Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic #2

<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 13 Aug 2015 15:41

Draagdoekentopic #2

Suus schreef:Ik ben zelf fan van mijn Connecta. Deze drager lijkt wel wat op de Tula, maar ik vond deze fijner voor op de buik omdat de banden dan inderdaad kruislings over de rug gaan. Op de rug draagt deze gewoon hetzelfde als de Tula. Maar het beste is gewoon wat dragers uitproberen, het is toch persoonlijk wat je fijn vindt :)


Waar heb jij de connecta vandaan? Wij hebben deze op de Ouders Natuurlijk ook geprobeerd, maar twijfelde toen nog. Heb dat zaakje wel online gevonden, maar de printjes vinden we niet zo.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Aug 2015 15:49

Re: Draagdoekentopic #2

26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 15:48

Bericht 14 Aug 2015 16:26

Re: Draagdoekentopic #2

Ik zit erover na te denken om voor onze baby (7 weken oud) een mei tai diva essenza aan te schaffen. Is er iemand die ervaring heeft met deze drager?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Aug 2015 12:50

Re: Draagdoekentopic #2

Vorig weekend teruggekomen van vakantie, zonder kinderwagen. Ging prima en ding totaal niet gemist.

Wel heb ik het rugknopen opgegeven. Ik hoopte door het te doen ik eroverheen zou komen, maar nee. Het is echt niks voor mij. Op mijn buik prima, maar op mijn rug ga ik dan toch voor mijn custom ssc.

Even wat foto's van onze draagvakantie:

De reis-sprookjesdoek met linnen
Afbeelding
Afbeelding
Dit was wel grappig: ze zit nooit zo hoog. Ze bleef maar aan mijn haar friemelen, aan mijn mond en neus.

Afbeelding
Afbeelding
Ideaal in de dierentuin met haar armen eruit, lekker wijzen.

Ook nog mijn yaro rs mee (voor als we heel even een stadje ofzo gingen bezoeken)
Afbeelding

En uiteraard mijn custom ssc
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 15 Aug 2015 12:54

Re: Draagdoekentopic #2

Leuk snoezel!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Aug 2015 12:58

Re: Draagdoekentopic #2

O en afgelopen weken mijn wompat uitgeleend geweest aan hele goede vrienden van me. Hun zoontje wordt er ook te groot voor, dus hij kwam m terugbrengen en ff kopje thee doen. Spontaan besloten stukje te wandelen, was erg grappig: zijn zoon in de wompat, M in mijn ssc. Helaas geen foto...

Verder de afgelopen dagen 2 doeken gekocht om te verslingen. Bij een webshop in belgie gewoon losse draagdoekenstof besteld en die was er gister (de bovenste)
Afbeelding
Nu aan het wassen en dan verslingen. Daarna wil ik mijn oudste dochter erop laten tekenen. :love:

Verder deze doek gekocht om te verslingen.
Afbeelding
Zag m en was verliefd. Is ongeveer dezelfde als waar mijn wompat van is (die ik ga verkopen).

Ja, en dan heb ik denk ik geen rs meer nodig, hoe fijn ik ze ook vind :smile: Tenminste als ze lukken :^^:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Aug 2015 13:03

Re: Draagdoekentopic #2

JLo schreef:Ik zit erover na te denken om voor onze baby (7 weken oud) een mei tai diva essenza aan te schaffen. Is er iemand die ervaring heeft met deze drager?


Een vriendin van mij heeft hem en die is tevreden.
2015 💙
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Aug 2015 18:26

Re: Draagdoekentopic #2

Ahw, kijk dan hoe lief

Afbeelding
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem272

Bericht 15 Aug 2015 22:35

Re: Draagdoekentopic #2

Muppetje, wat een mooie doek en wat een mooi mannetje!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Aug 2015 23:51

Re: Draagdoekentopic #2

muppetje: aaahhhhhhhh! Je doek staat wel mooi bij je jurk trouwens! Mooi geheel zo :)
Afbeelding

Afbeelding
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 15:48

Bericht 16 Aug 2015 07:37

Re: Draagdoekentopic #2

Minx schreef:
JLo schreef:Ik zit erover na te denken om voor onze baby (7 weken oud) een mei tai diva essenza aan te schaffen. Is er iemand die ervaring heeft met deze drager?


Een vriendin van mij heeft hem en die is tevreden.


Bedankt voor je antwoord. Ik zit zo te twijfelen. Er is ook zoveel keus! Nu ben ik bijvoorbeeld ook aan het kijken naar de storchenwiege carrier. Iemand daar ervaring mee?
<<

Anoniem166

Bericht 16 Aug 2015 08:42

Re: Draagdoekentopic #2

Mooie foto's, Snoezel. Fijn he, zo'n kinderwagenloze vakantie. Wij zijn nu op vakantie en gebruiken ook alleen doek en drager.

Muppetje, wat lief! En een mooie doek ook (en mooie zoon).
<<

Anoniem166

Bericht 16 Aug 2015 08:44

Re: Draagdoekentopic #2

JLo, volgens mij hoor ik goede verhalen over de Storchenwiege. Als je Facebook hebt, kun je je vragen ook eens op Draagpraat stellen. Of je geeft hier aan waar je woont, misschien is er wel iemand in de buurt bij wie je wat uit kan testen. Of je gaat naar een inloopdag van een draagwinkel.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 16 Aug 2015 09:17

Re: Draagdoekentopic #2

Inderdaad een consulent in de buurt zoeken, waar je meerdere dragers kan uitproberen. Waar de een bij zweert zit bij een ander niet lekker...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 16 Aug 2015 10:06

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb een Storchenwiege gehad en was er inderdaad heel tevreden over. Goed verstelbaar. In de lengte en breedte en draagt fijn. Heb hem onlangs verkocht omdat ik hem nu niet meer pakte, maar zoon was er nu voor het mooie ook te groot en zwaar voor vond ik. Maar zeker tot pakweg een jaar vond ik het een fijne drager (en ik heb een vrij grote, zware zoon dus anders had ik het vast nog langer fijn gevonden).

Muppetje, wat lief! En prachtige doek!

Snoezel, heerlijk zo'n draagvakantie! En wat heb je een prachtige custom ssc :love:

Ik heb laatst eindelijk iets verkocht, mijn Storchenwiege. Heb nu mijn hop tye nog te koop staan en wil binnenkort ook een of twee doeken te koop gaan zetten (alleen welke, ik kom er niet uit haha). Gebruik meestal toch hetzelfde (Boba of doek) en ik wil denk ik ook eens gaan kijken naar een andere, grotere drager. Wil eigenlijk een Tula toddler, maar daar past hij nog niet in. Dus of nog even geduld hebben (wil toch eerst nog wat verkopen) of nog even kijken wat er nog meer een optie is. Zag van de week ook een merk drager voorbij komen wat ik nog niet eerder had gezien (dacht Isara) en daar zag ik ook wel een heel leuk printje voorbij komen.. Keuzes, keuzes, haha.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Aug 2015 11:10

Re: Draagdoekentopic #2

Snoezel, waar heb jij je custom laten maken en hoeveel kostte dat ongeveer?
L2014 & H2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 16 Aug 2015 11:48

Re: Draagdoekentopic #2

Wat een leuke foto's Snoezel!
Bedoel je met verslingen zelf een doek ervan maken? De onderste vind ik erg mooi!
Blijft ze bij jou stevig zitten als ze haar armpjes eruit heeft?

Hier heeft T. Ook vaak zijn armpjes eruit, zodat hij kan wijzen, kan voelen aan struiken etc., maar merk dat hij dan wat minder stevig zit, tenzij ik hem al zo knoop met zijn armpjes eruit.

Iemand ervaring met een kinderdrager? Dus echt zo een rugzak met stangen eronder om neer te zetten, een (regen/zon) kapje boven het hoofd, nog vakjes eromheen, etc. (Foto plakken gaan niet zo makkelijk op de iPad)
Wij willen in het voorjaar een wandelvakantie maken, per dag ongeveer 12-17km. Onze zoon is dan 1-1,5 jaar. Mijn man lijkt zo een rugzak ideaal, omdat het steviger zit, lijkt hem comfortabel en het kapje boven het hoofd erg fijn ivm wisselend weer. Zelf draag ik tot nu toe alleen met doek op de buik. We willen binnenkort naar een winkel om te testen, ook omdat rugzakken e.d. vaak te breed zijn voor mijn schouders. Ik vind het leuk om ervaringen te horen met wandeltochten, wandelvakanties en rugdragers!
<<

Anoniem166

Bericht 16 Aug 2015 11:52

Re: Draagdoekentopic #2

Zo'n framedrager bedoel je denk ik, Wolf? Ik heb er geen ervaring mee, maar wel eens gehoord dat het vooral voor jezelf erg zwaar draagt. En ik weet ook niet of het voor een kind lekker zit met zulke lange wandeltochten. Als ik zelf op wandelvakantie zou gaan, zou ik kiezen voor een goede SSC, één die jullie beiden kunnen dragen, dan is het ook nog wat af te wisselen (tula, Wompat o.i.d.).

Wij zijn net terug van een lekkere strandwandeling met zoon in de doek. Hij viel al snel in slaap, heerlijk zo'n hummel tegen je aan.
<<

Anoniem275

Bericht 16 Aug 2015 12:03

Re: Draagdoekentopic #2

JLo, ik heb ook een storchenwiege gehad en vond hem erg fijn! Juist voor de kleine kindjes, omdat je 'm goed kunt verstellen.
Ik heb 'm ongeveer een jaar gebruikt, toen wilde ik gaan rugdragen en daarbij vond ik 'm niet fijn. Ik kon 'm niet strak genoeg knopen en was ook wel klaar met die lange banden..
<<

Pitty

Bericht 16 Aug 2015 12:16

Re: Draagdoekentopic #2

Wolfinschaapskleren: wij hebben veel ervaring met de (berg)wandeltochten die jij beschrijft en ik zou ab-so-luut niet voor een framedrager gaan. Wij hebben deze ook gehad bij de oudste, dus ik vind dat ik een redelijk objectief oordeel kan geven.

Voordeel van de framedrager: geen.
Voordelen van een doek of drager:
1. kleiner mee te nemen in de auto
2. ergonomischer voor je kind
3. ergonomischer voor de vader/moeder
4. opbergruimte: ik kocht een buiktasje die je ook bij het hardlopen kunt gebruiken, waar je ook 2 flesjes in kunt steken aan de buitenkan en binnenin heb ik een groot vak voor luiers, kleertjes e.d.
5: zonnekapje: een mutsje of zonnepetje is prettiger voor je kind
6. Als het regent, kun je over een ssc een draagjas of desnoods een regenponcho doen. doe je dat met een framedrager, dan heb je wel een enorme poncho nodig
7. hoe vaak ik wel niet zo'n stomme rugdrager tegen me aan gezwierd kreeg als ik moest wachten bij een liftje... mensen vergeten vaak dat je nog een heel gevaarte achter je aan hebt
8. het zit absoluut niet steviger, sterker nog, ik denk dat je instabieler bent omdat de framedrager verder van je lijf af is tov een ssc
9. mensen zeggen wel eens dat het een voordeel is dat je de framedrager op de grond kunt zetten met je kind erin. Wel eens een dreumes/peuter vrijwillig in een drager gezien die op de grond staat?
10. een framedrager moet je vaak met z'n tweeen optillen, of een ander moet je kind erin zetten. Een ssc kun je in je eentje gebruiken.
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 15:48

Bericht 16 Aug 2015 13:01

Re: Draagdoekentopic #2

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor de storchenwiege. Misschien wat eigenwijs om niet eerst verschillende te passen maar ik denk dat deze wel bij mij past. Ik heb nu een rekbare van Bykay. Ook fijn maar gaat na een paar uur dragen wel wat slapper zitten (vooral bovenaan bij het nekje).
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 16 Aug 2015 13:43

Re: Draagdoekentopic #2

Dank jullie voor de snelle reacties!
Klinkt goed, bevestigd namelijk een beetje mijn gevoelens. Het lijkt mij ook vrij zwaar en lomp namelijk, mijn man lijkt het daar en tegen ideaal. Pitty wat leuk dat jullie er veel ervaring mee hebben! Hoe vonden/vinden je kinderen het? Nog bepaalde tips? Het lijkt mij zo ontzettend leuk!
Inderdaad kan je zo een frame niet super stabiel even neerzetten.
Ik ga mij er verder in verdiepen en kijken waar we verschillende 'normale' dragers kunnen testen.

Heerlijk zo slapend bij je Sanne!

Jlo, hier boven staat een link om de doek bij het nekje strakker te krijgen!
Laatst gewijzigd door Wolfinschaapskleren op 16 Aug 2015 14:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem151

Bericht 16 Aug 2015 14:01

Re: Draagdoekentopic #2

Toen het vandaag even een uurtje droog was zijn we lekker even naar buiten geweest

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 16 Aug 2015 17:57

Re: Draagdoekentopic #2

mzcharlotte schreef:Snoezel, waar heb jij je custom laten maken en hoeveel kostte dat ongeveer?


https://www.facebook.com/doekendracht?fref=ts

Ik geloof dat ze rond de 180 vraagt (ex doek). Ligt ook aan je wensen uiteraard.
Ik vind haar fantastisch (ken haar ook persoonlijk overigens, dus misschien ben ik bevooroordeeld :smile: ), ze doet het echt omdat ze het leuk vindt. Dat zie je ook echt aan haar creaties, ze maakt echt van elke drager haar levenswerk zeg maar.

Dit is de mijne bijvoorbeeld:
Afbeelding
Heeft echt met aandacht het slaapkapje door laten lopen (ze maakt overigens ook een puntmuts als je dat leuker vindt), het borstbandje met stof gemaakt, alle lange banden een elastiek aan het eind zodat je ze op kan rollen zodat je geen tientallen cm;s hebt hangen, de verbreders en bv ook echt oog voor detail met bij mij bv dat konijntje op mijn heupband. Ze maakt ook drager die reversible zijn, dus de binnenkant met een andere stof dan de buitenkant (waarbij je de drager kan draaien). De banden kan je ook losklikken en bij rugdragen bv kruisen op je ruig

Voor zover mijn verkooppraatje :eyes: Ik ben erg content ermee in ieder geval.
Ik ken wel mensen die m niet zo fijn vinden, omdat de schouderbanden vrij breed zijn. Ikzelf heb er geen last van.
Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 16 Aug 2015 18:10

Re: Draagdoekentopic #2

Wolfinschaapskleren schreef:Wat een leuke foto's Snoezel!
Bedoel je met verslingen zelf een doek ervan maken? De onderste vind ik erg mooi!
Blijft ze bij jou stevig zitten als ze haar armpjes eruit heeft?

Hier heeft T. Ook vaak zijn armpjes eruit, zodat hij kan wijzen, kan voelen aan struiken etc., maar merk dat hij dan wat minder stevig zit, tenzij ik hem al zo knoop met zijn armpjes eruit.

Iemand ervaring met een kinderdrager? Dus echt zo een rugzak met stangen eronder om neer te zetten, een (regen/zon) kapje boven het hoofd, nog vakjes eromheen, etc. (Foto plakken gaan niet zo makkelijk op de iPad)
Wij willen in het voorjaar een wandelvakantie maken, per dag ongeveer 12-17km. Onze zoon is dan 1-1,5 jaar. Mijn man lijkt zo een rugzak ideaal, omdat het steviger zit, lijkt hem comfortabel en het kapje boven het hoofd erg fijn ivm wisselend weer. Zelf draag ik tot nu toe alleen met doek op de buik. We willen binnenkort naar een winkel om te testen, ook omdat rugzakken e.d. vaak te breed zijn voor mijn schouders. Ik vind het leuk om ervaringen te horen met wandeltochten, wandelvakanties en rugdragers!


Nee, van die rozige stof heb ik ondertussen een ringsling gemaakt. Het was echt alleen maar stof, dus helemaal omgezoomd (met zwart stiksel) en de (zwarte) ringen erin gezet. Gisteravond gedaan, foto's zijn ook van toen, dus kleur lijkt nergens op, maar voor je idee:
Afbeelding

Ondertussen is ook mijn dochter begonnen met de versiering :love:
Afbeelding

En ja, met een normale doek en dan die knoop zo op mijn buik met armen eruit zit ze minder stevig ja. Maar goed, ze zit op mijn buik, dus dat durf ik wel aan. Het zit stevig genoeg voor mijn idee. Nou moet ik zeggen dat ik niet zo'n wiebel- en draaikont heb als kind, scheelt ook wel denk ik...

Oew, ik zou zeggen- probeer een framedrager. Het is veelll zwaarder. Het voordeel van ergonomische dragers is dat je kindje heeelll dicht tegen je aanzit, zelfs met zn beentjes wijd. Hierdoor draag je het gewicht heel dicht bij je eigen middelpunt, waardoor het gewicht minder zwaar voelt. Probeer maar eens een zware boodschappentas op te tillen door het als je er pal naast staat op te tillen, of dat je het 30cm vanaf jje lijf probeert op te tillen. Bij een framedrager ligt het gewicht van het kindje heel ver van je af, waardoor het gewicht veel zwaarder lijkt te zijn. Ik vind die dingen echt bizar zwaar (toevallig voor de grap paar weken geleden geprobeerd bij vrienden (die m ook weer hadden geleend) bij wie ik dit praatje ook afstak en uiteindelijk mijn wompat aan heb uitgeleend :eyes: ) en mijn kindje is nu nog redelijk klein.
Maar goed, grote voordeel is dat je bij een framedrager vaak bagage eronder kwijt kan EN dat als het echt warm is je kindje niet zo tegen je aangeplakt zit. Ik zou zeggen- 1 iemand een grote rugtas en de ander het kind.
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers