Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden met balloncatheter

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 06 Okt 2013 08:42

Inleiden met balloncatheter

Hoi Allemaal

Als het goed is wordt ik maandag ingeleid d.m.v een balloncatheter. De vorige keer ben ik ook ingeleid, maar konden ze gelijk mijn vliezen breken en is 's avonds T geboren. Ben nu benieuwd naar ervaringen naar inleidingen m.b.v een balloncatheter.
Hoe was het inbrengen, wanneer begonnen weeën. Wanneer viel ballon eruit en is baby geboren?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Okt 2013 08:45

Re: Inleiden met balloncatheter

Geen ervaring maar ik wens je wel veel succes!!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 06 Okt 2013 08:57

Re: Inleiden met balloncatheter

Hier ook geen ervaring, in ieder geval heel veel succes!
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 06 Okt 2013 09:08

Re: Inleiden met balloncatheter

Ik ben ingeleid met 38 weken bij mijn tweede met behulp van een balloncatheter. Viel me 100% mee het inbrengen. Niet fijn, maar ook niet pijnlijk. Hij werd rond 8 uur 's ochtends ingebracht. Niet veel later kreeg ik wat menstruatiekrampjes en om ongeveer 13.00-13.30 viel hij eruit. Daarna zijn mijn vliezen gebroken en om half 3 ging ik aan de weeenopwekkers, omdat de weeën niet zelf op gang kwamen. om 20.49 is onze jongste zoon geboren.

Veel succes! Ik kijk met een goed gevoel naar deze bevalling terug.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 06 Okt 2013 09:13

Re: Inleiden met balloncatheter

Ik kreeg zondagmorgen 10 uur de ballon ingebracht, maandagochtend 10 uur werd ie er uitgehaald, met als gevolg, 5 cm ontsluiting waarvan ik weinig heb gemerkt. Toen aan de antibiotica en weeenopwekkers gelegd en dat vond ik wel echt hel zwaar :( 19.10 uur s'avonds is hij geboren dmv een keizersnede. Dus vanaf moment van het eruit halen van de ballon en de weeenopwekkers begonnen, heb ik er 9 uur over gedaan.

Mijn zus heeft vrijdagochtend een ballon ingebracht gekregen, de volgende ochtend 9 uur had zij 2 cm ontsluiting, na een zware bevalling is zij om 21.15 gisteravond bevallen! Dus 12 uur over gedaan ongeveer.

De ballon merk je niet zo heel veel van, al is het inbrengen niet fijn. Maar die weeenopwekkers vond ik echt geen pretje.
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 06 Okt 2013 09:34

Re: Inleiden met balloncatheter

In eerste instantie wil ik je alvast succes wensen met je bevalling!


3,5 jaar geleden was die ballon katheter bij ons in het ziekenhuis nog een proef en kon je meedoen aan een onderzoek. Je werd toen uitgeloot voor of de ballon of de veter. Ik had de ballon. Nou prima stop die er dan maar in. Maar omdat mijn baarmoeder naar achter ligt gekanteld konden ze hem moeizaam inbrengen en dat deed erg veel zeer bij mij. Na twee keer proberen heb ik mijn benen dicht gedaan en gezegd dat ik niet meer mee wil doen aan het onderzoek :laughcry:
Dat de ballon zo moeizaam ging kwam echt alleen maar door dat mijn baarmoeder dus niet zo makkelijk toegankelijk is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Okt 2013 11:10

Re: Inleiden met balloncatheter

Ik ben vorige week ook geprimed met een ballon. Het inbrengen was wel voelbaar, maar niet echt pijnlijk. Om half 12 's ochtends werd hij ingebracht, ik had toen 1 cm ontsluiting. Ik heb de hele dag wat voorweeen gehad, maar niet heftig. 's Nachts werden de weeen wel heftig en heb ook helemaal niet kunnen slapen toen. De volgende ochtend om half 7 zat de ballon er nog in, maar had toch 2 cm ontsluiting, dus ik kon ingeleid worden. Alleen had ik de pech dat alle verloskamers vol zaten, anders hadden ze toen gelijk mijn vliezen gebroken en had het kunnen beginnen. Ik heb de ele dag heftige weeen gehad, maar niet regelmatig genoeg volgens het ziekenhuis. Er was sprake van dat ik tot de volgende ochtend zou moeten wachten, maar heb goed duidelijk gemaakt dat ik dat echt niet zag zitten. Was nu al doodop en slapen kon ik niet. Gelukkig was er 's avonds om 7 uur een verloskamer voor me en konden we beginnen. Vanwege mijn hoge bloeddruk duurde het nog even voor ik het infuus kreeg, maar rond 9 uur konden we dan eindelijk beginnen. Ik bleek al 7 cm ontsluiting te hebben en heftige weeen (goh) en mijn vliezen braken op dat moment ook spontaan. Uiteindelijk ben ik dus niet meer ingeleid en om 2:08 uur is onze dochter geboren.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers