de flow te pakken qua bakken, eten en recepten uitproberen! En sporten zit er ook weer heel goed in!
Ik heb nu al een aantal keer een chocolade cannelinecake gebakken (dus een cake op basis van cannelinibonen) en die is echt megalekker en supergoed qua voedingswaarden!

Lot, jammer van het emotie-eten, maar als je je gewone eetpatroon daarna weer oppakt is er niks aan de hand, toch?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 12 Apr 2016 22:08

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Fijn hè, als je lekker in de flow zit Poubelle!
Lot: het kan een keer gebeuren dat je wat minder gezond eet en er even wat minder over nadenkt.

Hier gaat het nog steeds lekker. Ik heb het erg druk op mijn werk, ik doe ook nog een opleiding en ik geef bijlessen, maar het sporten en gezond eten gaan nog steeds goed. Ik heb vandaag een hardlooprecord gelopen: 5 km binnen 25 minuten, dus ik heb 12 km/u gelopen. Ook bij de krachttrainingen die ik doe, merk ik dat ik meer gewicht kan pakken. Zou dit komen doordat ik gezonder eet, dat ik meer voedingsstoffen binnenkrijg en daardoor meer kracht heb en harder kan lopen? Ik weet eigenlijk helemaal niet of dat kan.

Qua eten heb ik afgelopen weekend zoete aardappelmuffins gemaakt uit het nieuwe kookboek van Chicks love food. Ze zijn echt heerlijk!

Komend weekend heb ik een vrijgezellenfeest met een tapasworkshop. Dan ga ik wel lekker meedoen en een paar glazen wijn drinken.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Apr 2016 00:25

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Zonnetje en Poubelle, willen jullie die recepten delen van de cake en muffins? Ik maak nu vaak linzencake (banaan, linzenmeel, dadels en rode vruchten) maar wat afwisseling is wel welkom!
<<

Anoniem156

Bericht 13 Apr 2016 05:51

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Die linzencake klinkt ook lekker, heb je daar een receptje van?

Cannelinicake:
130 gram cannelinibinen, uitgelekt
25 gram cacaopoeder
18 gram chocolate whey
3 eiwitten
18 gram kokosmeel
100 ml amandelmelk
Zoetstof (ik heb vloeibare stevia)
Theelepel bakpoeder
Snuf zout.

Doe alles in de blender en mix tot een egaal beslag.
Doe het in een cakevorm en zet ongeveer 30 minuten in de oven.
Als je er 10 plakjes van snijdt, heeft 1 plakje ongeveer 40 calorieën.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Apr 2016 16:31

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Hier het recept van de zoete aardappelmuffins van Chicks love food:

Ingrediënten:
- 1 zoete aardappel (zo'n 225 gr)
- 2 eieren
- 100 gr amandelmeel
- 3 el honing
- 1 vanillestokje
- 1 hand hazelnoten

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Schil de zoete aardappel, snijd 'm in dunne plakjes en kook deze in zo'n 10 minuten gaar.
Meng ondertussen de eieren, het amandelmeel, de honing en het merg uit de vanillestokjes in een kom met een garde door elkaar.
Hak de hazelnoten met een mes of vijzel tot grove stukjes en voeg toe aan het beslag.
Giet het water van de gekookte zoete aardappel af, doe de stukjes bij het beslag en prak alles door met een vork. Roer alles goed door elkaar.
Vet 5 muffinvormpjes licht in met wat olie en schep ze helemaal vol met het beslag.
Zet de vorm in de oven en bak de muffins in 30 minuten gaar.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 13 Apr 2016 16:35

Re: Fit slank en gelukkig 2016

De zoete aardappelmuffins zijn echt heel lekker. Ik maak altijd een dubbel recept dan heb ik er 10 en ze blijven ook goed in de vriezer. 'S Ochtends warm ik ze dan weer op in de oven.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Apr 2016 23:06

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Oh, is niet echt een recept hoor. Ik heb het recept uit de groene meisjes gebruikt en zij voegen speltmeel toe, ik vervang dat door linzenmeel. Dat is 100% linzen dus weinig calorien maar wel veel vezels en eiwitten. Smaakt echt heerlijk. Dus eigenlijk eet je alleen maar linzen, rode vruchten, banaan en dadels.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Apr 2016 06:48

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Dat klinkt allemaal lekker zeg! Ga die receptjes ook eens uitproberen. Smaken die zoete aardappel muffins niet naar zoete aardappel?

R. en ik hebben er net een driedaagse detox op zitten om even te resetten, super leuk! Voel me ook echt goed, dus aanrader. Vandaag mag ik beginnen met opbouwen en eet nu yoghurt met frambozen, druiven, blauwe bessen en wat walnoten. Lekker! En voor hem heb ik banaan ei pannenkoekjes met blauwe bessen gemaakt. Die detox heeft me wel weer echt in de goede mind set gekregen. Vanavond na werk even langs de EkoPlaza en m'n staples wat aanvullen, kan ik weer lekker bakken en koken.
<<

Anoniem187

Bericht 14 Apr 2016 07:58

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Die zoete aardappelmuffins had ik inderdaad ook in het Chicks Love Food boek zien staan. Heb volgende week vakantie, dan ga ik ze eens proberen! Iemand nog lekkere recepten met havermout (en dan uit de oven... Ik houd van warme dingen)?
<<

Anoniem222

Bericht 14 Apr 2016 09:41

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ja!

Ik maak wel eens baked oats, heel lekker. Dan maak je eigenlijk gewoon een reguliere bak havermout, ik knal er dan wat fruit en eventueel kaneel of speculaaskruiden oid in en doe het in de oven. Heel lekker!
<<

Anoniem193

Bericht 14 Apr 2016 10:00

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik gebruik eigenlijk gewoon mijn standaard havermout receptjes. Als ik zelf erbij blijf doe ik het in een pannetje, als ik tussendoor ga douchen zet ik het in de oven.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Apr 2016 10:05

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik wil soms iets anders dan brood tussen de middag, twee weken geleden had ik een quiche met speltbodem gebakken voor de lunch (met veel groente en weinig kaas).
Nu had ik voor de week in gedachten om deze risotto, die ik vaker maak als avondmaaltijd, extra veel te maken en in porties in te vriezen voor de lunch. Maar is dat nou echt beter dan een boterham?
Ik eet vaak drie boterhammen met zoet beleg, waardoor ik zin blijf houden in suiker.
(Ik geef trouwens borstvoeding, dus alleen een salade is voor mij op dit moment niet genoeg)

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186289/risotto-met-pastinaak
Ik doe er trouwens wel meer wortel en pastinaak door en doperwtjes en champions. Dus de groente -rijst verhouding is wel anders.
<<

Anoniem156

Bericht 20 Apr 2016 11:57

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Je kunt je salades ook vullende maken Door avocado, een ei of granen of andere koolhydraten toe te voegen.
Quinoa, rijst, farro, zoete aardappel, volkoren pasta.. brood op zich is niet slecht, maar bevat minder voedingswaarden. Zeker als je zoet beleg eet. In een gevulde salade zit Veel meer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Apr 2016 13:44

Re: Fit slank en gelukkig 2016

YO.

Ik kom ook meedoen. Maar ik doe eigenlijk nog maar weinig momenteel: sporten mag ik nog niet, wandelen alleen een kort stukkie naar de supermarkt, en ik moet redelijk veel eten om m'n energiepeil weer op te krikken. Maar wie weet wat ik toch voor elkaar krijg :) Mijn doel is iig om deze zomer weer redelijk in shape te zijn.

Ik eet gemiddeld zo op een dag:
O: havermout met banaan en rozijnen
T: plak ontbijtkoek met roomboter
L: 4 boterhammen met kaas/appelstroop/ei/houmous/pindakaas/banaan etc
T: smoothie banaan diepvriesgroente en een halve avocado
A: we eten veel AVG de laatste weken. En dan eet ik een groot bord vol
T: een bak yoghurt met druiven, walnoten, lijnzaad
T: chocola

Ik zit me af te vragen of ik niet toch wat oefeningen kan doen die m'n buik niet belasten. Misschien kan ik m'n armen gaan tonen ofzo. Alleen ik heb hele kleine gewichtjes, van 1,5 kg, beetje weinig misschien. Iemand een idee?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Apr 2016 13:47

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Van m'n kraamverzorgster moest ik nog veel meer eten btw, die bleef maar sjouwen met bakken fruit en yoghurt en beschuiten en shit. Maar dat krijg ik allemaal echt niet weg man. Ik geef wel borstvoeding momenteel dus ik snap de extra calorieen wel die ik nodig zou hebben.. Maar het moet er ook allemaal een beetje leuk ingaan natuurlijk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem222

Bericht 20 Apr 2016 14:03

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Haha knap hoor UN! Je hebt het vast nodig inderdaad maar je moet niet tegen je zin in gaan eten.
Ik denk dat je inderdaad wel wat dingen met je armen kunt doen maar je gebruikt bij echt veel oefeningen eigenlijk automatisch ook je buikspieren omdat je je core aanspant, ik zou daar dus wel mee oppassen denk ik. Want zwaar tillen wordt nu ook afgeraden toch?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Apr 2016 14:49

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ja klopt, alles zwaarder dan m'n baby mag niet en dan nog alleen tegen m'n lichaam aan. Naja toch maar geduld hebben dus.
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 22 Apr 2016 09:05

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Zodra je merkt dat je wel echt te weinig eet (volgens mij ken jij je lichaam goed genoeg om dat door te hebben), dan je inname verhogen met iets meer calorierijk eten. Noten, avocado, vette vis etc. Dan hoef je iig niet veel te eten, maar krijg je wel veel binnen.
Ik zou nog niet gaan trainen en het advies van Harrison aanhouden. Lekker lange wandelingen maken ;)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Mei 2016 12:17

Re: Fit slank en gelukkig 2016

En? Zijn er al mensen fit, slank en gelukkig?

Ik zit nu op dag zes van level 1 van de 30 day shred, tot nu toe goed vol te houden.
Ook lukt het om minder zoet op brood te eten en 1 keer per dag een koekje. Voor mij erg knap, want ik at er zo drie of vier. Ik heb nu niet meer die suikerkick en -dip, erg fijn!
Mijn hoofddoel was niet om af te vallen maar het is toch leuk om 1,5 kilo kwijt te zijn.
<<

Anoniem173

Bericht 02 Mei 2016 12:20

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Zo ik kom me hier ook even melden. Nadat ik vorig jaar bijna 10 kilo ben afgevallen ben ik een half jaar stabiel geweest. Alleen de laatste weken ben ik zo aan het vreten geweest! Sowieso erg druk met afstuderen en feestjes dus sport ook nog maar 1x per week. Kortom ik ga mijn voeding echt even aanpassen want ik wil van de zomer gewoon strak in bikini. Dus ik klets gezellig mee de komende tijd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Mei 2016 07:46

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Weet iemand level 3 van de 30 day shred te vinden?
Ik ben zo lekker bezig, maar nu kan ik ff niks.

Gevonden!
Nu hopen dat de baby straks niet wakker word. :angel:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Mei 2016 09:46

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Mooi dat je hem hebt gevonden soleil!
Ik ben deze week ook weer begonnen met 30dayshred. Alleen de basic crunches en de pushups doe ik nog even niet ivm m'n buikspieren/litteken. Verder ging het al best goed!
#teammaple🍁
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Mei 2016 11:56

Re: Fit slank en gelukkig 2016

OW wat knap! Jij bent toch nog maar kort bevallen?
Ik kwam drie maanden na de ks nog niet verder dan 'Nederland in beweging'.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Mei 2016 13:05

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Haha! Het is nu 7 weken geleden en het gaat eigenlijk heel erg goed. De eerste weken dacht ik dat het nooit meer goed zou komen, alles bleef maar zeer doen. Sinds deze week dan weer wat sporten en ik doe wel voorzichtig hoor, wil niets forceren of stuk maken natuurlijk, maar het doet iig geen pijn!

Ik merk alleen wel dat ik een nieuwe sportbh moet! De jumpingjacks kan ik alleen als ik m'n bovenkant vasthou :laughcry:
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers