Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouw

<<

Anoniem162

Bericht 06 Okt 2013 09:04

Re: Nieuwbouw

Bij een plattegrond en tekening kan je nog niet zo veel nee. Bij mij werd het steeds echter toen er meer werd gebouwd, vooral bij het kiezen van badkamer/keuken ed, dan krijg je steeds meer een beeld van het huis. Daarna had ik wel echt het idee 'dit is ons huis' maar de verdere klik moet je toch echt zelf maken met inrichting.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Okt 2013 10:04

Re: Nieuwbouw

Ja dat is waar Mirthe, dan groei je wel mee met je huis. Maar dan heb je al wel de beslissing genomen om het te kopen.
Ik vind het zo abstract. Dat lijkt me heel lastig.
<<

Anoniem87

Bericht 06 Okt 2013 11:24

Re: Nieuwbouw

Ik heb zelf al heel veel gemeten van wat er op de plattegrond staat en vergeleken met de woning van bv. mijn ouders en schoonouders. Vaak aan anderen gevraagd hoe groot hun woonkamer is om zo een beeld te kunnen krijgen. De tuin is bij ons bijvoorbeeld maar 5x5 meter, dus klein. Bij m'n ouders in de achtertuin heb ik uitgemeten hoe groot dat is (bleek gelukkig nog wel mee te vallen).
Verder ja, het is heel moeilijk. Tijdje terug zijn we ook bij een project wezen kijken waarvan de buitenkant al af is. Dat was ook heel raar, ik kon me daar ook geen beeld vormen van de inrichting. Terwijl ik dat van 'ons' huis inmiddels al wat meer kan omdat we al zoveel bekeken en gemeten hebben daarvoor.
Misschien helpt het om zelf een plattegrond in te richten? Dat kan bv op funda..
<<

Anoniem119

Bericht 06 Okt 2013 11:30

Re: Nieuwbouw

Dat is wel een goede tip inderdaad, kijken of je een plattegrond kan invullen. Dat kan nu nog niet op de website/Funda, maar komt misschien nog wel. En iig kan ik het in m'n hoofd, want sinds gisteren zijn de plattegronden wel bekend gemaakt.
<<

Anoniem162

Bericht 07 Okt 2013 10:56

Re: Nieuwbouw

Ik heb de plattegrond van ons huis toen uitgeprint en op maat met gekleurde papiertjes banken/tafels/kasten enzovoort gemaakt, op maat met de plattegrond natuurlijk en zo telkens een inrichting verzonnen, hoe zou het staan, hoeveel ruimte heb je dan voor de bank bij de tv enzovoort (omdat je al een huis hebt zou je daarbij hetzelfde kunnen doen, iets wat op plattegrond klein lijkt kan je dan in je eigen huis zien of het mee valt of echt klein is).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Okt 2013 11:02

Re: Nieuwbouw

Mijn vriend kon het zich ook écht niet voorstellen hoe het eruit zou komen te zien.
Ik heb toen op Floorplanner de plattegrond gemaakt en daarna (op dezelfde site) de 3D tekening laten zien.
Dat scheelde voor hem wel iets. Achteraf vond ie sommige dingen in het echt toch groter in het echt, maar goed, het gaf hem een beter beeld dan alleen een plattegrond.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers