Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem173

Bericht 10 Jun 2015 07:02

Re: Boodschappen budget

Er staan weer een aantal acties op scoupy. Oa alcoholvrije radler een 6 pack!
<<

Anoniem154

Bericht 10 Jun 2015 10:31

Re: Boodschappen budget

Ik ga mij vanavond echt aanmelden, komt er maar niet van. Heb nog wel een gta voor bolletje geloof ik.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jun 2015 11:04

Re: Boodschappen budget

Atelier Madame schreef:Er staan weer een aantal acties op scoupy. Oa alcoholvrije radler een 6 pack!


Vanmorgen opgehaald ;) Ook de vifit met extra proteïne voor vanavond na het sporten.
De geitenkaas, gewoon om een keer te proberen en de mugcake gehaald.
Ik wilde de dressing ook halen, maar die kon ik vanmorgen niet zo gauw vinden, dus die neem ik de volgende keer mee.
<<

Anoniem173

Bericht 10 Jun 2015 12:04

Re: Boodschappen budget

Wolbol schreef:Ik ga mij vanavond echt aanmelden, komt er maar niet van. Heb nog wel een gta voor bolletje geloof ik.

Is echt een handige en lejke app heb nu het geld alweer terug
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Aug 2015 08:47

Re: Boodschappen budget

Hoe is het de laatste maanden gegaan bij iedereen? Hier niet heel goed eerlijk gezegd. Nu we binnenkort van 1 inkomen gaan leven (bewuste keuze) zullen we hier wel strakker op gaan letten, ook op de aanbiedingen enzo om niet teveel uit te geven.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2015 09:19

Re: Boodschappen budget

Hier gaat het nog steeds goed blijven netjes rond de €200,-

Wat balen dat jullie straks 1 inkomen hebben
Afbeelding
<<

Anoniem233

Bericht 13 Aug 2015 09:25

Re: Boodschappen budget

Wij zijn met zijn 2'en gemiddeld 50 euro kwijt per week. Zitten ook wat luxe dingetjes bij zoals zalm voor mij en brie voor vriend. Ik pin per week 70 euro, en alles wat er overblijft gaat in de huishoudkas. Dat kunnen we dan weer gebruiken om eens een keertje uit eten te gaan of om wat extra's te halen. Vind dat we het best netjes doen moet ik zeggen!
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Aug 2015 09:47

Re: Boodschappen budget

Echt een net bedrag Sarah. Wij vinden het overigens niet jammer hoor 1 inkomen minder, er komt wel 1000 euro minder binnen maar het levert ons vooral meer rust op. Inkomstendaling vangen we voornamelijk op met 1 auto de deur uit, 1 hebben we al ingeruild en dat gaat ons al bijna 300 euro schelen. Verder dalen er ook wat uitgaven zoals bijv. brandstof. Het wordt dus wel wat krapper maar zal goed te doen blijven :)

Celeste dat vind ik ook een net bedrag hoor. Wij hebben een budget van 400 euro in gedachten per maand, incl. luiers en verzorgingsproducten (we hebben nog 2 kinderen in de luiers zitten).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2015 10:47

Re: Boodschappen budget

Ah zo rust is ook erg fijn.


Wij hebben nu wel financieel meer. Man verdient nu meer in de maand. En aantal dingen zijn afgelost. Eerst hadden we 200 te weinig voor de vaste lasten maar binnenkort ineens plus 300. En een zeer goed gevulde spaarrekening dat voelt echt lekker. Voor het eerst sinds jaren veel spaargeld.
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 02 Sep 2015 14:04

Re: Boodschappen budget

Hoe gaat het met iedereen?

Sarah: ik las dat jullie het wat ruimer hebben nu, fijn zeg!

Wij hebben een boodschappenbudget van €350 per maand voor twee volwassenen en een dreumes. Dit budget is inclusief luiers, schoonmaakmiddelen en drogisterij artikelen. Ik zou liever rond de €300 per maand gaan zitten met het budget, maar momenteel lukt €350 al niet. Dat is dus mijn eerste streven. Er is weer een baby opkomst en ik zou graag willen dat luiers voor haar en eventuele flesvoeding mee kunnen in het huidige budget (al zal in het geval van flesvoeding dit misschien wel wat krap worden, maar goed dan wil ik het budget maar minimaal opschroeven). Maar goed, eerst maar eens zien dat we het met €350 gaan redden. We hebben nog €170 t/m 21 september. Daar móeten we het dus mee gaan doen!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2015 15:22

Re: Boodschappen budget

isabel is zeker fijn iets meer geld. Al was deze maand krap want man had net een nieuw contract en kreeg maar 1,5 betaald. Maar gelukkig hadden schoonouders de hypotheek betaald dat scheelde al een hoop.
Wilden liever niet ons spaargeld gebruiken haha

€350,- klinkt veel maar met luiers erbij zal dat wel snel op zijn?

Hier gaat het op zich wel. Volgende week weer loon. Dit keer normaal loon zelfs nog extra had wat extra gewerkt. En heb nu om de week een ochtend een extra baantje erbij ook lekker.
Hebben nu nog €120,- tot volgende week vrijdag dus dat moet wel lukken.
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 02 Sep 2015 15:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2015 15:26

Re: Boodschappen budget

Hihi, was de maand krab sarah?

Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2015 15:27

Re: Boodschappen budget

ja hoe zeg je dat anders dan. Zo zeggen we dat hier thuis altijd
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2015 15:28

Re: Boodschappen budget

:razz: Krap. Met een P.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Sep 2015 15:30

Re: Boodschappen budget

oooh ja hahah. Ik vond het ook al zo raar staan haha :palm:
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 02 Sep 2015 15:31

Re: Boodschappen budget

Hahaha. Ik dacht bij het krab plaatje valt het krab kwartje wel :P
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 04 Sep 2015 13:03

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:isabel is zeker fijn iets meer geld. Al was deze maand krap want man had net een nieuw contract en kreeg maar 1,5 betaald. Maar gelukkig hadden schoonouders de hypotheek betaald dat scheelde al een hoop.
Wilden liever niet ons spaargeld gebruiken haha

€350,- klinkt veel maar met luiers erbij zal dat wel snel op zijn?

Hier gaat het op zich wel. Volgende week weer loon. Dit keer normaal loon zelfs nog extra had wat extra gewerkt. En heb nu om de week een ochtend een extra baantje erbij ook lekker.
Hebben nu nog €120,- tot volgende week vrijdag dus dat moet wel lukken.


Maar even voor de goede orde he, je schoonouders hebben de hypotheek betaald, ook al hebben jullie spaargeld? Maar dat wil je niet gebruiken? Is het raar dat ik dat dan wel weer raar vind? Niet perse veroordelend hoor, als ze het als gift geven en zeggen 'wij betalen want jullie hebben net zo'n lekker spaarbedrag' dan snap ik het, maar als jullie het terug moeten betalen vind ik het wat gek.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Sep 2015 14:07

Re: Boodschappen budget

ja klinkt misschien gek zo. Maar had erbij moeten zeggen dat mijn man daar iedere zaterdag werkt bij hun thuis. En ze willen daarvoor betalen. Was niet dat wij het gevraagd hadden
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2017 14:14

Re: Boodschappen budget

Zo. We zijn ruim 1,5 jaar later. Hoe gaat het met iedereen? Dit was een actief topic zeg.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jun 2017 18:07

Re: Boodschappen budget

hier houden we ons nog steeds goed aan het boodschappen budget. Maar zoals nu met de verjaardag dan ga je toch wat extra naar de winkel. Even een krat bier halen weer een dik bedrag dat is wel wat jammer
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jun 2017 20:22

Re: Boodschappen budget

Oh ik moet er ook weer eens op gaan letten. Ik kom altijd wel uit, maar die maar wat.
Ik heb zo het boodschappen doen niet op de rit, en kan het maar niet voor elkaar krijgen dat weet goed te krijgen. Zo stom want hoe moeilijk kan het zijn. Maar op de een of andere manier maak ik er al maanden een potje van.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jun 2017 22:04

Re: Boodschappen budget

Oh ik heb eigenlijk even geen idee hoeveel we per maand kwijt zijn aan boodschappen. Binnen een maand valt de flesvoeding van de jongste (normaal) weg, dus dat scheelt sowieso al wel zo'n 30-45 euro per maand. Pampers en billendoekjes heb ik heel groots ingeslagen een tijdje geleden dus die moet ik de komende maanden niet meer kopen.

Heb wel alles in een excel-bestandje bijgehouden qua inkomsten en uitgaven, maar daar blijft het ook bij haha; Heb helemaal niet nagekeken of uitgeteld ofzo. Ik blijf sowieso wel letten op aanbiedingen etc dus we geven geen massa's uit.
2012 & 2016
<<

Anoniem197

Bericht 15 Jun 2017 19:45

Re: Boodschappen budget

Ik heb mijn budget verhoogd. Met 2 kids in de luiers en 1 met de fles kwam ik niet meer rond. En zoon is een hongerig kind weer dus dat is iedere dag een koek, 2 stukken fruit, 5 boterhammen, een grote schaal pudding en dan nog de warme maaltijd en tussendoor vraagt hij nog wel eens om druiven, kinder chips en ranja. En af en toe heb ik gewoon zin in een potje voor dochter en wij proberen af te vallen en groenten is een stuk duurder dan bv aardappelen, pasta of rijst.
Al met al dus meer geld kwijt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 16 Jun 2017 09:34

Re: Boodschappen budget

Met mijn boodschappenbudget gaat het best goed. Ik zit elke maand wel onder de 200 euro voor mij alleen.
Alleen ga ik nog iets te vaak uiteten, waardoor ik minder geld kwijt ben aan boodschappen, maar meer aan ander eten.
<<

Gaia

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 47

Geregistreerd: 09 Jun 2017 10:20

Bericht 18 Jun 2017 18:10

Re: Boodschappen budget

Ik vraag me af wat andere gezinnen van 5 kwijt zijn aan boodschappen per week.
Eerder konden we wel onder de 100,- blijven maar tegenwoordig lukt dat niet meer, opzicht wel logisch want de kinderen eten best veel fruit ed vooral als ze een groeispurt hebben.
13-04-2010 & 01-04-2012 & 16-03-2015
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers