Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit slank en gelukkig 2016

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Feb 2016 13:51

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Mrs. Jansen schreef:Dankje Caro,

Ik heb me vorige week eens (geprobeerd) te verdiepen in shakes. Ik dacht dat groene shakes echt iets voor mij zou zijn om de dag mee te beginnen. Ik weet dat iedereen wat kan zeggen, maar ik kwam deze blog tegen:
http://www.groenevrouw.nl/groene-smoothies/
Het klonk zo logisch dat ik weer gestopt ben met shakes te eten. Overigens is dit niet naar jou Caro, want ik ben zelf nog zoekende. :)


Ik maak er zelf een soort smoothie/ shake van. Het is geen shake van eiwitpoeders oid. Ik vind het op deze manier lekkerder dan een papje. Dus ik doe er wat meer amandelmelk bij :-). Want je kan er ook gewoon overnight oats oid van maken. En dan is het opeens niet meer iets dat je drinkt, maar eet ;-)

Overigens vind ik met alles dat je het gewoon met mate moet doen. Als ik een dag heb, waarop ik weet dat ik 's avonds minder groente ga eten dan normaal, dan maak ik gerust voor een groente/ fruit sapje. Dan heb ik nl die voedingswaarde wel binnen voor die dag. Ik ben geen voorstander van alleen maar op sappen leven, maar he.. dat is mijn mening. En wie ben ik? :-)
<<

Anoniem 146

Bericht 01 Mrt 2016 05:57

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik heb gisteren hartige muffins gebakken. Één met kaas en pesto (en een zongedroogde tomaat) En havermout met wat honing en noten. Dus vandaag vervang ik daarmee de ontbijtkoek.

Ik wilde ook banenen-notenbrood bakken om mee te ontbijten maar mijn partner had alle noten opgegeten. Aargh. :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mrt 2016 10:00

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik wil geen wijsneus zijn, maar in pesto, kaas en noten zitten natuurlijk wel veel kcal :-(. Feitelijk denk ik dat je qua voedingswaarden (dus vitaminen etc) misschien met de hartige muffins beter uit bent maar qua kcal weer niet. Het is een beetje een afweging die je iedere dag moet maken voor wat je kiest.
<<

Anoniem 146

Bericht 01 Mrt 2016 10:04

Re: Fit slank en gelukkig 2016

HAHA, Oh no. Ik moet me duidelijk beter verdiepen. :laughcry:
Dan maak ik mijn collega's er wel blij mee.
<<

Anoniem155

Bericht 01 Mrt 2016 10:08

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik vind dat ook wel frappant inderdaad. Volgens mij kun je beter gewoon een bruine boterham met rosbief eten, dan al die toestanden met bananenbroden en hartige muffins en groene smoothies, waar ook allerlei calorierijks inzit. Zelfs een salade wordt al snel zout en vettig, omdat je er toch weer een dressing bij maakt, of kaas doorheen gooit.

Mij heeft het veel gebracht om juist heel normale dingen te eten en juist niet al die tussendoortjes. Gewoon 3x op een dag een volwaardig ontbijt, lunch en diner eten met de nadruk op verse groentes en je bent klaar.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mrt 2016 10:12

Re: Fit slank en gelukkig 2016

@Maud: Een boterham met rosbief is in mijn ogen niet volwaardig.

@Caro: Dat doe ik ook, normaal eet ik al veel groenten en fruit, bij elke maaltijd 1 van de 2. Maar in het weekend schiet het er nog wel eens bij in. Dan maak ik ook een smoothie die voornamelijk uit groenten bestaat, die drink ik dan niet op, maar eet het met een lepel.
<<

Anoniem155

Bericht 01 Mrt 2016 10:33

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik bedoel ook niet dat een boterham met rosbief voor mij een totale lunch is. Ik doe er dan vaak wat avocado onder bijvoorbeeld. Ik bedoel meer dat je niet middagen lang in de keuken hoeft te gaan staan om bananenbroden en frambozen muffins te bakken om gezond en voedzaam te eten. Daar heeft niet iedereen tijd en zin in. Tegenwoordig lijkt het wel alsof brood het grote kwaad is, maar persoonlijk merk ik juist dat mijn lichaam goed reageert op brood.

Ieder moet voor zich uitvinden wat werkt. In het algemeen gesteld, denk ik wel dat het goed is om verspreid over de dag genoeg groentes te eten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mrt 2016 10:34

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Mrs. Jansen schreef:HAHA, Oh no. Ik moet me duidelijk beter verdiepen. :laughcry:
Dan maak ik mijn collega's er wel blij mee.


Maar niet die ene die zo stom tegen je deed hoor!

Je moet gewoon langzaam wat dingetjes veranderen, niet verwachten dat het allemaal in 1x perfect gaat!

@ Alibi. Ik heb daar dus ook meer last van in de weekenden. En dan drink ik idd een vruchten of groentensapje. Dan weet ik iig dat ik die vitaminen/ mineralen binnenkrijg :-). Als ik dat moet eten met een lepel, brr.. nee.. dat vind ik dan vies. DAn mik ik er meer water in zodat ik het vloeibaar binnen kan krijgen want ik vind dingen die niet goed gepureerd oid zijn vies. Zo kan ik ook niet tegen stukjes ofzo in mijn yoghurt.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Mrt 2016 11:34

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Mrs. Jansen schreef:HAHA, Oh no. Ik moet me duidelijk beter verdiepen. :laughcry:
Dan maak ik mijn collega's er wel blij mee.


Ik zou ze gewoon lekker zelf op eten. Het is nog altijd veel gezonder dan ontbijtkoek, aangezien daar allerlei geraffineerde suikers in zitten.

Er zijn zoveel trends tegenwoordig dat je gewoon zelf moet ontdekken wat voor jou werkt. Bij mij werkt veel brood dus juist niet en salade wel, gezien ik daar geen kaas (ok soms mozzerella of cottage) en geen dressing bij doe.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mrt 2016 12:05

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Caro schreef:
Mrs. Jansen schreef:HAHA, Oh no. Ik moet me duidelijk beter verdiepen. :laughcry:
Dan maak ik mijn collega's er wel blij mee.


Maar niet die ene die zo stom tegen je deed hoor!

Je moet gewoon langzaam wat dingetjes veranderen, niet verwachten dat het allemaal in 1x perfect gaat!

@ Alibi. Ik heb daar dus ook meer last van in de weekenden. En dan drink ik idd een vruchten of groentensapje. Dan weet ik iig dat ik die vitaminen/ mineralen binnenkrijg :-). Als ik dat moet eten met een lepel, brr.. nee.. dat vind ik dan vies. DAn mik ik er meer water in zodat ik het vloeibaar binnen kan krijgen want ik vind dingen die niet goed gepureerd oid zijn vies. Zo kan ik ook niet tegen stukjes ofzo in mijn yoghurt.


Haha mijn blender staat ook rustig 10 minuten te draaien. Ik hou ook niet van stukjes in iets wat glad hoort te zijn.
Maar het is wel wat dikkig, ongeveer zoals een yoghurt, zonder stukjes :P .

@Maud: Zelf eet ik zo min mogelijk bewerkt voedsel, met zo weinig mogelijk toevoegingen. Helaas gaat dat het beste als je het zelf maakt. Natuurlijk zijn er dingen te krijgen in de winkels, maar vaak duur.
Uiteraard is dat niet elke dag zo, maar zeker 4 dagen in de week, komt er zo goed als geen toevoeging mijn lijf in.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Mrt 2016 12:07

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik had gisteren een doosje diepvries smoothie gehaald van de ah. Met oa ananas rode biet en gember. Ik heb het na 2 slokken zo door de gootsteen gegooid. Jeetje wat smerig zeg!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 04 Mrt 2016 18:30

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Wellicht voor meerder interessant: vandaag ontdekte ik Linzen chips bij de Ekoplaza, deze week in de aanbieding.
https://www.ekoplaza.nl/producten/lenti ... ginal.html
In vergelijking met gewone chips bevatten ze minder vet en veel eiwitten. Ze zijn wel hoog in koolhydraten, maar als je ze bijvoorbeeld in weight watchers vergelijkt dan is 30 gr maar 3 punten terwijl gewone chips 5 punten zijn.

Ohen ik vond ze erg lekker!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2016 15:35

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ik wil ook weer een beetje afvallen, maar het eten is allemaal zo lekker. :(
<<

Anoniem156

Bericht 10 Mrt 2016 18:18

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Haha lastig is dat hé, Yadira!
Ik kan me gelukkig steeds meer bedenken dat ik een hoop gezonde dingen ook erg lekker vind, en heb elke week weer zin om te bedenken wat voor gezonds en lekkers ik ga maken.
En ik houd mezelf voor dat ik oook gewoon wat lekkers ongezonds kan eten zonder dat dat uitmaakt. Zoals een klein stukje chocola, een klein bakje ijs of een klein bakje chips, en in het weekend wat groters zoals wat wijntjes of een driegangen menu.
Zolang de basis gezond is en je regelmatig beweegt kan valt het allemaal best mee.
<<

Anoniem156

Bericht 22 Mrt 2016 21:55

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Joehoe, hoe is het hier?
Ik heb van het weekend weer dingen ingeslagen en twee cakes gebakken en meteen in plakjes ingevroren. Ik heb m'n bananenbrood weer eens gebakken, en een chocoladecake op basis van cannelini-bonen. Deze is echt megalekker, en heel gunstig qua voedingswaarden!
Gisteren heb ik voor het eerst in bijna 2 jaar weer eens hardgelopen en dat ging verbazingwekkend goed. Dat wil ik weer gaan oppakken eigenlijk, en dan doe ik nog twee workouts thuis met m'n kettlebells.
<<

Anoniem222

Bericht 22 Mrt 2016 23:04

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Oh dat klinkt goed zeg Poubelle! Heb je een recept?

Wat goed dat je weer bent gaan hardlopen en dat je nog steeds zo consequent traint. Hier is hockey gelukkig weer begonnen want naast yoga deed ik helemaal niks, oepsie.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Mrt 2016 15:06

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Goed bezig kinders.

Hier heb ik laatst ineens 5km hardgelopen (omdat het moest haha!) Het lukte gewoon. Ik heb wel 3 dagen spierpijn gehad, maar de medaille is in de pocket.

Ik zoek nog steeds goede hardloopschoenen maar kan niets vinden wat mij lekker zit. Ik heb heel erg last van naar binnen hangende enkels, dus zoek echt schoenen die dat corrigeren maar ook nog een beetje betaalbaar zijn. Nu had ik van Nike en model gevonden die echt perfect zat qua ondersteuning maar qua maat gewoon net te klein of net te groot. Boehoe. Die waren ook nog redelijk betaalbaar omdat ze in de uitverkoop waren.

Nike heeft nog zo'n type schoen die ondersteunt maar die zijn 150 euro en ik weet niet of ik dat er voor over heb. Eigenlijk wil ik dus heel graag hardlopen maar mijn oude schoenen geven me zoveel klachten in mijn enkels, schenen en knieën. En fashionable als ik ben, wil ik wel graag een beetje een mooie schoen (die daarnaast dus ook goed ondersteund haha).

Qua eten gaat het zijn gangetje. De ene week is gezonder dan de andere, maar het doet niets met mijn gewicht verder. Prima zo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2016 16:02

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Kun je dan niet die grotere doen met een inleg erin? Dat verkopen ze ook in sportzaken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2016 16:09

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Poubelle schreef:Haha lastig is dat hé, Yadira!
Ik kan me gelukkig steeds meer bedenken dat ik een hoop gezonde dingen ook erg lekker vind, en heb elke week weer zin om te bedenken wat voor gezonds en lekkers ik ga maken.
En ik houd mezelf voor dat ik oook gewoon wat lekkers ongezonds kan eten zonder dat dat uitmaakt. Zoals een klein stukje chocola, een klein bakje ijs of een klein bakje chips, en in het weekend wat groters zoals wat wijntjes of een driegangen menu.
Zolang de basis gezond is en je regelmatig beweegt kan valt het allemaal best mee.

Dat is waar, maar regelmatig bewegen is ook nog wel eens een punt, haha.

Gelukkig (of nouja leuk is het niet, maar goed voor mij) kan ik van teveel suiker tegenwoordig niet slapen. Dus ik laat grote hoeveelheden chocolade en koekjes tegenwoordig wel staan. :ja:
Gezond eten gaat gelukkig wel goed. Ik hou van groentes en dat soort dingen. Het gaat niet heel hard, maar ik val wel weer langzaam af.
<<

Anoniem155

Bericht 24 Mrt 2016 10:48

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Hier gaat het echt super! Ik sport nu 4x in de week, 3x hardlopen en 1x yoga. Snoepen doe ik nauwelijks meer, ik ben afgekickt van suiker en ik heb veel minder behoefte aan zoet. Ik heb er gewoon echt geen zin meer in, zo wonderlijk!

Ik ontbijt nu vaak met Skyr en havermout/granola/noten/zonnebloempitjes en bijvoorbeeld een halve banaan en wat rood fruit. Als lunch meestal twee a drie boterhammen met beleg, waarin ik ook wat groentes probeer te verwerken en vaak ei, maar ook regelmatig een tosti. Avondeten vooral veel groentes, maar ook wel wat koolhydraten (pasta/aardappelen/rijst, etc.) en wel gewoon met een lekker sausje erbij, of iets dergelijks. Maar dus verder geen tussendoortjes, geen frisdrank, geen toetje na het eten, en dat soort dingen meer.

In het weekend, of op mijn vrije dag even wat losser, dan ga ik vaak naar de markt en koop allerlei lekkere vleeswaren en wit brood en dat soort dingen. Dan ga ik ook lekker los en eet zo vijf witte boterhammen met ossenworst, of iets dergelijks. Moet kunnen, zo af en toe. Op een verjaardag eet ik ook best een taartje en als ik uit eten ga, neem ik gerust wat vettigs, of een dessert.

Een vrij normaal eetpatroon dus en ik voel me er goed bij. Inmiddels weer een BMI van 19, zo fijn! Misschien heeft iemand hier iets aan.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 27 Mrt 2016 10:27

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Lekker bezig allemaal! Fijn dat iedereen het zo goed vol kan houden.

Hier gaat het ook goed. Ik ontbijt ook vaak met Skyr met havermout, gebroken lijnzaad en wat fruit. Als lunch maak ik vaak eens salade met quinoa/couscous/volkoren pasta, veel groentes, pijnboompitten/walnoten/pecannoten, rosbief/gerookte kip/ feta en wat olie. Als tussendoortje eet ik vooral groenten, fruit, wat noten of een gekookt ei. Ik drink in het weekend wel regelmatig een wijntje of ik pak een bakje chips, maar ik eet en snack veel minder dan voorheen.

Qua sporten ben ik meer krachttraining aan het doen: twee keer in de sportschool en één keer thuis. Ik probeer iedere week nog een rondje hard te lopen en af en toe doe ik een combiles van yoga, pilates en tai-chi.

Mijn vetpercentage is gedaald van 28,7% in januari naar 24,8% nu en ik voel met sporten dat ik meer kracht heb.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Mrt 2016 09:41

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Graag zou ik mij hier ook willen melden. Morgen heb ik na controle bij de verloskundige en dan weet ik of ik aan de slag mag met dat eeuwige buikje.
Daarnaast wil ik weer wat conditie opbouwen en wat fitter worden. Ik doe nu een simpele '30 dagen challenge' om alvast wat fitter te worden en daarna ga ik aan een programma van Jillian Michaels beginnen. Ik twijfel alleen nog tussen de 'killer abs' en '6 weeks sixpack'. Weet iemand daar het verschil tussen?

Verder ben ik 165 bij 62,5 kilo, zes weken geleden bevallen en geef borstvoeding. Dus echt lijnen ga ik niet doen, ik zou wel wat minder suiker willen eten, ik merk dat ik daar veel zin in heb en me er niet beter van ga voelen.
Mijn alternatieven nu: fruit, gekookt ei en wortelbanaan muffins of bananenbrood. Maar als jullie nog goede ideeën hebben....?
<<

Anoniem155

Bericht 31 Mrt 2016 10:41

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Soleil: je bent zes weken geleden bevallen op zich mag je dan rustig aan beginnen met sporten, maar ik zou je toch afraden om nu heel fanatiek bezig te gaan met je buikspieren. Die hebben namelijk echt even rustig de tijd nodig om weer op hun plek te komen.

Verder gewoon gezond en genoeg blijven eten, want je geeft borstvoeding. Suiker zoveel mogelijk schrappen helpt denk ik al heel veel en lekker veel bewegen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Mrt 2016 18:58

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Ja, ik had vandaag mijn na controle en dat heeft de verloskundige ook gezegd.
Ik ga eens kijken naar wat bij mij past.
Ik heb trouwens onwijs veel honger dus minder eten ga ik niet, alleen nu pak ik vaak iets met veel suiker als tussendoortje, daar wil ik wel een beter alternatief voor in de plaats.
<<

Anoniem155

Bericht 31 Mrt 2016 19:31

Re: Fit slank en gelukkig 2016

Yoghurt of Skyr, of kwark is ook een idee als tussendoortje. Of een gekookt eitje met lichtgezouten rookvlees, ik eet soms ook gewoon een lepel pindakaas als ik tussendoor trek krijg, of natuurlijk iets van fruit, of een handje noten, of edamame bonen, of een restje groenten van de vorige dag, of een avocado mengen met wat knoflook en sambal. Zoveel mogelijkheden!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers