Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Okt 2013 21:45

Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal?

Afgelopen zaterdag ben ik naar de Dag van de Chemie geweest en heb Shell Moerdijk Afbeeldingbezocht. Ik vond dat op zich wel een bezienswaardigheid omdat je zo'n fabriek in mijn omgeving niet ziet.

Daarna zijn we naar Oudenbosch gereden omdat ik de basiliek: Afbeelding wilde zien. Inderdaad een belachelijk grote kerk voor zo'n kleine plaats. Ook best wel leuk en bijzonder om eens te bekijken als je toch eens in de buurt bent.

Uiteindelijk hebben we ook nog even in Willemstad rondgekeken ivm de vesting maar dat vond ik op zich niet bijzonder speciaal.

Wat zijn nu relatief onbekende bijzonderheden, gebouwen, plaatsen, musea e.d. in Nederland waarvan jij vind dat we ze eigenlijk wel een keer moeten zien.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Okt 2013 21:49

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Ik vond de mummies in Wiuwert wel speciaal Afbeelding. Gewoon dat je daar eerst iemand moet bellen, dat die speciaal voor jou aan komt fietsen en dan de deur van er kerk open doet zodat je de mummies kunt bekijken. Gewoon apart om dat even gezien te hebben, je hoeft er geen wereldreis voor te maken maar als je in de buurt bent is het best wel iets om eens te bezoeken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Okt 2013 21:58

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

http://www.ijssellinie.nl/'

http://www.ontdekdeijssellinie.nl/joomla/index.php
Had ik nog nooit van gehoord totdat er een open dag was (ik ben gek op open dagen :P ). Ik heb er een rondleiding gehad en was echt leuk en leerzaam. Wat te doen bij een kernaanval en dan het speciale pak te zien dat diegene moest dragen die dan buiten moest kijken of het al veilig was. Het noodhospitaal Afbeelding. En de verhalen te horen die de bevolking indertijd verteld werd omdat het allemaal wel strikt geheim moest zijn wat er gebouwd werd (elk bouwbedrijf bouwde maar een deel en ze kwamen uit het hele land zodat niemand een compleet idee had wat er gebouwd werd)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 07 Okt 2013 22:09

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Is radio kootwijk open voor publiek? Vind ik ook wel wat voor jou.
En ik ben ooit met een groepje in een oude bunker geweest, was toen op een open dag ofzo, ook bijzonder.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 07 Okt 2013 22:56

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Leuk idee! Ik heb geen tips die echt bijzonder zijn. Ik vind de grotten en mijnen in Zuid-Limburg altijd erg interessant. Maar dat is erg bekend.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Okt 2013 09:04

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Leuk topic dit!

In mijn omgeving zijn de volgende relatief onbekend bezienswaardigheden wel redelijke speciaal:
- Duitslijntje (dit is een oud treintraject dat van Boxtel tot aan Gennep loopt en daarna verder gaat in Duitsland). Het is bijzonder omdat op de meeste plekken de rails inmiddels weg is, maar er nog wel sporen van de WW II te zien zijn. Overal langs het traject zijn infoborden aangebracht. Met name in Mill waar de trein is ontspoort en de WW II begon is bijzonder.
- Oorlogsmuseum Overloon (erg interessant en mooi museum als je geïnteresseerd bent in de WW II)
- Vestingstadjes Ravenstein en Grave
- De Peel en Kampina (mooie natuurgebieden)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 08 Okt 2013 11:46

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Fayebella schreef:Leuk idee! Ik heb geen tips die echt bijzonder zijn. Ik vind de grotten en mijnen in Zuid-Limburg altijd erg interessant. Maar dat is erg bekend.


Op zich vind jij ze bekend maar ik dus niet, dus handig dat jij dit hier even noemt. Ik ben wel eens in de grotten bij Maastricht geweest maar wist niet dat er ook mijnen waren. Waar liggen die?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 08 Okt 2013 12:14

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Het is een oude steenkolenmijn, hij ligt in Valkenburg. Daar krijg je dan een rondleiding door de mijn. Ik vond dat erg leuk om eens te bekijken.
Om hem te googlen,het heet gewoon: Steenkolenmijn Valkenburg.
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Okt 2013 22:10

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Marin schreef:Is radio kootwijk open voor publiek? Vind ik ook wel wat voor jou.
En ik ben ooit met een groepje in een oude bunker geweest, was toen op een open dag ofzo, ook bijzonder.


Een aantal jaar geleden niet. Toen hing er een groot 'verboden toegang' bord op het hek waar ik vervolgens overheen geklommen ben :angel: .
<<

Anoniem7

Bericht 08 Okt 2013 22:14

Re: Wat moet ik zien in Nederland/onbekend maar wel speciaal

Twellie schreef:
Marin schreef:Is radio kootwijk open voor publiek? Vind ik ook wel wat voor jou.
En ik ben ooit met een groepje in een oude bunker geweest, was toen op een open dag ofzo, ook bijzonder.


Een aantal jaar geleden niet. Toen hing er een groot 'verboden toegang' bord op het hek waar ik vervolgens overheen geklommen ben :angel: .

Ik ben er een aantal jaar geleden wel binnen geweest. Zal wel op speciale dagen zijn ofzo.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers